Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radiatoare colorate :)


Swat Cat

Postări Recomandate

Foarte usor se pot anodiza, am facut cateva piese pentru un automodel si le-am anodizat in verde, mai jos cateva exemple, se pot colora in diverse culori folosind coloranti organici

Destul de interesant si frumos totodata.Se gasesc acesti coloranti?
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Swat Cat

    12

  • Tranzistor_001

    5

  • Badman

    4

  • mapostu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Daca va incumetati va pot explica de ce aveti nevoie pentru a pune in functiune o mica instalatie diy pentru anodizat.nickrvl da se gasesc, eu am folosit cu succes coloranti speciali, dar si coloranti textili pudra care se dizolva in apa(de preferat distilata), am reusit cateva culori frumoase folosind chiar si cerneala de imprimanta

Link spre comentariu

Daca va incumetati va pot explica de ce aveti nevoie pentru a pune in functiune o mica instalatie diy pentru anodizat.nickrvl da se gasesc, eu am folosit cu succes coloranti speciali, dar si coloranti textili pudra care se dizolva in apa(de preferat distilata), am reusit cateva culori frumoase folosind chiar si cerneala de imprimanta

Ca si procedeu banuiesc ca sa folosit "anodizarea", intreb pentru ca mai sus cineva a spus ca sa folosit soda caustica, sau sa folosit impreuna cu anodizarea. Totusi ar fi util pentru toata lumea da a-ti pune aici metoda, interesati sint sigur.
Link spre comentariu

Deci, ca sa fie clar pentru toata lumea, soda caustica "mananca" sa zic asa aluminiu, este folosita pentru a curata o piesa deja anodizata (dizolva stratul anodic deja format pe piesa), motivul pentru care unele piese devin gri inchis dupa ce trec prin baie de soda caustica este ca nu sunt din aluminiu pur, sunt niste aliaje (au continut de cupru, magneziu, etc.) Anodizarea consta in formarea la suprafata aluminiului a unui strat plin cu pori (imaginati-va un fagure de albine) care ajunge pana la o grosime de 25microni in cazul anodizarii de tip II ca despre asta vorbim. In acesti pori formati noi putem adauga culoarea.Aveti nevoie de urmatoarele:1. un vas de plastic suficient de mare in care sa incapa piesa si unul sau doi catozi2. un catod care se poate confectiona din tabla de aluminiu sau plumb (eu am folosit cu succes ambele) si care sa aiba o suprafata totala cel putin egala cu suprafata piesei de anodizat3. electrolit(acid de baterie) care se gaseste mai pe la toate magazinele auto4. colorant textil5.apa distilata6. o sursa de curent constant de preferat, se poate folosi si un redresor auto, un traf cu redresare, cu o tensiune de 12v, depinde fiecare de ce dispune dar sa aiba un curent cat mai mare pentru ca e nevoie de un curent de 12-15A pentru a anodiza o piesa cu o suprafata de 929cm patrati timp de o ora.Acum:- se aseaza pe marginea vasului catodul care poate fi din aluminiu sau plumb, eu folosesc 2 table una in fiecare parte- se amesteca electrolitul care de obicei se gaseste in concentratie mai mica de 40% cu apa distilata 50:50 (parti egale) un pic chiar mai multa apa pentru a obtine o concentratie de aprox 15% si se pune in vas-piesa care va fi anodizata trebuie sa fie curatata si degresata, anodizarea nu ascunde ca vopseaua nici un defect asa ca pregatiti piesele in prealabil (exp. polish), piesa se va suspenda folosind o bucata de aluminiu care sa faca contact ferm, eu folosesc sarma de aluminiu, in baia de acid (sa fie complet acoperita de acid)-piesa va fi conectata la plus (+) de la sursa de alimentare iar catodul la minus (-)In conditii ideale pentru o piesa de 929cm patrati si un curent de 12A ar trebui sa dureze 60min pentru formarea unui strat de 25 microni.Tensiunea poate varia intre 12-18v pentru a metine curentul constant, eu am anodizat la inceput cu rezultate foarte bune la tensiune constanta de 12v. Trebuie avut in vedere ca pentru piese mari si curent mare baia de acid se va incalzi, trebuie racita cumva la o temperatura de 18-22celsius.Daca aveti piese mari folositi un rezistor variabil de putere in serie cu piesa pentru a limita curentul (sa nu treaca de 15A la 929cm patrati) sau folositi o sursa de curent capabila de 12-15A.Daca totul merge ok veti vedea cum incep sa iese bule de pe suprafata piesei de anodizat, pt piesele mari se poate folosi o pompa de acvariu pentru a agita solutia astfel se obtine un strat anodic uniform si fara pete.Dupa o ora piesa se scoate se clateste si daca se doreste colorarea se scufunda in colorant textil(de preferat facut cu apa distilata) la o temperatura de aprox 60 celsius si se lasa in functie de ce nuanta dorita. Se clateste apoi cu apa si se trece la sigilarea porilor prin fierbere in apa distilata timp de 15-20 min. Daca nu se doreste colorare se trece direct la sigilarea porilor.Piesa este gata.Ce am uitat sa mentionez este ca piesele din aluminiu pur se anodizeaza cel mai bine, merg si unele aliaje dar pot aparea diferente de nuanta.Prin anodizare se intareste cu mult rezistenta mecanica a piesei dar si rezistenta termica si impiedica aluminiul sa oxideze.

Link spre comentariu

Ah Vasile! Anilina - anilina, dar ce vopsele folosesc anilina in compozitie, ca daca e sa cumperi vopsea de oua nu scrie nicaieri ce contine. Nici cea pentru textile si nici altele. Despre anilina stiam de pe vremea Tehnium-ului, dar niciodata n-am reusit sa aflu care vopsea este aia minune.Ne poti spune ceva denumiri comerciale, cu toata reclama ascunsa ce s-ar face?Tranzistor 001, multumim pentru reteta si pentru metoda!

Link spre comentariu
  • Administratori

Nu mai stiu dar pe timpuri cand ma jucam si eu de-a eloxatul erau coloranti textili in cutii metalice paralepipedice care erau pe baza de anilina, din pacate nu mai tin minte denumirile si nici nu cred ca se mai fabrica ca erau mare in RSR

Link spre comentariu

Va spun eu, acum sper sa nu o considerati reclama, vopseaua astral la plic merge foarte bine, am folosit diverse culori, eu am cumparat de la magazine suma, acum Swat Cat pentru ca tu vrei negru te sfatuiesc sa pui 2 plicuri de vopsea praf negru la cantitatea de apa mantionata care daca nu ma insel e de 5 litri, posibil sa fie nevoie sa lasi piesa si mai mult timp in baia de colorant pentru negru altfel risti sa iti iasa gri, o sa vezi la teste

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări