Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vehicul electric


MishuL

Postări Recomandate

Dragii mei, poate subiectul s-o mai fi discutat, nu stiu si nici nu ma intereseaza f tare (am cautat doar superficial) pt ca topicul pe care il infiintzez doresc sa fie cat se poate de pragmatic.

Iata despre ce e vorba.

La mine la serviciu s-au taiat si se vor mai taia troleibuze "pe chopper"- Saurer, Rocar si Astra-Ikarus (Astra inca nu, dar cica in curand). De asemenea, s-au taiat electrocare vechi. Pot lua practic orice, fie cu manutzele mele astea doua, fie dand o sticla de tzuica pe-o traista de echipamente. Problema este ca haaaaabar n-am CE sa iau si cum sa le folosesc. De aceea, propun urmatoarea colaborare: procur echipamente la schimb cu know-how :scarpin , adica: daca e cineva interesat de idee si stie si cum sa facem, eu vin cu fiarele, el cu creierul. Oferta mea include tot ceea ce pot procura- electronica de mica sau mare putere, cabluri etc. Nu include motor de electrocar (mare fiind, tre' data o suma, oricum modica fatza de valoarea sa, pt.... livrare- am incercat sa scot unul in chilotzi dar era prea greu :limb: ) si piese ce trebuie facute pe strung, freza etc.

Mentionez ca vehiculele sunt facute pe la 1995, presupun ca nu au fost la ultimul ragnet al tehnicii de atunci DAR vreau sa folosesc ceea ce am la dispozitie si nu sa investesc in echipamente actuale.

Subiectul l-am tratat, fara mare succes, si aici:

http://vwforum.vwforum.ro/index.php?sho ... 0&start=80

(puteti vedea acolo si ce am luat pana acum; diodele si tiristorii procurati anul trecut i-am ratacit deocamdata :jytuiyu )

 

Na ca nu am zis in primul rand ce vreau... Ce sa vreau? Masina electrica, fac plinul la serviciu punand la priza.... :rade: NU discutam aici despre omologare, RAR, tampenii, nu ma intereseaza aspectul pt ca nu am de gand sa oficializez dracia- solutziile pt a trece ulterior de ITP le discutam in cadru privat :secret

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MishuL

    7

  • yo9hrb

    4

  • MifTy

    3

  • twitterfire

    3

Top autori în acest subiect

Pentru o ma?in? electric? conteaz? în primul rând greutatea ansamblului ?i cel mai mult acumulatorii care trebuie s? aib? o capacitate mare la un volum ?i o greutate mic?. Dac? nu rezolvi problemele astea, po?i folosi diodele ?i tiristorii de putere la spart nuci, decorat casa, etc.Iar a trece un monstru din fier ?i o?el la propulsie electric?, nu cred c? este fezabil, altfel era plin.Singura solu?ie ar fi s? mergi ?i tu cum merge troleul: legat la fire.Dac? pui mâna pe ceva motoare, în func?ie de tipul lor, pot fi folosite ca generatoare de curent. De?i parc? motoarele de troleu sunt de curent continuu, iar motoarele cc folosite ca generatoare au randament foarte prost.Cel mai bine, sco?i sârma din motoare pe care o po?i întrebuin?a în diverse moduri iar tiristoarele le vinzi unui nebun care vrea s?-?i fac? aparat de sudur? cu tiristoare ?i am v?zut c? sunt câ?iva pe forum.Un proiect mai realist ar fi s? iei un Trabant, s?-l u?urezi de tot ce se poate arunca, îi pui un motor, îl îndopi cu acumulatori, la schimb?torul de mân? îi pui un divais de limitare în trepte a tensiunii ?i la accelera?ie un variator de tensiune. Probabil c? nu va avea nici ?la o raz? de ac?iune foarte mare.Eu m? gândeam s? realizez o motoret? electric?, ceea ce e ?i posibil ?i fezabil. Dac? te intereseaz?, d? PM.PS. Dac? animalele ie?ite la pensie con?in ?i piesulici mici electronice, a? fi eu interesat. :da

Link spre comentariu

Pe un Trabi ash pune. Iar ce scot nu ARUNC, sunt o multime de trabantisti care au bevoie, plus ca modificarea nu ash face-o pe original ci pe o clona, imi place sa merg cu Trabi si cu mot sau.Scopul topicului nu e nici de vanzare de piese si nici de cerut pareri- caut pe cineva interesat de problema, care stie ce si cum, el vine cu shtiintza, eu cu piesele, si ies 2 masini. Cam asta este....Simplist, eu ash zice ca treaba sta asa: iei un generator de impulsuri dreptunghiulare, pe acceleratzie pui un potentziometru care variaza frecventza impulsurilor, pe alea le vari in tiristor si asa variezi tensiunea pe motor. Repet, e parerea pe care o am in clipa asta despre aceasta treb'shoara. Am vazut solutzii cu pastrarea, sau nu, a cutiei de viteze. Problemele de "fier" ma pricep sa le rezolv, ma intereseaza partea de buleftronica.

Link spre comentariu

Uite aici o masinuta alimentata la 48V.

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... image&cd=1

La ce motor te-ai gandit? Pune si tu niste caracteristici, sa avem un punct de plecare.

P.S. Lucrand in curent continuu, iti trebuie alt fel de tiristori. Tiristori cu revenire pe poarta parca le zice. Ideea cu comanda in impulsuri e cea mai buna, dupa parerea mea.

Link spre comentariu

Pai eu ash vrea sa fac ceva mai dashtapt oleaca decat un electrocar vechi transplantat in cochilie de Trabi- cam aia e mashinutza din link, 3 viteze, sistem rudimentar....Mot disponibile sunt de electrocar, 5-6-7 kw la f'oooo... 80V?

Link spre comentariu

mai bine ai folosi mos-fet in loc de tiristori,o sa ai pierderi mai mici ar fi interesant de comparat pozitia pedalei de acceleratie cu viteza rotilor,asa cred ca ai putea obtine un cuplu cat de cat constantma intreb daca ai putea renunta la cutia de viteze mecanica si cat de folositor ar fi acest lucrudaca merge,ai puta sa ai o pseudocutie,care doar sa spuna motorului ce viteza trebuie sa prinda in functie de 'treapta' si de cat de apasata e pedala de accdaca ai gasi motor cu rotorul si statorul bobinate,sigur ai putea obtine cuplu constant,dar mai pierzi ceva energie(cred),ca statorul va fi electromagnet--parca tramvaieie sunt asasi la frana ar merge umblat,mai exact frana clasica sa actioneze abea spre sfarsitul cursei pedalei si pana atunci frana sa lucreze magnetic,prin motor,cu recuperare de energiesi pt comanda motorului,mai bine faci o sursa in comutatie completa,adica nu doar bagi impulsuri in motor,ci le treci si printr-o bobina,eventual in paralel cu motorul si un cond--cresti randamentul,curentul de varf scade si in final toate componentele stau mai reci(motor,cabluri etc)

Link spre comentariu

Trebuie comandati cam 100A (la 80V). Intr-adevar, cu mosfeti ar merge. Dar cati trebuie?Cu incalzirea nu cred ca ar fi probleme, ca ei merg on/off

Link spre comentariu

si mos-fetii se incalzesc,chiar daca doar comuta,o scurta perioada de timp trec prin zona activa,unde disipasi graficele din datasheeturi zic astaar trebui multi tranzistori,dar se poate,de ex cum sunt in statiile auto de putere maareoricum,pe un tiristor cad cam 3-4v si la 100A :speriat :speriat chiar trebuie sa umble cu 33kW dupa el? nu e un pic cam mult?o idee interesanta ar fi ca trabantul sa aiba si motor electric si pe benzina,cand merge ce-l de-al doilea,primul sa fie folosit ca generator :da

Link spre comentariu

Pai eu ash vrea sa fac ceva mai dashtapt oleaca decat un electrocar vechi transplantat in cochilie de Trabi- cam aia e mashinutza din link, 3 viteze, sistem rudimentar....Mot disponibile sunt de electrocar, 5-6-7 kw la f'oooo... 80V?

câte kile au motoarele alea, ?i estimativ, bateriile???nu de alta, dar s? nu sco?i fum c? se mi?c? trabi cu viteza melcului turbat... asta dac? se mi?c?!!! :rade: ?i mai adaug? ?i o greutate util?, m?car a ?oferului, dac? nu ?i a 1-2 pasageri, ?i vre-o 35-40 de kg de bagaje...
Link spre comentariu

Pentru mers cu o viteza de 50...60 km/h iti ajung vreo 6CP, care inseamna aprox. 5kW. Iar Trabi nu are 33kW, poate vreo 20. Si aia la o turatie cu care nu mergi de obicei. Pentru mers in oras... 5kW ajung. Ma rog, nu faci liniute... :da Motorul de electrocar nu are excitatie separata? Ca se poate comanda aia. Ar trebui sa fie curentul mai mic.

Link spre comentariu

Bag mana in buzunar, scot portofelu', scot talonu', citez din rubrica 17: Putere max (kW): 19. Moaaaamaaaa, sa fi avut 33 kW pe Trabi, rupeam asfaltu' :da (Sticla sa fi fost de fier- ce brand aveam.... :nebunrau: )Vorba multa!!!!! NU sunt interesat sa CUMPAR decat acumulatorii. Atata! Am zis in primul post, nu vreau sugestii cumpara aia-ailalta, fa asa ca-i mai modern. Vreau IEFTIN! Ce-i asa de greu de priceput??????Motoarele sunt de electrocar, 5 kW, la 80V cred (placutza e vopsita, banuiesc insa ca 80 e voltajul) si le estimez la 70-80 kg. Acuma acumulatorii.... Daca pun de-astia clasici, de 70-80 Ah, ar trebui cam.... 8, nu? La 20 kg unu', face 160 kg. 160 cu 80 cu 20 sa zicem- echipamentele, face 260 kg. Fara motorul termic, rezervor, demaror, acumulator, eshapament 60-70 kg ramane o incarcare suplimentara de 200 kg. Masina are 385 kg sarcina utila, sau 4 persoane, deci incarcata cu 2 persoane nu depaseste incarcatura, si oricum am carat cu Trabi 800 kg de gresie, faiantza si adeziv, plus eu si nevasta-mea bortzoasa deci 3 persoane :limb:

Link spre comentariu

Am avut si eu trabant....acum 20 ani si-l cunosc bine ,mie personal mi se pare f simplu dai tot jos(motor) pui direct motorul electric pe un diferenzial cu ajutorul unui strungar bun si rabdare faci toate adaptarile mecanice .....baterii cu plumb de ultima generatie care nu necesita intrezinere au garantat si 6 ani ,comanda clasica cu trepte prin rezintente de putere ventilate asfel vei avea si caldura iarna ........fara prea multa electronica ,punctul critic ese dupa parerea mea cuplajul cu rotile a motorului odata rezolvata problema asta restul e relativ simplu .......si bineinteles atentie la raportul greutate/ putere :dans:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări