carageae Postat Mai 8, 2009 Partajează Postat Mai 8, 2009 - o varianta de negativare mai economica ar fi un --minus sanatos in grila decit 10w in catod - Am vazut ca se cam evita negativarea fixa la acest tub, stie cineva de ce? Eu banuiesc ca e ceva de genul "variatie mare a parametrilor in timp scurt" dar cine stie mai bine e rugat sa faca lumina... Domnilor, cu tot respectul, haideti sa mai si citim ce scriu altii si daca intrebarea e stupida sa o punem la locul ei, dar genul de raspuns de profesor care face integrame in timp ce asculta elevii nu ajuta pe nimeni...Ar fi si culmea, stiu si eu cum se face negativarea fixa, ideea era ca poate aflu din pataniile celor mai experimentati de ce se evita aceasta in schemele cu acest tub. Spun asa ceva pentru ca am cateva zeci de scheme si foarte rar se foloseste negativarea fixa. Daca aceasta este o problema reala nu ar fi un compromis optim folosirea unei surse de curent constant (CCS)? Am vorbit cu skaarj si o sa puna la el pe site schemele pe care le-am adunat eu cu acest tub si echivalentele lui, i-am trimis deja schemele pe server. Cand vor aparea pe site va invit sa spuneti care schema vi se pare mai buna si eventual de ce... Se pare ca totusi SE nu e cea mai buna varianta, decat poate eventual cu sectiunile in paralel, puterea audio pe o singura trioda e cam mica. Dar e ceva real in afirmatia ca se altereaza sunetul punand lampile in paralel? Stiu ca teoretic apar duble (sau aproape duble, mai sunt si rezistente acolo) capacitatile dintre electrozi care ar limita raspunsul superior in frecventa, dar a facut cineva masuratori concrete, sau aveti un articol in care sa fie facuta comparatia cu date concrete intre o varianta cu un tub si varianta obtinuta prin dublarea aceluiasi tub? Eventual sa fie ca driver cel putin ECC82, 6N8 sau de ce nu, 6N6 sau ECC88, cred ca aceste tuburi nu se impiedica de necesitatea de a livra un curent dublu tuburilor finale in cazul punerii in paralel. As prefera sa ne abtinem de la aprecieri audiofile, e clar ca acest tub e interesant pentru abordarea unei configuratii gen 2A3 sau 300B dar in varianta de buget redus, nu e un tub dedicat audio si nu se spune nicaieri ca e un tub cu performante de varf. Eu cel putin asta am dedus din ce am citit despre el. Asa cum am spus, schemele mele se refera la 6AS7/6080, nu stiu cat din ce scrie aici e valabil si pentru echivalentul rusesc. Dar unii spun ca cele rusesti sunt chiar mai bune... @byt: Pare foarte interesant articolul ala, dar traducerea in romana din limbi mai putin studiate de google - si romana fiind una dintre ele - conduce la un rezultat care mie cel putin imi da dureri de cap...voi traduce in engleza, voi lista si voi reveni cu comentarii sau intrebari legate de ce e pe acolo dupa o lectura mai atenta. La o analiza sumara pare chiar ceva ce caut eu - o prezentare comparativa a mai multor variante. Insa schema aia cu grila de intrare in aer seamana mai mult a schita decat a schema, noi stim ca nu e bine sa fie lasata asa, dar nu toata lumea stie... Nu vreau sa par carcotas, google translator e o mana cereasca, in special pentru limbi din care nu intelegem nimic, exemplu rusa, olandeza sau chiar japoneza - limbi care faceau multe articole inaccesibile, dar cred ca cea mai buna varianta e traducerea in si din engleza, poate si din cauza gramaticii si topicii flexibile ale acestei limbi. Link spre comentariu
carageae Postat Mai 10, 2009 Partajează Postat Mai 10, 2009 Ca o completare la ce am spus mai sus, stiu care sunt neajunsurile generale la folosirea unei negativari fixe - cel mai mare fiind necesitatea de a reveni periodic asupra reglajului sau riscul de a parasi stratul rezistiv cursorul potentiometrului si de aici riscul de supraincalzire a tuburilor, totusi ar trebui sa fie mai mult decat atat...Acum ca au aparut si schemele astept pareri... Link spre comentariu
blue Postat Mai 10, 2009 Partajează Postat Mai 10, 2009 In locul potentiometrelor este bine de pus un divizor rezistiv, este mai sigur, iar pt. aplicatii mai pretentioase se poate folosi un sistem autobias cu citirea curentului catodic si compararea cu un amplificator de erore. Intradevar potentiometrele sau trimerii pot produce neplaceri mari asa ca dupa reglajele finale sant bine de inlocuiti ! Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 10, 2009 Partajează Postat Mai 10, 2009 Tuburile astea nu e bine sa se foloseasca cu negativare fixa in audio . De asta vedeti voi majoritatea schemelor cu negativare automata. Link spre comentariu
blue Postat Mai 10, 2009 Partajează Postat Mai 10, 2009 Am mai intilnit aceste recomandari date de producatori si pt alte tuburi dar in afara de o protectie de limitare automata a curentului anodic o data cu imbatrinirea tuburilor, altceva nu-mi vine in minte ! Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 10, 2009 Partajează Postat Mai 10, 2009 Pe langa imbatranire , au tendinta sa o ia razna mai usor ca alte tuburi fara reactia negativa care tine punctul de functionare stabil data de negativarea automata . Probabil la pornire se intampla treaba asta , si te trezesti cu descarcari intre catod si anod ( fiind foarte aproape ) si adio tub . Cam la fel e si cu 6C33C si alte triode stabilizatoare . Link spre comentariu
lorik199 Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 vin revin in topicul acesta , pt a cere unele informatii(chiar daca-i abandonat de 1 an) : am adunat de-a lungul timpului niste trafuri, si m-am gandit sa le pun la treaba, mai exact unul dintr-un amplif rusesc ce are 4 infasurari secundare de 24 V,inseriate redresate cu dublare de tensiune ajungand pe la 230V, si 2 trafuri de majak205, care vroiam sa le folosesc pt iesire desi nu-i prea recomandat, trafurilor de iesire vroiam sa le las primarele intacte(2x110V) si sa rebobinez doar secundarele(am vazut mai sus in topic o schema cu trafo cu 2 primare de 110 V si secundare de 2 sec de 6 V) este ok asa? si sa fac pp cu triodele interne ale unui tub, sau cu 2 tuburi, canal? pt 2 tuburi/canal cred ca-s cam firave trafurile de iesire sau sa redresez cu triplare de tensiune (traful duce) si sa fac schema asta http://www.fva.is/~flemming/hsakram/int ... -clear.pdf ??? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 s ...sau sa redresez cu triplare de tensiune (traful duce) si sa fac schema asta http://www.fva.is/~flemming/hsakram/int ... -clear.pdf ???Ce sa faci cu schema aia in conditiile alea +Ub 335V (nu ca n_ar merge) dar e o prostie de regim in acea schema ,ai verificat si tu de curiozitate Raa ,vine cam 6k anod-anod ,ce zici-e normal ?!,sau asta ar fi "interesul" ?,sa folosesc lampi care permit/avantaj Raa mic dar sa fac exces de zel si sa le alimentez cu tensiune mare astfel incit acest avantaj sa dispara ,se vede clar si din raspunsul in frecventa se poate discuta de 18Hz numai la 1w si atunci cu -3db in ciuda faptului ca totusi avem de a face cu un PP...,(una peste alta regimul de lucru in acea schema este de "2 lei",din punctul meu de vedere...). Link spre comentariu
lorik199 Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 ce schema ati recomanda pt pp, tinand putin cont de "trafurile" mele de iesire? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 Nu stiu deocamdata (nu mi_am pus problema serios) ,dar as alege clasa intii de toate (probabil clasaA usor AB1 ,as alege eu) ,dupa care as pleca din anodul finalelor considerind un cistig de 1,7 in tensiune (media cistigului la anod in raport cu grila) ,as miza pe 0.4Ub-efectiv in fiecare anod-adica anod-anod cca 0,8Ub-efectiv ,as vedea ce Raa e necesar si as acomoda astfel Ub pentru o putere data(probabil Raa ar fi 2k5-3k pt 7-8W cred/intuesc... si Ub circa 230V-250V tinind cont si de rezistentele din catozi,pe care probabil voi avea un 80V,as duce fiecare anod la 11w-12w disipat din Rc asta insemnind Ia0 pe fiecare tub circa 75mA). Link spre comentariu
VTP Postat Iunie 9, 2010 Partajează Postat Iunie 9, 2010 Azi am avut ocazia sa ascult, pe incintele mele, amplificatorul SE cu 6H13C. Date tehnice si impresii:- transformatoare DjDog;- etaj de tensiune cu excursie mare, tip SRPP cu 6H9C;- alimentarea finalei la tensiune relativ mica (circa 180 Vcc)- putere de iesire suficienta pentru o camera de 18 mp. pentru toate genurile de muzica. Evident laq rock este nevoie din cand in cand de cojones mai mari;- brum inaudibil pe incinte de 92 dB/W/m (traductoare CIARE);- transparenta excelenta a sunetului chiar si la pasaje mai incarcate si dificile;- excelenta redare a frecventelor joase atat ca extensie cat si in ceea ce priveste informatia;- neutralitate deosebita la redarea mediilor si a inaltelor.Constructorul a realizat o imbinare deosebit de buna a unui etaj amplificator de tensiune cu o trioda finala cu panta mica, de la care nu te poti astepta la mari realizari in audio.O realizare deosebita, demna de a fi in atentia celor care isi doresc un amplificator mic in putere dar F.MARE in sunet. Bineinteles ca se impune utilizarea unor incinte capabile sa raspunda eficace la puteri mici.Constructorul: userul viobio. Link spre comentariu
mișa Postat Iunie 9, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2010 Ia auzi! Interesant! Hai pune o schema, ca doar, dupa cum ti-am mai spus, suntem pe la electronisti. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 9, 2010 Partajează Postat Iunie 9, 2010 Ia auzi! Interesant! Hai pune o schema, ca doar, dupa cum ti-am mai spus, suntem pe la electronisti.il stii misa viewtopic.php?f=28&t=48962download/file.php?id=36952&mode=view Link spre comentariu
gabrielbecheanu Postat Iunie 11, 2010 Partajează Postat Iunie 11, 2010 Salut Am si eu citeva 6N13S si as vrea sa fac un amplificator. Schema care ma tenteaza este aceasta http://www.troelsgravesen.dk/AudioMirror.htm A fost testata de cineva? Multumesc Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 12, 2010 Partajează Postat Iunie 12, 2010 Au fost multe discutii pe forum despre 6N13S...poate fi interesant si articolul asta: http://www.fva.is/~flemming/hsakram/int ... gasine.pdf Eu am construit transformatoarele si sasiul pentr varianta SRPP dar am pus totul in standby din lipsa de timp. Acum ca a venit vacanta o sa ma ocup de asta si o sa postez rezultatele. Am citit undeva, sursa insa nu era prea sigura, ca ar fi diferente in audio intre 6AS7 si 6N13S...nu stiu ce sa cred, dar cam toate realizarile pretentioase si laudate pe net sunt cu 6AS7...Respectivul spunea ca sunt echivalente in calitatea de elemente regulatoare, pentru care au fost si facute, ca lampa ruseasca ar avea dispersie mult mai mare a parametrilor si o fuga mai accentuata a PSF in timp... poate sunt legende, ca multe altele, ramane de vazut. Poate chiar solutia aleasa de @viobio pentru negativare sa compenseze problema, daca exista una... In ce priveste schema de mai sus...e cam stralucitoare dar aveti trafurile de acolo? Sau macar datele lor? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum