Vizitator miteomi Postat Aprilie 22, 2005 Partajează Postat Aprilie 22, 2005 cine ma poate ajuta cu o schema de turometru pentru motor diesel? Link spre comentariu
Vizitator goguferaru Postat Aprilie 23, 2005 Partajează Postat Aprilie 23, 2005 Pt diesel trebuie sa te gindesti unde si cum pui magneti si un traductor magnetic sau cum sa iei semnal de la alternator, restul e simplu, sau un frecventmetru sau un convertor frecventa-tensiune. Link spre comentariu
Vizitator miteomi Postat Aprilie 28, 2005 Partajează Postat Aprilie 28, 2005 da nu are nimeni o schema practica cu sau fara senzor magnetic pt turometru? Link spre comentariu
Incepator Postat Aprilie 28, 2005 Partajează Postat Aprilie 28, 2005 Poate te ajuta asta: http://www.edn.com/contents/images/30499di.pdf http://www.eelkevisser.nl/tacho.htm http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTri ... ndex.shtml http://www.shumatech.com/products/dro-350/add-ons.htm http://www.mgcars.org.uk/electrical/Early_Shem.html Link spre comentariu
Vizitator Batman Postat Mai 24, 2005 Partajează Postat Mai 24, 2005 Am procurat un alternator cu borna W pentru turometru si acum nu reusesc sa gasesc un ceas turometru care sa functioneze cu semnalul de la aceasta borna!Cine ma poate ajuta cu un sfat, eventual un montaj de conversie a unui turometru construit sa functioneze de la bobina de inductie pentru a functiona la acest alternator?Multumesc Link spre comentariu
titel90 Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 va rog mult sa ma iertati ca am reinviat subiectul asta,dar am exact aceeasi problema ca batman,in ultimul sau raspuns. am ceas turometru de motor pe benzina si nu se misca deloc. instalatia e deja facuta cu legatura la W-ul alternatorului. firul nu este intrerupt,ajunge pana in bord. dar ceasul nu indica,dar e in tensiune,adica o anume tensiune el intra in el,pentru ca nu il poti misca liber ca atunci cand e motorul oprit.numai bine Link spre comentariu
florinnn22 Postat Martie 6, 2011 Partajează Postat Martie 6, 2011 ptr ca cel de benzina foloseste impulsurile de la distribuitor sau de la calculatorul masini in functie de cat de veche e masina practic la benzinare se masoara numarul de impulsuri iar la diesel traductorul este o infasurare pe alternator care banuiesc ca masoare curentul generat, eu personal mi-am desfacut alternatorul la t4 care este cu turometru si nu am observat vreun traductor anume ptr turatie, dar pot sa iti spun sigur ca nu merge turometru de bord de la benzinare la diesel, si-a schimbat cineva bordul la un golf 3 sau 4 nu mai tin minte modelul si a uitat sa specifice ptr diesel si la fel nu ii functioneaza turometrul. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 Motorul pe benzina are aprindere electrica; semnalul de la aceasta are frecventa legata de turatie dupa o lege liniara (proportionalitate). Turometrul e in acest caz un frecventmetru (indicator cu ac, cel mai utilizat)La Diesel, neexistand aprindere electrica, fie se instaleaza un traductor (optic, magnetic, inductiv, etc.) pe axul (volanta, fulie) motorului. O "solutie" interesanta e utilizarea tensiunii generatorului (alternator), care e tot proportionala in frecventa cu turatia motorului. Factorii de eroare sunt diferente intre diametrele reale si cele "teoretice" ale fuliilor, precum si o eventuala "alunecare" a curelei (spre deosebire de cea de distributie, care trebuie sa se comporte ca un lant, cea de accesorii poate avea alunecare, preluand astfel eventuale suprasarcini accidentale)Turometrul tot ca un frecvent-metru functioneaza, insa difera (MULT!) forma semnalului si probabil si factorul de proportionalitate.Pasii pentru rezolvarea problemei:1) documentare cat mai completa legata de functionarea turometrului aflat la dispozitie (chiar de benzinar! Dieselul are domeniu de turatii ceva mai jos, insa motoarele moderne "sar" de 4000rpm)2) constructia unui sistem de traductor-adaptor care sa furnizeze turometrului mentionat semnal utilizabil (chestie ceva mai complicata!)Spor! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 8, 2011 Partajează Postat Mai 8, 2011 La motoarele moderne,injectia foloseste info date de generator...scos un fir direct de pe o infasurare(inaintea puntii) si masurata frecventa sau integrata(integrator cu rezistenta+condensator) si masurata tensiunea rezultata.Dificil.Pt captarea turatiei,la motoarele diesel,se foloseste borna W sau se numara articulatiile cardanului/planetarei.Sau dintii coroanei de pe volanta. Asta OEM.After market se folosesc optotraductoare care 'citesc' fantele practicate intr-un disc de otel(similar cu sistemul din mouse),discuri care se ataseaza pe cardan/planetara.Alt sistem e 'citirea' articulatiilor cardanului/planetarei.In regim diy se pot imagina multiple sisteme,alea opto trebuie incapsulate(pt a le feri de 'orbire'). Link spre comentariu
titel90 Postat Iunie 6, 2011 Partajează Postat Iunie 6, 2011 multumesc de interventii.numai bine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum