Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

turometru pt diesel?


Vizitator miteomi

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • titel90

    2

  • Incepator

    1

  • florinnn22

    1

  • blazeu

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator goguferaru

Pt diesel trebuie sa te gindesti unde si cum pui magneti si un traductor magnetic sau cum sa iei semnal de la alternator, restul e simplu, sau un frecventmetru sau un convertor frecventa-tensiune.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator Batman

Am procurat un alternator cu borna W pentru turometru si acum nu reusesc sa gasesc un ceas turometru care sa functioneze cu semnalul de la aceasta borna!Cine ma poate ajuta cu un sfat, eventual un montaj de conversie a unui turometru construit sa functioneze de la bobina de inductie pentru a functiona la acest alternator?Multumesc

Link spre comentariu
  • 5 ani mai târziu...

va rog mult sa ma iertati ca am reinviat subiectul asta,dar am exact aceeasi problema ca batman,in ultimul sau raspuns. am ceas turometru de motor pe benzina si nu se misca deloc. instalatia e deja facuta cu legatura la W-ul alternatorului. firul nu este intrerupt,ajunge pana in bord. dar ceasul nu indica,dar e in tensiune,adica o anume tensiune el intra in el,pentru ca nu il poti misca liber ca atunci cand e motorul oprit.numai bine

Link spre comentariu

ptr ca cel de benzina foloseste impulsurile de la distribuitor sau de la calculatorul masini in functie de cat de veche e masina practic la benzinare se masoara numarul de impulsuri iar la diesel traductorul este o infasurare pe alternator care banuiesc ca masoare curentul generat, eu personal mi-am desfacut alternatorul la t4 care este cu turometru si nu am observat vreun traductor anume ptr turatie, dar pot sa iti spun sigur ca nu merge turometru de bord de la benzinare la diesel, si-a schimbat cineva bordul la un golf 3 sau 4 nu mai tin minte modelul si a uitat sa specifice ptr diesel si la fel nu ii functioneaza turometrul.

Link spre comentariu

Motorul pe benzina are aprindere electrica; semnalul de la aceasta are frecventa legata de turatie dupa o lege liniara (proportionalitate). Turometrul e in acest caz un frecventmetru (indicator cu ac, cel mai utilizat)La Diesel, neexistand aprindere electrica, fie se instaleaza un traductor (optic, magnetic, inductiv, etc.) pe axul (volanta, fulie) motorului. O "solutie" interesanta e utilizarea tensiunii generatorului (alternator), care e tot proportionala in frecventa cu turatia motorului. Factorii de eroare sunt diferente intre diametrele reale si cele "teoretice" ale fuliilor, precum si o eventuala "alunecare" a curelei (spre deosebire de cea de distributie, care trebuie sa se comporte ca un lant, cea de accesorii poate avea alunecare, preluand astfel eventuale suprasarcini accidentale)Turometrul tot ca un frecvent-metru functioneaza, insa difera (MULT!) forma semnalului si probabil si factorul de proportionalitate.Pasii pentru rezolvarea problemei:1) documentare cat mai completa legata de functionarea turometrului aflat la dispozitie (chiar de benzinar! Dieselul are domeniu de turatii ceva mai jos, insa motoarele moderne "sar" de 4000rpm)2) constructia unui sistem de traductor-adaptor care sa furnizeze turometrului mentionat semnal utilizabil (chestie ceva mai complicata!)Spor!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator tyc

La motoarele moderne,injectia foloseste info date de generator...scos un fir direct de pe o infasurare(inaintea puntii) si masurata frecventa sau integrata(integrator cu rezistenta+condensator) si masurata tensiunea rezultata.Dificil.Pt captarea turatiei,la motoarele diesel,se foloseste borna W sau se numara articulatiile cardanului/planetarei.Sau dintii coroanei de pe volanta. Asta OEM.After market se folosesc optotraductoare care 'citesc' fantele practicate intr-un disc de otel(similar cu sistemul din mouse),discuri care se ataseaza pe cardan/planetara.Alt sistem e 'citirea' articulatiilor cardanului/planetarei.In regim diy se pot imagina multiple sisteme,alea opto trebuie incapsulate(pt a le feri de 'orbire').

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări