THOMAS Postat Octombrie 5, 2009 Partajează Postat Octombrie 5, 2009 imi puteti spune la care procent trebuie facuta priza "ideala" pt G2 la traful de iesire pt pp?ca am vazut destule "controverse" in acesta privintaintreb pt ca vroiam sa-mi fac zilele astea 2 trafuri de iesireDomnule draga,am scris acolo la cat se scoate acea priza,am si explicat motivele pentru care am considerat bun acel procent(vezi discutia mea cu "fcon"),dar se pare ca nu prea citeste nimeni,mult mai spectaculoase ar fi niste poze cu trei table indoite cu cateva piese puse pe ele,care functioneaza au ba..........pentru ca m-ai intrebat pe mine,acesta este raspunsul meu;in desenul respectiv.Realizeaza transformatorul si o sa ai satisfactii,pana la urma poti scoate si mai multe prize la diverse procente din totalul spirelor,nimeni nu te opreste sa faci experimente,dar eu iti recomand cele 25%...Spor la treaba si ma bucur ca esti un pasionat ambitios! Link spre comentariu
lorik199 Postat Octombrie 5, 2009 Partajează Postat Octombrie 5, 2009 o sa scot prize la 25, 35 respectiv 43 %si o sa le compar ca putere distorsiuni , ureche dar va dura ceva construictia transformatoarelor asa ca nu ma asteptati prea curand cu impresiimiezul folosit de mine este de 10.5 cmp(sper sa ajunga) Link spre comentariu
nooob64 Postat Decembrie 21, 2009 Partajează Postat Decembrie 21, 2009 Buna , In primul rind vreau sa subliniez ca sunt incepator la capitolul tuburi electronice . Am mai construit un amplif cu ECL82 si acum am ajuns la 6P14P. Detin 2x6p14p 1x6n6p (sau 6n2p) TRANSFORMATOR DE ALIMENTARE ( S1: 0 ?>200V?>225V / 0,25A /// S2: 6,3V / 4A) 2 TRANSFORMATOARE DE IESIRE ( 6cmp => P = 2*1750 / ?0,15 /// S= 3* 40 / ?0,5 @ 8ohmi) (sunt din oferta lui DJ_DOG) Toata problema mea este montajul , am studiat pe forum si am ajuns sa nu mai stiu ce si cum de unde sa incep , am ramas buimacit ,fiecare a venit cu ideile sale ... Pentru inceput am construit schema lui ALEKS >>SCHEMA<< doar ca trafurile de iesire sunt cam improprii (parerea mea) pentru acea schema , si nelipsitul brum ca la el acasa.Am vazut citeva scheme ale lui valderama care mi sau parut destul de interesante , dar imposibil de realizat cu dotarile actuale. Eu vreau un inceput sau cel putin niste idei pentru o schema cit mai buna pentru transformatoarele de iesire , ar mai fii si citeva idei legate de negativare , sper sa nu cer prea mult Si o poza a PCB'ului actual [attachment=0]DSC02027.JPG[/attachment] Va rog sa crticati orice (dar si o solutie ar fii buna) inafara de firele lasate in aer. [attachment=1]DSC02025.JPG[/attachment] Link spre comentariu
bogdan69 Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 Parerea mea: La cablul de semnal leaga tresa de la mufa RCA la masa generala a montajului. Apoi nu mai lega tresa pe cablaj la intrarea in trioda. Acolo legi doar firul cald la grila. Masa generala o iei de la primul condensator de filtraj, loc in care legi masa si la trafurile de iesire si la intrarea RCA.De asemenea, daca ai infasurare separata pentru filamente in traful de alimentare, leaga unul din capetele alimentarii filamentelor la masa, prin incercari + sau - pana observi diminuarea brumului.(Atentie legi la masa unul din capete dupa redresare si stabilizare, merge direct de pe pinul 4 sau 5 de la una din lampi.). Aceasta manevra o faci numai si numai daca filamentele au infasurare separata pe traful de alimentare, nu merge daca ai priza scoasa din infasurarea de anodica.In cazul in care ai legat unul din capetele secundarului din traful de iesire la masa si oscileaza desfaci si legi celalalt capat la masa. Succes Link spre comentariu
sere Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 De ce ai asa de multe fire ramase in aer pe trafurile de iesire ? Sigur sunt pt SE ..ca la cate fire au ramas neconectate par a fi pt PP si atunci este normal sa nu functioneze multumitor. Mai este problema "firelor lungi si dese..cheia marilor succese" ca sa adaptam o binecunoscuta lozinca. Incearca macar sa torsadezi firele de alimentare, grija la modul cum faci masa ( vezi cablajele userului Valderama). Link spre comentariu
bogdan69 Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 De ce ai asa de multe fire ramase in aer pe trafurile de iesire ? Sigur sunt pt SE ..ca la cate fire au ramas neconectate par a fi pt PP si atunci este normal sa nu functioneze multumitor. Mai este problema "firelor lungi si dese..cheia marilor succese" ca sa adaptam o binecunoscuta lozinca. Incearca macar sa torsadezi firele de alimentare, grija la modul cum faci masa ( vezi cablajele userului Valderama).sere are dreptate, eu credeam ca sunt legate in aer firele alea, deci infasurarile inseriate, dar la o privire mai atenta pare ca sunt in aer multe din ele. In cazul asta trebuie inseriate primarele si rezulta un primar cu 3500 spire si de asemenea inseriate secundarele ducand la 120spire. Dar oricum nu se respecta raportul de transformare cerut. Raportul in cazul asta e undeva la 1/29 fata de 1/25 cat trebuie pentru 8ohmi. Raportul rezultat din inseriere, asa cum am zis mai sus, se potriveste mai degraba pentru 6ohmi impedanta de sarcina. Oricum ar functiona mai bine in modul descris de mine decat asa cum au fost folosite in imaginile postate. Oricum recomandarile date de mine mai sus raman valabile( parerea mea). Am uitat sa spun ca si potentiometrul de volum trebuie legat la masa generala. Link spre comentariu
nooob64 Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 Am torsadat firele de alimentare , am alimentat filamentele in curent AC cu fire torsadate , masa o iau de la primul condensator de filtraj , am legat masa la o iesire de la secundarul trafului audio in ambele moduri posibile a rezultat acelasi brum nici o imbunatatire, circuitul de stabilizare / filtrare este acesta: [attachment=0]6p14p_power.pdf[/attachment]Pe fiecare canal de stabilizare exista 2 x 330uF 2x47uF ceea ce mi se pare o filtrare "prea buna" si totusi o ia razna.Ar mai trebuii alte elemente pentru stabilizare ? Bizaie groaznic de parca nu ar exista nici un condensator de filtraj Link spre comentariu
bogdan69 Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 Ai dezlipit tresa cablului de semnal de pe cablaj, la intrarea in trioda?. Daca ai alimentat filamentele in Ac leaga fiecare capat la masa printr-o rez de 100Ohmi. Deasemenea ai legat trafurile de iesire inseriind primarele si secundarele sau ai folosit doar o sectiune din ele?. deci subliniez dezlipeste tresa cablului de semnal de pe cablaj si lasa-l liber, leaga mufa de intrare la masa la primul condensator si deasemenea masa potentiometrului. Link spre comentariu
nooob64 Postat Decembrie 22, 2009 Partajează Postat Decembrie 22, 2009 Ai dezlipit tresa cablului de semnal de pe cablaj, la intrarea in trioda?. Daca ai alimentat filamentele in Ac leaga fiecare capat la masa printr-o rez de 100Ohmi. Deasemenea ai legat trafurile de iesire inseriind primarele si secundarele sau ai folosit doar o sectiune din ele?. deci subliniez dezlipeste tresa cablului de semnal de pe cablaj si lasa-l liber, leaga mufa de intrare la masa la primul condensator si deasemenea masa potentiometrului.Am legat si dezlipit cum ati zis , cele 2 rezistente de 100 R au facut un miracol lasat fara semnal se mai aude putin bizait dar tinind cont ca montajul e imprastiat momentan nu conteaza ... legat la PC abia se aude un hisss cu urechea pe difuzor (de la placa de sunet ma gindesc ...) Va urma sa experimentez cu ceva reactii negative... asta cind voi avea carcasa si componente 'adevarate' pentru el.Multumesc mult pentru sfat Link spre comentariu
nooob64 Postat Decembrie 29, 2009 Partajează Postat Decembrie 29, 2009 Rezultatul muncii mele :[attachment=2]DSC02055-re.gif[/attachment][attachment=1]DSC02057-re.jpg[/attachment][attachment=0]DSC02058-re.jpg[/attachment]Hardughia nu este inca terminata , mai necesita modificari ... in momentul de fata este bine ca functioneaza perfect Link spre comentariu
sere Postat Ianuarie 1, 2010 Partajează Postat Ianuarie 1, 2010 Poti sa incerci si cu un semireglabil de 200-250 ohm in locul celor doua rezistente. Capetele semireglabilului in paralel pe alimetarea filamnetelor si cursorul la masa. In felul asta poti incerca un reglaj mai fin in privinta zgomotului. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Ianuarie 3, 2010 Partajează Postat Ianuarie 3, 2010 Cine doreste o Aritma mai puternica (8...10W REALI) si cu pretentii de HI-FI poate realiza schema de mai jos.Sunetul este excelent, coboara pana la 30Hz - testata pe osciloscop - liniaritate si bas incredibil pt un SE, insa traful de iesire are 12 cmp si 2715 spire cu 0.3mm in primar si 3 secundare.Am aplicat doar 2 reactii negative locale, asa mi-a placut mai mult cum suna fata de o varianta initiala cu o singura reactie globala de la iesirea trafului la catodul primei triode.Condensatorii de cuplaj intre etaje sa nu fie sub nici o forma mai mici de 0.22uF eventual mai mari, de la 0.68 pana la 1uF, altfel raspunsul la bas se inrautateste.Rezistentele de grila ale tuburilor sa nu fie sub nici o forma mai mari sau mai mici! Cu valori mai mari amplificatorul este instabil - variatii de volum asemanatoare unui fading radio - iar cu valori mai mici iar stricam bas-ul.Curentul anodic al finalelor: fix 40+40mA, tuburi imperecheate.Zgomot de fond imperceptibil, brum 0. Alimentarea filamentelor in c.a. cu fire torsadate. Legatura la masa a filamentelor simpla, unul din fire lipit langa rezistenta de catod a primei triode.Anodica bine filtrata cu drosel, doua rezistente si 3 condensatoare: 220+100+100uF/400v.Eu am facut un singur canal, nu am avut timp si nervi sa bobinez inca un traf de iesire insa rezultatele sunt foarte bune. Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 3, 2010 Partajează Postat Ianuarie 3, 2010 Bravo, dar nu pot s? nu observ c?, cu pu?in efort, ampliful se poate transforma într-unul în contratimp. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 Sigur ca se poate transforma relativ usor. Eu prefer sunetul de SE de aceea am adoptat solutia de mai sus. 6P14 sunt tuburi fiabile si ieftine, fata de un KT sau altceva capabil sa suporte 24W pe anod si fac aceeasi treaba Se poate face o varianta in contratimp cu finalul in clasa AB, putere de iesire mai mare, dar trebuie transformata prefinala in defazor, schimbate rezistentele din anod si catod (ra=rk) si recalculate ca valoare, mutata reactia negativa la catodul primei triode si evident transformatorul de iesire inlocuit.Putin atipic la amplificatorul meu, este folosirea unei duble triode mai puternice (ecc85) care mi-a permis un curent anodic al acestora destul de mare, fara a depasi puterea disipata pe anod si pastrand punctul de functionare in zona liniara (v caracteristicile ECC85). Avantajul este ca triodele lucreaza pe impedante mici privite ca surse de semnal, cu o buna imunitate la zgomot, brum, etc. Link spre comentariu
hoitu1983 Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 +_Florin_+ , poti detalia te rog si datele infasurarilor secundare ale trafului de iesire?Vreau sa incerc acest amplificator dar nu am lampi ECC85. Ar fi mai bun 6n6 sau sa incerc cu 6n2p si sa recalculez valorile rezistentelor a.i. sa reduc curentul anodic? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum