mișa Postat Octombrie 13, 2010 Partajează Postat Octombrie 13, 2010 Problema mea e ca EFECTIV nu stiu cum se poate construi ceva mai bun decit s-a construit pina acum...Tare as vrea...Sunt de ala VERDE. (verde,........ dar nu pot sa indur inadvertentele stiintifice)Hai sa te ajut: daca doresti sa evoluezi, porneste de la ultima centrala cu lemne (normal cu gazeificare) care s-a construit. De la aceasta tehnologie in sus poti sa avansezi. Nu are rost sa bati pasul pe loc...si sa redescoperi ceva...FA ceva nou! Asta-i scopul! Link spre comentariu
vfp_marius Postat Octombrie 14, 2010 Partajează Postat Octombrie 14, 2010 da ceva nou si mai eficient decat sa facut pana acum , dar eu asi vrea sa incep cu inceputul ,normal trebuie sa mai studiem asa cum ai mai zis si tu am o carte scanata de la cineva cu si despre gazogene , unele construite de nemtzi chiar in timpul razboiului 2 , folosite pe masinile lor din lipsa de combustibil , acum nu prea am timp de gazogen poate mai la iarna cand trag la "barlog " si am sa am mai mult timp liber .pa pa spor la treaba la toti Link spre comentariu
Adierea Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Un proiect gasiti in almanahul Tehnium 1983 cu toate datele inclusiv formule chimice si cencentratii de gaze in functie de combusibil Filtrul cu rumegusi este o supapa pentru flacara in cazul in care motoru da un rateu in carburator nu permite propagarea flacari pana in generator . Mai pune niste poze ca este un proiect foarte bun pentru cine are o casa isolata poate obtine caldura si curent cu acest dispozitiv. Link spre comentariu
Vizitator kocku Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 iertatima ca ma bag , dar, in tehnium din 83 este vorba de o instalatie de biogaz, ceeace este cu totul altceva decat despre ce se discuta aici...sau poate ai gresit anul ??...oricum ideia e interesanta,orice chestie care produce energie din alte surse cu alti combustibili si pe alte cai decat cele clasice este bine venita.... ,credeti ca nu sa descoperit o sursa de energie ,viabila ,cu un consum mai mic,si mai putin costisitoare decat cele de pana acum ??? sa fim seriosi...dar chestia aia nu va fi scoasa pe piata pentru ca ar insemna pur si simplu o destabilizare planetara...ganditiva la petrol ,la industria de masini , la mari giganti energetici.etc...etc....sunt tari intregi care depind de asta....si in afara de asta nu am ajuns inca la gradul de civilizatie incat sa ne ducem la magazin sa cumparam " generatorul " si acesta sa ne produca curent electric 100 de ani fara sa consume nimic si sa nu platim lunar cuiva pt treaba asta...respect tuturor celor de aici. Link spre comentariu
Adierea Postat Februarie 11, 2011 Partajează Postat Februarie 11, 2011 Am zis almanahul tehnium din 83 are un gazogen cu toate dimensiunile si indicatii de folosire .Aici vrem sa punem in evidenta mai multe posibilitati de a obtine energie pentru consumul propriu nu pentru afaceristi energetici . Link spre comentariu
Vizitator ghitarosca Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 la Tg Mures a existat o masina care mergea cu lemne proiectata de un inginer la sectia de reparatii a TCM eu am vazut personal cum functiona,la pornire se folosea un exhaustor la capatul lui un arzator unde ardea gazul extras din cazan pt a se vedea daca gzul era bun pt combustie adica flacara cu care ardea trebuia sa fie de culoare albastra ,apoi se pornea motorul pe benzina si incet se schimba la admisie in loc de aer gaz si se inchidea benzina motorul la camionul BUCEGI se comporta bine .lemnele trebuia sa fie uscate si de esenta tare si lungimea nu mai mare decat 20 cm cat era gaura de ardere detalii poate sa dea inginerul NAGY ANDRAS de la fostul SPID din Tg Mures care a lucrat la proiect Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Interesanta informatia din Targu-Mures!Eu stiam ca francezii din zona ocupata de nemti in WW2 utilizau gazogene pe vehicule, germanii aplicand o restrictionare gen Ceau la puterea 3,5 la benzina...Chiar daca randamentul e destul de modest, o asemenea instalatie e interesanta si atractiva pentru mediul rural, unde densitatea de locuire mai redusa este mai permisiva cu o oarecare poluare (ma gandesc la eventual miros dezagreabil), iar suprafetele agro-forestiere se preteaza ca furnizoare de materie prima. Un cuvant greu il are si tehnicitatea mai redusa a instalatiei, care o face accesibila artizanilor/hobbystilor.Foarte interesanta mi se pare ideea de a aborda un motor cu abur. Dezavantajul solutiei e ca are timp relativ lung de pornire (intamplator am vazut automobilul cu abur din colectia oarecum celebrului Jay Leno: jumatate de ora de foc pentru facut presiune la abur) precum si necesar de alimentare (fochist!). Repet, in conditiile mai domoale ale ritmurilor rurale (moldovenii-s mai lenti?) se pune altfel problema!Spor! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Pare mai "ecologic" daca pastram motorul cu abur, dar renuntam la lemne... Link spre comentariu
Vizitator Tomiris Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 S-a spus de Almanah Tehnium 83 . Eu tocmai am descoperit azi si am si scanat Am mai multe materiale despre gazogene dar nu aveam nicaieri un plan de constructie cu cote Pentru ca pozele erau peste 500k nu m-am mai complicat sa le comprim si le-am bagat in Dropbox Rugamintea ar fi sa le luati de acolo pentru ca nu stiu cit am sa le tin dar vreo2-3 luni minim vor sta https://dl.dropboxusercontent.com/u/322 ... ogen_1.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/322 ... ogen_2.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/322 ... ogen_3.jpg Eu sint interesat cam de toate formele de energie neconventionala Daca realizati ceva rog anuntati Cred ca s-ar putea face si o mica afacere Numai bine Bafta si spor la lucru , sper sa folosesca Link spre comentariu
puriu Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 Randamentul termic al unui motor alimentat dintr-un gazogen este aproape acelasi ca si la alimentarea cu benzina. Slaba este puterea calorifica a gazului de generator ce contine mult azot si vapori de apa. Este necesar un debit de gaz relativ mare. Puterea motorului e mai mica din cauza debitului de aer mai redus. Pentru automobile sunt necesare din pacate modificari ce nu permit circulatia lor pe drumuri publice. Link spre comentariu
Vizitator Tomiris Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 De acord , dar lemnele nu sint accizate si pretul de cost e ceva mai mic Eu vad sistemul ca instalatie stationare pentru producere de caldura , gaz pentru o plita sa zicem ( dar aici putem baga direct lemnu , sau pentru obtinere de curent electric , de exemplu cind nu ai nici soare si nici vint Nimeni nu spune ca e simplu dar e o posibilitate O alta posibilitate extrem de frumoasa este aceasta Metoda Jean Pain https://dl.dropboxusercontent.com/u/322 ... Chips2.flv https://dl.dropboxusercontent.com/u/322 ... 0Chips.flv Numai bine Link spre comentariu
Vizitator cardreader Postat Septembrie 9, 2013 Partajează Postat Septembrie 9, 2013 Poate reusim sa actualizam acest thread cu gazogenele . Celor care sunt pesimisti si nu cred in valoarea gazogenelor le recomand un link cu o statie gazogen ( deci nu pentru auto ) pentru generare de electricitate si caldura fabricata in SUA ( deci comerciala ) cu toate certificarile si avizele (mai ales cele de mediu ) la zi si recomandata de publicatii foarte "verzi " here we go :http://gasifier.wpengine.com/ Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 Totusi, ca sa poti folosi un gazogen trebuie sa ai o padure aproape sau o sursa de lemn consistenta. Conteaza pana la urma care este mai ieftin pentru aceeasi distanta parcursa, benzina (motorina) sau lemnele. Daca nu ai o sursa de lemne la indemana atunci gazogenul nu-si are utilitatea. Da, un gazogen poate fi folosit si la oras (gandesc in locul meu, locuind la oras), dar cu o utilitate specifica, incalzire si producere de energie electrica si doar in situatii exceptionale.Filmuletele postate de dl. Tomiris apar din cand in cand pe internet asociate cu obtinerea energiei din lemn dar, la o analiza mai atenta, se ridica cateva intrebari despre eficienta acestei metode "Jean Pain".Cu ce functioneaza drujba si tractorul care antreneaza tocatorul? ca sa produci energie din lemn nu trebuie sa depinzi de alte forme de combustibil fosil (acei 500 litri de combustibil pentru 40 tone de material lemnos). Plus ca acolo exista o echipa care doar asta face si care trebuie sa fie hranita si platita (am numarat 5 persoane). Inca un aspect. Acel hectar de padure de care se mentioneaza trebuie sa fie usor accesibil altfel se lasa cu probleme juridice.Si inca ceva. Ce s-a schimbat in 40 ani de cand a fost facut acel filmulet (care apropos, este si pe youtube de mult timp, cam de 5 ani)?LE: mai bun decat filmuletul este cartea scrisa de el "The Methods of Jean Pain: Or Another Kind of Garden" care descrie mai bine procedeul. O completare la subiect. Jean Pain a fost angajat ca silvicultor (sau echivalentul acestuia) in Franta si datoria lui era sa faca exact ce se vede in prima parte a filmuletului, sa curete padurea de uscaciuni. E o completare importanta referitoare le obtinerea celor 40 tone de material lemnos. Link spre comentariu
Vizitator cardreader Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 Pai tocmai asta e ideea . Sa aibe si aceia ( poate la noi putini la numar ) care sunt izolati de retea dar au lemne din belsug , acces la electricitate ieftina si apa calda (sau caldura ) . Sunt si la noi zone in care nu a ajuns reteaua . sau desi e aproape costa o groaza de bani sa te bransezi si oamenii inca mai folosesc lampa cu gaz si doar viseaza sa aibe frigider sau televizor . Acum sigur o sa sara toti pe mine ca de ce nu isi pun pe casa fotovoltaice ? Nu isi pun pt ca sunt scumpe si nu fac treaba pe timp de iarna ( si cateodata nici vara cand e innourat mai multe zile ) . Deci eu cred ca la noi exista o "nisa " pt gazogene . Si nu necesita o instalatie high - tech pt a genera gaz de lemn . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 11, 2013 Partajează Postat Septembrie 11, 2013 Ca sa facem o distinctie intre metoda Jean Pain si metoda folosita de un gazogen cred ca este nevoie de o mica explicatie pentru fiecare. Metoda Jean Pain foloseste "fermentarea" aeroba pentru a produce caldura, care caldura ajuta si la producerea biogazului (din cilindrul interior) si biogaz care este produs prin "fermentare" anaeroba in cilindrul interior (s-a estimat echivalentul la vre-o 4 litri de benzina pe zi). Aceste fenomene se petrec la 60 grade celsius si, pentru a fi rentabila aceasta metoda, "gramada" de lemn trebuie sa fie mare, ca cea descrisa in filmulet. Aici (Eng): http://www.permies.com/t/1351/energy/Jean-Pain-Method la postul din 8 octombrie 2009 se face o mentiune interesanta, precum ca o "gramada" de 6 tone a inghetat iarna (undeva in Canada). Gazogenul foloseste "distilarea" uscata a lemnului care se petrece la cateva sute de grade, asemanator cu "distilarea" petrolului si produce altfel de gaze (H2 si CO spre deosebire de CH4 la prima metoda) si nu este influentata de starea vremii. Prima metoda produce cantitati mari de caldura iar a doua produce cantitati mari de gaz combustibil fara multa caldura (undeva la echivalentul a 1 litru de benzina pentru 5-10 kg de lemn). Acum, un grup electrogen are eficienta de 30% restul fiind caldura ceea ce inseamna ca daca se proiecteaza bine incinta se poate recupera acea caldura. Am facut aceasta mentiune ca sa stim despre ce discutam. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum