nooob64 Postat Septembrie 27, 2010 Partajează Postat Septembrie 27, 2010 Sper sa pot integra un vu-metru cu tuburi nixie IN-13 , montajul este facut , dar mi-am cam batut joc de carcasa ... momentan mor de ciuda din cauza brumului , cind leg la PC dispare brumul si ramine ceva bizait care nu dispare nici dupa ce scot ampliful de la retea , dispare doar daca e la maxim sau minim volumul din amplif. Am incercat si cu alimentare stabilizata la filamente , brum tot este ... daca decuplez filamentele (dupa incalzire) tot am acelasi brum , deci sanse mari sa fie de la masa , cind cresc in volum creste si brumul , o sa incerc sa ecranez si sa torsadez toate firele .Cred ca o metoda de a scapa mai tare de brumul indus de hardughia de traf de alimentare ar fii sa mut pina in capat trafurile de iesire.Pentru protectie la transformatoarele de iesire ce rezistenta as putea utiliza ? Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 27, 2010 Partajează Postat Septembrie 27, 2010 Sper sa pot integra un vu-metru cu tuburi nixie IN-13 , montajul este facut , dar mi-am cam batut joc de carcasa ... momentan mor de ciuda din cauza brumului , cind leg la PC dispare brumul si ramine ceva bizait care nu dispare nici dupa ce scot ampliful de la retea , dispare doar daca e la maxim sau minim volumul din amplif. Am incercat si cu alimentare stabilizata la filamente , brum tot este ... daca decuplez filamentele (dupa incalzire) tot am acelasi brum , deci sanse mari sa fie de la masa , cind cresc in volum creste si brumul , o sa incerc sa ecranez si sa torsadez toate firele .Cred ca o metoda de a scapa mai tare de brumul indus de hardughia de traf de alimentare ar fii sa mut pina in capat trafurile de iesire.Pentru protectie la transformatoarele de iesire ce rezistenta as putea utiliza ?100ohmi/1w Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 27, 2010 Partajează Postat Septembrie 27, 2010 Cred ca o metoda de a scapa mai tare de brumul indus de hardughia de traf de alimentare ar fii sa mut pina in capat trafurile de iesire.Ce ar fi daca ai face alimentarea ( anodica si filamentele ) intr-o carcasa separata afara .Doua blocuri distincte Ampliful in sine si sursa de alimentare in cutii separate . Asa scapi de mai multe probleme una foarte importanta fiind brumul indus de traful de alimentare in trafurile de iesire .Tocmai imi constriuesc o aritma cu 6v6 la care traful va fi in exterior ;) Prietenii stiu de ce !Urmeaza un SMPS chiar si modificat din sursa de calculator ! Link spre comentariu
nooob64 Postat Septembrie 28, 2010 Partajează Postat Septembrie 28, 2010 Problema pare sa fie pe linia de semnal audio , tot nu inteleg de la ce apare brum (mai degraba bazait ) , am aranjat toate firele , nu am bucle de masa , brum de la traful de retea apropape inexistent cu urechea pe difuzor , de la alimentarea filamentelor nu exista brum (am legat si cu rezistente la masa si varianta cu un fir la masa , nu apar modificari), dar cind dau drumul la volum o ia razna ca dracu.Am o pacuta in fata pe care sunt legate 2 potentiometre de volum , dar nu cred ca ar fii de acolo , atasez cablaj:tuburi.png[/attachment]La placa cu tuburi am lipit doar firul cald de la semnal , fara tresa.Am legat firul de masa odata de la placa cu potentiometre si odata chiar de la intrare , acelasi brum in ambele variante. Pozitionarea condensatorilor de semnal conteaza ? (momentan sunt pe placa cu potentiometre) .Inca o nedumerire ... cind leg la PC brum-ul dispare si in loc aud ca un "parait" care dispare daca dau volumul la maxim din potentiometre. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 28, 2010 Partajează Postat Septembrie 28, 2010 te rog pune si schemapoate te ajutavino cu firul de minus DE LA SURSA in punctul PAD3cu masa de la placa potentiometrelor(terminalele 1 de la potentiometre) vii tot in punctul PAD3pune si carcasele de la potentiometre la masa( legi carcasele la terminalul 1 potentiometre)PAD3 este masa de la placa amplificatorului Link spre comentariu
nooob64 Postat Septembrie 28, 2010 Partajează Postat Septembrie 28, 2010 Am legat asa cum ati specificat , am mai scapt din brum insa nu pot sa scap de "paraitul" aparut cind leg la PC , se pare ca acest "parait" se mentine si dupa ce scot din priza amplificatorul pina se racesc tuburile doar daca dau potentiometrele la maxim dispare acel parait(parca ar suna ca si la un tv sport vechi dereglat). Link spre comentariu
nooob64 Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Am finalizat vu-metrul cu tuburi IN-13 de care vorbeam mai inainte , cine este interesat gaseste topicul aici http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=205&t=68244 Urmeaza sa modific carcasa de la amplificator si sper ca voi scapa de brum. Link spre comentariu
nooob64 Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Nu stiu de ce nu pot scapa de brumul aparut cind leg amplificatorul la pc ... daca dau semnal din cd-player (testat odata cu baterii si odata cu alimentare cu traf clasic) nu am brum , cind leg la pc (ajunge sa leg masa sau sa apropii firul) o ia razna si nu inteleg de la ce poate fi !? Firul de semnal este legat cum a specificat dl. viobio .Chiar daca tai alimentarea la amplificator bazaitul tot ramine pina se racesc tuburile. Link spre comentariu
nooob64 Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Am schimbat diodele redresoare la Ua cu diode rapide BA159 (nu am observat nici o diferenta) ,am pus osciloscop pe iesire si au rezultat urmatoarele (cu intrarile legte la pc) :[attachment=0]NewFile3.gif[/attachment][attachment=1]NewFile2.gif[/attachment] Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Nu înţeleg de ce te miri, calculatorul are tensiune parazită pe carcasă, în funcţie şi de sursa lui, desigur. Ia alimentează-l din priză Shuko cu împămîntare şi ne spui dacă mai ai bîzîit. La asta se adaugă şi scăpările de tensiune continuă prin condensatorii electrolitici de la ieşirea plăcii de sunet. Link spre comentariu
nooob64 Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Se pare ca aveti dreptate , ceea ce nu inteleg este cum de o sursa de pc no name nu induce nimic brum si cind pun una de marca o ia razna ? Link spre comentariu
nooob64 Postat Octombrie 3, 2010 Partajează Postat Octombrie 3, 2010 Am rezolvat problema cu brumul de la PC intr-un mod mai neconventional cu ajutorul cablului tv pe care l-am legat la tv-tunner se pare ca asa aveam legat si mai demult la alte amplifuri cu tuburi insa fara sa stiu ca de acolo era problema.Se pare ca am reusit sa fac un design perfect , nici macar brum-ul de la traful de alimentare nu exista.Ceva interesant a fost faptul ca intre tresa de la cabluTV si masa pc-ului erau 110V !? Link spre comentariu
carageae Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 E ceva normal sa fie 110V, cablul TV e pus la pamant (daca nu in scara blocului macar la stalp), iar condensatoarele de antiparazitare din sursa PC sunt puse intre cele doua fire de la retea si masa, deci rezulta un divizor de tensiune la 1/2. Si la DVD-urile cu alimentare in comutatie e la fel, daca nu esti atent si scoti mufa scart cu o mana cu aparatele in priza si tv-ul conectat la cablu te curenteaza de vezi stele verzi...si in principiu e normal. Noroc ca nu e curent mare, dar suficient cat sa te sperie bine...daca alimentezi corect pc-ul, cu priza schuko nu vei mai avea acea tensiune, dar zgomot pe masa PC-ului tot va mai fi... Link spre comentariu
Terry34 Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Am testat diferite lampi pe amplificator. Iata rezultatele mele :- EL84 Tesla : liniara ,sunet bun ,dar nu coboara chiar asa de jos in spectru astfel ca basii sunt un pic atenuati .- EL84 Tungsram : tipa prea tare pe inalte , nu mi-a placut cum se aude , basii foarte slabi , cea mai nemuzicala lampa din test .- EL84 RFT : identica cu Tungsram la sunet (??!!!)- 6P14P : super sunet ,super lampa . mult peste celelalte lampi !- 6P14P-EV : EXCEPTIONAL ! de departe cea mai buna si muzicala lampa , cu basi adinci si bine controlati , inalte foarte clare si medii asa cum trebuie .La toate lampile nu se observa diferenta intre acelasi tip de lampa daca este NOS sau uzata !Lucru observat si confirmat si de VTP in testele sale pe Yarland (partea asta cu diferenta NOS/uzate).Atacul bineinteles 6N6P .In alta ordine de idei cu ajutorul lui VTP am descoperit ca trafurile pe care le aveam nu erau final audio ci transformator de cadre din televizoare rusesti vechi cu tuburi , cu 3000 spire in primar . Recomand aceste transformatoare ! Ma intreb cum ar fi sa cumpar si 6P3S -EV sa incerc pe ampliful cu 6P3S ...Salutare!Lampile 6N1P sunt identice cu 6N6P? imi poti da schema folosita pe prv?Multumesc frumos! Fain ampliful ! Link spre comentariu
danzup Postat Martie 5, 2011 Autor Partajează Postat Martie 5, 2011 Salutare!Lampile 6N1P sunt identice cu 6N6P? imi poti da schema folosita pe prv?Multumesc frumos! Fain ampliful !6N1P nu sunt identice cu 6N2P dar datorita faptului ca au aceleasi conexiuni la soclu am facut la vremea respectiva acel test.Schema este cea din prima pagina :download/file.php?id=25958&mode=viewTransformatoarele folosite aveau 3000spire in primar si vreo 95 de spire in secundar daca imi amintesc bine.Daca vorbesti cu DjDog poti cumpara de la el trafuri gata facute . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum