zal Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 E bine şi aşa, dacă vrei să fi foarte riguros la împărţirea temperaturii pe radiator, dar cred că exagerezi, va fi incomod cu firele de legătură, vor fi unele încrucişate acolo. Nu e mai simplu să pui npn în stînga, superdioda în mijloc şi pnp în dreapta (ca exemplu)? Link spre comentariu
Atikusz Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Cum pot proba modulele partii de putere fara tranzistorii finali legati(de siguranta in caz ca ceva e legat aiurea,etc)?Sau chiar placile partii de atac fara legatura la partea de final - se poate?Multumesc Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 25, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Montezi totul cum trebuie şi pe alimentări pui cîte un beculeţ de 24V/2W. Reglezi aproximativ Ube la trz finali (în jur de500-550mVcc fără semnal) şi deriva la ieşire (aproape de 0mVcc).Poţi chiar să asculţi cu o cască la volum mic, doar ptr testarea sunetului, sau să observi dacă ampliful ''prinde'' posturi de radio.Dacă e totul în ordine, opreşti, aştepţi să se descarce cond de filtraj, scoţi becurile, porneşti, mai reglezi fin polarizarea trz finali dacă e cazul şi gata, poţi proba cu semnal. Dacă sesizezi foşnete, fluierături, sau cînd dai puţometrul la maxim fără semnal se aprind becurile, măreşti condensatorii antioscilaţii dintre b-c la trz piloţi şi prefinali.Dacă tensiunile b-e la trz finali nu sînt egale, nu e o problemă, se vor egaliza cu semnal.Probează cîte un canal pe rînd.Spor la treabă! Link spre comentariu
Atikusz Postat Decembrie 25, 2010 Partajează Postat Decembrie 25, 2010 OUO Hai sa o luam mai incet ca n-am mai facut asa ceva si nu prea cunosc multa teorie...Deci leg intre ele cele doua module partea de atac si partea de putere - intrarea de semnal o leg la masa,practic putometrul din calea semnalului la 0.Pe iesire nu va fii nimic,fara dif sau rezistente de putere ? Becurile ,unde se gas asa ceva?Nu am becuri fara nu merge ? se leaga pe alimentari intre + si - sau inseriate pe +,sau intre + si masa respectic intre - si masa ? Ube se regleaza din P2 cel de la superdioda care la inceput tre sa fie la valoarea minima?Din P1 cum fac reglajul ? Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 25, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 25, 2010 Becurile le poţi lipi pe suporţii de siguranţe, cîte unul pe fiecare suport, în serie desigur cu alimentarea. Becuri auto de 24V/2W se găsesc, sau becuri cu filet de 26V/0,1A. Rolul lor e să semnalizeze defectele prin aprindere, aşa protejază şi montajul scăzînd tensiunea de alimentare.P2 îl pui iniţial la valoarea maximă a rezistenţei, cursorul către baza trz superdiodă.Deriva la ieşire se reglează din P1, dar e suficient ptr început dacă-l laşi cu cursorul la jumatea cursei, poţi regla oricînd acel 0V pe ieşire. Ampliful are oricum deriva de maxim 50mV. Link spre comentariu
Atikusz Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Am pornit un canal si totul cred ca e OK Mai exact cu becuri(care erau aprinse si se stingeau usor cand reglam Ube)Am pus multimetrul intre B si E la fiecare tranzistor final si am reglat la 500 mV.cu intrarea legata la masa, si fara boxa legata Curentul din colectori nu am masurat deloc. Daca pe ramura NPN imi indica 500 pe cea PNP era 504 mV.La volum maxim parca un pic distorsiona in rest OK Dupa aceea am marit la 550 mV si nici la volum maxim nu distorsiona ! Dupa 15 min sa incalzit normal radiatorul finalilor si Ube a scazut la 465 mV.Se regleaza din nou la 550 mV asa la cald ?si tot cu intrarea la masa cu sau fara boxa legata? Deriva pe iesire sa reglat fara probleme la 0 V .Se aude ff clar chiar daca tot montajul e in aer nu in carcasa. Componentele nu se incalzesc,doar R7 si R8 cele in serie cu Zenerele care sunt de 2,7 K si 1 W.dar sunt calde nu incinse ,la fel si diodele Zener care sunt de sticla 1,3 w si un pic rezistenta de 1,5 k R 31.Asta este prima impresie,ce ar mai fii de "bibilit"? Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 E în regulă, polarizarea aşa trebuie să scadă cu temperatura radiatorului, înseamnă că lucrează superdioda bine.Reglajul îl faci cu radiatorul la temperatura camerei (ideal la 25*C), să nu fie rece-ghiaţă, după vreo 10-15 minute de mers în gol mai verifici şi mai corectezi, va fi o mică diferenţă. Dacă ai radiatoare mici, să nu treci de 550mV, că nu vor face faţă, chiar la volum mic.Ia să vezi cum creşte Ube cînd deschizi geamul... Rez serie cu diodele zener e normal să se încălzească, măcar aşa puţin, de ruşine. Poate nu au totuşi 1W în realitate. R31 care e la tine? Link spre comentariu
Atikusz Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 R 31 este "De asemenea, daca se doreste modificarea amplificarii generale, se poate monta R31 pe cose." Rezistentele serie cu Zenerele le pot schimba am ceva de 3,3 k si 2,2 K la 3 W respectiv si Zenere de 5 w.Este nevoie ?Ma mir ca am adus curentul de deriva 0 mv la iesire )cu multimetrul pe iesirea pt boxa si masa )Totusi dupa ureche amplificatorul necesita un corector de ton... Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Mă mir că se încălzeşte R31, nu are voie, ia schimbă cond electrolitic serie cu ea. De ce te miri cu deriva 0mV la ieşire? După 1-2 ore de ascultat se poate modifica de la -1mV la +1mV. Pînă acum, ampliful e ca la farmacie la reglaje. Sper că ai pus puţometru de volum la intrare. Corector de ton îi poţi adăuga ca în celălalt proiect al meu. Aşa scapi de zgomotul unui preu corector. Link spre comentariu
IoNuTx Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Apropo de rez serie cu dioda,eu am pus de 3.3K/3W si diodă zener de 1.3W,alimentare +-45V şi se incălzeşte tare,poţi ţine mana pe ia un anumit timp. Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Înseamnă că nu mai sînt waţii de pe vremuri. Link spre comentariu
paul14 Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Watti chinezesti si turcesti incep sa cucereasca noi domenii Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Cred că ultimele rezistenţe dimensionate cît de cît corect, au fost cele ruseşti tip MLT, chiar şi cele româneşti erau bine făcute (mai puţin toleranţa), iar cele orientale au început cu economia din anii 80 ai secolului trecut. Aşa, din ochi, cele chinezeşti de 1W sînt ca cele de 0,25-0,5W de pe vremuri, ca gabarit. Link spre comentariu
Atikusz Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Mai vedem ,pun in functiune celalalt canal unde pun zenerele de 5 W si rezistentele in serie cu ele de 3,3k sau 2,2k la 3 W.Alimentarea de e de +/- 42 V care ar fii mai OK 2,2k sau 3,3 k.Putometrul la intrare e de la un Amplituner Delia,e de 47 K in afara de cele 6 piciore mai are inca 2 deasupra,pt ce?E ok acest putometru?Cel din stanga poza?Mai sunt aici si 2 buc de 100 k vreau sa le folosesc la corector bass si treble .Mrg f bine nu fasaie,cu toate ca au o varsta.. Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Prizele alea sînt ptr corecţie fiziologică (loudness).Încearcă cu rez de 2,2k, ele sigur vor merge mai reci, mi-e să nu se încingă zenerele, dar verifici cu termometrul digital de la oricare mînă. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum