Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tema proiect licenta

bodo_b

Postări Recomandate

Salut ! Sunt student la Fac. de Electronica anul III si deja mi s-a cerut sa imi aleg o tema de proiect. Va cer ajutorul deoarece sunt in pana de idei si chiar nu stiu ce tema de proiect mi-as putea alege pentru licenta. Ca specializare mi-am ales EIM - Electronica industriala si medicala. Ideea este ca nu vreau sa fac ceva foarte simplu dar nici ceva complicat sa nu pot duce la bun sfarsit. ( Ce ne-au invatat in facultate ar fi trebuit sa ma duc cu un amplificator cu 2 tranzistori, dar in fine nu pentru asta am deschis topicul ). POO - programare orietata pe obiect abea semestrul asta fac ( nu am mai facut pana acum C++ ), deci pana la sfarsitul anului ar trebui sa invat ceva pentru ca ma bazez pe studiul individual - cel putin la materia asta. Sper sa ma puteti ajuta. Va multumesc ! Bogdan.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• bodo_b

9

• srdjan

5

• cirip

4

• Marele Savant

1

Top autori în acest subiect

sunt destui colegi priceputi si binevoitori dar nu au timp pentru topicuri lasate in aer... iti sugerez sa gasesti o "problema" de rezolvat... iar la cerere vei primi sugestii daca se poate sau nu realmente realiza, se poate aprecia un cost, trece de impedimente...etc. si sunt convins ca vei primi ajutor dar cum spuneam. alege o tema si mai vedem. cat despre POO nu cred ca o sa ai nevoie... depinde daca si ce soft vei avea nevoie

Link spre comentariu

@ srdjan : asta incerc sa fac .. sa gasesc o tema. De ajutat nu e problema pe forumul asta sunt o gramada de oameni cu experienta si binevoitori care m-ar putea indruma. O sa mai caut, poate imi vine vreo idee.@ cirip : Apreciez efortul depus pentru a posta acel link dar nu cred ca mi s-ar potrivi. Nu cred ca pot sa fac o " clocitoare " pentru proiect ar rade comisia si cu fundu` de mine. :rade: O intrebare: stiti cumva daca influienteaza complexitatea proiectului nota, sau poti sa faci si ceva mai simplu si daca stii sa explici cum trebuie ce ai facut acolo poti obtine o nota mare.

Link spre comentariu

depinde de comisie... eu am intalnit jurii care apreciau solutii simple la probleme complexe precum si altii care apreciau solutii complexe la probleme simpla...intelegi ce vreau sa spun :bataie cat despre proiect ajuta-ma sa inteleg pe ce ar trebui sa te axezi mai mult... adica se asteapta cam mult de la un student sa inventeze o roata mai rotunda pe probleme deja existente si cu buget sub nivelu mariiuite un exemplu...incearca sa evaluezi continutul de saruri din urina in functie de parametrii electrolitului... poate fi o analiza rapida si ieftina a urinei dar nu prea cred ca intereseaza pe doctori aspectu acesta...stiind ca omu are cca 37C poate brevetezi WC care face analiza real-time si iti spune cata apa mai tre sa bei in ziua aia :rade:

Link spre comentariu

@ cirip : Apreciez efortul depus pentru a posta acel link dar nu cred ca mi s-ar potrivi. Nu cred ca pot sa fac o " clocitoare " pentru proiect ar rade comisia si cu fundu` de mine. :rade:

Stimabile, cred ca te inseli. In primul rand ca nu am vazut nicaieri mentionat termenul de "clocitoare", desi candva prin stagiatura am reparat mulgatoare electronica. Am crezut ca e o gluma, dar cand am fost pus fata in fata cu reactiunea, am zis ca am trait s-o vad si pe asta. In al doilea rand, hai sa iti spun o poveste despre un proiect personal. Fac acasa bors si e nevoie de un loc cald, ptr ca asa se face borsul, la caldura. Imi trebuia un - ai ghicit - termostat. Ca sa-l folosesc drept pretext sa mai invat/experimentez ceva, am facut un termostat cu controler PID digital si cu comanda in faza cu triac. Adica nu un din ala care compara temperatura reala cu referinta, are acolo un histerezis si face clampa-clampa, ON/OFF. Nu! Acuma, incearca sa te gandesti la implementarea unui controler PID digital in asamblare (PIC16C63). Vreau sa spun ca transformarea biliniara, transformata Z, teoria esantionarii, simulari in Matlab si alte cocomarle zburdau ca la mama lor acasa. Crezi ca daca vii cu asa ceva la comisie si sa mai si functioneze, nu i-ar impresiona? Numai trecerea de la forma analogica la cea digitala a PIDului, cu frequency warping, aliasuri si alte alea, ar ocupa cateva pagini bune de formule, nu-i asa? Apoi mai bagi si un capitol despre nr de biti necesari ptr reprezentarea numerelor, arati de ce trebuie 16 sau 24 de biti, mai zici de precizie, de overflow, diagrame Bode stabilitate si se strange. Mama, ce limbaj elevat am!Bineinteles ca borsului nu i-a pasat cine ii tine cald, dar eu a mai invatat cate ceva. "Montajul" a fost facut prin 2002 si inca il folosesc la facut bors. Bineinteles ca amicii mei rad cu toate elementele anatomice cand aud. Unul mi-a zis: "Nene, orice baba din Bucale stie sa faca bors cu un borcan si o patura, numai tie iti trebuie procesor, altfel nu poti!" Dar la Paste si la Craciun se cam indeasa... Nu ne dai si noua doua kile de bors? :)OK, cred ca ai inteles ideea.Bafta!Cirip
Link spre comentariu

Mda Cirip ai dreptate. M-am gandit numai la cum suna, atunci, nu ca se realizeaza greu. Nu am spus-o cu rautate, sa nu ma intelegi gresit. Suna interesant cu

Vreau sa spun ca transformarea biliniara, transformata Z, teoria esantionarii, simulari in Matlab si alte cocomarle zburdau ca la mama lor acasa.

Mi-ai putea da mai multe informatii, o schema si ceva documentatie ? Multumesc! Bogdan.
Link spre comentariu

" Crezi ca daca vii cu asa ceva la comisie si sa mai si functioneze, nu i-ar impresiona? " Nota mea: Ii va impresiona numai daca acea comisie a depasit stadiul " dioda cu vid ". Baiatul unui coleg de la o anumita poli de renume din tara a fost flituit de profesorul respectiv pentru ca a folosit la un redresor un 1n4007 in loc de 1n4005 cum era schema. Si era vorba numai de realizarea practica nu de modelare, simulare sau alte chestii.... Pus ca poate sa-i de un nume mai mirobolant din care sa inteleaga fiecare ce vrea, nu " termostat pentru clocitoare "

Link spre comentariu

Mi-ai putea da mai multe informatii, o schema si ceva documentatie ?

Informatii pe net. Toate denumirile "savante " pe care le-am pomenit fac parte din programa oricarei facultati cu profil electric. Sunt cunostinte de baza pe care le gasesti explicate pe multe saituri, deci gogu e prietenul tau.

Referitor la schema, da ti-o pot da, dar e banala. Tot spilul e in softan. Pe scurt, schema contine un procesor la care sunt conectate: un afisaj, doua butoane, un senzor digital de temperatura, un semnal dreptunghiular provenit din limitarea tensiunii de retea, ptr sincronizare si un tranz de putere cu un traf de impulsuri (nu m-am gandit la optotriac, desi ar fi fost o solutie eleganta) ca sa comand triacul. Un fel de vax albina.

Pot sa-ti arat si cateva poze, dar nu am nici un fel de documentatie pentru ca scopul nu a fost sa las proiectul pentru posteritate. M-a interesat sa fac bors. Atat. :)

Ca sa nu te las totusi cu ochii complet in soare, ideea de fond e asa: pleci de la transformata Laplace a PIDului (in timp continuu, adica in s). Aia contine 3 termeni: unul Proportional, unul Integral si altul Derivativ. Aplici transformarea biliniara si obtii transformata Z. Din transformata Z revii in original (adica in timp) si cu ocazia asta determini ecuatia recursiva pe care tre' sa o calculezi dupa fiecare esantionare a marimilor procesului. Iesirea, adica rezultatul calculelor, tre' sa fie intarzierea impulsului de aprindere al triacului fata de trecerea prin zero a tensiunii retelei. Grija mare la semne cand faci calculele, ca sa iasa reactia negativa, ca altfel o ia in sfecla. Intuitiv: cand creste temperatura, latimea impulsului de conductie trebuie sa scada, dar dat fiind ca procesul iti spune de fapt cat sa astepti pana cand sa deschizi triacul, in realitate valoarea de iesire (intarzierea) creste odata cu cresterea temperaturii. Cam alambicat, dar daca pui pe hartie, o sa vezi ca asa e. Impulsul tau de conductie e de fapt (T-intarziere), unde T=10ms (1/(2*50Hz) ), iar intarzierea ti-o calculeaza procesorul in fct de temperatura pe baza ecuatiei recursive pe care ai determinat-o cu creionul pe hartie. In etapa asta Matlabul e de baza, ca sa simulezi sa vezi daca bucla e stabila. Poti folosi si excelul, daca nu ai Matlab.

Inca ceva. Nu incerca sa simplifici si sa zici ca faci tu smecherii cu decizii de genul "ma uit la temperatura vad cat e si maresc sau scad intarzierea". Cel mai probabil ca va oscila daca faci asa.

Restul sunt chestii auxiliare cum ar fi scanarea unor butoane, citirea termometrului, afisare. Si astea cer timp ca sa le scrii, dar nu sunt nici pe departe de complexitatea PIDului.

Te mai ajut pe parcurs, daca ai nevoie, dar sa stii ca e mult de munca, daca vrei sa iasa ceva functional.

Bafta!

Cirip

Link spre comentariu

....Sunt intr-o ceata totala. :nebunrau: Care este transformata Laplace a PID-ului ?

pleci de la transformata Laplace a PIDului (in timp continuu, adica in s)

Si de ce este necesar sa fac atatea transformari, ce incerc sa aflu de aici ?
Link spre comentariu

....Sunt intr-o ceata totala. :nebunrau: Care este transformata Laplace a PID-ului ?

Ecuatia in timp a PIDului este in poza atasata. [attachment=0]PID_Eq.gif[/attachment]Aplici Transf. Laplace (TL) si rezulta TL a PIDului. In poza: CO=Controller Output, e=Eroarea, Kp=coeficientul termenului proportional, Ki=...integral, Ki=... derivativ. Kp,i,d se folosesc la acordul regulatorului.

Si de ce este necesar sa fac atatea transformari, ce incerc sa aflu de aici ?

Pentru ca PIDul este definit ptr functii continue de timp. Procesul tau nu este un proces continuu, ci esantionat, adica esantionezi valorile la momente discrete de timp. Toate calculele facute pe un sistem digital sunt de timp discret, deci nu poti aplica direct ceea ce ai invatat la functiile continue. De exemplu, integrala de la functiile continue se transforma in suma la timp discret, iar derivata de la continuu se transforma in diferenta finita la timp discret.O sa revin mai pe larg, daca te mai intereseaza, dar nu ma fa sa muncesc daca deja ti-a cam pierit cheful.Cirip
Link spre comentariu

Imi cer scuze ca am raspuns asa greu.Nu cred ca o sa mearga. Sunt total pe langa subiect.Ma gandeam sa fac o Masa de expunere la UV. Nu este cine stie ce inginerie dar ma gandesc ca fac ceva util. Oricarui electronist ii trebuie asa ceva pentru a-si face cablaje. Toata smecheria la masa asta o sa fie programarea unui microcontroler pe care o sa il folosesc drept timer si o sa imi afiseze pe un ecran lcd 16 x 2 de exemplu timpul ramas. Dupa ce am fixat timer-ul cand dau start sa se aprinda ledurile ( o sa folosesc leduri UV ) iar cand timpul de expunere a expirat microcontrolerul sa dea o comanda ca sa actioneze un releu pentru a stinge ledurile.Ce parere aveti ?Bogdan.

Link spre comentariu

Dupa parerea mea e un proiect foarte bun. Da' pentru clasa a 12 la licee cu profil electric sau de proiect la cursul de microcontrollere, daca (mai) exista. Da' pentru proiect de licenta mi se pare cam subtirel. Asta daca nu conteaza doar "sa treci".Parerea mea, hic!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări