notchman Postat Aprilie 13, 2005 Partajează Postat Aprilie 13, 2005 Salutare tuturor!As vrea sa fac o aprindere electronica , care sa inlocuiasca avansul centrifugal , deci curba de avans sa fie preluata de aprindere .La aceasta aprindere as dori sa'i pot seta turatia de la care incepe sa creasca curba de avans precum si turatia la care sa se opreasca aceasta curba de avans (sau pentru simplificare , sa pot seta numai turatia la care sa se opreasca cresterea exponentiala a curbei de avans al aprinderii) , precum si numarul de grade al maxim al avansului.Orice idei sunt binevenite...................... Link spre comentariu
notchman Postat Aprilie 13, 2005 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2005 ceva de genul asta: http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... 61700.html sau : http://www.gadgets.co.nz/mjv/fiat/ignition.html Link spre comentariu
Vizitator calinp Postat Aprilie 13, 2005 Partajează Postat Aprilie 13, 2005 http://a110.free.fr/pages/technique/tech-index-old.htm aprindere programabila cu pic 16f84. daca modifici asm-ul merge si cu 628. schema nu e pe site explicit, dar e simpla ca nu iti trebuie decat o intrare, o iesire si quartz de 4mhz. etajul de intrare e facut cu un 555 care genereaza la deschiderea platinei un impuls de 1ms. la iesire poti sa pui un darlington pnp (?) care sa comande direct un modul de aprindere electronica. pinii de intrare si iesire sunt dati in asm. eu am facut-o, a mers, dar am probleme cu 555-ul (cred ca e prost desenat cablajul) si deocamdata am dat-o jos Link spre comentariu
Vizitator drbas Postat Aprilie 13, 2005 Partajează Postat Aprilie 13, 2005 pai daca ai facut-o da-ne si noua niste detalii despre schema soft ca de pe site nu prea m-am lamurit. Link spre comentariu
notchman Postat Aprilie 14, 2005 Autor Partajează Postat Aprilie 14, 2005 Pai daca ai facuto , cum ai testat'o ? ai anulat avansul centrifugal? se simnte vre'o diferenta notabila fata de sist clasic?Cu zicea si "drbas", poti da mai multe detalii?Astept urgent raspunsuri :shock: ca ma roade tare chestia asta....Mercic! Link spre comentariu
Vizitator calinp Postat Aprilie 14, 2005 Partajează Postat Aprilie 14, 2005 http://a110.free.fr/pages/technique/phl/g02-alelec.pdf jos de tot e schema pe care a pus pic-ul. iesirea de la 555 (pinul 3) se leaga printr-o rezistenta de 10k de intrarea picului. iesirea de la pic se leaga cu o rezistenta de 2.2k de tranzistorul bc338 http://a110.free.fr/pages/technique/phl/aepl/AEPL.EXE arhiva in care sunt programul pt pic, mpasm in fisierul asm, la un moment dat sunt configurati pinii de intrare-iesire http://jcdperformance.free.fr/aepl/setup.exe utilitar cu care iti generezi ce curba vrei. programul asta salveaza pe hard 2 fisiere care contin curba de avans nu am anulat avansul centrifugal. am programat-o cu curba de 0 grade peste tot ca sa vad ca merge. dar cum am zis, a facut belele cu 555-ul ala, am dat-o jos detalii in plus e cam greu, ca nu am net acasa ca sa pun usor schema in loc de bu931 care e vreo 150 mii, am pus un bd680 (sau 681 - le cam incurc) si un bu598d Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Aprilie 18, 2005 Partajează Postat Aprilie 18, 2005 http://a110.free.fr/pages/technique/phl/g02-alelec.pdf jos de tot e schema pe care a pus pic-ul. iesirea de la 555 (pinul 3) se leaga printr-o rezistenta de 10k de intrarea picului. iesirea de la pic se leaga cu o rezistenta de 2.2k de tranzistorul bc338http://a110.free.fr/pages/technique/phl/aepl/AEPL.EXE arhiva in care sunt programul pt pic, mpasmin fisierul asm, la un moment dat sunt configurati pinii de intrare-iesirehttp://jcdperformance.free.fr/aepl/setup.exe utilitar cu care iti generezi ce curba vrei. programul asta salveaza pe hard 2 fisiere care contin curba de avansnu am anulat avansul centrifugal. am programat-o cu curba de 0 grade peste tot ca sa vad ca merge. dar cum am zis, a facut belele cu 555-ul ala, am dat-o josdetalii in plus e cam greu, ca nu am net acasa ca sa pun usor schemain loc de bu931 care e vreo 150 mii, am pus un bd680 (sau 681 - le cam incurc) si un bu598dPai si sigur merge? De fapt, ce nu pricep, platina da impuls catre PIC; Pic, un impuld INTIRZIAT spre aprindere? Adica il intirzie cu 360-avans? ca altfel n-ar putea da scinteie inainte de a deschide platina.. Prin asta nu deruteaza avansul? ca macar un ciclu motor avansul e incorect.Pentru partea de vacuum cum se procedeaza? de fapt, cum se face?se blocheaza contragreutatile delcoului pt a folosi doar curba din PIC? totusi, nu se poate adapta asemanator si vacuumul?A, imi spui si mie setarile din ASM incit sa folosesc 628A? si ce ar mai trebui facut in sensul asta? Link spre comentariu
Vizitator calinp Postat Aprilie 18, 2005 Partajează Postat Aprilie 18, 2005 delcoul trebuie rotit 22.5grade in sensul maririi avansului. asta inreamna 45grade RAC. eu am reglat avansul intai satic (cu becul la platina), am rotit din ochi cam 20 grade (cam 1 cm), si dupa aceea cu stroboscop la relanti. primul impuls de la platina nu genereaza scanteie. abia dupa al doilea, in functie de timpul scurs, pic-ul calculeaza (de fapt cauta intr-un tabel) intarzierea. pentru a folosi curba din pic, trebuie blocate greutatile din delco - pe site respectivul zice ca se face cu o sarma (in loc de arc ?). avansul vacuumatic il lasi la locul lui ca misca platoul platinei. pentru vacuum e mai complicat: ori folosesti un senzor dedicat (de la o masina pe injectie) care ofera la iesire o tensiune proportionala cu depresiunea din galerie, ori adaptezi la capsula existenta un dispozitiv care sa iti transforme variatia de miscare intr-o variatie a unei marimi electrice ( deplasezi un miez intr-o bobina, cursorul unui potentiometru, etc). mai greu e cu pic-ul ca 628 nu are a/d... in asm: - modifici linia cu config asa: __CONFIG _CP_OFF & _WDT_OFF & _PWRTE_ON & _XT_OSC & _BODEN_OFF & _LVP_OFF - inainte de goto main dezactivezi comparatoarele START ORG 0 ; processor reset vector MEM FLASH(0-3FF) movlw 0x07 movwf cmcon ;soit 1024 mots de 14 bits goto MAIN ; go to beginning of program Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Aprilie 19, 2005 Partajează Postat Aprilie 19, 2005 MultumescAm totusi o nelamurire: in P16F84.inc nu se fac modificari? sau, se inlocuieste cu altceva? Link spre comentariu
Vizitator drbas Postat Aprilie 20, 2005 Partajează Postat Aprilie 20, 2005 poate ne spui si pe ce masina ai montat aprinderea si binenteles daca se merita sau nu fata de una clasica. Ca dupa ce am citit ce ai scris tu acolo mai rau te complici cu blocatu delcoolui, reglat iar la anumite grade... Eu stiam de o schema care nu mai trebuia reglat delcoul , era nevoie doar de pozitionare la maxim de grade, da nu mai imi aduc aminte linku. :wink: cel mai bine iei un delco cu senzor hall incorporat cum e la oltcitul 12trs (pt cunoscatori) si ii legi o aprindere electronica si rezultatele cred ca sunt cam aceleasi. Link spre comentariu
notchman Postat Aprilie 21, 2005 Autor Partajează Postat Aprilie 21, 2005 Depinde pe ce masina vrei sa pui delcoul de oltcit , sa se potriveasca curbele de avans , etx, si oricum de pe oltcit pe dacie nu prea merge , am impresia ca delcoul de oltcit este mai agresiv fata de cel de dacie (deh si motorul este boxer, si are timpi de raspuns mai buni ....) Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Aprilie 22, 2005 Partajează Postat Aprilie 22, 2005 Calinp, in arhiva mai e un program cam de DOS care pune intrebari de grade si turatii (gentvm1K.exe) Asta si AECOURBE fac acelasi lucru?Apoi, in AECOURBE, se dau gradele si turatiile delco sau RAC? Link spre comentariu
Vizitator calinp Postat Aprilie 22, 2005 Partajează Postat Aprilie 22, 2005 fac acelasi lucru, AECOURBE e mult mai usor de folosit. gradele si turatiile sunt RAC Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Aprilie 22, 2005 Partajează Postat Aprilie 22, 2005 fac acelasi lucru, AECOURBE e mult mai usor de folosit. gradele si turatiile sunt RACMultumesc.Tot pe paginile francezului (Philip Lautrel) exista o schema de stroboscop versiunea 3.L-am construit dar, apar probleme.Initial l-am alimentat din acumulator; cu motor oprit afiseaza "StroboPIC v3" 2 secunde, apoi se sterge, asteptind date. Cu motorul pornit, sonda de impuls cuplata, apare acel mesaj "StroboPIC v3" ritmic, ca si cum s-ar reseta. Fara sonda, cu intrarea in scurt (cum fac mufele "jack-mama") afiseaza o turatie complet diferita de a motorului.Am apelat la o baterie separata de 9V (6F22) si un generator de semnal. Pe masura ce cresc frecventa, pina pe la 50 Hz (asta ar corespunde la 6000 rpm RAC) functioneaza bine- afiseaza turatia, se poate schimba avansul, LED-urile pilpiie.Am folosit aceeasi baterie si am pus sonda pe fisa 1, aceeasi manifestare de reset (afisare "StroboPIC v3" ritmica). Scotind sonda, afisarea unei turatii anormale, de vreo 2-3 ori mai mare decit cea reala, si in scadere cvasiliniara pe masura ce indepartez montajul de habitaclul motor.Deci, cine ar putea induce acea "radiofrecventa" parazita?Am aprindere electronica de Malvina Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 22, 2005 Partajează Postat Aprilie 22, 2005 ai folosit cablu ecranat pentru sonda? toate alea de fabrica si artizanale de le-am vazut au cablu ecranat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum