baga Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Ce parametri ai unui amplificator creeaza sau modifica spatialitatea (soundstage) ? Din punct de vedere al amplificatorului, pentru o spatialitate perfecta, adica exact cum e inregistrata melodia, nu este suficient sa avem un amplificator stereo normal, la care , daca bagi semnal numai intr-un canal, sa nu se auda si in celalalt canal? Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 11, 2012 Partajează Postat Februarie 11, 2012 Evident : diafonia dintre cele doua canale si structura armonica a graficului distorsiunilor ( ideal trebuie sa aiba o forma asemanatoare cu graficul unei functii gaussiene ) . Simplu , nu ? Link spre comentariu
baga Postat Februarie 12, 2012 Partajează Postat Februarie 12, 2012 Da, la diafonia dintre canale m-am referit si eu, dar am uitat ca se numeste asa.Cu distorsiunile nu prea am inteles. Adica sa fie predominante armonicele de ordin mic?Ideal ar fi sa nu existe, nu? Link spre comentariu
Vizitator calind79 Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Din punct de vedere al amplificatorului, pentru o spatialitate perfecta, adica exact cum e inregistrata melodia, nu este suficient sa avem un amplificator stereo normal, la care , daca bagi semnal numai intr-un canal, sa nu se auda si in celalalt canal?no way.perceptia spatialitatii e destul de complexa si are legatura cu multe fenomene. daca amplificatorul distorsioneaza tocmai acea informatie sonora care e responsabila de indiciile de pozitionare spatiala, poate sa fie separarea intre canale infinita, ca tot degeaba. de exemplu senzatia de distanta e data partial de reverberatii, cantitatea de semnal reflectat vs. incident si tonalitate. afecteaza una sau mai multe din acestea trei si se va simti.simplificari de genul asta n-au ce cauta cind vorbim de un amplificator cu pretentii audiofile (nu cred ca exista oameni care-si fac SOZ pentru folosit la nunti). Link spre comentariu
zal Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Se confundă spaţialitatea cu diafonia între canale (separarea). Link spre comentariu
Vizitator calind79 Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Se confundă spaţialitatea cu diafonia între canale (separarea).e destul de usor de inteles, avind in vedere ca multe inregistrari sint in primul rind de tipul "multi-mike" (fiecare instrument inregistrat separat) si spatialitatea e recreata artificial prin post-procesari. si, mai rau de atit, citeodata se foloseste doar tehnica "pan-potting" care nu face altceva decit sa modifice balansul volumului stinga-dreapta, dar nici vorba de adincime sau alte subtilitati. genul asta de muzica se aude stinga-mijloc-dreapta si atit, in conditiile astea probabil e suficient ca diafonia sa fie mica. Link spre comentariu
baga Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 no way.perceptia spatialitatii e destul de complexa si are legatura cu multe fenomene. daca amplificatorul distorsioneaza tocmai acea informatie sonora care e responsabila de indiciile de pozitionare spatiala, poate sa fie separarea intre canale infinita, ca tot degeaba. de exemplu senzatia de distanta e data partial de reverberatii, cantitatea de semnal reflectat vs. incident si tonalitate.Primele doua fenomene nu au de-a face cu amplificatoarele, se intampla din cauza boxelor si spatiului de auditie. Tonalitatea cred ca poate fi afectata si de amplificator ,daca acesta are distorsiuni mari.simplificari de genul asta n-au ce cauta cind vorbim de un amplificator cu pretentii audiofile (nu cred ca exista oameni care-si fac SOZ pentru folosit la nunti).. Tocmai asta nu inteleg. De ce SOZ asta are pretentii audiofile? Are distorsiuni mari, zgomot de fond mare, damping factor mic. La toate aceste capitole vad ca sta mai prost decat majoritatea amplificatoarelor "de nunti" . Atunci nu reproduce sunetul cu o fidelitate mai mica ca ele ? Link spre comentariu
Vizitator calind79 Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 Primele doua fenomene nu au de-a face cu amplificatoarele, se intampla din cauza boxelor si spatiului de auditie. Tonalitatea cred ca poate fi afectata si de amplificator ,daca acesta are distorsiuni mari.ma refeream la semnalul din inregistrare. reverberatiile, combinatia de unda directa cu reflectata si tonalitatea sint influentate de camera unde s-a facut inregistrarea, tipul si plasarea microfoanelor etc sau de post-procesarile artificiale folosite in studio, unde e cazul. toate acestea pot fi perturbate de amplificator intr-un fel sau altul.exista aparate care au raspuns in frecventa plat si distorsiuni infime si totusi suna vag diferit dpdv tonal.Tocmai asta nu inteleg. De ce SOZ asta are pretentii audiofile? Are distorsiuni mari, zgomot de fond mare, damping factor mic. La toate aceste capitole vad ca sta mai prost decat majoritatea amplificatoarelor "de nunti" . Atunci nu reproduce sunetul cu o fidelitate mai mica ca ele ?repet, nici eu nu consider SOZ o optiune serioasa, cel putin pt. boxe de impedanta si sensibilitate mica. pt. mine e suficient sa vad damping factorul si l-am sters de pe lista. Link spre comentariu
George Postat Februarie 17, 2012 Partajează Postat Februarie 17, 2012 repet, nici eu nu consider SOZ o optiune serioasa, cel putin pt. boxe de impedanta si sensibilitate mica. pt. mine e suficient sa vad damping factorul si l-am sters de pe lista.Eu mai degraba as alege un amplificator din seria Aleph, acestea avand un damping factor mai bun. De exemplu, Aleph 3 sau Aleph 30.Aleph 3 - service manual http://www.mediafire.com/?i7umzb2bogk331yAleph 30 - owner's manual + service manual http://www.mediafire.com/?yd61oz6oe0auwi2 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum