Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica "inteligenta"


notchman

Postări Recomandate

ai folosit cablu ecranat pentru sonda? toate alea de fabrica si artizanale de le-am vazut au cablu ecranat

Da, e drept ca am cablu ecranat tip "microfon", dar e ecranat.In plus, cind scot jack-ul tata de la sonda din cel "mama" tot arata o turatie care scade pe masura ce scot montajul din vecinatatea motorului; cind ajung cu el in afara aripii, turatia "ingheata" pe la 260:!!!! (nici nu are in program turatia asta) semn ca nu mai primeste impulsuri parazite
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • diaconuliviu

    10

  • notchman

    4

  • niq_ro

    3

  • one

    1

Top autori în acest subiect

  • 4 luni mai târziu...

delcoul trebuie rotit 22.5grade in sensul maririi avansului. asta inreamna 45grade RAC. eu am reglat avansul intai satic (cu becul la platina), am rotit din ochi cam 20 grade (cam 1 cm), si dupa aceea cu stroboscop la relanti.primul impuls de la platina nu genereaza scanteie. abia dupa al doilea, in functie de timpul scurs, pic-ul calculeaza (de fapt cauta intr-un tabel) intarzierea.pentru a folosi curba din pic, trebuie blocate greutatile din delco - pe site respectivul zice ca se face cu o sarma (in loc de arc ?).

Bun, am mai studiat problema si uite ce am constatat cu un amic-de fapt lui i-a venit ideea:Acel ax cu came poarta pe el si "luleaua", cel putin la dacia, OK?deci se poate afirma ca "luleaua" e "sincrona" cu camele si ploturile.Deci, la clasic (ma refer la partea de delco, nu de aprindere), cind se deschide platina e si scinteia prezenta si e si "luleaua" in dreptul plotului.Bun, la asta a francezului, delcoul e rotit 22,5, deci si camele dar si ploturile. Cama da impuls, picul calculeaza sau citeste delay, cama SI LULEAUA se rotesc cu tz grade pina apare scinteia, deci luleaua NU MAI E PE PLOT.. si asta cu un nr de grade diferit, fct de turatie. Deci, scinteia va fi data uneori pe linga plot. Cum se rezolva asta?Ne gindisem la bobina tip Nova sau doua tip Oltcit Special, dar is scumpe si, daca te lasa in drum, musai sa ai delco, bobina, etc de la clasic.E si alta solutie?
Link spre comentariu
Vizitator calinp

pe luleaua veche fixezi o bucata de tabla (eu am prins-o cu un surubel de cea veche) astfel incat sa acoperi o suprafata de aprox 20-25 de grade in spate (fata de sensul de rotatie)

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
M-am uitat pe ambele link-uri, apare acel montaj cu programarea a doua curbe. Am si schema, mi-a picat in mina; problema e ca nu gasesc niciunde acel soft cu care se incarca PIC-ul, acel .hex. PIC preprogramat se vinde cu vreo 30 USD cu taxe postale..cam scump..Are cineva idee daca se descarca de undeva?A, in acea schema apare o problema: la turatia maxima declarata (nmax) avem si avans max; bun, la dacia 1400 se plafoneaza avansul la aprox 3600 rpm la ~35 grd rac. Acea curba e de tipul "dubla panta" adica e frinta pe la mijloc. Problema apare la n max: spune undeva in explicatii ca la nmax a doua scinteie e suntata, nu apare. Pai asta presupune ca 2 cilindri arunca benzina nearsa. Ori daca plafonarea incepe la 5000 rpm, ok, nu prea ai cind sa atingi acea turatie; daca insa e 3600 rpm, e rau.
Link spre comentariu

Mda.. si am incercat sa scriu la silicon chip.. si la ei tocmai s-au terminat kiturile, deci nu se poate citi vreun pic incit sa ia .hex..si autorul tocmai si-a schimbat si locul de munca si adresa de email, deci nu se poate lua legatura cu el:D.Despre multispark ignition, pe schema e o greseala. Asta acolo, in zona C2, C1, Q6-7. Daca te uiti pe placa de circuit, se vede greseala.Placa e buna, are schema OK. Solutia e sa iei componentele cum scrie si sa le plantezi pe placa precum in desen. A facut-o un amic si merge; deocamdata testeaza la ea.

Link spre comentariu

Lamuriti-ma si pe mine cu cateva chestii:Care este avansul la turatie mica si care este avansul la turatie mare?Adica de ex. la 500rmp este atat si la 3000 este atat.Eu sper sa existe o solutie mai simpla, dar as vrea sa stiu aceste lucruri.Banuiesc ca avansul poate varia liniar sau nu, poate tocmai gasirea acelei curbe optimizeaza functionarea motorului.

Link spre comentariu

Avansul functie de turatie creste dupa curbe bine stabilite la proiectarea motorului. Aproximarea foarte buna a lor este fie un segment de dreapta, fie doua segmente cu pante diferite. Acele "curbe" is caracteristice acelui tip de motor, deci nu-s universale. De la o anumita turatie avansul se "plafoneaza", cresterea lui nemaiaducind avantaje vizibile.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator mihai1677

Sa revenim un pic la teorie, apoi cu realizarile practice. Teorie: Avans final(Af) =avans centifugal+avans vacumatic+ avans initialPt motorul 1300cmc Dacia: Avansul centrifugal variaza de la 0 RAC(1000rot/min) la 42 RAC(4000rot/min), Avansul vacumatic 0-10 grade RAC. Avans initial 0 RAC. Realixare practica: Un senzor hall (mecanic-platina) care citeste avans maxim(45) +vacumatic - cel mai bine plasat in delco in locul platinei (el va citi avans de 45 RAC + avansul vacumatic) Un al doilea senzor pt 0 RAC Primul senzor va comanda PIC-ul iar al doilea ne va da scanteie pe 0 rac. Asadar vom avea doua scantei pt fiecare ciclu motor. Sa revenim la semnalul prelucrat de PIC : PIC-ul va masura turatia motorului intre doua impulsuri captate adica 180 RAC va citi defapt jumate de turatie. Dupa citirea acestei valori el va testa daca este mai mare de 4000 rot/min va da impuls direct la iesire (la aprinderea electronica), daca turtia este intre 1000 si 4000 se citeste o valoare din memorie si intarzie cu aceasta valoare (timp) declansarea scanteii. Daca turtia mai mica de 1000 dar mai mare de 200 rot intarziere este calculata fixa in functie de turatie . Daca turatia mai mica de 200 rot/min inseamna ca motorul s-a oprit. Acum se afla in stadiul de probe o varianta ce functioneaza pe pricipiul de mai sus plus corectie de temp , adica la temp mai mica de 50 grade Cse face o corectie de 5 grade RAC in sensul marii avansului, pt o incalzire mai rapida a motorului, si un raspuns mai bun la temp mici.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări