Vizitator xmasro Postat Ianuarie 19, 2009 Partajează Postat Ianuarie 19, 2009 Salut,Ma poate ajuta cineva cu reparatia unui releu auto, mai exact un releu pt aprinderea bujiilor de la un camion MAN.Sau stie cineva de unde l-as putea cumpara inafara de reprezentanta?Multumesc Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Ianuarie 19, 2009 Partajează Postat Ianuarie 19, 2009 Incearca sa cauti un releu second-hand la Auto-Rolla Buzau. Gasesti pe net nr. de tel. In general ei au piese atat de turisme cat si de camioane. In momentul cind suni sa ai la indemana datele despre MAN (an fab, model, putere etc). Bafta, sper sa gasesti acel releu la un pret rezonabil. Link spre comentariu
Felis Postat Martie 28, 2009 Partajează Postat Martie 28, 2009 În principiu un releu de bujii nu este altceva decat un releu comandat de un temporizator.Care lucreaza in modul urmator :la punerea contactului se aclanseaza un releu de forta(70A putere de rupere)durata de aclansare este dependenta de temperatura (se citeste de pe sonda de temperatura a lichidului de racire)Durata de aclansare este între 6.....26 de secunde (cu ,cat temperatura este mai mica durata va fi mai mare).Becul de avertizare se stinge inainte de a fi decuplate bujiile si indica faptul ca bujiile au ajuns la incandescenta(practic dupa stingerea becului bujiile mai sunt alimentate aproximativ 4...6 secunde).În momentul stingerii becului se poate da deja la automat.Nu ai specificat totusi modelul MAN pentru care soliciti pentru ca sunt solutii diferite alese de producator in functie de model.De regula la multe modele releul de bujii (partea de forta)este un simplu releu de putere iar restul ansamblului de comanda e inclus in body computer si atunci nu prea are cum sa te ajute nimeni fara un tester de MAN. Înca ceva în ce stare este blocul de bujii pentru ca 1 singura bujie daca e arsa tot releul de bujii nu lucreaza(curentul absorbit de bujii e supravegheat) Link spre comentariu
nicolaus Postat Martie 28, 2009 Partajează Postat Martie 28, 2009 Mai sunt si ,,relee'' electronice, elementul de actionare este un tranzistor de putere(pe fiecare bujie sau pe grupe de bujii). Foarte sensibile la curentul consumat de bujii, o ,,ardere'' chiar si partiala a unei singure bujii(rezistenta mare) este sesizata de ECM.Se mai defecteaza acele tranzistoare de putere, odata am gasit ECM-ul defect(nu comanda releul). Link spre comentariu
Felis Postat Martie 28, 2009 Partajează Postat Martie 28, 2009 Mai sunt si ,,relee'' electronice, elementul de actionare este un tranzistor de putere(pe fiecare bujie sau pe grupe de bujii). Foarte sensibile la curentul consumat de bujii, o ,,ardere'' chiar si partiala a unei singure bujii(rezistenta mare) este sesizata de ECM.Se mai defecteaza acele tranzistoare de putere, odata am gasit ECM-ul defect(nu comanda releul).nicolaus la camioane treaba cu bujiile sta putin diferit nu sunt bujii pe fiecare cilindru in parte.Se utilizeaza un bloc de bujii(blocul ala de bujii e comandat de un contactor de 200A care la randul lui e comandat de un releu clasic sau static comandat de ECM) amplasat pe galeria de admisie aer(si incalzeste aerul din admisie) sau 1 singura bujie jetflame(bujiile jetflame sunt destinate sa lucreze numai la temperatura de sub minus 15 grade celsius)(la bujia jetflame mai vine si o conducta de combustibil.de aceea au un circuit de comanda putin mai deosebit pentru ca trebuie efectiv sa scuipe flacara in galeria de admisie in momentul cand dai la automat).de ex la Mercedes Sprinter senzorul de curent e un releu reed care este in interiorul unui solenoid format din 5 bobine cu sirma groasa capatul fiecarei bobine ducand la cate o bujie Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum