daniel_smd Postat Septembrie 17, 2009 Partajează Postat Septembrie 17, 2009 Salut. Ai reusit sa scoti schema blocului de comanda? , daca nu, poti sa faci mai multe poze( si cu fata cablaj)?. Am un aparat de sudura , cu blocul de comanda mort ( e cu smduri, si mi'e greu sa il repar)Ai idee cumva, cum realizeaza invertoarele de sudura Anti stick'ul (protectia at cand se lipeste electrodul), sau ce se intampla at cand se lipeste electrodul ( scade tensiunea?) Link spre comentariu
andreigradu Postat Septembrie 18, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 18, 2009 SalutMai multe poze nu am si nici nu mai pot face pentru k nu am acel aparat, el venise la service la un coleg de-al meu, eu l-am fotografiat in graba, am stat pe el vreo 3 ore si atat.Banuiesc ca intra in limita de curentCel putin asa este normal, practic il pui in scurt in acel moment.Cand am sudat cu invertorul meu am vazut k arcul se aprinde mult mai usor decat la aparatul cu trafo clasic, practic nu ajung sa ating electrodul de placa k se si aprinde.Am mai observat k e mai bn sa setezi un curent mai mare decat cel necesar pentru electrod, astfel eviti intr-o oarecare masura lipirea electrodului. Sa nu exagerezi sa se inroseasca knd sudezi cu el.Prin schemele mele nu am vazut ceva aparte care sa se ocupe de aceasta problema. Link spre comentariu
bolek Postat Septembrie 19, 2009 Partajează Postat Septembrie 19, 2009 Cand am sudat cu invertorul meu am vazut k arcul se aprinde mult mai usor decat la aparatul cu trafo clasic, practic nu ajung sa ating electrodul de placa k se si aprinde..Poate pentru ca tensiunea de iesire in gol e mult mai mare decat la trafo clasic ? Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 19, 2009 Partajează Postat Septembrie 19, 2009 Tensiunea e continua (DC). Link spre comentariu
andreigradu Postat Septembrie 19, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2009 Da, semnalul este c.c. de forma dreptunghiulara, cu factor de umplere maxim 50% si asta face ca tensiunea in gol sa fie cel putin dubla fata de trafo clasic.( asta la anumite topologii de realizare ).Pe unul din aparatele pe care le am scrie:- in gol are 72V,- la 60% si 160A are 26,4V- la 100% si 124A are 25V. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 20, 2009 Partajează Postat Septembrie 20, 2009 Hot start? Link spre comentariu
Vizitator George P Postat Septembrie 30, 2009 Partajează Postat Septembrie 30, 2009 Am c?utat ?i eu invertoare de sudur? chiar ?i pe net dar am g?sit doar la pre?uri mult mai mari decât cele vehiculate în discu?ia asta (420 lei). Unde a?i g?sit a?a ieftin? M?car face?i o aluzie ceva, s? nu fie publicitate. Link spre comentariu
andreigradu Postat Octombrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2009 Mergi in Metro in orice oras si vei gasi 2 modele Awelco, unul la circa 400 RON (plus minus 30 RON daca e in oferta) asta e versiunea de 80A, si mai e unul de 140A care e ceva mai scump, pe la 700RON (asta merge sa mai sudezi cu el cu 2,5) .Apoi mai gasesti in magazine gen: Practiker, Hornbach, Mister Bricolage, OBI, modelul de la Einhel tot de 80A la pret ceva mai mare, 500RON (plus minus 30RON).Aparatele de 80A sunt de crosetat tabla si alte fineturi.Daca vrei sa lucrezi pe acasa sa sudezi o teava de 1 tol si ceva cornier de 30mm iti trebuie ceva mai bun, adica versiuni de curent mai mare, macar 80A/60%, caz in care vei mai sta sa bei o bere in timpul sudurii. Adica nu te vei apuca sa iei un pachet de 5 Kg de electrozi de 3,25 si sa-l dai gata in 3-4 ore. (asta am reusit eu cu un aparat clasic cu transformator acum vreo 10 ani cand nu prea aveam de lucru .... ).Un model ceva mai bun gasesti la firma Telwin. preturile sunt maricele, dar merge bine pentru acasa.Daca vrei sa-l desfaci sa inveti cum e facut ia unul ieftin, dar ATENTIE !!! e facut in tehnologie SMD si partea de comanda si cea de forta, cea de forta e in tehnologie termoline, adica pe aluminiu, doar k scop didactic poti folosi asa ceva.In cazul in care vrei sa cumperi unul si sa-l imbunatatesti ia la tine o lanterna mica cu led si uita-te bine in aparate prin gaurile de ventilatie sa gasesti unul cu componente cu pini. Link spre comentariu
Vizitator George P Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 Domnule andreigradu v? mul?umesc frumos pentru r?spuns. Am g?sit pân? la urm? un invertor de sudur? (italienesc) la un magazin de scule din Rm. Vâlcea la 400 lei de 90 Amperi ?i m-am uitat în?untru prin fantele de la ventilator. Nu era prea complicat dar traful mi s-a p?rut cam mic ?i sârma din secundar prea sub?ire. La prob? cu electrod de 2,5 se aprindea ceva cam greu mai ales dac? fierul nu avea luciu. Bineîn?eles puteam s? beau o bere în timp ce sudam un electrod de 2,5. Ce mi-a pl?cut: zgomot aproape inexistent, greutate undeva pe la 1,5 Kg. Poate l-a? fi cump?rat dac? nu se vedea clar c? a cam fost h?m?lit (nu doar pentru probe) de?i vânz?toarea spunea c? e nou. În magazin mai aveau un invertor de 160A cu tot cu TIG la 1250 lei f?r? garan?ie ?i 2500 lei cu garan?ie 1 an ?i înc? un aparat clasic la 300 lei despre care vânz?toarea sus?inea c? merge bine cu electrod de 4 mm (nu m-am uitat la amperaj). Oricum o s? merg ?i în Metro s? fac o compara?ie ?i apoi m? decid. Link spre comentariu
nickrvl Postat Octombrie 6, 2009 Partajează Postat Octombrie 6, 2009 Domnule andreigradu v? mul?umesc frumos pentru r?spuns. Am g?sit pân? la urm? un invertor de sudur? (italienesc) la un magazin de scule din Rm. Vâlcea la 400 lei de 90 Amperi ?i m-am uitat în?untru prin fantele de la ventilator. Nu era prea complicat dar traful mi s-a p?rut cam mic ?i sârma din secundar prea sub?ire. La prob? cu electrod de 2,5 se aprindea ceva cam greu mai ales dac? fierul nu avea luciu. Bineîn?eles puteam s? beau o bere în timp ce sudam un electrod de 2,5. Ce mi-a pl?cut: zgomot aproape inexistent, greutate undeva pe la 1,5 Kg. Poate l-a? fi cump?rat dac? nu se vedea clar c? a cam fost h?m?lit (nu doar pentru probe) de?i vânz?toarea spunea c? e nou. În magazin mai aveau un invertor de 160A cu tot cu TIG la 1250 lei f?r? garan?ie ?i 2500 lei cu garan?ie 1 an ?i înc? un aparat clasic la 300 lei despre care vânz?toarea sus?inea c? merge bine cu electrod de 4 mm (nu m-am uitat la amperaj). Oricum o s? merg ?i în Metro s? fac o compara?ie ?i apoi m? decid.Haideti sa punem la punct un pic treburile, toata lumea vorbeste despre puterea unui invertor de sudura cu mai multa sau mai putina cunostinta de cauza. In primul rind atunci cind cumparati un invertor uitati-va cu atentie pe eticheta unde scrie puterea sa, acum sa facem o paranteza, in mod normal electrozii cei mai folositi sint aceia de 2,5 mm in regim "caznic" adica la o poarta la un gard sau pe la masina, acel electrod are nevoie de un anume curent, acel curent se poate calcula astfel: se inmulteste prima cifra din diametrul electrodului cu 40, in cazul nostru 2 * 40 = 80A, pentru electrod de 3,2 mm rezulta 120A, valorile sint pur orientative pentru ca in cazul electrodului de 2,5 poti jongla cu acel curent de la 70A pina la 90A, inchidem paranteza,deci daca vreti un invertor bun cu ajutorul caruia sa sudati toata ziua fara pauze cu electrod de 2,5mm pe acea eticheta sa scrie 80A 100% . Bineinteles asta daca aparatul e de firma si ce scrie pe eticheta e adevarat. Aparatele de care zici tu le stiu, adica stiu locul de care zici, ai grija pentru ca sint noname. Putem discuta mai multe sint tot din Vilcea.L.E. Wig/Tig merg toate invertoarele, chiar daca nu scrie pe ele, difera doar modul de aprindere al arcului si eventual o electrovalva pentru gaz. Vorbim despre un aparat simplu nu vorbim de cele specializate gen puls, AC... Link spre comentariu
suiram Postat Ianuarie 23, 2010 Partajează Postat Ianuarie 23, 2010 stie cineva o schema de test la igbt? Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 23, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2010 Pentru a testa un IGBT poti urma unul din link-uri, ai explicatiile in limba engleza, daca nu te descurci spune si iti va traduce cineva. Cel mai important e sa ai nu multimetru electronic bun, alimentat cu o baterie de 9V. http://www.galco.com/circuit/igbt_testing.htm http://ezinearticles.com/?IGBT-Test-Pro ... id=2180684 http://www.pillartech.com/Sealers/Docum ... cedure.pdf http://www.imagineate.com http://ezinearticles.com/?expert=David_Willcocks Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 24, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 Am dat acum ceva vreme peste un link interesant. Aparate de sudura - fotografii si scheme extrase. ( folderele - colt, kinzo, most) Scheme de circuite de comanda, diagrame cu semnalele obtinute. Chiar si un aparat de sudura ce incape intr-o carcasa de sursa de PC, asta chiar e interesant. (folderul - fot ) Este si o carte tehnica completa la un aparat de sudura cu tot cu scheme pana la ultimul detaliu. ( Cemont S1000) Rasfoiti cu grija si nu o sa va para rau de timpul alocat acestui link. http://leo.wsinf.edu.pl/~leszek/spawarki/ Link spre comentariu
em2006 Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Tranzistorii care sigur sunt arsi, ii demontezi astfel:Intai scoti suruburile cu care sunt fixati de radiatoare (sau clemele de fixare), apoi tai cu un sfic pinii la fata cu placa. Dezlipesti apoi pinii cu letconul, unul cate unul. E foarte important sa nu distrugi metalizarile gaurilor.Zonele carbonizate trebuie curatate temeinic pana cand nu raman deloc zone cu urme de carbon. Unde nu se poate, decupezi, dai gauri, etc.Cand montezi noii tranzistori, intai rezolvi fixarea mecanica de radiatoare (definitiv), si abia la urma faci lipiturile. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 ABSOLUT ON TOPIC : Jenanta si penibila prescurtarea din titlul topicului. Il rog in mod respectuos pe un moderator sa faca corectia necesara. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum