Vizitator Baken Postat Aprilie 26, 2005 Partajează Postat Aprilie 26, 2005 Cum sunt un incepator in domeniu sau mai bine spus un habarnist, rog indulgenta si explicatii ca la prosti. Uite care e problema>Vreau sa alimentez un stop spate (de acela care clipeste ) la dinamul pe care il am pe bicicleta. Daca se poate sa imi dea cineva o schema cat mai simpla posibila, cu mentiune ca vreau sa fie si un acumulator (fie condesator, fie baterie) pentru cand incetinesc sa am inca destula tensiune ca sa functioneze, si ulterior daca schema imi va permite sa cuplez eventual si un mic radio cu casti la schema electrica.No multam mult, si astept tu raspunsuti no................ :mrgreen: Link spre comentariu
habarnam Postat Aprilie 26, 2005 Partajează Postat Aprilie 26, 2005 pai la ce tensiune functioneaza stopul? daca banuiesc bine, este de-ala cu led-uri si cu 2 baterii (3V). daca dinamul este de 6v luat de la rusi (a se citi chinezi) scoate in cel mai fericit caz 4,5-5V.asa ca: pui 2 acumulatori NiCd in locul bateriilor. te uiti (de cele mai multe ori se vede cu ochiul liber) sau masori sa vezi cum sunt inseriate bateriile. Adica, plusul unei baterii si minusul celeilalte sunt conectate impreuna. pe celelalte capete lipesti 2 fire, unul la minus (masa), si unul la plus (+3V).Firul de masa il legi la cadrul metalic al bicicletei. faci rost de o dioda (1n4007), la care-i legi varful (pinul marcat cu o dunga alba) de firul legat la +3V. Celalalt picior al diodei il legi la firul care iese din dinam.daca vreuna din presupunerile pe care le-am facut la inceput nu e corecta, nu te apuca sa faci montajul. Mai bine, da-ne date despre dinamul si stopul in cauza.Succes :wink: Link spre comentariu