deagle_alin Postat Martie 9, 2010 Partajează Postat Martie 9, 2010 Am inteles acum. Speram sa mearga folosit, dar asta e. Poate o sa gasesc tola de siliciu ca pe tola normala nu prea are rost sa il fac. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Am inteles acum. Speram sa mearga folosit, dar asta e. Poate o sa gasesc tola de siliciu ca pe tola normala nu prea are rost sa il fac.de ce nu vorbesti cu Dj_Dog de pe forumel bobineaza trafuri de tot felule mult mai simpludaca sae crede ca este reclama,sa se stearga acest post! Link spre comentariu
deagle_alin Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Multumesc pentru sugestie, o sa vorbesc cu el. Eu am unde sa bobinez traful..., am si sarma doar tolele imi mai lipsesc. Link spre comentariu
Vizitator iures_c Postat Octombrie 16, 2011 Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Cand am deschis subiectul, eram pornit sa le bobinez eu, insa panala urma am cumparat toate transformatoarele, desi cred ca daca vreicalitate, mai bine cumperi amplificatorul original. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 Asa arata originalul.....ordinea bobinaj furnizata de Don Vaska2222 e valid....tot respectul meu Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 bravo! O decizie inteleapta.Puteati munci mult si bine si sa nu va iasa fara tolele originale.Eu m-am prins dupa vreo patru ani de bobinat trafuri pt un mesa dual rectifier ca fara tole de calitate nu faci nimic.Mai munceam mult si bine daca nu imi cadea in mana un traf ars de marshall. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 bravo! O decizie inteleapta.Puteati munci mult si bine si sa nu va iasa fara tolele originale.Eu m-am prins dupa vreo patru ani de bobinat trafuri pt un mesa dual rectifier ca fara tole de calitate nu faci nimic.Mai munceam mult si bine daca nu imi cadea in mana un traf ars de marshall.Nu se pot obtine performante macar asemanatoare marind sectiunea? Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 ba da, dar useri ca panda, felix, lazaroiu si multi altii, v-ar putea lamuri mai bine, cred, de ce anume pot fi obtinute doar rezultate apropiate.Una din incercarile autohtone mai fericite a fost un traf de doina sigma . Daca iei in calcul doar extinderea frecventelor joase uiti de ceilalti parametri ce asigura si o banda superioara extinsa pt ca desi chitara cere doar o banda 80hz-8khz transformatorul trebuie sa fie liniar mult mai sus pt ca rezonantele corpului chitarii ce dau particularitate sunetului unui fender ori ibanez sa ajunga la urechea ascultatorului. Apoi mai este un lucru care da batai de cap multora, un subiect slab tratat indeobste . Un transformator extrem de liniar in toata banda cum ar fi un mercury magnetics de 275 de dolari devine un generator de zgomote inutile cand echipeaza o statie specifica de drive cum e un mesa dual rectifier sau chiar un marshall cu etaj de boost fie ca e cu diode semiconductoare sau doar tuburi saturate, tocmai pt ca nu se satureaza pt a taia armonicele suparatoare generate in preamplificator. Doar doua amplificatoare reusesc o imbinare mai fericita intre un clean transparent si drive-ul cel mai turbat si anume diezel si uberschall. Ambele utilizeaza o amplificare multi stage cu decuplari l-c si reactii locale multiple cu tipuri de condensatori specifice amplificatoarelor high end in cazul uberschall-ului-de... sunt nemti).Daca studiati pe ce canta john petrucci, un promotor al drive-ului specific de mesa dual rectifiei o sa constatati ca pt clean foloseste lone-star-ul, mark 4, triaxis-ul si orange-ul derivat din vox ca topologie.Exista niste motive clare pt care nu poti face un drive curat dintr-un triaxis ca preamp si un fender blackface. Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 20, 2011 Partajează Postat Octombrie 20, 2011 Un transformator extrem de liniar in toata banda cum ar fi un mercury magnetics de 275 de dolariImi atrage atentia faptul ca ai studiat fenomenul doar prin sigura concluzie care ai scris-o mai devreme, precum ca , 80Hz-8KHz nu este suficient , nici chiar pt chitara . Asa este . Dar !!! Atentie marita !!! cu Mercury Magnetics . Liniaritatea asta poate fi o iluzie .Trafurile variaza si constructiv si ca performante . Pot fi OT-uri MM pt instrument ,cu inductanta de 160 H sau 17 H.Cu capacitate de 11nF sau 700 pF . Sunt diferente groaznice intre ele si nu pot fi puse toate la gramada . Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Poate ggg este dispus la mai multe detalii...am spus deja ca nu sunt un as al ot-urilor. Este logica relatia intre liniaritatea la suprasarcina a unei benzi de frecventa si incarcarea capacitiva a transformatoarelor, dar daca ati avut si ocazia practica sa lucrati cu mercury magnetics de care eu stiu doar prin experienta altora ne-ati putea spune mai multe? Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 am recitit ce am spus mai adineauri si recunosc ca e varza, dar chiar m-as bucura de niste precizari atat teoretice cat si practice macar de ordin general din partea user-ului ggg. Banuiesc ca cele cateva seturi de date de intrare: inductanta si capacitatea de o parte, ra-ul finalelor, liniaritatea intr-un domeniu de frecventa a miezului nesaturat, saturat si suprasaturat(cazul head-urilor care mizeaza si pe subdimensionarea transformatorului de iesire)pe de alta parte pot fi reduse la concluzii simple, de ordin practic, devreme ce multi din cei carora li s-a ars un ot de dual rectifier, fara sa aiba cunostinte suficiente de ordin tehnic, l-au inlocuit cu unul identic ca ra si putere specificata din seria dsl sau tsl de la marshall si a mers fara ca muzicienii sa ridice din spranceana. Trebuie sa fie, deci si o marja de eroare acceptabila. Poate e o mare intamplare ca cele doua firme sa foloseasca acelasi miez... Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Banuiesc ca cele cateva seturi de date de intrare: inductanta si capacitatea de o parte, ra-ul finalelor, ...In primul rand OT-urile de la MM nu sunt ultra-extra-infra liniare . Ele raspund in frecventa intr-un spectru foarte larg de frecvente dar in diferite rapoarte (dB) . Motivul pt care aceste OT-uri trebuie sa raspunda la frecvente superioare , este numarul de armonici . Sa zicem ca daca ai un semnal la 1 KHz format din 16 de armonice, OT-ul trebuie sa raspunda inclusiv la 16 KHz . Numarul armonicelor este deosebit de important, pt ca ele ,de fapt, determina lungimea de unda . Iar in functie de ea (lungime de unda) instrumentul poate fi mai "prezent" intr-un ansamblu de multiple alte instrumente. Se aude distinct fata de celelalte instrumente .Acum , sincer sa fiu , nu prea am inteles la ce te referi cand spui "suprasarcina in banda de frecvente". Ma gandesc ca poate te referi la devierea unor frecvente care nu pot fi reproduse intr-o anumita banda de frecvente ??? O alta chestiune de care ,iti spun sincer ca nu am citit si nu am auzit pe nicaieri , este subdimensionarea trafului de iesire .Un OT supra-saturat pune difuzorul in pericol din cauza prezentei a componentei de curent continuu . Exista o alta practica dar vis-a-vis de subdimensionarea trafului de alimentare, care intr-adevar poate avea influenta asupra semnalului AF. Este posibil ca un OT de TSL sau DSL sa poata fi adaptat la un Mesa , pt ca toate sunt amplificatoare de High Gain . Dar un Dagnall ,batranesc , de JCM800 cu siguranta nu va fi in elementul lui , intr-un Mesa. Mesa va functiona dar cu certitudine nu va mai fi acelasi sunet.P.S. Imi pare rau ca am raspuns asa tarziu dar nu prea mai am timp de stat pe forumuri . Intru destul de rar. Link spre comentariu
mișa Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 Banuiesc ca cele cateva seturi de date de intrare: inductanta si capacitatea de o parte, ra-ul finalelor, ...In primul rand OT-urile de la MM nu sunt ultra-extra-infra liniare . Ele raspund in frecventa intr-un spectru foarte larg de frecvente dar in diferite rapoarte (dB) . Motivul pt care aceste OT-uri trebuie sa raspunda la frecvente superioare , este numarul de armonici . Sa zicem ca daca ai un semnal la 1 KHz format din 16 de armonice, OT-ul trebuie sa raspunda inclusiv la 16 KHz . Numarul armonicelor este deosebit de important, pt ca ele ,de fapt, determina lungimea de unda . Iar in functie de ea (lungime de unda) instrumentul poate fi mai "prezent" intr-un ansamblu de multiple alte instrumente. Se aude distinct fata de celelalte instrumente .Acum , sincer sa fiu , nu prea am inteles la ce te referi cand spui "suprasarcina in banda de frecvente". Ma gandesc ca poate te referi la devierea unor frecvente care nu pot fi reproduse intr-o anumita banda de frecvente ??? O alta chestiune de care ,iti spun sincer ca nu am citit si nu am auzit pe nicaieri , este subdimensionarea trafului de iesire .Un OT supra-saturat pune difuzorul in pericol din cauza prezentei a componentei de curent continuu . Exista o alta practica dar vis-a-vis de subdimensionarea trafului de alimentare, care intr-adevar poate avea influenta asupra semnalului AF. Este posibil ca un OT de TSL sau DSL sa poata fi adaptat la un Mesa , pt ca toate sunt amplificatoare de High Gain . Dar un Dagnall ,batranesc , de JCM800 cu siguranta nu va fi in elementul lui , intr-un Mesa. Mesa va functiona dar cu certitudine nu va mai fi acelasi sunet.P.S. Imi pare rau ca am raspuns asa tarziu dar nu prea mai am timp de stat pe forumuri . Intru destul de rar.Salut. Citesc cu mare interes ce ai scris despre trafuri cu care nu am avut sansa sa lucrez. Totusi, e bine sa nu facem confuzii de termeni. Astfel: numarul armonicilir nu determina lungimea de unda. Fundamentala (1KHz in exemplul tau) are o lungime de unda calculabila si fixa. Prezenta armonicilor inseamna suprapunerea unor semnale multiplu de frecventa fundamentala cu lungime de unda calculabila si fixa. Prezenta armonicilor schimba doar timbrul sunetului pe cind lungimea de unda schimba tonul sunetului.De asemenea, oricit subdimensionam un traf de iesire, este exclus ca dupa acesta sa apara curent continuu. Dupa traf nu apare in nici o situatie CC. Faptul ca prin subdimensionare apar distorsiuni e cu totul altceva. Traful, oricit de subdimensionat ar fi face o "centrare" a semnalului, astfel incit aria alternantelor negative e egala cu aria alternantelor pozitive indiferent de forma de unda sau de faptul ca semnalul e asimetric (vai integralele astea ). De aici rezulta ca e exclusa prezenta componentei continue.E doar o completare (sa nu fie cu suparare) Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 Nu este nicio suparare Misa, pt ca ai dreptate . Dar am incercat sa ma exprim (cu riscul confuziilor de rigoare) in spiritul si modul de exprimare a postului la care am incercat sa raspund . Nu avea sens sa aduc in discutie nici despre cum se insumeaza armonicele si nici despre tipuri de saturatie .Am gresit incercand sa ma exprim in termeni de "curent ,mai mult sau mai putin continuu" . Unde chiar nu mi-am dat seama ce a vrut sa spuna, am intrebat . Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 sigur...componenta de curent continuu care nu apare la clasa ab decat la defectarea tuburilor finale estea cea care satureaza miezul.inductanta si capacitatea unui ot nu sunt obligatoriu in stransa legatura, dar ot-urile de instrument pt push pull (ab) nu au de regula mai mult de trei primare si doua secundare, neinteresand cuplajul capacitiv anod grila si capacitatea spirelor, deci putem trage concluzia chioara ca inductanta si capacitatea sunt invers proportionale deci unul din termeni (inductanta)poate fi exclus la determinarea benzii de frecventa. Numarul armonicelor ce trec liniar prin ot definesc timbrul instrumentului.dintre acestea:armonica a doua(octava) adauga claritate si stralucire, a 3-a (cvinta octavei) adauga stralucire, timbru nazal(sonoritate de clarinet),armonica a 4-a(dubla octava)adauga stralucire, caracter patrunzator, armonica a 5-a (terta superioara)adauga stralucire, imbogatire(sonoritate de corn), armonica a 6-a(cvinta superioara)adauga sonoritate fina si oarecum nazala, armonica a 7-a(septima mica sub ton)adauga sonoritate disonanta,metalica-citat din Tehnica sunetului-Captarea de Berindei,Rebreanu,Masca. Socotind spectrul teoretic audibil vedem ca nimeni nu aude armonica a 7-a la fundamentale peste 3khz decat daca luam in calcul teoriile psihoacustice ce sustin o formare a imaginii muzicale de catre creier si cu ajutorul frecventelor pana la 70-100khz, frecvente pe care un cabinet de chitara nu le poate reproduce.Saturarea tuburilor finale produce armonici preponderent de ordin par ,neexistente in sunetul original. Astea ne plac din motivele enumerate mai sus.Evident, nu ne plac timbrul nazal si sonoritatile disonante, metalice decat daca bagam un microfon "fara numar" pe guitar in. Saturarea tuburilor este de regula legata de saturarea ot la high gain. High gain folosesc de obicei miezuri peste 13H. In privinta ot mesa dual rectifier nu ma pot pronunta cu siguranta daca are mai multe primare si in consecinta o capacitate mai mica, dar cei care au incercat inlocuirea ot cu un mercury magnetics mult mai voluminos la aceeasi putere( dupa informatiile si fotografiile gasite pe forumul mesa) au constatat ca pe clean era mult mai profund si clar in capetele spectrului indiferent de nivel, iar in drive pur si simplu scoate un sunet mai murdar) Concluzia mea a fost logica: daca acel traf era pt un amplificator de clean gen fender era normal sa fie si mai voluminos si mai liniar. Ca putea sa aiba capacitate mai mica sau mai mare este neimportant.Un sunet clar pe clean poate avansa ideea ca are capacitate mai mica nu mai mare. O inductanta mai mica presupune ca pe clean o saturare a etajului final (la un volum mare)nu ar mai da nicidecum un sunet clar in capatul de sus al spectrului si un sunet profund in cel de jos.O capacitate mai mica impune posibilitatea ca armonicile parazite ale preamplificatorului ajung afara fara probleme. Mesa dual rectifier foloseste ot subdimensionat, ca dovada nenumaratele semne de exclamare legate de nivel si gain din user manual .Saturarea si suprasaturarea ot duc la o panta abrupta de taiere in zona inalta inclusiv armonici, ceea ce face ca drive-ul sa sune ca in manual, adica sa reproduca accentuat fundamentala. In plus, nu uitati ca ambele modele pomenite, marshall si mesa au acelasi etaj final. Dsl 100 incepe sa sune comprimat si grotesc la peste 70% din volum iar mesa te atentioneaza sa nu dai volumul si gain-ul prea tare... Drept urmare am facut un experiment mai demult. Cazandu-mi in mana un traf de dsl ars si avand un dual rectifier(cu piesele originale) clonat de mine, am rebobinat traful de dsl cu 5 primare si 4 secundare pt o capacitate cat mai mica si am suplimentat cu cate 100+100 spire pe ambele ramuri, deci inca 400 spire.Surpriza: pe clean suna perfect iar pe drive devine la fel de imprastiat ca acel mercury magnetics. Am mutat inapoi anodicele pe miezul interior cu 3 primare si doua secundare si puteam da volumul la maxim in sfarsit.clean-ul nu mai era stralucitor, iar drive-ul era mai adunat si mai infundat in acelasi timp. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum