lorik199 Postat Iulie 11, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2009 Schema este clasica (daca te intereseaza o postez)de PCL86 n-am dat in acest tv (de fapt si singurul pe lampi defrisat), dar am una, care pare a avea un defect : nu mai are acea caciula argintie pe sticla, sticla acolo e putin maronie, dar mai am pcl 84/85 si pl84, dar din pacate cate una singura din fiecarede aceea spuneam de ef80, deoarece am 3 bucati din acelea, ecventual le pot ataca cu o triodaacum am in teste un amplificator cu tranzistori pt casti, care are un sunet foarte bun si l-am facut in 10 minute si nu m-a costat mai nimic(finalii care au fost cumparati oricum pt altceva)daca voi reusi cu lampile pe care le am, voi bobina un traf de alimentare(ca nu ma mai tine buzunarul de toroidal), si eventual 2 de iesire,voi realiza proiectul oricum nu as vrea sa mai investesc in lampi, pt acest proiect, deoarece ma bate gandul sa-mi fac subwoofer , si necesita bani Schema este clasica (daca te intereseaza o postez)chiar te rog posteaz-oP.S: moderatorii, daca doresc, pot modifica titlul topicului deoarece n-am nimic impotrivalater edit : scuzati double post dar am dar raspunde in loc de modifica, moderatorii pot uni postul daca considera Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 11, 2009 Partajează Postat Iulie 11, 2009 @lorik: Iata amplificatorul cu PCL86 impreuna cu tensiunile si curentii specifice punctului optim de functionare. Daca apar diferente se corecteaza din modificarea usoara a valorilor rezistentelor din catode. Tensiunile la trioda se masoara cu un voltmetru electronic cu Ri fmare, altfel apar erori.ATENTIE MARE, amplificatorul debiteaza "la blana" 10Vsin pe o sarcina de 32 ohmi, corespondentul a 3Wsin adica iti sar castile de pe urechi si iese fum din ele! Inainte de proba, volumul sa fie la min! La o putere suportabila de urechea umana, sunetul este "cristal". Este un amplificator pur si dur, adica sunet tipic de lampa si o dinamica excelenta, nefiind controlat in faza. Recomand la intrare un corector de ton pasiv simplu baxandall sau un circuit tip loudness care poate accentua bass-ul dupa preferinte. Alimentare filamente obligatoriu in cc la 13.5V. Ua 210V/100mA pt stereo. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 11, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2009 o schema foarte simpla, dar ca transformator de iesire cred cas necesita ma mult decat un traf 220/18 Vai cumva si date despre transformator? Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 11, 2009 Partajează Postat Iulie 11, 2009 Se poate folosi un traf de retea 220V/17V, adica raport de transformare 13 asa cum am spus. Mai scoti spire din secundar ca sa scada tensiunea cu 1V daca ai trf de 18V. De ex daca miezul are 5cmp scoti 10 spire. Si montezi miezul cu intrefier.Dar transformatorul ideal pt acest montaj este: miez 7 patrati fara intrefier, 2810 spire CuEm 0.2-0.22mm la primar si 216 spire CuEm 0.4-0.45mm 3 secundare paralel.Amandoua variantele adapteaza corect circuitul anodic al finalei la sarcina din punct de vedere al impedantelor, diferenta este superioritatea curbei de raspuns la traful recomandat de mine, in special la frecv joase. Un baxandall la intrare ajuta mult in prima varianta. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 11, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2009 cred ca imi voi confectiona eu transformatoarele de iesire, dar voi folosi o sectiune mai marisoara " ca sa-mi incapa sarma"n-ar fi o idee a impart secundarul in 4 sectiuni de cate 702 spire,puse in seriem si sa bobinez intretesut , adica primar 1 - secundar 1- primar 2 - secundar 2 - primar 3 - secundar 3 - primar 4 ?si cu secundarele n-am inteles bine, 3 secundare de cate 216 spire, sau 216 sa-l impart in 3 sectiuni?si pt secundar la ce spira ar trebui sa fac prize pt 4 respectiv 8 ohm (daca tot scoate 3w utili) Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 12, 2009 Partajează Postat Iulie 12, 2009 Poti sa folosesti linistit un miez mai mare cu aceleasi date, 8, 9, chiar 10 patrati, nu-i nici o problema ba chiar e mai bine. Miezul se va satura mai putin datorita componentei continue, plus ca 2810 spire pe 8-10 patrati asigura o inductanta suficienta in primar pt redarea corecta a frecventelor foarte joase. Ti-as recomanda tole E20, ca sa incapa lejer bobinele si o izolatie corecta intre straturi si intre sectiuni.Trebuie 3 secundare separate a cate 216 spire care se leaga in paralel, iar in varianta de amp universal boxe/casti (solutie excelenta dealtfel) fiecare secundar are cate 2 prize (4-8ohmi) care se leaga de asemanea in paralel, am pus un desen mai jos. Eu am impartit primarul in 3, in varianta mea incepi cu un secundar, apoi 1/3 din primar, mai faci un secundar, apoi inca 1/3 din primar, iar un secundar si ultima treime din primar. Sectiunile primarului se leaga in serie, secundarele in paralel capete la capete si priza la priza. Ai grija sa bobinezi totul in acelasi sens! Fiecare secundar are 80+31+105 spire, dar cele 80+31 spire trebuie bobinate cu sarma mai grosuta, 0.6mm apoi poti sa continui cu sarma de 0.4...0.45 urmatoarele 105 spire.Pare complicat la prima vedere, dar cand te apuci de lucru o sa vezi ca e simplu. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 12, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2009 multumesc de sfaturi, sa fac rost de tole de calitate si incep munca Link spre comentariu
wwilly Postat Iulie 13, 2009 Partajează Postat Iulie 13, 2009 Parerea mea este ca realizarea transformatorului de iesire in asa fel incat sa scoata 3-4W/32Ohmi este inutila, si in acelasi timp destul de periculoasa pentru "sanatatea" castilor. Putine casti vor rezista la asemenea putere, chiar si pt scurt timp.Eu as pune o sarcina artificiala (rezistenta) de 8 Ohmi, pe iesirea de 8Ohmi a transformatorului de iesire, si as conecta castile in paralel cu acesta rezistenta. Consider ca este o solutie mult mai sigura pt casti, nivelul de semnal find suficient. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 13, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2009 Parerea mea este ca realizarea transformatorului de iesire in asa fel incat sa scoata 3-4W/32Ohmi este inutila, si in acelasi timp destul de periculoasa pentru "sanatatea" castilor. Putine casti vor rezista la asemenea putere, chiar si pt scurt timp.Eu as pune o sarcina artificiala (rezistenta) de 8 Ohmi, pe iesirea de 8Ohmi a transformatorului de iesire, si as conecta castile in paralel cu acesta rezistenta. Conmi-sider ca este o solutie mult mai sigura pt casti, nivelul de semnal find suficient.vroiam sa fie ca un amplificator "universal", adica daca tot pot debita 3-4 W lampile, sa pot sa "antrenez" si niste boxe, nu numai niste castiasa este ca nu este indicat sa dau 3 W in niste casti, deoarece imi va dauna si auzului, imi va distruge castile, dar s-au inventat potentiometre si le pot folosi cred ca cu o sarcina artificila de 8 ohm voi solicita inutil transformatorul, deci mai simplu este sa folosesc un potentiometrupt teste voi folosi un traf de iesire recuperat dintr-un tv, ce avea finala PL84, asemenatoare cu PCL86 (pentodele asemanatoare) Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 14, 2009 Partajează Postat Iulie 14, 2009 Amplificatorul a fost conceput in ideea de a folosi o singura lampa pe canal si in acelasi timp sa dezvolte o putere apreciabila pe casti de impedanta mica, ceea ce nu prea se intampla la amplifurile pt casti cu lampi. Bineinteles ca nu se poate folosi la maxim pe casti, insa aici e toata smecheria, la putere mica asigura o dinamica extraordinara si un sunet "cald" tipic de lampa nefiind controlat in faza.Ampliful poate scoate CHIAR 4W fara a depasi Pd max a tubului: cu un traf iesire adevarat marind tensiunea anodica a pentodei la 230V si curentul anodic la 39mA (se modifica rez din catod in plaja 115...125 ohmi pt a avea o negativare de 5,7V). Dar nu are rost, si asa 3W e destul.@lorik: nu se solicita traful daca pui rez de 8 ohmi paralel, dar pierzi calitatea de amp universal si e pacat. Ar trebui iesire de 6,4 ohmi, rez de 8ohmi/ la 7W cel putin, iar pe casti ar ramane 0.6W la maxim.Iti reamintesc, banda de frecv depinde de transf, la probe poti folosi traful acela dar nu stiu cat de bine va reda bassul.Filamente in CC BINE FILTRAT, tensiune anodica BINE FILTRATA, intrari BINE ECRANATE, potentiometru de val.oare mica, 22...50kohm Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 17, 2009 Partajează Postat August 17, 2009 Am experimentat o noua varianta cu PCL86, modificand punctul de functionare al tubului ca sa obtin o putere mai mica totusi. Am atasat schema completa si realizarea practica (deocamdata un canal, si fara pretentii de design fiind doar un experiment). Transformatorul are 5 patrati cu 3000 spire 0.15 in primar si 146 s cu 0.45 la secundar pt o putere de 0.6 - 0.8W fara distorsiuni. Am ales 16 ohmi la iesire ca sa pot folosi casti de 32 cu canalele in paralel pt teste sau difuzoare de 8 serie. Sunetul este superb. O singura problema este pe casti, are putin brum care este sesizabil in timpul pauzelor dintre melodii. O sa-i stabilizez anodica -putin marita- cu un stabilizator simplu (tranzistor final de linii din TV si diode zener mai multe in serie) si problema va disparea cu siguranta. Link spre comentariu
lorik199 Postat Decembrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 4, 2009 pana la urma m-am incumentat si am terminat amplificatorul de casti(prototipul)rupe castile in 32 ohmsunet curat, bass plin, in fond este perfect montajul pt simplitatea luivoi pune nistre poze dupe ce-i finalzez carcasa(o carcasa de cd-rom)schema[attachment=0]amplif casti 6H6?.JPG[/attachment] Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Decembrie 5, 2009 Partajează Postat Decembrie 5, 2009 Totusi trafurile alea de retea sunt cam nasoale... incearca sa mai faci o bobina cu sarma de 0.3...0.5mm de vreo 40 de spire pe traf, ca mai mult de 10 min nu dureaza si leag-o in serie cu condensatorul care decupleaza rezistenta din catod. Adica intrerupi firul condensatorului dinspre masa si intercalezi in circuit bobina. Daca fazarea este corecta (reactie negativa) vei constata o mare imbunatatire in ce priveste calitatea sunetului, mare parte din neajunsurile trafului vor fi corectate. Daca fazarea nu e corecta, inversezi capetele bobinei. Link spre comentariu
lorik199 Postat Decembrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2009 daca incap spirele voi face modificareaacum am reciti mesajul dumneavoastra, si intreb: spirele sa le fac peste tole? sau am inteles gresit? Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Decembrie 6, 2009 Partajează Postat Decembrie 6, 2009 Spirele se bobineaza normal peste infasurarile trafului, adica mai faci inca o bobina pe traf, nu peste tole! Fiind spire putine si sarma subtire este putin probabil sa nu aiba loc. Doar daca tolele sunt impregnate cu lac si nu poti sa demontezi miezul va fi putina chinuiala.Parerea mea este ca merita efortul, fiind vorba de un ampl cu triode care din start are un sunet foarte bun, daca ii mai faci si astfel de reactii negative pe trafurile de iesire rezultatele vor fi excelente.Ca sa te convingi uita-te pe topicul lui valderama unde se trateaza problema aplicarii reactiilor negative si avantajele lor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum