Vizitator Baken Postat Aprilie 26, 2005 Partajează Postat Aprilie 26, 2005 Cum sunt un incepator in domeniu sau mai bine spus un habarnist, rog indulgenta si explicatii ca la prosti. Uite care e problema>Vreau sa alimentez un stop spate (de acela care clipeste ) la dinamul pe care il am pe bicicleta. Daca se poate sa imi dea cineva o schema cat mai simpla posibila, cu mentiune ca vreau sa fie si un acumulator (fie condesator, fie baterie) pentru cand incetinesc sa am inca destula tensiune ca sa functioneze, si ulterior daca schema imi va permite sa cuplez eventual si un mic radio cu casti la schema electrica.No multam mult, si astept tu raspunsuti no................ :mrgreen: Link spre comentariu
habarnam Postat Aprilie 26, 2005 Partajează Postat Aprilie 26, 2005 pai la ce tensiune functioneaza stopul? daca banuiesc bine, este de-ala cu led-uri si cu 2 baterii (3V). daca dinamul este de 6v luat de la rusi (a se citi chinezi) scoate in cel mai fericit caz 4,5-5V.asa ca: pui 2 acumulatori NiCd in locul bateriilor. te uiti (de cele mai multe ori se vede cu ochiul liber) sau masori sa vezi cum sunt inseriate bateriile. Adica, plusul unei baterii si minusul celeilalte sunt conectate impreuna. pe celelalte capete lipesti 2 fire, unul la minus (masa), si unul la plus (+3V).Firul de masa il legi la cadrul metalic al bicicletei. faci rost de o dioda (1n4007), la care-i legi varful (pinul marcat cu o dunga alba) de firul legat la +3V. Celalalt picior al diodei il legi la firul care iese din dinam.daca vreuna din presupunerile pe care le-am facut la inceput nu e corecta, nu te apuca sa faci montajul. Mai bine, da-ne date despre dinamul si stopul in cauza.Succes :wink: Link spre comentariu
Vizitator Baken Postat Aprilie 27, 2005 Partajează Postat Aprilie 27, 2005 pai la ce tensiune functioneaza stopul? daca banuiesc bine, este de-ala cu led-uri si cu 2 baterii (3V). daca dinamul este de 6v luat de la rusi (a se citi chinezi) scoate in cel mai fericit caz 4,5-5V.asa ca: pui 2 acumulatori NiCd in locul bateriilor. te uiti (de cele mai multe ori se vede cu ochiul liber) sau masori sa vezi cum sunt inseriate bateriile. Adica, plusul unei baterii si minusul celeilalte sunt conectate impreuna. pe celelalte capete lipesti 2 fire, unul la minus (masa), si unul la plus (+3V).Firul de masa il legi la cadrul metalic al bicicletei. faci rost de o dioda (1n4007), la care-i legi varful (pinul marcat cu o dunga alba) de firul legat la +3V. Celalalt picior al diodei il legi la firul care iese din dinam.daca vreuna din presupunerile pe care le-am facut la inceput nu e corecta, nu te apuca sa faci montajul. Mai bine, da-ne date despre dinamul si stopul in cauza.Succes :wink:Dinamul cred ca e unul profi deorece toata bicicleta e nemteasca dinamul fiind introdus in butucul rotii din fata, si da stopul e la 3V. Si dioada e pentru sensul curentuli!nu?! Doae atat?..... Are dinamul destul curent sa incarce acumulatorii? Link spre comentariu
habarnam Postat Aprilie 27, 2005 Partajează Postat Aprilie 27, 2005 dinamul are destul curent.Dioda este intr-adevar pt sensul curentului: dinamul incarca bateriile cand se invarte, dar bareriile nu se descarca prin dinam, cand acesta sta pe loc.Iti sugerez sa folosesti ceva acumulatori mai vechi, pentru ca nu este chiar o metoda ortodoxa de a incarca un acumulator, dar MERGE.Pentru protectia acumulatoarelor, in cazul in care dinamul scoate intr-adevar 6V, pune o rezistenta de 20 de ohmi la un watt, in serie cu dioda, pentru limitarea curentului de incarcare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum