ggg Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 Si eu care credeam ca sunt filosof !!! Nu vreau sa fac misto dar nici nu vreau sa bat campii . Personal ma abtin sa raspund la asa ceva . Nu ca as avea vreo obligatie dar ma simt un pic pt ca m-ai mentionat mai devreme . Totusi , nu inteleg , de unde tragi tu concluzia ca traful de iesire de la Mesa este subdimensionat ??? Pare mic si pirpiriu pt ca are sectiune patratica. Dar ai masurat , sa vezi ce sectiune are ?P.S. Vezi ca este un subforum despre trafurile de iesire. Este cam lung dar merita sa-l citesti . Toate cele bune Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 23, 2011 Partajează Postat Octombrie 23, 2011 Poate ma insel in privinta subdimensionarii, dar rata mare a defectiunilor ot -urilor mesa mentionata pe siturile din afara a dus la ideea asta si nu am avansat-o eu ci un topic pe mesa board forum unde se prezinta inlocuirea ot cu cel recomandat de mercury magnetics pt mesa dual rectifier. Tot acolo se prezinta rezultatul: o profunzime mai mare in bas si o claritate si definitie mai buna a inaltelor la volum maxim pe clean, precum si murdarirea drive-ului intr-o masura nu mare, dar notabila. Altfel, pentru arderea ot pot da vina pe microfonie atunci cand se folosesc alte boxe decat cele tunate pe medii joase de la mesa , pe utilizarea tuturor potentiometrelor(gain, send,effect, master) la maxim pe loop effect, setare preferata de chitaristi pt drive-uri animalice. Ca drive-ul provine doar din saturarea tuburilor din lant n-as putea contesta intru totul mai ales la indepartarea reactiei negative in mod-ul 3 ce duce si la o dinamica mai mare si la posibilitatea arderii prin supratensiune in cazul neconectarii accidentale a boxelor.Oricum ar fi nu putem contesta rezultatul mercury magnetics. Cei de la vodoo mentioneaza ca folosesc o reteta proprie la comanda de la mercury magnetics pt upgrade-ul lor si incep cu schimbarea trafului. Fara foc nu iese fum. As vrea sa mai indic un fenomen pe care nu stiu daca ma pricep sa-l interpretez corect, dar o sa incerc. Se stie ca pe clean la volum mare, schimbarea cu o frecventa mare si constanta a notelor joase provoaca ceva asemanator fenomenului de batai sau frecvente parazite diferenta , un pic ridicate de frecventa de rezonanta a cabinetului, dar tot subsonice . Daca factorul de amortizare al cabinetului nu le poate tine in frau, transferate inapoi in ot ca energie reactiva poate baga etajul final si ot-ul in balarii atunci cand reactia negativa lipseste? Ar fi intrarea in microfonie pe frecvente subsonice un pericol pt transformatoarele de iesire mai mare pe masura cresterii volumului si inductiei? Ar fi asta o cauza a micsorarii voite a sectiunii pt a preintampina astfel de fenomene? Eu nu pot raspunde la toate intrebarile . Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 23, 2011 Partajează Postat Octombrie 23, 2011 mentionez ca la ultima intrebare tot eu par sa fi dat un raspuns prin faptul ca reactia negativa nu este indepartata in clean, dar nici in drive nu e obligatoriu sa fiu cu gain-ul prea sus si in functie de setarile eq-ului sa intrunesc conditii asemanatoare pt intrarea in oscilatie. Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 26, 2011 Partajează Postat Octombrie 26, 2011 Poate ma insel in privinta subdimensionarii, dar rata mare a defectiunilor ot -urilor mesa mentionata pe siturile din afara a dus la ideea asta si nu am avansat-o eu ci un topic pe mesa board forum unde se prezinta inlocuirea ot cu cel recomandat de mercury magnetics pt mesa dual rectifier.Expun un punct de vedere cat mai succint - Mercury Magnetics produce transformatoare de iesire si de alimentare , care sunt recomandate pt upgrade chiar de producatorii amplificatoarelor . Asta nu inseamna ca OT-urile originale sunt mai proaste . - Traful de iesire de Mesa este de cca. 16 cm2. Tot atat au si cele de Marshall,Bogner,Laney pt puteri de 100W chiar daca sunt folosite alte tipuri de tole. Dar faptul ca sectiunea este patratica (40mm x 40mm) il face sa para mic. Dar nu este .- Un traf de iesire se arde daca nu are sarcina , indiferent daca este prins in vreun circuit de reactie negativa sau nu.- Nu este garantat ca un sunet cu full gain este tocmai in regula. Depinde foarte mult si de dozele instrumentului.- La Mesa, distorsul provine din cascadarea triodelor din preamp. Defazorul functioneaza perfect ,tocmai pt a nu lasa etajul final sa distorsioneze mai mult decat este prevazut .- Stuatia feedback-urile sau a oscilatiilor la frecvente in afara spectrului AF nu este posibila in cazul amplificatoarelor de instrument. Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Reactia negativa scade distorsiunile si volumul in mod audibil si semnificativ la orice amplificator de pe lumea asta.in plus, orice amplificator de pe lumea asta, ca are sau nu feedback, oscileaza si pe frecvente in afara spectrului, iar in cazul unui amplificator cu tuburi, cresterea calitatii miezului ot scade factorul de amortizare. Daca indepartezi si reactia negativa factorul de amortizare ramane doar la dispozitia cabinetului si a preamp-ului. Ar trebui sa stiti ca la recording se face miking in loc sa se inregisteze de pe iesirea de linie nu doar pt preluarea ambientului sonor total dat de head plus cabinet ci si pentru ca ansamblul ot-cabinet este un rezonator pentru foarte multe frecvente nedorite generate in procesul de suprasaturare a tuburilor preamplificatorului, iar iesirea si intrarea in si din rezonanta este controlata de etajul final, reactia negativa si atacul acelui defazor care, desi absolut identic la toate head-urile de high gain de la mesa, bogner, laney si marshall, nu este Sf. Petru la poarta intrarii in microfonie. Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Desi imi place polemica, asa cum place ea oricarui roman, incerc sa subliniez nu metodele obtinerii circumstantelor perfecte ale functionarii unui amplificator ci faptul ca exista un grad de incertitudine foarte mare in privinta cauzelor functionarii intr-un fel sau altul a head-urilor de chitara si in special a celor high gain care sunt mereu modificate pentru diverse efecte sau mai binezis "defecte", caci ceea ce se exploateaza mai mult la acestea este "defectul" si metodele de a-l tine in frau dupa bunul plac al chitaristului. Un transformator de iesire original de jcm 800 nu este ot-ul perfect ci transformatorul care face ceea ce a fost proiectat sa faca.Un alt ot poate functiona mai bine sau mai rau din diverse puncte de vedere, dar nu va face exact ce se asteapta chitaristul sa faca, anume sa se armonizeze cu scopul ansamblului. Intr-o orchestra un violonist intre alti 20 de violonisti canta de zor, nu scapa o nota, pornea mereu arcusul exact in fractiunea de secunda in care bagheta dirijorului indica spre el. La sfarsit intreaba: domnule dirijor, cum vi s-a parut modul meu de executie? A...zice dirijorul, dumneata ai cantat cel mai bine dintre toti! Link spre comentariu
ggg Postat Noiembrie 2, 2011 Partajează Postat Noiembrie 2, 2011 Desi imi place polemica, asa cum place ea oricarui roman, incerc sa subliniez nu metodele obtinerii circumstantelor perfecte ale functionarii unui amplificator ci faptul ca exista un grad de incertitudine foarte mare in privinta cauzelor functionarii intr-un fel sau altul a head-urilor de chitara...!Nu este vorba de polemica. In primul rand incerc sa caut un vocabular comun ca sa ne putem intelege .OT-urile de Marshall si in mod special cele vechi , sunt departe de a fi perfecte .Tolele vechi, dupa care alearga toata lumea , au multe imperfectiuni .Si ca o compensare,producatorii adaugau mai mult Si decat era prevazut in standardele pt oteluri . Din cauza asta, o tola veche "paraie" si are o elasticitate de 2 lei.Daca-i faci o forfecare, se rupe . Dar asta nu interesa pe nimeni pt ca singurul scop al acestor table , care trebuia atins, era o cat mai buna permeabilitatea magnetica . Si acum ,ca sa citez pe cineva din forum (cred ca Zbodeoc) se poate spune ca "o tola prea buna poate fi extraordinar de proasta" .Tola foarte buna presupune o executie de mare finete a transformatorului. De asemenea,miezul poate fi saturat rapid . Ce vreau sa subliniez este faptul ca o tola de o calitate extraordinara nu garanteaza si o functionare perfecta a transformatorului . In functie de calitatea tolei , poti configura un transformator . Totul este sa afli caracteristicile tolei (B-ul) . Asta este cea mai mare bataie de cap . Dar acum nu trebuie uitat ca primul scop al unui OT este acela , de adaptor in impedanta . Din acest punct de vedere nu trebuie sa existe nici un fel de "defect" pt ca intregul etaj final poate functiona aiurea , chiar pana la distrugere. In schimb daca privesti OT-ul ca pe un filtru , s-ar putea ca lucrurile sa fie mai clare .... sau din contra, sa-ti dai seama cat de mult se complica totul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum