Vizitator fszfox Postat Martie 17, 2009 Partajează Postat Martie 17, 2009 Am cunoscut in trecut, pe vremea cand stateam la coada la benzinatie (peco) oftau zicand dac`am putea baga apa in rezervor, eram mic atunci si le ziceam bancul ala cu avionul si cu "pentru pace si popor eu ma p*s in rezervor", acum cand au aparut si masini care ard doar hidrogenul optinut din apa prin electoliza, sau cele care folosesc apa ca sa optina electricitate pt un motor electric, vad ca lumea nu mai este la fel de interesata (oare pt ca u disparut cozile la peco?) glumeam.) Eu propun una din diversele scheme ce folosesc gazeificarea lemnului pt optinerea hidrogenului, astfel se poate propusla atat un motor diesel cat si unul pe benzina.Am studiat mult, am strasn materiale si piese, astept sa se mai incalzeasca afara ca sa ma pot apuiuca de treaba Si cum sunt un ecologist, voi folosi deseuri lemnoase, nu ma voi apuca sa tai padurea. Sunt curios daca a incercat cineva asa ceva pana acum in Tarisoara Noastra. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 18, 2009 Partajează Postat Martie 18, 2009 Chestia cu gazeificarea lemnului a fost folosita la sovietici, cam in perioada interbelica. Utilajul este destul de mare si greoi. Atentie, prin gazeificarea lemnului se obtine, in principal, monoxid de carbon (inflamabil, dar si foarte toxic). Am o carte cu detalii despre gazogene, inclusiv modul de calcul. Cand ajung pe acasa voi inverca sa scanez sau sa pozez capitolul respectiv. Am facut mai demult un calcul, pentru un motor de Dacia 1100 (ca asta aveam atunci) tot utilajul cantarea ... cam cat toata masina. Chestia asta se preteaza la motoare stationare (daca ai o ferma, ceva, poti obtine curent electric si chiar si caldura, daca circuli pe unde trebuie apa de racire a motorului termic). Link spre comentariu
twitterfire Postat Martie 19, 2009 Partajează Postat Martie 19, 2009 Monoxidul de carbon nu este deloc inflamabil.Gazogene au fost în timpul r?zboiului si în Germania (al?turi de benzina de sintez?) ?i actualmente e la mod? în Suedia (adic? sunt vreo câteva sute de pasiona?i pe acolo).lAm v?zut la Planet Mechanics un vehicul care func?iona cu lemne. Era o ditamai furgoneta cu un gazogen în spate. Randamentul era de toat? jena, motorul era greu de pornit, trebuia s? bagi rumegu? la 20 km. Per total era foarte incomod ?i nepractic.De ce nu te orientezi spre biodiesel. Care este u?or de folosit, are randament ?i se poate produce foarte ieftin? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 19, 2009 Partajează Postat Martie 19, 2009 Cine ti-a spus ca monoxidul de carbon nu arde? Prietene, intre CO si CO2, nu crezi ca lipseste ceva? Nu e o valenta pe acolo care abia asteapta oaresce oxigen? Tocmai combinatia aia cu oxigenul se cheama ardere. Adica reactie exoterma. Vezi orice manual de chimie anorganica, atata mai tin si eu minte. Cel putin, acu' vreo 25 de ani, monoxidul inca ardea. Ce crezi ca scoate gazogenul? Metan? Scoate si d-ala, cateva procente, in functie de umiditatea materialului pe care-l bagi. Ca, in formula metanului (CH4) exista hidrogenul ala pe care trebuie sa-l iei de undeca. Cate 4 atomi la unul de carbon. P.S.1: http://ro.wikipedia.org/wiki/Monoxid_de_carbon P.S.2: avand in vedere ca monoxidul nu prea da autoaprinderi (a.k.a. cifra octanica mare) se pot folosi rapoarte de compresie mari, peste 10.5:1, ceea ce inseamna randamente mult mai mari decat in cazul motoarelor cu benzina. Aceasta reduce "handicapul" unei cifre calorifice mai mici. Link spre comentariu
twitterfire Postat Martie 19, 2009 Partajează Postat Martie 19, 2009 Cine ti-a spus ca monoxidul de carbon nu arde? Prietene, intre CO si CO2, nu crezi ca lipseste ceva? Nu e o valenta pe acolo care abia asteapta oaresce oxigen? Tocmai combinatia aia cu oxigenul se cheama ardere. Adica reactie exoterma. Vezi orice manual de chimie anorganica, atata mai tin si eu minte. Cel putin, acu' vreo 25 de ani, monoxidul inca ardea. Ce crezi ca scoate gazogenul? Metan? Scoate si d-ala, cateva procente, in functie de umiditatea materialului pe care-l bagi. Ca, in formula metanului (CH4) exista hidrogenul ala pe care trebuie sa-l iei de undeca. Cate 4 atomi la unul de carbon.P.S.1: http://ro.wikipedia.org/wiki/Monoxid_de_carbonP.S.2: avand in vedere ca monoxidul nu prea da autoaprinderi (a.k.a. cifra octanica mare) se pot folosi rapoarte de compresie mari, peste 10.5:1, ceea ce inseamna randamente mult mai mari decat in cazul motoarelor cu benzina. Aceasta reduce "handicapul" unei cifre calorifice mai mici.Prietene, în general orice gaz care arde con?ine hidrogen. Fie el: metan CH4, etan C2H6, propan C3H8, butan C4H10, pentan C5H12, hexan C6H14 sau heptan C7H16. Îmi spui ?i mie în ce fel arde CO ?i ce fel de reac?ie e? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 Reactie de oxidare. 2CO+O2=>2CO2. Mai e si exoterma. Link spre comentariu
MifTy Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 codoiul, twitterfire, codoiul!!! Link spre comentariu
Vizitator bramburel Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 FUC* ecologia, eu raman la motorina... Link spre comentariu
Vizitator fszfox Postat Martie 23, 2009 Partajează Postat Martie 23, 2009 [quote name="twitterfire"Monoxidul de carbon nu este deloc inflamabil. Gazogene au fost în timpul r?zboiului si în Germania (al?turi de benzina de sintez?) ?i actualmente e la mod? în Suedia (adic? sunt vreo câteva sute de pasiona?i pe acolo).l Am v?zut la Planet Mechanics un vehicul care func?iona cu lemne. Era o ditamai furgoneta cu un gazogen în spate. Randamentul era de toat? jena, motorul era greu de pornit, trebuia s? bagi rumegu? la 20 km. Per total era foarte incomod ?i nepractic. De ce nu te orientezi spre biodiesel. Care este u?or de folosit, are randament ?i se poate produce foarte ieftin?[/[/size]quote] A fost folosit si in Germania si in Suedia(ca sa impac pe toata lumea), si in Australia (l love Australia) acume in voga in Suedia, Australia, iar Colonel Dick Strawbridge(http://www.dickstrawbridge.com/)care a participat intens la "Ecrapheap Challenge" pe Discovery si apoi pe National Geographic la :Planet Mechanics" a prezentat acest proiect, cu ajutorul unui tanar suedez. Faptul ca trebuie alimntat la 20 km depinde de capacitate camerei de ardere (rezervor), combustibil(rumegus, peleti, brichete, aschii) , si cred ca se poate imbunatatii si in f de capacitatea calorica a lemnului (ex Salix Viminalis - salcia energetica http://www.salciaenergetica.ro> si chear si asa la 20 km nu ar fi o problema, dar cu un sistem ce produce un randament mai bun [quote name="twitterfire":11xsf53z]De ce nu te orientezi spre biodiesel. Care este u?or de folosit, are randament ?i se poate produce foarte ieftin? [/size] daca stii vre-o metoda ieftina! asa cum zici scrie aici (desi eu nu am gasit una pan acum>< nu includ uleoil re/folosit ) Acceptam ca CO este inflamabil, dar, cred ca twitterfire se referea la faptul ca are nevoie de o reactie puternica la aprindere (nu neaparat un catalizator ) ci conditii de presiune avand in vedere ca monoxidul nu prea da autoaprinderi (a.k.a. cifra octanica mare) se pot folosi rapoarte de compresie mari, peste 10.5:1 (intrebare duce aceasta la posibilitatea arderii in motoare diesel?) Chestia asta se preteaza la motoare stationare (daca ai o ferma, ceva, poti obtine curent electric si chiar si caldura, daca circuli pe unde trebuie apa de racire a motorului termic). Da pt curent are un adevarat potential. putem discuta mai mult....si va spun ca s-a avanat mult cu aceste sisteme (adica aceste nu mai sunt atat de grele (cum ziceai acolo "cat o dacie" ) ) cartea sau ceva scann mi/ne-ar prinde foarte bine. OBS: nu se foloseste CO, deoarece:a) in urma arderii ar rezulta CO2 ! gaz cu evect de sera devastator (app cel mai periculos e CH4 produs natural din balegar (in lume sunt mai multe bobine decat oameni)de aceea se urmareste procesarea balegarului in biogaz sau chear prin gaseificatoare, subiectul topicului nostru) b) acesta, CO cat si CO2 este capturat de un filtru sub forma de funingine (negru de fum) iar ceea ce ajunge sa arda in motor este Hidrogen , eu am studiat si am aflat acest lucru, nu ma biciuiti daca gresesc;)) Dar interesant este ca se poate folosi in motoare benzina si diesel (aici am unele incertitudini). Mi-am procurat vasul de gaseificare(piroliza/pyrolysis,en.),radiatorul pt racire, astept sa se mai incalzeasca 9cu cateva grade nu Global Warming) ca sa imi construiesc si filtrul si sa le pot suda. Voi adopta varianta cu instalatia in remorca Mi-ar placea mult sa continuam aceasta discutie, sa evitam replicile scurte, care ocupa mult, sa raspundem intr-un post mai multor intrebari acumulate asa cum am facut eu. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 23, 2009 Partajează Postat Martie 23, 2009 Obiectii: Ai dreptate, in urma arderii CO rezulta CO2. Dar in urma arderii hidrocarburilor? Rezulta tot CO2. Si apa. Motoarele alea de gazogen, folosesc chiar arderea monoxidului de carbon. Si nu merge pe un diesel, tocmai pentru ca nu se prea aprinde in conditii de presiunea, precum motorina (sau uleiul). Dar motoarele cu aprindere prin scanteie se preteaza foarte bine la aceasta aplicatie.Din niste rumegus vei obtine foarte putin metan, iar hidrogen si mai putin. Cateva procente. Ce baza este CO.Si referitor la dimensiuni, intr-adevar, se poate face si mai mic. Dar te opresti la fiecare jumatate de ora, cobori cu toporul in mana sa-i faci plinul. Eu imi facusem calculul pentru o instalatie capabila sa alimenteze motorul cam 6...7 ore. Link spre comentariu
Vizitator fszfox Postat Aprilie 18, 2009 Partajează Postat Aprilie 18, 2009 am aflat ca merge si pe motor diesel, este si pe youtube un tractor albastru, mi-am mai strans componente su voi incepe in curand constructia Link spre comentariu
Vizitator stefan71 Postat Aprilie 19, 2009 Partajează Postat Aprilie 19, 2009 Sau mai simplu: http://www.rri.ro/images/2006qsl09.jpg Link spre comentariu
Vizitator fszfox Postat Aprilie 19, 2009 Partajează Postat Aprilie 19, 2009 buna gluma asta cu locomotiva cu aburi, tre sapun si eu niste poze cu cea din Brasov. eu vorbeam de asa ceva si acelasi sistempt un generator electric si tractorul pe lemene dar mai multe aici http://www.youtube.com/profile?user=vedbil&view=videos Link spre comentariu
Vizitator bramburel Postat Aprilie 20, 2009 Partajează Postat Aprilie 20, 2009 Inca un om de stiinta diplomat al Universitatii YouTube... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 20, 2009 Partajează Postat Aprilie 20, 2009 Documentarul cu masina alimentata cu lemne l-am vazut si eu. Din lemne se obtine mai intai un gaz care in final alimenteaza motorul. Instalatia chiar functioneaza, nu e nimic trucat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum