THOMAS Postat Aprilie 2, 2009 Partajează Postat Aprilie 2, 2009 ...uite ceva interesant aici!!!!!lampile rusesti au echivalente: 6P18=EL86,6N2P=ECC83 (mai putin conexiunea de la filamente!)poate iti sunt de ajutor aceste scheme.Difuzoarele sunt rusesti si au 420 ohm impedanta,deci cred ca le poti folosi si pe ale tale. Link spre comentariu
carageae Postat Aprilie 12, 2009 Partajează Postat Aprilie 12, 2009 ...Nu ?tiu cât? relevan?? are teoria, cert e c? la amplificatorul meu am un r?spuns de frecven?? foarte bun, în orice caz joasele sun? bine de tot. Transformatoarele de ie?ire sunt doar pu?in mai mari ca alea de sonerie de pe vremuri, de aia am ?i pus întrebarea de mai sus.Am citit pe forumuri c? amplificatorul ?sta nu ar fi prea grozav - nici nu se vrea ceva high-end, doar hi-fi. Orice o fi însemnând asta...Dar cel pu?in atenuarea frecven?elor joase din cauza sec?iunii mici nu se confirm? în acest caz... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 21, 2009 Partajează Postat Aprilie 21, 2009 ...Nu ?tiu cât? relevan?? are teoria, cert e c? la amplificatorul meu am un r?spuns de frecven?? foarte bun, în orice caz joasele sun? bine de tot. Transformatoarele de ie?ire sunt doar pu?in mai mari ca alea de sonerie de pe vremuri, de aia am ?i pus întrebarea de mai sus.Am citit pe forumuri c? amplificatorul ?sta nu ar fi prea grozav - nici nu se vrea ceva high-end, doar hi-fi. Orice o fi însemnând asta...Dar cel pu?in atenuarea frecven?elor joase din cauza sec?iunii mici nu se confirm? în acest caz...Probabil ca "suna bine de tot" de la 200Hz in sus pina pe la 8KHz(50Hz_100Hz nici o sansa !!!si cu corectiile pe plus la maxim se obtine o oarecare linearizare in raspunsul in fregventa dar cu dezastrele de rigoare la bass_ul profund !!!)Ce sa mai zici ?...fiecare aude ce vrea,... uneori chiar si bass pe "Transformatoarele de ie?ire care sunt doar pu?in mai mari ca alea de sonerie de pe vremuri",daca nu stiati ?...este "doar Hi_Fi" !!!???. PS.Prin manual scrie ceva de genu 50mW la 800 ohmi si 100Hz Link spre comentariu
carageae Postat Aprilie 22, 2009 Partajează Postat Aprilie 22, 2009 ...Vad ca se poarta polemicile bazate doar pe teorie, am mai vazut asta si pe alte topicuri.Nu vreau sa intru in polemica cu dv. pentru ca nu sunt electronist profesionist si aici e in primul rand vorba despre electronica. Dar am o licenta in interpretare muzicala care imi permite sa estimez destul de bine cei 200 Hz pomeniti fara frecventmetru sau osciloscop. Pana la urma construim amplificatoare ca sa le ascultam sau sa le admiram curbele pe osciloscop?Evident ca nu suna bine un amplificator limitat pe bas la 200 de Hz...dar aveti idee cata muzica este in domeniul 50-100 Hz? Sau cat de mult conteaza la un amplificator sa aiba peste 16 kHz raspuns pe frecventele inalte? Sau cate sisteme de boxe hi-fi (nu high end!) coboara liniar sub 100 Hz?Stiu, se poate spune ca si la un raspuns peste 16 kHz apar frecvente de batai intre sunete si diverse armonice ce rezulta de aici, dar asta intra deja in domeniul high-end si nu prea are legatura cu topicul de fata...Eu am ascultat mult jazz pe acest amplificator si contrabasul coboara un pic mai jos de 200 Hz...iar corectiile sunt in zona mediana, cu usoara tendinta de ATENUARE a basului (ora 10-11) din cauza sistemului meu de boxe nu prea stralucit.Daca aveti drum prin Arad va invit sa va convingeti la fata locului de cum suna si apoi mai accept contradictii pe hartie.Invitatia e valabila pentru orice user care are posibilitatea sa vina aici si sa se convinga...nu stiu daca domnul d2134 are dreptate sau nu in ce priveste raportul dintre impedanta si inductanta, cert e ca la impedante mai mici convin miezuri cu sectiunea mai mica. Ii rog in acest sens pe cei capabili sa faca lumina in acest caz sa se pronunte, dar in sens constructiv....Ce am vrut eu sa spun e ca suna peste asteptari raportat la dimensiunea trafurilor de iesire si cautam o explicatie pertinenta pentru asta. Va rog nu mai interpretati inutil spusele mele! Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 22, 2009 Partajează Postat Aprilie 22, 2009 Din cite imi aduc aminte in zona Hi_Fi raspunsul ar trebui sa fie relativ linear 20Hz ...20Khz ... si consider ca pina acum ai ascultat muzica mutilata pe acel amplificator...cam asta ar fi !, nu mai intru in detalii...deja ar fi prea mult !."dar aveti idee cata muzica este in domeniul 50-100 Hz? "Problema e daca putem reda acest spectru corect !!!(Amplificator,incinte,sursa de semnal)Un amplificator Hi_Fi nu este dedicat !!!(de instrument,referitor la contrabas), el trebuie sa redea cit mai corect cu putinta un spectru de fregventa cit mai larg si cu atenuari si distorsiuni minime(pe bas superior,medii,si inalte inferioare merge orice incinta si amplificator). Link spre comentariu
blue Postat Aprilie 22, 2009 Partajează Postat Aprilie 22, 2009 Daca se accepta limitari in spectrul redat de amplificator, a boxelor si a surselor, urmeaza urechile, purtatorul lor devine chiar nesemnificativ... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 24, 2009 Partajează Postat Aprilie 24, 2009 Daca sub 100Hz si peste 16kHz nu mai exista muzica, inseamna ca cei care au delimitat normele HI-FI or fi tampiti sau megalomani, cine stie... Domnule carageae, sa nu va fie cu suparare, dar stiti cat de "pitic" arata un EL84 pe langa un transformator de iesire al unui amplificator pe care se poate scrie HI-FI? Si asta la o putere de doar 4...4.5W? Stiti cate infasurari intercalate trebuie sa aiba si cat de greu se face? Nu-i bai, nici eu nu stiam, dar spre deosebire de dvs am citit "teoria" baietilor astora cu care va contraziceti dvs fara sa cunoasteti problema, i-am intrebat ba una ba alta, si am pus in practica. Si ce sa vezi: STOPOARE! Au dreptate, domnule! Pentru ca nu am frecventmetru la ureche ca sa-mi dau seama de cei 200Hz ( ai mei erau vreo 30 doar) am chemat un prieten cu osciloscopu' si ala mi-a confirmat hifiu. Sa auzim de bine! Link spre comentariu
carageae Postat Aprilie 25, 2009 Partajează Postat Aprilie 25, 2009 1. Eu nu am spus ca nu mai exista muzica in acel interval, la relevanta ei m-am referit. Faceti o spectrograma la orice inregistrare si vedeti acolo cat de jos coboara in realitate instrumentele grave. Lasati in pace osciloscoapele si invatati sa ascultati muzica! Chiar daca nu-mi place sa fac aprecieri, prin natura profesiei mele sunt sigur ca despre muzica stiu mai multe decat dv... Si cunosc si ceva teorie despre lampi dar nu dau lectii, eu am pus doar o intrebare si la argumentarea ei au sarit mai multi doritori de a face aprecieri despre mine fara sa ma cunoasca macar. Dar asa cum am spus, se pare ca e la moda aceasta abordare. Si aici si in societate in general...Ma surprinde insa cand persoane mai in varsta ca mine se "conformeaza"... Nu mai rastalmaciti ce spun eu, nu neg importanta masuratorilor si a testelor, ci doar am facut niste aprecieri care pot conveni sau nu. Nu oblig pe nimeni sa creada nimic, dar as fi curios pe ce sistem ascultati 30 Hz? Banuiesc ca semnal de la generator, ca muzica la 30 Hz daca nu ascultati orga mare nu prea aveti de unde. Basul percusiv suna si daca nu e raspuns liniar asa de grav... 2. Am spus deja ca sunt doar amator in electronica, dar tot nu inteleg ce are emfaza dv cu topicul de mai sus? Eu pana la urma am pus o intrebare la care pana la urma am primit un raspuns documentat pe privat, dv. imi tineti teoria amplifurilor SE...cu transformator. Stiti ce inseamna OTL? Presuspun ca da... Chiar daca m-am referit si eu la un transformator era pentru ca amplificatorul in cauza e destinat si functionarii OTL pe difuzoare de 800 ohmi. 3. Am si eu osciloscop, dar nu ascult muzica cu el... 4. Ma refeream la normele hi-fi in vigoare in 1962, cand a fost construit acel amplificator. Nu mi-am propus sa-l fac de ras pentru ca nu se conformeaza standardelor din anii 2000... http://i42.tinypic.com/14acuo5.jpg 5. Cu tot respectul fata de cei care chiar se pricep, pun o intrebare retorica: de ce exista amplificatoare de auditie, de instrument si de referinta de studio? Daca a avut cineva acces, poate sa confirme aici cat de obositor pentru ureche este un amplificator de referinta cu niste boxe de studio? Am avut ocazia sa lucrez mult timp cu un sistem Alesis RA150 parca, cu boxe dedicate Alesis - pot spune ca suna aproape perfect, dar nu mi-ar place sa ascult muzica pe asa ceva...desi sunt convins ca orice i-as da la intrare ar arata foarte bine pe osciloscop. 6. Stiti ce inseamna o octava? Si cum se defineste ea d.p.d.v. al frecventei in Hz? Daca da, o sa stiti cat e intre 16 si 32 kHz...si cat de vitregiti suntem daca un amplif nu trece de 16 kHz... 7. @valderama: "Probabil ca "suna bine de tot" de la 200Hz in sus pina pe la 8KHz" - chiar credeti ca Philips ar fi pus sigla Hi-Fi pe asa ceva? Poate la marketingul de acum o face, dar nu si in 1962 pe un aparat produs in Olanda. **** Cu scuzele de rigoare pentru off-topicul partial (desi nu eu am inceput acest "meci") revin on topic cu o intrebare la care desi am raspunsul din mai multe surse nu l-am inteles pe deplin: De ce se considera o solutie neeficienta productia de difuzoare de impedanta mare? Nu inteleg de ce sunt mai proaste decat cele sub 32 ohmi. Am inteles ca nu se mai produc, sunt constient ca daca ar merita s-ar mai produce, dar n-am inteles DE CE? Am citit si topicul pe aceasta tema pe forumul vecin si prieten dar tot nu m-am lamurit pe deplin. Parca totusi, vorbind de OTL e mai mica abaterea de la normalitate folosind difuzoare de impedanta mare decat fortarea unor tuburi sa lucreze in paralel pe o sarcina de impedanta joasa. Si de ce nu s-a gasit o solutie de mijloc? Difuzoare de 100 ohmi de exemplu...cred ca ar fi numai bune la un SRPP cu 6N13S...Am achizitionat 4 difuzoare de 50 ohmi, o sa experimentez si daca merita o sa expun aici rezultatele...cu rugamintea anticipata de a ne mentine on-topic de data asta - promit sa ma conformez si eu si nu o sa mai raspund la provocari. Daca cineva doreste sa ma combata il invit sa-mi scrie pe MP. Link spre comentariu
blue Postat Aprilie 25, 2009 Partajează Postat Aprilie 25, 2009 Difuzoarele de impendanta mare au randament scazut din cauza pierderilor rezistive inerente ,nu cred ca au un viitor, ele au fost considerate un compromis pret/calitate prin anii 70. Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 25, 2009 Partajează Postat Aprilie 25, 2009 In afara de ce a spus blue, un difuzor cu impedanta mare presupune o bobina cu multe spire deci grea. Bineinteles, sirma va fi mai subtire. Dar cit de subtire? O alta problema ar fi inductanta bobinei. O inductanta mare ar duce la o reactanta inductiva imensa la frecvente ridicate. (la 1Khz de exemplu)De asemenea, daca vrei sa debitezi 50W intr-un difuzor de 750 ohm, trebuie sa-l ataci cu 193Vef ceea ce inseamna 546Vvv, adica in cazul ideal, etajul final ar trebui alimentat la 546V iar in realitate cu vreo 700V.Revenind la bobina difuzorului, avind in vedere tensiunile ridicate de atac, pentru fiabilitate, trebuie sa faci izolatii intre straturi lucru care ingreuneaza bobina.O alta problema ar fi securitatea. Gindeste-te cam cum ar fi daca trebuie sa faci o sonorizare iar pe cablurile de la amplif la boxe ar fi sute sau mii de volti.Un alt considerent pentru care nu se fabrica, ar fi ca difuzoarele cu impedanta mica se adapteaza bine la iesirea amplificatoarelor cu semiconductoare.Singurele difuzoare cu impedanta mare care s-au folosit pe scara ceva mai mare au fost cele cu paleta libera, dar acestea au bobina fixa si caracteristici audio foarte proaste.Difuzoarele dinamice de impedanta mare au fost o incercare nereusita de eliminare a transformatorului de iesire al amplificatoarelor cu lampi. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 25, 2009 Partajează Postat Aprilie 25, 2009 Si daca totusi folosim difuzoare de 750 ohmi sub nici o forma sa nu abordam scheme cu mai multe astfel de dif-uri montate in serie ca sarcina direct in anodul tuburilor, desi pare "simplu si frumos". Deoarece componenta continua a curentului anodic produce o deplasare permanenta a membranei (o tine trasa sau impinsa) inrautatind performantele si asa slabe ale acestor difuzoare. Pentru carageae: 1. Folosesc niste incinte JVC mai vechi dar care au un raspuns foarte bun in frecventa inclusiv la bass inferior, acesta fiind motivul pt care nu am renuntat la ele; 2. Limita inferioara a benzii de 20...30 Hz s-a stabilit (normele HI-FI) nu pentru ca ar fi foarte multe sunete la o astfel de frevcenta dar totusi SUNT. Si prin definitie, inalta fidelitate presupune ca sistemul sa poata reda fidel orice sunet ce poate fi perceput de urechea umana. Btw de ureche, limita superioara e pe la 19...20kHz din cate stiu eu; 3. Am facut referire la clasa A SE pentru ca e cea mai reprezentativa in ceea ce priveste necesitatea supradimensionarii trafului, ca sa dau un exemplu in acest sens. Dar si la OTL, si in orice alt caz supradimensionarea trafurilor si infasurarile intercalate sunt obligatorii daca vrem performanta. 4. Nu stiu daca sunt mai in varsta ca tine, abia la anu' incep prefixul cu 3. 5. Nu trebuie sa te superi, dar fac alergie cand aud de subdimensionarea trafurilor! Scuze de off-topic dar trebuia sa raspund. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum