Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vitezometru electronic pentru LOGAN


fratello

Postări Recomandate

Desi am citit cite ceva despre vitezometrele electronice aici pe forum si pe net, nu m-am lamurit cu un aspect si de aceea va solicit sprijinul : pentru a realiza un vitezometru cu afisare digitala pe display pentru Logan, ce anume ar trebui sa construiesc ?Un vitezometru ca cel din schema anexata sau mai curand un frecventmetru ? Nu cunosc forma semnalului pe care il primeste bordul de Logan ...Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • fratello

    7

  • nelu57

    2

  • Sandu Magnatu

    1

  • Felis

    1

Top autori în acest subiect

Off topic...Vrei o p?rere personal? care cred c? va fi împ?rt??it? de majoritatea ?Las? tat? ma?ina a?a...cel mult o s?-i faci mai r?u...dac? cei de la Renault nu s-au gândit la treaba asta ???, ru?ine lor. :bataie :aut: Baft? ! :da

Link spre comentariu

I-am pus computer de bord, desi n-avea ; oglinzi electrice, desi n-avea ; radio-card, desi n-avea ; martor usi deschise, desi n-avea ; alarma interna din UCH si saltare automata geamuri la inchidere , desi n-avea ; toate merg impecabil, de mai bine de 1 an. S-or fi gindit ei si cei de la Dacia, dar trebuiesc mentinute niste costuri, nu ?! Revenind : "Semnalul este sub forma de impulsuri dreptunghiulare. Pentru 10km/h este semnal de 13.85Hz, pentru 20-27.7530-41.6540-55.5550-69.460-8370-97.280-111.190-125100-138.85110-152.75120-166.65130-180.55140-194.4150km/h-208.3Hz"si :"Semnalul de la traductorul de viteza este sub forma de impulsuri. La fiecare metru parcurs emite 5 impulsuri. Semnalul merge la UCE injectie, la tabloul de bord si la radio".Acestea sunt informatiile pe care le-am primit ; ce parere aveti ? Ce ar trebui sa 'bricolez' ? Un frecventmetru in care la frecventa masurata sa adaug constanta de "13,9" ? Sau un numarator de impulsuri, cu un etaj la intrare care sa-mi dea un impuls la fiecare 5 primite ? Multumesc !

Link spre comentariu
Vizitator costin_bad

fratello, frecventmetrul va trebui sa aiba deschisa poarta de masurare o durata de timp astfel incat sa numere exact impulsurile necesare. Deci, la 100 km/h ai 138,85 Hz, aprox. 139. Daca ai deschide poarta pt. 1000 ms, ai avea 139 impulsuri numarate. Cu regula de 3 simpla afli cat trebuie poarta sa fie deschisa: 719,42 ms, in cazul ales. Practic ar trebui rotunjit, in functie de numaratoare si precizie dorita.Presupun ca vrei afisarea doar a 3 cifre ( nu vrei viteza de 100,0 km/h- pt. asta trebuie sa maresti timpul cam mult ceea ce va fi neplacut in real, caci va masura mult timp sau sa ai impulsuri mai multe).

Link spre comentariu

Revin...la chestia cu '' I-am pus computer de bord, desi n-avea...'' ce computer de bord ai pus ?... :aplauze Nu are cumva ?i intrare pentru senzor de citire a vitezei ?...am pus aceast? întrebare deoarece nu ai specificat nimic despre acel computer de bord pus de tine...efectiv ce anume ?tie s? fac? ?

Link spre comentariu

Logan : versiunile Ambiance si Preferance nu au computer de bord ; eu avand Preferance, am 'activat' computerul ca la versiunile superioare de echipare (distanta, consum mediu, autonomie previzibila). Semnalul de viteza este disponibil in bord, poate fi folosit la reglarea volumului radio-casetofonului (CD-ului) masinii in functie de viteza. Acel semnal ma gandeam sa-l folosesc...

Link spre comentariu
Vizitator costin_bad

fratello, frecventmetrul aratat la freenet...., stie sa adune sau sa scada o frecventa fixa. La tine relatia viteza -frecventa, asa cum le-ai dat in tabel, este V= f/1.39, unde f este freventa data de traductorul de viteza si V este viteza auto. Deci trebuie sa imparti frecventa masurata de frecventmetru cu 1.39, ca sa obtii afisarea vitezei.

Daca citesti cele descrise la freenet..., in partea cu Display Ranges, modificarea scarii de afisare se face din timpul de deschidere a portii de masura, Gate Time il numeste acolo.

Deci, cum ti-am scris mai sus, ar trebui sa modifici timpul acela. Eu ti-am dat un ex.: daca deschid timp de 1 s=1000 milisec., valoarea la tine va fi 139. Daca deschizi cu timpul t=1000ms/1.39= 719,42 milisec=0.71942sec, valoarea afisata va fi 139*0.71942=100. Astia 100 sunt hertzi, dar este chiar valoarea vitezei in km/h.

Deci modifica timpul Gate Time.

Link spre comentariu

Deci daca aleg timpul fix de deschidere (Gate Time) de 719.42 ms, valorile afisate ar fi :-pentru 10 km/h --> v= 13.85 * 0.71942 = 9.96-pentru 50 km/h --> v= 69.4 * 0,71942 = 49,9Problema este ca nu stiu sa modific codul sursa a.i. sa am acest Gate Time; din ce am citit, acesta este de 1 s, 1/2 s sau 1/4 s....m-am impotmolit de tot :jytuiyu

Link spre comentariu
Vizitator costin_bad

fratello, diferentele sunt din cauza ca am rotunjit la 1,39. Daca luam 1,385, atunci ar fi 0,722 timpul, care aproximeaza mult mai bine.

Treaba e ca eu nu-s specializat in procesoare din astea, si oricat as vrea, nu stiu acum sa-ti zic cum se face modificarea timpului.

Am citit iar ce zice omu' cela, si la How It Works (spre final) spune cum lucreaza si cam cum se programeaza timerul procesorului. Poate daca citesti acolo si apoi si foaia de catalog te dumiresti.

Sau, sa incerci sa discuti cu DAVIDK, pe daciaclub.

Link spre comentariu

off: fratello ai lipit integratul ala ce-l gasesti si pe daciaclub si ai cablat de la maneta la ceva modul de acolo? ca si eu am Preferance si am softul 6001 si as vrea si eu sa-mi activez. Mersi

Link spre comentariu

off topic : Se scrie 93LC56 cu versiunea de soft 6002 , se trage fir de la calculatorul de injectie pentru semnalul 'debit de carburant' in mufa care intra in tabloul de bord, se monteaza maneta cu buton.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

scuze offtopiccostin_bad la citirea frecventelor joase si foarte joase cu frecventmetrul se utilizeaza un artificiu pentru scaderea timpului de citire propriuzisa anume un circuit de intrare formator multiplicator de frecven?a asta ca sa fie adusa frecventa la o valoare de catva Mhz unde e mai usor de citit cu frecventmetrele numericeFratelo motivul pentru care nu s-au generalizat indicatoarele de viteza si alte indicatoare pe bord cu afisare numerica nu e costul.Chiar e mai mic costul la cele numerice.E vorba de impactul vizual asupra soferului care inconstient pierde mai mult timp la interpretarea datelor în cazul celor digitale.Apropo ai vazut ce dimensiune reala are de fapt bordul de la o toyota yaris (e un display care are numai 2 cm /1,5 cm si este proiectat printr-un sistem optic(lupe prisme si oglinzi)in locasul acela din fata soferului pe care il percepe toata lumea ca bord.Desi japonezilor le era mai usor sa faca afisarea cu digiti au ales afisare tot analogica la elementele care necesita supraveghere permanenta.Au fost masini destule cu afisare digitala a datelor dar sa renuntat la ele pentru ca asa cum ziceam solicita un efort constient mai mare de a urmari datele afisate.La analogice arunci un ochi pe tot bordu si surprinzi pozitia la toate indicatoarele nu stai sa le citesti propriuzis.

Link spre comentariu

Din fericire am studiat in liceu aceste aspecte...asa ca stiu ca informatia vizuala este mai usor de interpretat in format "analogic" decat "digital" (unul din motivele pentru care ceasurile publice, din turnuri, sunt cu ace si nu digitale), asa cum stiu si ca cel mai bun contrast vizual este galben/maro -si nu alb/negru ! Vitezometrul -care este gata, urmeaza a fi testat pe Logan - este doar un exercitiu ; nu am mai programat pina acum ATMEL si, oricum, pot rescrie fw original, un frecventmetru e bun la casa omului :) ....

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...
Vizitator zoomoptic

Semnalul asta dreptunghiular ce factor de umplere are? Eu vreau sa fac altceva. Sa construiesc un traductor de viteza cu traductor hall, pentru ca nu.l mai pot monta pe cel original. Vreau sa construiesc roata dintata cu 10 dinti si 10 spatii si nu stiu cat de lati trebuie sa fac dintii in comparatie cu spatiile. Roata respectiva se va monta in exteriorul cutiei de viteze, pe partea dreapta in zona fixa a planetarei. Sau mai simplu pe suportul tripodei care se monteaza pe canelurile diferentialului. Si inca ceva: are cineva cunostinta despre vreun senzor hall auto care se alimenteaza la 12v si si masa, iar amplitudinea semnalului de iesire e 5v? Ca sa nu ma apuc sa complic situatia cu inca un circuit. Multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări