Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cate ceva despre tuning auto...


i0nutzb

Postări Recomandate

Vizitator Komissar

Vad foarte mult "misticism" :) pe acest topic in ceea ce priveste tuningul auto (ref. la motor, ) ...

M-am jucat putin cu motoare pe carburatie, si cred ca pot sa dau cateva idei, despre care nu am auzit amintindu-se pe acest forum ... ( a propos, consider NOS-ul ca fiind o prostioara mult prea exagerata, buna doar in filme si in jocuri ):

 

deci, solutii si idei prin care se pot mari performantele unei masini (sa presupunem o masina simpla, pe carburatie , ce ar permite unui amator sa experimenteze ) :

 

1. Mai multe carburatoare : in principiu, masinile au un singur carburator din ratiuni economice ( si nici macar economie de combustibil, ci in procesul de constructie ) . La orice motor, se pot pune atat de multe carburatoare, pe cate gauri distincte de admisie a amestecului combustibil+aer are motorul . La Dacie, de exemplu se pot pune maxim 4 carburi, sau 2 carburi dublu corp.

Ideea sistemelor multicarb, este scurtarea si "eficientizarea" traseului aer+combustibil, precum si eliminarea coturilor si a altor "obstacole" din galeria de admisie - deoarece un singur carburator presupune o galerie complicata, ce reduce din eficienta.

Punand mai multe carburatoare, nu se vor obtine efecte spectaculoase, dar ele vor fi notabile.

Daca carburatoarele sunt identice cu cel single din fabrica, se poate obtine chiar o scadere a consumului, concomitent cu o crestere de performanta de cativa cai, si un mai bun raspuns al motorului la apasarea pedalei.

Exemplu:

Volkswagen 1500 http://4.bp.blogspot.com/_lsyt_wQ2awY/S ... per_01.jpg

motor 1500cmc boxer racit cu aer.

Versiunea 1500 "simpla" avea un singur carburator central - si avea 54 CP, 125 kmh vit. maxima si un consum de 8.4 %.

Versiunea 1500 S - care avea doua carburatoare (si un motor altfel identic) avea - 66cp vit. maxima 135kmh si consum de 7.8%

http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... page34.jpg

http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... page35.jpg

Acesta ar fi un exemplu rapid al teoriei cfm. careia, prin multi-carburatie se obtine eficientizarea admisiei combustibilului, rezultand intr-o economie mai buna si performante superioare - asta folosind carburatoare stock. ( facand o analogie cu Dacia, aceste performante cu consum mai mic pot fi obtinute montand mai multe Carfil-uri, cu jiglere stock) .

Punand carburatoare mai mari, se obtin desigur performante mai bune , (insa nu performante Hollywoodiene), ci cresteri de 10-20cp, in functie de motor (vorbim de masini normale, nu de monstrii americani cu 300cp :) ) . Daca carburatoarele sunt mai mari decat cel stock, ...desigur ca consumul va fi si el mai mare.

Un alt avantaj al multi-carburatiei, este ca, scurtand traseul galeriei de admisie, se elimina (sau reduce) fenomenul de inghetare al galeriei, in unele cazuri fiind eliminata si nevoia existentei "petei calde" ...

 

Cam atat pt. moment, ... o sa mai scriu zilele urmatoare, legat de sporirea performantelor unei masini...

 

(a propos , eu am un Volkswagen Broscuta din 1965, caruia in vara asta i-am montat un motor de 1500cmc (initial avea 1200cmc ) , motor modificat la randul lui cu un set de 1600cmc cu compresie joasa (l-am construit pt. cuplu la munte ) si carburator de Dacia :d , cu care merge perfect ) .

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • i0nutzb

    5

  • Bogdi16

    4

  • ghettoman

    3

  • Metallman

    3

Top autori în acest subiect

Vizitator radioatiq

INJECTIE Logan Diesel, vejnica problema. Intrebare: are cineva idee cum s-ar putea modifica sistemul de comanda al injectoarelor astfel incit sa nu mai fie blocate de catre computer cind ii tuna lui? Sa nu imi spuneti sa schimb injectoarele ca sint duse ca nu mai cred: Simptome: pornesc, merge frumos, opresc. Incerc sa pornesc....nu mai merge. Schimb un injector: porneste, merge, opresc, nu mai porneste. Schimb un injector chiar cu cel dinainte: porneste, merge, opresc, nu mai porneste ..si tot asa . Banuiesc : pornirea cu injector neidentificat larulrarea anterioara, apoi citit si memorat, computerul impiedica pornirea. Nu sint specialist, dar pot sa cred ca , reglajele pe computer sint facute , poate si dupa cerinte economice. De ce sa nu bag banii la infinit in injectoare ?...Aveti vreo idee cum pot scapa de blestematia asta? Nu, nu sa vind ca nu vreau sa pacalesc pe nimeni, ci sa o faca sa mearga. Am 4 injectoare bune de Megane , coduri, euro (3) corecte pentru acest motor. Au mers foarte bine pina cind s-a intimplat chestia asta. Pot sa o pornesc si sa merg pina la Viena, dar sa nu opresc motorul, ca atunci trebuie schimbat un injector si iar merge pina unde doresc...la prima oprire. Dupa aceea ...alt injector. Ce dracu...e asta? Contactati-ma va rog la radioatiq pe gmail sau 0356461195. Va sun eu daca imi trimiteti numarul. Multumesc.

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator Alinush

Cel mai bine incerci la o reprezentanta. Se poate face un test la injectoare si iti poate spune sigur care este problema. Si nu e nici asa de scump un test (aproximativ 70 RON). Decat sa muncesti mereu monteaza - demonteaza injectoarele si tot fara rezultat.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator JazzPunck_MDFK

Inainte sa aduci modificari unei masini prima data trebuie sa te gandesti daca tu ca si persoana corespunzi criteriilor1. Odata ce ai adus modificari unui motor chiar si cu o evacuare custom de inox de 70mm trebuie sa te gandesti că consumul va creşte, iar daca esti omul caruia si un consum de 6 i-se pare mult sigur tuningul nu este pentru tine2. De asemenea tuningul este si foarte costisitor iar daca esti omul care merge pe criteriul nici o investitie clar nu este pentru tine.Personal detin un Mercedes 407d si un Bmw 320i vanos 24v. Bmw-ul a primit de curand o turbina garret ce-si are provenienta dupa un mercedes e220 cdi. O sa enumar cateva din modificarile care au fost aduse.1. Injectoare marite pentru debit mai mare de benzina2. Pompa de benzina custom3. Boost controler4. Remapare si resoftare5. Decompresurizarea motorului (scaderea raportului de compresie) prin adaugarea unei garnituri de chiuloasa din foita de cupru6. Pompa de ulei dupa 2.5i cu debit mare7. Gaurit baia de ulei pentru ungerea turbinei si gaurit capacul de la baie pentru retur.8. Adaugarea unui intercooler mare pentru racirea aerului pompat de turbina catre galeria de admisie9. Eliminarea debimetrului si inlocuirea tubulaturii de admisie cu una custom de 95mm + filtru sport10. Bujii sport NGK11. Adaugarea unui radiator ce provine dupa un 330d12. Turbina pusa la 1.0 bar13. Barometru turbo, ceas care indica presiunea de ulei, un altul cu temperatura uleiului, a apei, a aierului pompat de turbina14. Diferential sudatInterior:1. Scaune sparco sprint cu centuri cu prindere 4 puncte2. Volan corsica omp3. Frana de mana hidraulicaCost: 2100 € Urmeaza interne forjate poate o alta cutie. Dupa buget doc sunt la faculta si greu cu bani. Momentan masina are din 150 cp 210cp si 300Nm cuplu

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări