Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

trafo 220/15v 12 A


Postări Recomandate

sall all. am un transformator de 15 v si 12 a as dori sa incarc un acumulator de ups 12v si 10 amperi cum limtez curentul ca sa ajunga la ce l putin 1 a ? dar fara sa modific ramura de 15 v si 10 a ,deci sa fie ceva paralel cu aceasta ramura ptr ca 15 v si 12 a imi trebuie in alta parte.si daca se poate sa si opresca incarcarea acumulatorului cand este plin? si daca pot sa leg dupa aia in paralel acumulatorul si cu sursa (este stabilizata) aceea ptr a aveaun curent mai mare ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

sal,deci am un redresor auto ,scoate 15v si 12 amperi maxim (curentul scos de el nu este de ajuns ptr un anume montaj)mai am si un acumulator de ups 12 v si 10 amperiacum as dori sa fac un motaj sa pot incarca acumulatorul de ups de la redresorul acela.dar as vrea sa stiu si daca pot sa le leg in paralel cand am nevoie de curent mai mult , acumulatorul cu redresorul ptr un montaj(statie audio)

Link spre comentariu

fwfw are un traf de 15V /12A cu care vrea sa incarce un acumulator de ups de 12V /10A

.Acumulatorul trebuie incarcat la un curent de 1A si nu vrea sa modifice traful .Mai are nevoie si de o schema automata de redresor pentru incarcacat acumulatorul de ups care sa decupleze cand acumulatorul este incarcat.Apoi vrea sa lege cele doua surse in paralel(acumulatorul cu traful).

Link spre comentariu

oarecum merge,acumulatorul o sa se simta ca pe masina,desi tensiunea trafului e unpicut cam mareincarca acumulatorul si pune-l in paralel cu traful(dupa puntea redresoare neaparat!) si masoara daca acc trage curent si teniunea pe acc cand e conectat asarevino cu rezultatele

Link spre comentariu

sal,pe acumulator scrie:12v 7.2a (am gresit eu nu este de 10a),stanby use:13.50-13.80,cyclic use:14.4-15v iar trafo l-am masurat are 15 v dupa puntea redresore si am pus aparatul de masura pe domeniul 10a (stii suntul ala intern si a indicat vre-o 13 a sau incalzit firele de la aparatul de masura) pe acumulator mi-a aratat si 18 amperi ,maine o sa masor tensiune in gol pe trafo care este de 15v si apoi sa vad si care este cu acumulatorul pus in paralel,le-am montat pe amandoua in paralel si nu se mai opreste statia dar tot se cunoste cum scade lumina la becul ei de power statie este de 2x50 rms sau 1x100 rms si mai am si un mp3 auto cu 4 boxe conectate ,mp3 are siguranta de 10 amperi si statia are siguranta de 20 amperi,redrsorul are o siguranata de 20 a pe ramura negtiva (asta este in interiorul lui ) si una pe ramura pozitiva tot de 20 a asta este pusa afara sa poti sa o schimbi. maine o sa vin cu ceva detalii dar nu sunt multumit de redresor am dat 130 ron pe el degeaba (bine este bun ptr incarcat batterii auto ),cred ca mie imi trebuia un trafo la vreo 15 v si 30 de amperi ?

Link spre comentariu

am masurat acumulatorul pus pe redresor ajunge undeva pe la 15.70 de v si incepe sa se auda in interiorul lui greierasi (cred ca fierbe) e prea mare curentul dat de redresor un divizor ceva nu pot sa pun in serie pe plus cand incarc acumulatorul sau un bec care sa consume din cei 12 a ai redrsorului vreo 11 a .

Link spre comentariu

problema e mai degraba tensiunea,adica daca redresorul ar scoate 14,5-15v n-ar mai fi nici o problema,ca acumulatoriul s-ar incarca complet si n-ar mai consumada,ai dreptate,acumulatorul incepe sa fiarba(si nu e bine deloc!)incearca sa pui un bec de far in paralel cu acumulatorul si redesorul si masoara tensiunea atunci

Link spre comentariu

m-am gandit la o solutie ,cumpar un ups 120ron nou si mai pun si acumulatorul de il am eu in paralel si de acolo alimentes statie si montajul direct de la acumulatoare dar aici cred ca ar trebui pus un intrerupator pe plusul de la acumulatori care intra in ups ca sa nu lucreze ups cand nu este conectat la 220v, si cand il conectez la retea inchid circuitul si se incarca si acumulatori. si am si incarcare si am si autonomie zic eu?

Link spre comentariu

ce modificare ar trebui facuta la redresor ptr.a ramine o baterie auto pe redresor tot timpul redresorul oricum este ptr. incarcat acumulatori auto curentul debitat de el este de min 4-12 amperi maxim tensiune 15 -15.70 dupa punte redresoare.m-a gandisem sa pun si eu o dioda pe plusul redresorului apoi sa ma leg la acumulatorul auto cu firele . din catodul ei si borna minus a bateriei auto sa ma leg la consumator .merge asa? oricum consum va fi la jumate volum sunt peste 10a deci baterie poate sa isi faca ceva cicluri de descarcare si incarcare. de exemplu la un autoturism cand bateria este incarcata ce opreste incarcarea?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări