Vizitator Komissar Postat Octombrie 3, 2009 Partajează Postat Octombrie 3, 2009 Vad foarte mult "misticism" pe acest topic in ceea ce priveste tuningul auto (ref. la motor, ) ... M-am jucat putin cu motoare pe carburatie, si cred ca pot sa dau cateva idei, despre care nu am auzit amintindu-se pe acest forum ... ( a propos, consider NOS-ul ca fiind o prostioara mult prea exagerata, buna doar in filme si in jocuri ): deci, solutii si idei prin care se pot mari performantele unei masini (sa presupunem o masina simpla, pe carburatie , ce ar permite unui amator sa experimenteze ) : 1. Mai multe carburatoare : in principiu, masinile au un singur carburator din ratiuni economice ( si nici macar economie de combustibil, ci in procesul de constructie ) . La orice motor, se pot pune atat de multe carburatoare, pe cate gauri distincte de admisie a amestecului combustibil+aer are motorul . La Dacie, de exemplu se pot pune maxim 4 carburi, sau 2 carburi dublu corp. Ideea sistemelor multicarb, este scurtarea si "eficientizarea" traseului aer+combustibil, precum si eliminarea coturilor si a altor "obstacole" din galeria de admisie - deoarece un singur carburator presupune o galerie complicata, ce reduce din eficienta. Punand mai multe carburatoare, nu se vor obtine efecte spectaculoase, dar ele vor fi notabile. Daca carburatoarele sunt identice cu cel single din fabrica, se poate obtine chiar o scadere a consumului, concomitent cu o crestere de performanta de cativa cai, si un mai bun raspuns al motorului la apasarea pedalei. Exemplu: Volkswagen 1500 http://4.bp.blogspot.com/_lsyt_wQ2awY/S ... per_01.jpg motor 1500cmc boxer racit cu aer. Versiunea 1500 "simpla" avea un singur carburator central - si avea 54 CP, 125 kmh vit. maxima si un consum de 8.4 %. Versiunea 1500 S - care avea doua carburatoare (si un motor altfel identic) avea - 66cp vit. maxima 135kmh si consum de 7.8% http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... page34.jpg http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... page35.jpg Acesta ar fi un exemplu rapid al teoriei cfm. careia, prin multi-carburatie se obtine eficientizarea admisiei combustibilului, rezultand intr-o economie mai buna si performante superioare - asta folosind carburatoare stock. ( facand o analogie cu Dacia, aceste performante cu consum mai mic pot fi obtinute montand mai multe Carfil-uri, cu jiglere stock) . Punand carburatoare mai mari, se obtin desigur performante mai bune , (insa nu performante Hollywoodiene), ci cresteri de 10-20cp, in functie de motor (vorbim de masini normale, nu de monstrii americani cu 300cp ) . Daca carburatoarele sunt mai mari decat cel stock, ...desigur ca consumul va fi si el mai mare. Un alt avantaj al multi-carburatiei, este ca, scurtand traseul galeriei de admisie, se elimina (sau reduce) fenomenul de inghetare al galeriei, in unele cazuri fiind eliminata si nevoia existentei "petei calde" ... Cam atat pt. moment, ... o sa mai scriu zilele urmatoare, legat de sporirea performantelor unei masini... (a propos , eu am un Volkswagen Broscuta din 1965, caruia in vara asta i-am montat un motor de 1500cmc (initial avea 1200cmc ) , motor modificat la randul lui cu un set de 1600cmc cu compresie joasa (l-am construit pt. cuplu la munte ) si carburator de Dacia , cu care merge perfect ) . Link spre comentariu
Vizitator radioatiq Postat Februarie 7, 2012 Partajează Postat Februarie 7, 2012 INJECTIE Logan Diesel, vejnica problema. Intrebare: are cineva idee cum s-ar putea modifica sistemul de comanda al injectoarelor astfel incit sa nu mai fie blocate de catre computer cind ii tuna lui? Sa nu imi spuneti sa schimb injectoarele ca sint duse ca nu mai cred: Simptome: pornesc, merge frumos, opresc. Incerc sa pornesc....nu mai merge. Schimb un injector: porneste, merge, opresc, nu mai porneste. Schimb un injector chiar cu cel dinainte: porneste, merge, opresc, nu mai porneste ..si tot asa . Banuiesc : pornirea cu injector neidentificat larulrarea anterioara, apoi citit si memorat, computerul impiedica pornirea. Nu sint specialist, dar pot sa cred ca , reglajele pe computer sint facute , poate si dupa cerinte economice. De ce sa nu bag banii la infinit in injectoare ?...Aveti vreo idee cum pot scapa de blestematia asta? Nu, nu sa vind ca nu vreau sa pacalesc pe nimeni, ci sa o faca sa mearga. Am 4 injectoare bune de Megane , coduri, euro (3) corecte pentru acest motor. Au mers foarte bine pina cind s-a intimplat chestia asta. Pot sa o pornesc si sa merg pina la Viena, dar sa nu opresc motorul, ca atunci trebuie schimbat un injector si iar merge pina unde doresc...la prima oprire. Dupa aceea ...alt injector. Ce dracu...e asta? Contactati-ma va rog la radioatiq pe gmail sau 0356461195. Va sun eu daca imi trimiteti numarul. Multumesc. Link spre comentariu
Bercu Giuliano Postat Decembrie 22, 2012 Partajează Postat Decembrie 22, 2012 dupa cunostintele mele,codul injectoarelor trebuie introdus in ecu,daca nu sunt scrise functioneaza cu erori ca in cazul tau Link spre comentariu
Vizitator Alinush Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Cel mai bine incerci la o reprezentanta. Se poate face un test la injectoare si iti poate spune sigur care este problema. Si nu e nici asa de scump un test (aproximativ 70 RON). Decat sa muncesti mereu monteaza - demonteaza injectoarele si tot fara rezultat. Link spre comentariu
fratello Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Stimatii mei antevorbitori (2), voi ati vazut data ultimei postari ?!Ca, daca o spuneati la modul general, intelegeam ! Asa ... Link spre comentariu
Bercu Giuliano Postat Ianuarie 8, 2013 Partajează Postat Ianuarie 8, 2013 eu unul am spus la modul general....data nu o vazusem.... Link spre comentariu
Vizitator Catalin1987 Postat Martie 19, 2013 Partajează Postat Martie 19, 2013 Asa e...vrem poze Link spre comentariu
Vizitator JazzPunck_MDFK Postat Aprilie 17, 2015 Partajează Postat Aprilie 17, 2015 Inainte sa aduci modificari unei masini prima data trebuie sa te gandesti daca tu ca si persoana corespunzi criteriilor1. Odata ce ai adus modificari unui motor chiar si cu o evacuare custom de inox de 70mm trebuie sa te gandesti că consumul va creşte, iar daca esti omul caruia si un consum de 6 i-se pare mult sigur tuningul nu este pentru tine2. De asemenea tuningul este si foarte costisitor iar daca esti omul care merge pe criteriul nici o investitie clar nu este pentru tine.Personal detin un Mercedes 407d si un Bmw 320i vanos 24v. Bmw-ul a primit de curand o turbina garret ce-si are provenienta dupa un mercedes e220 cdi. O sa enumar cateva din modificarile care au fost aduse.1. Injectoare marite pentru debit mai mare de benzina2. Pompa de benzina custom3. Boost controler4. Remapare si resoftare5. Decompresurizarea motorului (scaderea raportului de compresie) prin adaugarea unei garnituri de chiuloasa din foita de cupru6. Pompa de ulei dupa 2.5i cu debit mare7. Gaurit baia de ulei pentru ungerea turbinei si gaurit capacul de la baie pentru retur.8. Adaugarea unui intercooler mare pentru racirea aerului pompat de turbina catre galeria de admisie9. Eliminarea debimetrului si inlocuirea tubulaturii de admisie cu una custom de 95mm + filtru sport10. Bujii sport NGK11. Adaugarea unui radiator ce provine dupa un 330d12. Turbina pusa la 1.0 bar13. Barometru turbo, ceas care indica presiunea de ulei, un altul cu temperatura uleiului, a apei, a aierului pompat de turbina14. Diferential sudatInterior:1. Scaune sparco sprint cu centuri cu prindere 4 puncte2. Volan corsica omp3. Frana de mana hidraulicaCost: 2100 € Urmeaza interne forjate poate o alta cutie. Dupa buget doc sunt la faculta si greu cu bani. Momentan masina are din 150 cp 210cp si 300Nm cuplu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum