em2006 Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 ..sa fie DC in loc de AC (asa am vazut intr-un tutorial de construire).... nu conteaza daca e AC sau DC, efectul e acelasi. Link spre comentariu
Spitfire Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 Ce nichelina???Poate manganina!pentru 30 cm cu fi de 0,3- 20 volti, perfect pentru polistiren expandat, iese oglinda, alte "plastice" nu am incercat. Link spre comentariu
srdjan Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 poftim si vocea experientei... profita cat e calda si stoarce-o de cunostinte. Link spre comentariu
em2006 Postat Mai 1, 2009 Partajează Postat Mai 1, 2009 Ce nichelina???Poate manganina!....Las-o balta, manganina nu-i pentru incalzire rezistiva... Chiar asa?... Link spre comentariu
Spitfire Postat Mai 15, 2009 Partajează Postat Mai 15, 2009 Las-o balta, manganina nu-i pentru incalzire rezistiva... Chiar asa?...Cum nu-i pentru incalzire"rezistiva"?! Toate rezistentele de calitate(resou, fier de calcat, radiator)DE CALITATE(nu turcesti, chinezesti, etc)sunt confectionate din manganina!Este singurul aliaj(ieftin)care nu-si modifica rezistenta electrica odata cu temperatura. Link spre comentariu
em2006 Postat Mai 17, 2009 Partajează Postat Mai 17, 2009 Sigur ca poti baga curent in orice sarma ca sa obtii caldura, dar in apliactii de genul la care te referi tu, nu mi se pare normal sa strici manganina, da-mi niste referinte sa citesc si eu si sa ma conving.Manganina e pentru aplicatii de precizie, e folosita in principal pt sunturi de masura.Mi se pare ciudat sa vad pe diverse forumuri cum unii recomanda rezistente bobinate obisnuite sau nichelina pentru confectionarea traductoarelor de curent fara sa sufle un cuvant despre manganina, iar acum, cand vrem sa incalzim un fir, ne gandim tocmai la manganina...Atasez si cateva comentarii din Heating alloys handbook.[attachment=1]heating alloys handbook pag9.pdf[/attachment][attachment=0]manganina1.rar[/attachment]PSDaca-ti prisoseste manganina, da-mi si mie, iti dau la schimb CrNi (nichelina) cu grosimi (diametru) in plaja 0.3 ... 5(cinci) mm. Link spre comentariu
viorel1964 Postat Mai 25, 2009 Partajează Postat Mai 25, 2009 Masa de debitat cu fir cald:-se da o gaura in centrul mesei.-se executa un cadru ce se fixeaza pe lungimea blatului,la inaltimea H=Hmaterial de debitat + 120..150 mm ,-se ia un fir de nichelina cu fi =0.3..0.35 mm,se dubleaza (sau tripleaza )un capat pe 80 mm de la partea superioara a blatului ( -2..3 mm ) pina sub masa si se fixeaza sub masa cu un surub autofiletent.-se cauta un arc cu fi spira 8..10 mm,se desfasoara un capat care se trece printr-o gaura executata in cadru si se fixeaza cu un autofiletant..Se fixeaza in celalalt capat nichelina (care are capatul din 2 fire torsadate pe 30 mm),perpendicular pe masa si tensionata (se dilata cind se incalzeste).-doua bucati de nichelina de 250 mm lungime se rasucesc inpreuna,un capat se fixeaza de surubul cu firul de sub blat,celalalt de un alt surub .Rezistenta va fi distantata de blat.-pentru alimentare se foloseste un traf 380/24 V la 160..250 VA.Un capat al secundarului se leaga la surubul de pe cadru,celalalt la jumatatea rezistentei sub blat.Se tatoneaza pozitia firului pe rezistenta pentru temperatura optima a firului ?sa taie usor,fara a topi in exces materialul-temperatura prea mare- sau sa deformeze firul vertical-temperatura prea mica sau viteza mare.Atentie la conexiuni,unde este rezistenta de contact mare,se vor inrosi.Tot sistemul lucreaza fierbinte-nu la rosu.Cu sistemul asta aparent rudimentar,s-au facut taieturi in polistiren aproape artistice-depinde si de mina meseriasului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum