Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Se descarca bateria. Scurtcircuit???


Vizitator xrt3

Postări Recomandate

xrt3 aparatele de masura pentru testat baterii au o rezistenta ce suporta 100 de A si testul trebuie sa dureze max 3...4 sec(au un buton fara retinere care cupleaza rezistenta in circuit) practic daca faci rost de o rezistenta de sarcina de 0,12 ohmi (trebuie sa fie in jur de 2,3...3 mm grosime) poti determina starea unei baterii de acumulatori in functie de capacitate (la baterii de capacitate mica tensiunea minima citita pe voltmetru trebuie sa fie 10,2V iar la bateriile cu capacitate mare minim 11,4 V)Exista un tabel de unde se poate aprecia la fiecare capacitate a bateriei tensiunea minima citita pe voltmetru cu rezistenta conectata la borne

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Felis

    3

  • ari_panterra

    3

  • Dr.L

    2

  • nicolaus

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator loothze

iop95 ti-as fi citat raspunsul da butonul ala ma baga in balarii,ampermetrul ala tip cleste de care zici (parerea mea!) merge numa in curent alternativ,pt. ca din cate stiu se bazeaza pe principiul transformatorului,clestii aia nu sunt nimic alceva decat miezul unui traf (cu balamale!) iar din cate am invatat eu pan la varsta asta e ca trafu nu merge decat in curent alternativ

Link spre comentariu

din pacate sunt eu mai interesat sa ii rezolv problema decat e el... :bataie in fine... l-am pus sa puna un bec intre borna minus a bateriei si cablul de minus al masinii ( in timp ce plusul e legat) si sa vada daca se aprinde respectivu bec.... ideea e ca a facut asta si i sa aprins, se aprinde si daca pune intre tabla masinii si minusul bateriei... deci ar avea un scurt .... in plus daca scoate mufa de la alternator .... becu se stinge... deci se pare ca cei care au indicat spre alternator au avut dreptate... eu unu nam putut sa ma uit direct la ea ... eu sunt in bucuresti iar tipu e de pe la tzara .... ar ami fi ceva... eu am un multimetru normal... de 15ron di piatza care masoara pana la 10A ... bateria are vro 60A, sa intzeleg ca daca il folosesc p-ala se arde... ma gandesc daca pun in serie ... intre plusul bateriei si firu rosu ala aparatului... un bec de masina, un halogen ceva... se mai arde ? mai masoara amperaju? p.s. am inteles ca pt masurarea amperajului se pune firu rosu pe plusul bateriei-generatorului, firul negru pe unul dintre fire al consumatorului(bec in cazu meu) iar celalalt fir al becului.... pe minusu bateriei... ( scriu de mesaju asta de la serviciu.... de asta e atat de... )

Atunci este clar ca este alternatorul!unu la mana este rover deci = sau mai rau ca daciile vechi(la masinile englezesti este ceva normal)Ai 2 posibilitari:ori i-au inlocuit releul de incarcare si nu au trecut D+ prin contact/diode separate(daca este pe direct 'suge' la greu bateria) ori sa/sau dus puntea redresoare: sunt 3 gupe de diode(9 diode in total), 2 grupe de putere pt circuitul intern al masini(ce duce direct la baterie) si 1 pt releul de incarcare D+(in asa fel nu trebuie inseriat cu contactul) aceste diode sunt slabe de 1A(gen 1N4007)releul de incarcare poate fi cu: 3(D+, D- si DF) sau 4 pini(D+, D-, B+ si DF), la masini straine nu am vazut cu 4 pini doar la dacii, DFul este inseriat cu becul din bord(la astea mai noi nu).si explicatia pt descarcare(releul in sine nu consuma mult ... foarte putin) dar el primind tensiune de la baterie prin D+(intrarea comparator/Alimentare) baga la greu tensiune pe DF(just ca masina oprita nu va avea nici o data tensiune de incarcare la borne ) pt bobina de excitatie deoarece tensiunea este sub pragul de 13.5V(acestea mai noi gen golf4 au 14.5v tensiunea de incarcare) si mentine tensiunea pe bobina de excitatie pana moare baterial.
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator myrelus311

Sigur e de la releu si eu am patit la fel deci a mers 100%Atunci este clar ca este alternatorul!unu la mana este rover deci = sau mai rau ca daciile vechi(la masinile englezesti este ceva normal)Ai 2 posibilitari:ori i-au inlocuit releul de incarcare si nu au trecut D+ prin contact/diode separate(daca este pe direct 'suge' la greu bateria) ori sa/sau dus puntea redresoare: sunt 3 gupe de diode(9 diode in total), 2 grupe de putere pt circuitul intern al masini(ce duce direct la baterie) si 1 pt releul de incarcare D+(in asa fel nu trebuie inseriat cu contactul) aceste diode sunt slabe de 1A(gen 1N4007)releul de incarcare poate fi cu: 3(D+, D- si DF) sau 4 pini(D+, D-, B+ si DF), la masini straine nu am vazut cu 4 pini doar la dacii, DFul este inseriat cu becul din bord(la astea mai noi nu).si explicatia pt descarcare(releul in sine nu consuma mult ... foarte putin) dar el primind tensiune de la baterie prin D+(intrarea comparator/Alimentare) baga la greu tensiune pe DF(just ca masina oprita nu va avea nici o data tensiune de incarcare la borne ) pt bobina de excitatie deoarece tensiunea este sub pragul de 13.5V(acestea mai noi gen golf4 au 14.5v tensiunea de incarcare) si mentine tensiunea pe bobina de excitatie pana moare baterial.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări