iulicuta2000 Postat Martie 26, 2009 Partajează Postat Martie 26, 2009 Cum reusesc tiganii sa sudeze burlanele acelea de la scurgerile de pe casa??? Parca tot din aluminiu sunt??Este o intreaga arta sa faci ceea ce fac ei, le lipesc la rece doar ciocanind (nimeni n-a reusit sa afle cum fac asta, iar ei evident nu divulga secretul, din asta isi traiesc viata, desi sunt tot mai putini).burlanele de casa sunt facute din tabla galvanizata,si sunt doua moduri de "inchegare"lipire cu ciocan tinut in jar,sau in flacara cu cositor si apa tare ca decapantsau imbinare prin indoirea buzelor una peste alta si apoi bataie la ciocan sa stea stranse intre elema scuzati de offtopic Link spre comentariu
avolocaru Postat Martie 26, 2009 Partajează Postat Martie 26, 2009 Vad ca nu mai este interes pt acest subiect. Totusi am sa incerc sa lamuresc cate ceva. In primul rand o sudura facuta la o cutie de viteze nu trebuie sa fie una foarte reusita, regimul de presiuni este mic, iar uleiul este suficient de dens pentru a nu curge prin niste pori foarte fini. Putem spune ca vorbim de un procedeu de sudura in momentul in care in urma unor suduri repetate obtinem de fiecare data un rezultat satisfacator. DECI: 1 aluminiul nu poate fi sudat in atmosfera de oxigen deoarce oxideaza instantaneu si cu atat mai rapid cu cat temperatura piesei este mai mare. Oxidul de Al are un punct de topire mai ridicat decat Al si este mai greu decat Al topit => ca se depune in baia de sudura => o aderenta scazuta a celor doua piese la cordonul de sudura. Chiar si o piesa proaspat polizata se acopera imediat de un strat de oxid de Al, desi noi il vedem stralucitor si curat acel oxid exista. Oxidul de Al este foarte adrent si rezistent la intemperii si se mai chiama ca Al se autopasivizeaza. Asa cum poate bine stiti Al nu este numai greu de sudat, este si destul de greu de vopsit. Pt a vopsi Al si pentru a obtine o lucrare rezistenta in timp, trebuie sa vopsim piesa in camp electrostatic sau sa aplicam diferite chituri sau alte substante inainte de stratul de vopsea. Al se mai poate vopsi si chimic (eloxare sau aloxare procedeu care nu este chiar la indemana oricui) dar gama de culori este limitata.Revenind la sudura, cel mai eficient mod de a suda Al este sudura WIG (wolfram inert gas), in curent alternativ. Gazul inert impiedica patrunderea oxigenului in baia de sudura iar curentul alternativ are rolul de a rupe stratul de oxid deja existent. Deoarece Al este un foarte bun conducator termic, piesa se incalzeste puternic deci implicit si zona de sudat => ca dupa inceperea sudurii trebuie micsorat curentul arcului electric pentru a nu topi piesa. Al se mai poate suda si MIG (metal inert gas).Am gasit acum ceva vreme niste electrozi cu care producatorul sustine ca se poate suda Al folosind o lampa cu gaz obisnuita. Personal cred ca nu este vorba de sudura ci de brazare. Prin brazare electrodul se aliaza superficial cu Al fara a topi cele doua piese care se "sudeaza"=> un cordon extrem de aderent. Eu am folosit acesti electrozi si am obtinut rezultate excelente dar inca nu sunt 100% convins ca metoda poate inlocui sudura WIG pt orice aplicatie. Electrozii sunt destul de scumpi dar sunt mult mai la indemana decat o sudura WIG. Un alt inconvenient major la sudura Al este acela ca Al nu-si schimba culoarea odata cu cresterea temperaturii => ca este foarte usor sa topesti o suprafata mai mare decat este necesar pentru sudura efectiva => distrugerea piesei.Succes Link spre comentariu
nelu57 Postat Martie 28, 2009 Partajează Postat Martie 28, 2009 Spune exact unde ?i la ce sunt folosite acele ?evi...ce diametru au ?..poate a?a vom g?si o solu?ie la problema ta ! Link spre comentariu
avolocaru Postat Martie 29, 2009 Partajează Postat Martie 29, 2009 cred ca nu mai este interes pt acest subiect.P.S.Nu cred ca se pot face etansari durabile la Al prin batere cu ciocanul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2009 Partajează Postat Martie 29, 2009 Cum reusesc tiganii sa sudeze burlanele acelea de la scurgerile de pe casa??? Parca tot din aluminiu sunt??Este o intreaga arta sa faci ceea ce fac ei, le lipesc la rece doar ciocanind (nimeni n-a reusit sa afle cum fac asta, iar ei evident nu divulga secretul, din asta isi traiesc viata, desi sunt tot mai putini).Mie mi se pare ca sunt din ce in ce mai multi... Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 14, 2009 Partajează Postat Aprilie 14, 2009 Se referea la "tablagii", nu la tigani (eventual varietatea "manglitori").Evolutia tehnologiei "omoara" tot mai multe mestesuguri (desi am umblat toamna asta dupa niste burlane si am vazut niste scoruri....) Aluminiul e un metal care nu se preteaza la prelucrari mestesugaresti. Personal nu as folosi la invelitori (e foarte fragil si sensibil - in principiu, auto-oxidarea il protejeaza de atacurile "clasice" (apa+oxigen atmosferic), dar daca un "binevoitor" iti arunca un pumn de banala sare de bucatarie pe acoperisul din tabla de aluminiu, vei avea de lucru la el in 3, max 6 luni.Din cate stiu eu, probabil ca era vorba de un alambic utilizat de vreun mos de la tzara (persoanele in varsta, mai ales din mediul rural sunt EXTREM de refractare la cea mai mica schimbare). Tot probabil, a reusit in final sa-l convinga sa inlocuiasca respectiva conducta cu altceva. Solutiile propuse mie mi s-au parut de bun simt (mai putin sudura, din motivele expuse aici)(am folosit epoxi (poxipol, poxilina) pentru etansari pe metale (radiator auto, intre celule unde nu era spatiu pentru lipire) si am obtinut rezultate bune, rezista peste 100 grade, dar trebuie curatata suprafata foarte bine de praf, oxizi si grasimi precum si uscat bine (cu foenul, e bun si pentru grabit polimerizarea rasinii) Daca insa e o problema de aspect (si de incredere legata de eventuala contaminare a "produsului" cu chimicalele din adeziv!) solutia cu mansonul nu mai e acceptabila...Toate cele bune! Link spre comentariu
mrt Postat Aprilie 18, 2009 Partajează Postat Aprilie 18, 2009 Este foarte SIMPLU de sudat aluminiul : vezi pe http://www.durafix.ro cu CE , CUM ( ai poze , filme , etc ) , poti cumpara ce-ti trebuie Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 18, 2009 Partajează Postat Aprilie 18, 2009 mrt desi respectivii ii zic sudura nu este o sudura. E pur si simplu o lipire cu aliaje tari la fel cum si alamirea nu face parte din categoria suduri ci este tot o lipire cu aliaj tare.Simplul fapt ca aliajul de lipit se furnizeaza sub forma de electrozi nu inseamna ca e sudura Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 am incercat sa sudez cu electrozi ALSI5 cu flacara oxiacetilenica dar numi iese nu prea stiu cum se regleaza corect flacara ,daca dau oxigen sau daca dau acetilena mai mult ,deci ce ar trebui sa reduc ,? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 (editat) Aluminiul ( Al ) nu se sudeaza in flacara sau nu stiu eu . Am vazut 2 metode utilizate in flux de productie . 1. Electrod de aluminiu cu pasta (2,5 sau 3 mm nu mai retin , cu partea de prindere in cleste la jumatea electrodului ) si sudura in CC cu convertizor rotativ ( nu mai retin polaritatea ) , am sudat la atelierul schelei unde lucram prin 1997 ,mecanismul de comanda al unui instant cu gaz fabricat in 1968 la Samus . Mecanismul era sub forma unui ceas de butelie , ceva mai mare pe toate cotele , format din 2 " farfurii " cu mebrana la mijloc care se imbinau ca 2 flanse cu suruburi , intre care era o membrana cu tija supapei de gaz . Poate stie cineva despre ce scriu , dar nu conteaza . Una din bucati era rupta si lipsea o bucata din ea. Sudorul care a executat operatia a sudat prin puncte mici , spunand ca nu vrea sa topeasca si sa strice piesa . A depus punct dupa punct pana am spus eu ca e suficient de mult adaos si rectific din pila . Am rectificat zona , nu avea pori si am montat ansamblul care a functionat ani de zile fara pierderi de lichid . 2. Cu material de adaos si gaz inert cu una din metodele MIG , WIG ,etc . . .nu stiu exact care , nu conteaza care , dar tot in curent continuu . Se executa cu un electrod de lucru ,care amorsa arcul sub flux de gaz inert si in zona arcului se tinea materialul de adaos care se topea impreuna cu partile de sudat si forma cordonul de sudura .Avea o butelie atasata la sistemul de sudura . Era fabrica de auto si se confectionau rame de usi si de cale bagaje , din profil de aluminiu si tabla de 2 mm . De sudura aluminiu cu flacara nu am auzit , cum nu am auzit de sudura inox cu flacara . Editat Iunie 29, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 domnule Dan 85 aceşti electrozi pot fi folosiţi şi cu flacără am avut de sudat un radiator de aluminiu de la AC la un tractor valtra care a avut două celule sparte ,am exersat pe o tablă de aluminiu apoi pe aceste celule pe care le am reuşit am să fac poze când voi avea timp să vedeţi ,dar nu prea ştiu cum ar trebui să arate tipul de flacara ,pe un forum al sudorilor cineva spunea sa ai o flacara carburanta ,aici pe elforum cineva spunea sa ai cu neutra de aceea nu inteleg care ar fi ideala Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 o săvă arăt un filmuleț cu mine când oi mai suda cu flacăra oxiacetilenică cu aceşti electrozi de aluminiu ALSI5 care merg si electric si oxigaz Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 Acum 1 oră, Dan85 a spus: Nu-i nevoie, te cred pe cuvant. Taci, ar fi prima data cand vedem si noi ceva de la Florin, dupa toate sfaturile din anii astia. 4 Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 ati uitat de girafa 1 Link spre comentariu
spik Postat Iunie 29, 2019 Partajează Postat Iunie 29, 2019 (editat) Am vazut o data sudarea cu flacara a aluminiului. Un tinichigiu a sudat un suport motor agitand o tija din inox in baia sudurii. Astfel, cica, scotea impuritatile din baie. Bineinteles ca nu se compara aspectul si calitatea cu sudarea wig-tig. Editat Iunie 29, 2019 de spik Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum