Vizitator claut07 Postat Martie 10, 2009 Partajează Postat Martie 10, 2009 Fac o intrebare catre dumneavoastra,cei cu experienta in lumea cu multe labirinturi in ale electronicii:Este o utopie instalarea unui receptor IR pe HU-ul masinii(binenteles, pe cel care are pinul pt controlul de pe volan), cu o telecomanda IR de volan, a.i. cele doua componente sa se inteleaga si sa conlucreze? Fiindca gasesc aceasta metoda mult mai ieftina decat inlocuirea volanului cu unul cu comenzi pe el, care este scump, si care in paralel, implica si alte cheltuieli( schimbarea airbagului, cat si a altor componente, depinde de tipul masinii). Link spre comentariu
srdjan Postat Martie 10, 2009 Partajează Postat Martie 10, 2009 IR e lumina iar lumina nu trece prin corupuri opace. daca consideri ca intre sursa si detinatie ai camp deschis pentru lumina e ok... sau sa fie cel putin partial obturat astfel incat din reflexii/refractii sa mai ai inca intensitate suficienta la destinatie.dar de ce sa folosesti IR cand cu talent poti sa maschezi kile intregi de cabluri prin bord...important e sa gasesti locul potrivit pentru receptor de la care vei merge cu cablajva trebui sa citesti trenurile de impulsuri pentru fiecare comanda si sa programezi un microcontroller cu care sa controlezi ce vrei tu la primirea unei comenzi.fapt divers...ai si aparatul de la care provine telecomanda? e cumva universala? Link spre comentariu
Vizitator claut07 Postat Martie 11, 2009 Partajează Postat Martie 11, 2009 Am Hu-ul original al masinii,un Beta,care e instalat pe Volkswagen,iar telecomanda pt volan am gandit ca poate fi construita,sau,cumparata din orice magazin de electronice cu un pret variind intre 30 si 65 de roni.Ca si o specificatie,nu merge metoda propusa de a face comenzile prin cablu,telecomanda fiind atasata pe volan.Trebuie ori un volan OEM cu comenzi,ceea ce implica costuri mari,ori o comanda cu infrarosu.M-am gandit ca receptorul poate fi tras intr-o zona in care comanda IR sa ajunga,si astfel mascat incat sa nu fie vazut,dar sa fie eficient.Cea mai mare intrebare e ce tip de microcontroller sa folosesc. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 13, 2009 Partajează Postat Martie 13, 2009 de ce nu merge cu fire? ca mai mult de 2 rotatii in stanga si 2 in dreapta volanul nu are,deci firul nu se imbarliga prea tare Link spre comentariu
Vizitator claut07 Postat Martie 13, 2009 Partajează Postat Martie 13, 2009 Ai incercat vreodata sa infasori si sa desfasori 2 fire pe si de pe un tub de mai multe ori? Nu ajung la un moment dat ca metalul sa slabeasca si apoi sa se rupa? Plus ca pe axul volanului mai exista niste manete ,niste senzori,niste...si tot asa,care nu dau voie cablurilor sa se infasoare si sa se desfoasoare mereu la fel,plus ca ,in felul asta, da erori la senzorii care sunt pe acolo,plus ca trebuie modificat volanul,ceea ce nu iese prea bine,plus... Link spre comentariu
srdjan Postat Martie 13, 2009 Partajează Postat Martie 13, 2009 intr-adevar volanu se ciopleste mai greu dar TSOP se poate ascunde ori in fantele de aerisire frontale ori pe langa instrumentele de bord in lateral sau in sus. depinde de la masina la masina evident. cat despre microcontroller va trebui sa ne spui cam tot ce vrei sa faci cu telecomanda aia (chiar si in viitor) dar cam orice iti poate fi de folos Link spre comentariu
Vizitator claut07 Postat Martie 14, 2009 Partajează Postat Martie 14, 2009 Telecomanda va fi una din comert,dedicata special pt volan(sistem de prindere,forma,aranjarea comenzilor).Ce ma intereseaza este daca HU-ul masini poate fi adaptat pt asa ceva(mentionez ca are pinul pt remote control - comenzi pe volan),dar as vrea sa-i fac o adaptare a.i. sa functioneze cu un receptor IR care sa preia comenzile de la telecomanda de pe volan. Deci,durerea mea cea mare e daca pot construi un receptor IR care sa faca transferul comenzilor de la telecomanda la HU.Am gasit ceva http://scheme-circuite.blogspot.com/,ce functioneaza cu o gramada de telecomenzi,dar nu imi dau seama daca poate fi adaptat sa se inteleaga cu HU-ul masinii. Link spre comentariu
Felis Postat Martie 24, 2009 Partajează Postat Martie 24, 2009 La VW nu e suficient doar volanul mai e un modul interfa?a intre volan si unitatea audio de multe ori modulul respectiv e incorporat in ceasurile de bord si are afisare pe displayul masinii(despre utilizarea unei comenzi cu infrarosii cred ca e mai greu sa realizezi tu translatorul ca sa le faci sa priceapa limba ta(e cum ai pune un tailandez sa se inteleaga cu un rus si tu sa fii mediatorul in romana ..)PS daca volanul are incorporat airbag Are sigur si caseta cu panglica elicoidala montata sub volan(pe care destui idioti o rup din cauza ca nu stiu ca acea caseta trebuie blocata atunci cand se demonteaza volanul si componente dupa el sau daca a fost umblata cu ea si nu a fost blocata trebuie recalibrata(unele din ele chiar au scrise pe ele in engleza procedura de calibrare la montare constand in numarul de rotatii maxim de rotatii ce pot fi facute stânga dreapta.De regula exista o reserva de aproape 1 tura jumatate în ambele sensuri asta ca panglica sa nu fie niciodata supusa la intindere sau comprimare maxima.Întodeauna e marcat si un reper unde trebuie aliniata caseta la montare asta ca sa nu va treziti ca nu puteti baga volanul peste caseta) Link spre comentariu
Vizitator claut07 Postat Martie 24, 2009 Partajează Postat Martie 24, 2009 Acea caseta contine senzorul ESP, iar calibrarea se face cum ai spus, iar in plus este necesara o interfata cu care se sterg erorile stocate, asa ca iti trebuiesc mult mai multe daca umbli acolo (interfata, program, laptop).Asa ca trebuie gandit de doua ori daca vrei sa umbli acolo Link spre comentariu
Felis Postat Martie 26, 2009 Partajează Postat Martie 26, 2009 Acea caseta contine senzorul ESP, iar calibrarea se face cum ai spus, iar in plus este necesara o interfata cu care se sterg erorile stocate, asa ca iti trebuiesc mult mai multe daca umbli acolo (interfata, program, laptop).Asa ca trebuie gandit de doua ori daca vrei sa umbli acolo Daca are airbag trebuie sa fii inconstient sa dai volanu jos cu bateria cuplata la masina ai ocazia sa fii facut KO de airbag(de obicei nu la scoatere dar la introducere e aproape sigur ca se declanseaza)PS daca autoturismul nu are conectata bateria de acumulatori pe durata interventiei nu vei avea nevoie de nici un software de resetare defecte.Asa ca poti lucra linistit.Ai sa mai vezi ca la masinile dotate cu airbag e interzisa pornirea pe robot de pornire(am vazut sarite airbaguri din cauza asta)De regula sunt date instructiuni in cartea de utilizare a masinii dar din pacate sunt in engleza,germana,franceza,italiana,spaniola.In romana nu prea sau inghesuit producatorii sa o faca Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum