Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Leduri pt pozitii


Vizitator saridon

Postări Recomandate

Vizitator saridon

In primul rand ,bine v-am gasit!Intrebarea mea:pot sa fac ceva in asa fel incat montajul din poza sa dea un consum de 5W ?(in realitate ar trebui sa consume vreo 2,3W la cum sunt aranjate acolo...parerea mea).Ledurile sunt de 80 ma la 3,2V.Scopul este de a nu avea erori de bec ars in bord.Se poate?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    3

  • milet

    3

  • MifTy

    2

  • bassbox

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator saridon

@Mifty: din aia de care se pun la tara pe carute ?M-am gandit si la varianta asta dar i-mi trebuie pe fata nu pe spate si nu incap :rade: Fara talon nu raman...pai ce xenoanele nu sunt tot albe sau nu vin atatea masini cu leduri din fabrica? Oricum asta e riscul meu si mi-l asum.Acum,ia uitati-va putin pe varianta asta e real ce zice configuratorul asta ?Edit: am leduri de 1 an de zile si nu s-a intamplat nimic.

Link spre comentariu
Vizitator saridon

Dupa atatea posturi singurul care mi-a raspuns la subiect e Dr.L.Maestre, ultima schema consuma aprox 5W cum scrie acolo? Daca da,pot sa folosesc rezistori SMD?Multumesc!

Link spre comentariu

Saridon,eu construiesc led-uri pentru pozitie si cand m-am lovit de aceeasi problema,am avut doua trei variante:1.Sa mai pui inca trei grupuri de led+rez in paralel,deci sa ai ..3 ochiuri si ajungi la 1.92x3=5.76W si ai si lumina mai multa,dar nu stiu daca-ti permite spatiul sa le bagi,sau chiar doua ochiuri,ca nua sti calculatorul de roare sa sesizeze sa zic ca ai 4W si nu 5W.2.Sa pui in paralel pe montaj o rezistenta de putere(balast) calibrata sa ajungi la un consum de...4-5W,dar nu recomand....3.cea mai costisitoare si...migaloasa,ar fi sa construiesti efectiv un montaj electronic care "ocoleasca",sa "pacaleasca" computer-ul de bord,dar aici ...nu pot sa te ajut,am vazut ceva schema mai demult.P.S. la montajul din figura,poti pune lejer SMD-uri de 0.25W.Eu pun SMD-uri in paralel la LED-uri de 0.3W si chiar 0.5W,dar trebuie lipite bine si sa aiba suficienta suprafata de disipare a caldurii...

Link spre comentariu

Da,e corect calculata.Dar de ce nu folosesti ceva led mai de putere(0.3W) de 8mm,pui doua rezistente SMD de 560ohmi in paralel si cred ca se rezolva mai simplu,acuma depinde,poate ai nevoie de mai multe leduri la ce vrei tu sa faci...Daca te mai pot ajuta cu ceva,eventual suna-ma si iti dau pe mail niste poze de leduri de putere care le fac eu pt auto...0720 444 509 Cristi

Link spre comentariu
Vizitator saridon

Nu vreau mai mult de 5 leduri.Una in varf si 4 pe laterale(stii tu cum,daca zici ca faci de-astea).

Am luat ca exemplu ledurile astea pt ca am facut cateva plafoniere din ele si au iesit f.bine..stralucitoare,tot ce vrei.Sunt niste Piranha cu 4 chip-uri la 80 ma si 3,2V.

Daca stii altceva mai bun adresa mea e [email protected]!

Link spre comentariu

cpdin ce zice programul,ar trebui sa pui rezistente capabile de 1,5-2w ca sa nu fiarba(poti sa pui rezistente de valori mai mici in grupuri serie/paralel)smd-urile nu stiu cum se comporta in cazul asta,era pe undeva un tabel cu ce putere suporta fiecare format de rezistenta smdvezi ca pe masina de obicei ai 13v(cu motorul pornit),chiar 14pe cat posibil ledurile sa nu depaseasca 80 de grade,acum pe masina nu te folosesti de toate cele 100.000 de orepoti sa-mi dai link cu programul? si cam cat te-a costat un led pirahna?ms

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Si eu ma gandeam sa inlocuiesc becuri (cel putin unele) cu LED-uri. Scopul acestei miscari ar fi 1) durata de viata mult mai mare ca a masinii 2) randament mai bun 3) in baza 1, siguranta in functionare sporita. (modelul de vehicul pe care l-am avut in vedere NU are computer dastept care sa caraie daca am alt consum pe pozitie)Solutia pe care o am eu in vedere porneste de la o topologie cu inserierea LED-urilor, pentru a reduce pierderile pe rezistorul serie; o varianta mai sofisticata (doar nu fac productie de serie!) e de a folosi un mic circuit electronic care stabilizeaza curentul prin grupul de LED-uri legate numai in serie, eliminand problema variatiei (mari) a tensiunii pe instalatie (la automobil, regulatorul permite un maxim de pana la 14,8 volti - la minus 20 de grade tensiunea ar trebui sa creasca - si un minim de vreo 11 volti, iar pe termen scurt chiar 9 volti (la actionarea demarorului pe timp de noapte nu e deloc elegant sa palpaie, daramite sa se stinga pozitiile!)La sectiunea alimentatoare parca am vazut cateva link-uri spre scheme de alimentare functionand in asemenea conditii.O obiectie care poate fi ridicata e necesitatea de a modifica echipamentul si instalatia pentru a amplasa cutiuta cu montajul pe cablu, in locul becului instaland numai LED-urile propriu-zise. La un vehicul scump, nou si de import e o problema, dar eu vizam, pentru experimente un vehicol mai vechi; lampa e realizata cu socluri de bec fixate pe o placa de sticlotextolit, relativ usor de modificat in sensul dorit (cu putin efort pot instala placutele cu montajul pe spatele acelor placi, fara prea multe modificari)Obstacolul principal in calea acestei lucrari e insa faptul ca fata de vechea berlina 1300, unde regulatorul contribuia la arderea destul de frecventa a becurilor, pe actuala Nova reglajul e mult mai stabil. In afara becurilor de far, care au o constructie pacatoasa si putere relativ mare, mi s-a ars 1 (un) singur bec de pozitie, si acela deoarece lampa a incasat un soc "direct" cu becul aprins, deci fiabilitatea e destul de buna chiar cu becuri.Succes la constructii!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări