Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vehicul electric


MishuL

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MishuL

    7

  • yo9hrb

    4

  • MifTy

    3

  • twitterfire

    3

Top autori în acest subiect

Pai dpdv al eficientzei, e reglajul cu rezistentze, pe urma chopper-ul, iar acum in vest si chopper-ul e istorie, se folosesc motoare de curent alternativ comandate cu variatoare de frecventza, bagate IN ROATA tramvaiului- adica "rotorul" e stator, ax de roata sa zic, iar "statorul"- rotor, adica...roata. Dispare boghiul, dispar osiile, si astfel podeaua poate fi total coborata, rotzile fiind pitite sub bancutze pt pasageri.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tramw ... roglie.jpg

Am si poze facute de mine in interior, tre' sa caut.

Link spre comentariu

Io zic c? exist? posibilitatea de a face ?asiu din fibr? de carbon, caroserie din fibr? de sticl?, exist? motoare de putere foarte u?oare, exist? baterii Litiu Polimer u?oare ?i cu capacitate mare de stocare. Deci pe la 100, 200 000 ?, sco?i o ma?in? electric? ca lumea.Cât de a pune motoare grele pe ferotenii ?i a le alimenta cu acumulatori pe baz? de plumb, da e posibil, dar nu prea cred c? e util. Dac? o faci pentru hobby, din dragoste pentru diy ?i pentru tehnic?, e ok, numai nu te a?tepta la rezultate formidabile. ?i nici la ceva ieftin. Vrei ieftin? Iei un motor de Fiat 500 ?i-l alimentezi cu GPL. :101 Mai po?i cu tot felul de proiecte de ma?ini electrice s? participi la tot felul de concursuri, organizate de tot felul de funda?ii pentru proiecte ecologice. Chiar ?i X-Prize organizeaz? un stfel de concurs.Mie, mult mai viabil mi se pare o motoret? sau un scuter electric. Am v?zut astfel de juc?riii, ?i nu numai c? este perfect posibil, dar au ?i raz? destul de mare de ac?iune ?i este ?i ieftin (ca energie, nu ca realizare).Dac? este cineva interesat de o colaborare la o motoret? electric?, am putea s? colabor?m. De?i, m? tem c? nu este extrem de simplu proiectul.

Link spre comentariu

Si probabil conteaza si randamentul si posibilitatea franarii recuperative (trecerea motorului in regim de generator) Nu e foarte complicat (pentru cei care au lucrat cu chestii din astea) Un amic care a avut oarecare tangenta cu locomotivele, mi-a relatat ca acolo rotorul e alimentat cu 24 de volti cc si turatia se comanda din excitatie; eu nu ma pot pronunta, prin prisma cunostintelor mele, daca e corect ce spune el; din ce mai stiu eu despre masini electrice, cel mai utilizat e motorul "universal", cu excitatia serie, care are cuplul maxim la turatia zero - unde chestia aia numita "tensiune contraelectromotoare" e si ea zero - si scade odata cu cresterea turatiei; asta e tipul folosit si la majoritatea electrocarelor Un alt tip utilizat ar fi motorul (asincron) cu rotor in scurtcircuit. Avantajul acestui motor e lipsa periilor=intretinere redusa. Se alimenteaza printr-un convertizor de putere, turatia depinzand de frecventa si intr-o mai mica masura de tensiune. Caracteristica acestui motor e cuplul constant pe un domeniu relativ mare de turatie. Necesita insa electronica serioasaRevenind la motorul cu perii, pentru franarea in regim de generator, se alimenteaza separat excitatia iar tensiunea obtinuta pe rotor este comutata spre baterii Regimul acesta este insa dependent de turatie, eficienta scazand odata cu turatia. Caracteristica motorului electric face inutila cutia de viteze (castig de greutate!) La genul acesta de lucrare, vei (veti) avea MULT de munca; in plus, bateriile raman partea care trebuie cumparata, si deci vor fi relativ costisitoare. Atentie, bateriile de masina nu sunt adecvate pentru tractiune (au randament slab de incarcare si nu suporta descarcarile "adanci")(calitatea lor esentiala e rezistenta interna redusa, care le face capabile sa dea curentul - in impuls - necesar pornirii motorului cu combustibil)Succes!

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator lawoo

Mishule salut,

Sunt foarte interesat de conversia ieftina a unui automobil in electric EV,si de aceea de ceva vreme am adunat destule informatii si linkuri si m-am inscris la diverse forumuri.

Ca intrebare pt tine ar fi daca mai poti sa faci rost de vreun motor si alte componente si la ce pret crezi ca ar putea ajunge.

Daca vrei detalii despre o conversie asemanatoare uite aici o serie de filmulete care nu prea au date tehnice dar iti dau o idee:

http://www.youtube.com/user/ForkenSwiftDotCom

In schimb aici gasesti o conversie mai detaliata dar cu componente noi: http://www.kiwiev.com/

Poti sa ma contactezi si pe mail la [email protected] daca ai vreun raspuns in legatura cu motorul sau altele.

Oricum eu iti urez succes in continuarea proiectului tau si sper ca numarul persoanelor interesate de acest domeniu sa creasca.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator eucalipt

Mishu, eu as vrea totul dintr-un electrocar de ala , ( inafara de caroserie care mi-e inutile ) insa in rest totul. La ce pret m-ai putea rezolva sa pun mana pe totul ?si eu vrea masina eectrica si am de gandsa incep cu cea mai simpla conversie, si apoi s-o imbunatatesc, dupa ce vad ce si cum.am mai restaurat o masina si am invatat pe propria piele ca planul nu corespunde cu realitatea, si fara experienta , nu stii o gramada de lucruri.in fine, la ce bani m-ai putea rezolva sa iau totul inafara de caroserie ?in ce locatie esti ?

Link spre comentariu

Mes'amis, momentan sunt la Francia, desole ca nu am mai intrat de ceva vreme pe forum. Ma intorc lunea (sau luna, tot aia) viitoare. Pretul unul motor de electrocar are 2 componente: cat cere ala de la sectia care se ocupa de ele, si costul scosului din uzina. Plus un Cico (deci pe bune... o sticla de suc) pt mine :da . Nu cunosc starea de functionare a motoarelor, puteti in schimb veni sa le vedeti.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

salutas vrea si eo un motor de electrocarpoate si un controllerastea desigur vor fi contracostcam decare motoare poti sa faci rostde tramvai?sau de electrocar?

Link spre comentariu

ascultati-l pe Iustin Capra , cand vine vorba de "vehicule inovatoare" sau electrice!

E o simpla "ecuatie" intre masa/greutate,cinematica, suprafata frontala , coeficient aerodinamic si MULTA MUNCA!

 

http://www.youtube.com/watch?v=jIIhvuZS ... _embedded#!

 

Candidatul ideal pentru un vehicul electric ar fi un velomobil (e usor si FOARTE AERODINAMIC! )

Exemple de velomobile sunt : QUEST - http://www.velomobiel.nl/quest/ , WAW - http://www.fietser.be/en/products/waw.htm , MILAN - http://www.milan-velomobil.de/index_en.htm , REFLEX - http://www.dhenterprises.com.au/gallery.htm

 

Odata rezolvate astea de mai sus (ACHIZITIONATE velomobilele ) , restul (partea practica /electronica) E MUUUULT mai simpla decat s-ar putea crede...

Ca de obicei : banii fac "jocurile" ! :nas:

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

exista in SUA unii care convertesc masini vechi (Chevrolet Camaro ?) in masini electrice;

acum un an am vazut si pe Discovery Science un documentar;

ideea e foarte simpla:

 

se ia masina si se arunca tot ce inseamna motor tremic: bloc motor, tobe mai putin cutia de viteze;

 

in capul cutiei de viteze se face o flansa si se monteaza un motor electric destul de mare: 5 kW;

 

mai trebuie un controller de putere conectat la acceleratie - exista kit-uri pe net cu totul;

 

si se umple locul gol de la motor cu baterii obisnuite de plumb conectate serie paralel; tensiunea e cam intre 72 -96 V;

 

marea problema este incarcarea ansamblului de baterii: trebuie facut un super charger;

 

eu am o bicicleta electrica si aici am probleme la incarcator; cel original s-a defectat si e greu de depanat;

iar scheme de incarcatoare pt 36 V nu am gasit;

 

aici e un site de masini electrice foarte interesant: http://www.diyelectriccar.com/

 

si pe mine ma bate gindul sa convertesc un Tico; are deja 10 ani;

Link spre comentariu

exista in SUA unii care convertesc masini vechi (Chevrolet Camaro ?) in masini electrice;

acum un an am vazut si pe Discovery Science un documentar;

ideea e foarte simpla:

 

se ia masina si se arunca tot ce inseamna motor tremic: bloc motor, tobe mai putin cutia de viteze;

 

in capul cutiei de viteze se face o flansa si se monteaza un motor electric destul de mare: 5 kW;

 

mai trebuie un controller de putere conectat la acceleratie - exista kit-uri pe net cu totul;

 

si se umple locul gol de la motor cu baterii obisnuite de plumb conectate serie paralel; tensiunea e cam intre 72 -96 V;

 

marea problema este incarcarea ansamblului de baterii: trebuie facut un super charger;

 

eu am o bicicleta electrica si aici am probleme la incarcator; cel original s-a defectat si e greu de depanat;

iar scheme de incarcatoare pt 36 V nu am gasit;

 

aici e un site de masini electrice foarte interesant: http://www.diyelectriccar.com/

 

si pe mine ma bate gindul sa convertesc un Tico; are deja 10 ani;

D-le Atanasiu , NU POT SA CRED ASA CEVA! Pai asta este forum de electronisti! ESTE IMPOSIBIL SA NU VA AJUTE UN ELECTRONIST EXPERIMENTAT! Componente pentru un incarcator de 36 volti se gasesc SIGUR!

Problema este iar la bani , cat esti dispus sa dai pentru un asemenea incarcator sau componentele pentru a-l face "custom "! Eu am un redresor de baterie facut asa , si nu a avut nici o problema de cand mi l-a facut un electronist mai experimentat... E DREPT , e simplu rau de tot doar un transformator MARE si niste diode MARI , dar sigur se pricep unii useri la circuite mai complexe de incarcare! UNELE INCARCATOARE SUNT SI ASA-ZISE "INTELIGENTE" , pot analiza tensiunea pe celula din fiecare acumulator sau pachet in parte!

Daca deschideti un topic in care sa prezentati "problema en-detail" sigur o rezolvati repede! :da

 

http://www.powerstream.com/36v-chargers.htm

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

Am gasit incarcatoare ca cel din link dar costul e mult prea mare;am deschis problema pe un topic existent;de adaptat scheme nu s-a oferit nimeni concret; un singur tip s-a oferit sa ma ajutecu trei incarcatoare de 12 v din alea "inteligente" care sa incarce fiecare baterie in parteprin intermediul unei mufe cu 6 pini; cele din link-ul dat sunt de putere; mie imi trebuie unul de maxim 3 A;am gasit la 155 usd in sua; pina la urma o sa scot schema din incarcatorul defect si o pun pe forum sa vad daca isi da lumea cu parerea;la incarcatorul din link-ul dumneavoastra am vazut ca costa 237 usd + 200 usd transport;mi se pare cam mult totusi.pina la urma o sa rezolv problema dar pina atunci ma chinui cu o sursa in comutatie de 48 V si 3.2 A la caream montat un ampermetru si niste rezistente de 7 ohmi ca sa reduc curentul;

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

am gresit cu transportul;vad ca pot alege din patru modalitati;aia de 200 usd e UPS;mai exista si "Priority Mail International" la 46 USD;dar e totusi prea scump

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări