Dr.L Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 am o dilema,si anume daca vaselina cu cupru sau grafit e sau nu conductiva de cc in specificatii nu se pomeneste de acest lucru http://www.integradistributie.ro/lubrif ... eline.html cu google n-am gasit mare lucru,linkul de mai sus e prinrte putinele care macar zice ceva Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 Izolator nu e dar nici conductor bun nu e. Este utilizata in mecanica pentru alte proprietati ale materialelor respective(au calitati antifrictiune mai bune decat vaselina simpla creeand un strat de lubrifiere aderent si rezistent la curgere in cazul temperaturilor mai ridicate si facilitand eliminarea caldurii) Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 Conduce oricare foarte bine, la o tensiune mai m?ricic?, sau dac? ai feturi în montaj, aia cu grafit se folose?te ?i la unsul firelor de tramvai ?i troleibuz. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 16, 2009 Autor Partajează Postat Aprilie 16, 2009 aha,ms ma gandeam sa dau cu o vaselina d-asta pe punctele de masa la masina,sa nu mai faca probleme Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 De exemplu un tub cu vaselina cu ,cupru mi-a fost data la letconul ersa pentru a pune in varfurile schimbabile pentru a nu se bloca varfurile prin oxidare. Si da la tensiuni mai mari normal ca devine bun conducator (cum la tramvai linia e de vre-o 6.....10 kV nu cred ca vaselina chiar si simpla ar constitui izolator.Tot pentru proprietatile antrifrictiune e utilizata.)La fel cum si in lagarele fara rulmenti se prefera utilizarea bronzului grafitatLa legaturile de masa ale masini e preferabil sa o utilizezi pe cea cu ,cupru(am intalnit un caz in care pe trecerea la un mercedes e clase se utilizase vaselina grafitata (bara de +)(bateria de acumulatori se afla sub bancheta din spate)si se incalzea anormal de tare incat a dus chiar la topirea cositorului cu,care erau lipite cablurile in cose rezultat autoturismul mereu raporta eroare pe circuitul de alimentare mai ales cand se cuplau mai multi consumatori.) Link spre comentariu
Razvan_nicusor Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 Salut ,la vaselina cu aluminiu si cea cu,cupru li se mai spune si vaseline de contact ,ajuta la un contact mai bun la barele de cupru sau aluminiu din punctele trafo(exemplu),si cea cu grafit conduce curentul electric fara probleme.(tramvaiul ,troleibusul si metroul se alimenteaza la 750V cc ) Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 aha,ms ma gandeam sa dau cu o vaselina d-asta pe punctele de masa la masina,sa nu mai faca problemela masina pt contact bun e suficienta curatarea suprafetei respective de vopsea(daca are)si rugina(cel mai probabil)si aplicarea pe suprafata curatata a unui strat subtire de vaselina(cu sau fara cupru sau grafit-chiar nu are importanta) apoi asigurarea unui contact cat mai bun al conductorului cu tabla,fie cu papuc fie macar cu o saiba plata si strangere ferma-in felul asta uiti cativa ani de acel punct de masa Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 16, 2009 Autor Partajează Postat Aprilie 16, 2009 @Felis-si zici sa nu pun vaselina cu grafit pe baterie? problema pe mertz n-a fost mai degraba cauzata de borna stransa slab?si dintre astea 2(grafit si cupru) care conduce mai bine?multumesc pt informatii,acum sa vad cat costadaca are cineva sau poate face rost la un pret rezonabil,pm Link spre comentariu
gaby Postat Aprilie 16, 2009 Partajează Postat Aprilie 16, 2009 Vasilina grafitata o gasesti la magazinele de piese auto. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 23, 2009 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2009 am luat azi asa ceva,la 6 lei si am bagat sondele multimetrului in borcan-rezistenta infinita :cry: Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 23, 2009 Partajează Postat Aprilie 23, 2009 am luat azi asa ceva,la 6 lei si am bagat sondele multimetrului in borcan-rezistenta infinita :cry: Normal ca e rezistenta foarte mare(Mohmi) doar e o suspensie de particole metalice in un material vascos izolant prin definitie dar lasa-i pe ceilalti sa creada ca se foloseste pentru conductibilitatea ei nu pentru proprietatile antifrictiune dovedite de metalele moi si grafitul care formeaza o pelicula aderenta la otel facilitand alunecarea.(pusa pe un radiator oricare din vaselinele respective normal ca nu vor izola capsula de radiator pentru ca particolele metalice,grafit vor fi strivite si fiecare tip de particola are propria rezistivitate.Dar nici vaselina simpla nu va izola din pct.de vedere electric deoarece capsula va fi stransa pe acel radiator)Vaselinele si uleiurile in general au o rigiditate dielectrica foarte mare de aceea se utilizeaza in anumite aparate pentru racirea lor in baie (vezi trafo de distributie de la electrica care sunt trafo cu racire pe ulei de transformator) Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 23, 2009 Partajează Postat Aprilie 23, 2009 Salut ,la vaselina cu aluminiu si cea cu,cupru li se mai spune si vaseline de contact ,ajuta la un contact mai bun la barele de cupru sau aluminiu din punctele trafo(exemplu),si cea cu grafit conduce curentul electric fara probleme.(tramvaiul ,troleibusul si metroul se alimenteaza la 750V cc )Gresesti nu se utilizeaza deloc ajuta doar la un contact mai prost (rezistenta de contact marita)(plus zgomot marit in retea).Pentru contact mai bun se folosesc saibele deformabile din metal cu aceleasi proprietati electrice cu metalul pe care se face contact de aceea la legaturile Cu+Al se utilizeaza saiba dintr-o tabla cu 1 suprafata CU si una Al( inca mai am acasa tabla de tipul respectiv pacat ca mai e foarte putina era excelenta la constructia de cutii ecranate pe care puteam si lipi piesele lasam la exterior aluminiul pe care-l corodam cu lesiesi dupa aia il lacuiam sau vopseam.)motivul pentru care se fac legaturi pe acelasi material este pentru a nu se foema legaturile tip pila electrica la aparitia umezeliiinte suprafetele de contact. Termenul de vaseline de contact se foloseste doar in legatura cu contactul pieselor prin frecare nu la contactul electric Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 23, 2009 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2009 aha,am inteles,e cam ce banuiam si eu de la inceput,adica ca nu e conductivasi in cazul asta,daca pun vaselina mea pe punctele de masa fac mai mult rau decat bine? eu ma gandesc ca protejeaza tabla(proaspat curatata) si contactul electric tot se face prin presare,nu?ms inca o data pentru explicatii! Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 24, 2009 Partajează Postat Aprilie 24, 2009 am luat azi asa ceva,la 6 lei si am bagat sondele multimetrului in borcan-rezistenta infinita :cry:P?i la cî?iva vol?i vrei s? m?sori rezisten?a unui material care începe s? conduc? de la zeci de vol?i în sus, de preferat curent alternativ?Cineva mai sus zice c? vaselinele astea nu conduc, cel mai simplu exemplu e vaselina cu aluminiu de pe procesoare, fereasc? sfîntul s? ajung? pe soclu, sau pe pinii procului, chiar la 2,5V îl face praf. Link spre comentariu
Razvan_nicusor Postat Aprilie 24, 2009 Partajează Postat Aprilie 24, 2009 Salut ,la vaselina cu aluminiu si cea cu,cupru li se mai spune si vaseline de contact ,ajuta la un contact mai bun la barele de cupru sau aluminiu din punctele trafo(exemplu),si cea cu grafit conduce curentul electric fara probleme.(tramvaiul ,troleibusul si metroul se alimenteaza la 750V cc )Gresesti nu se utilizeaza deloc ajuta doar la un contact mai prost (rezistenta de contact marita)(plus zgomot marit in retea).Pentru contact mai bun se folosesc saibele deformabile din metal cu aceleasi proprietati electrice cu metalul pe care se face contact de aceea la legaturile Cu+Al se utilizeaza saiba dintr-o tabla cu 1 suprafata CU si una Al( inca mai am acasa tabla de tipul respectiv pacat ca mai e foarte putina era excelenta la constructia de cutii ecranate pe care puteam si lipi piesele lasam la exterior aluminiul pe care-l corodam cu lesiesi dupa aia il lacuiam sau vopseam.)motivul pentru care se fac legaturi pe acelasi material este pentru a nu se foema legaturile tip pila electrica la aparitia umezeliiinte suprafetele de contact. Termenul de vaseline de contact se foloseste doar in legatura cu contactul pieselor prin frecare nu la contactul electric Salut ,pentru Felis : am specificat bare de cupru sau aluminiu ,nu bare de cupru+aluminiu,eu stiu de slefuire (pilire) si aplicare de vaselina conductoare in functie de materialul din care este facuta bara . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum