naminator2003 Postat Ianuarie 18, 2009 Partajează Postat Ianuarie 18, 2009 Salut...M-a rugat cineva sa ii montez un subwoofer in portbagajul unei masini dacia logan cu 4 usi...Ceea ce vreau eu sa va intreb este de unde si pe unde ar fi cel mai bine sa trag cablurile de alimentare spre acesta, si de semnal.....Casetofonul are line out, deci o sa folosesc doua cabluri RCA la RCA, dar pe unde le scot, din panoul casetofonului ca sa le trag pana in spate? exista vreun canal pentru cabluri, probabil si acela prin care se duc firele la boxele din spate de deasupra portbagajului?Si alimentarea va trebui sa fie un fir gros de macar 2 x 2,5 mm2 ca sa sustina curentul necesar subwooferului, si ala trebuie tras pe undeva, si mai e si firul de REM care sa il faca sa porneasca cand pune contactul...Astfel, unde gasesc niste borne de GND, +12 V si IGNITION LOCK (cred ca asa ii zice) in bordul unui logan, si pe unde trag firele ca sa arate si bine in acelasi timp, preferabil nu prin habitaclu.....Multumesc pentru orice raspuns..... Link spre comentariu
HORIACN Postat Ianuarie 20, 2009 Partajează Postat Ianuarie 20, 2009 Salut...M-a rugat cineva sa ii montez un subwoofer in portbagajul unei masini dacia logan cu 4 usi...Ceea ce vreau eu sa va intreb este de unde si pe unde ar fi cel mai bine sa trag cablurile de alimentare spre acesta, si de semnal.....Casetofonul are line out, deci o sa folosesc doua cabluri RCA la RCA, dar pe unde le scot, din panoul casetofonului ca sa le trag pana in spate? exista vreun canal pentru cabluri, probabil si acela prin care se duc firele la boxele din spate de deasupra portbagajului?Si alimentarea va trebui sa fie un fir gros de macar 2 x 2,5 mm2 ca sa sustina curentul necesar subwooferului, si ala trebuie tras pe undeva, si mai e si firul de REM care sa il faca sa porneasca cand pune contactul...Astfel, unde gasesc niste borne de GND, +12 V si IGNITION LOCK (cred ca asa ii zice) in bordul unui logan, si pe unde trag firele ca sa arate si bine in acelasi timp, preferabil nu prin habitaclu.....Multumesc pentru orice raspuns.....iti recomand sa iei 12v direct de la baterie pt subwoofer sa nu afectezi instalatia masiniicasetofonul ar trebui sa aiba iesire pt amplif(rem),dar daca nu are poti folosi cea pentru antena automata sau daca casul porneste numai cind pui contact iei de la mufa ce intra in cas(vezi cu aparat de masura pe care primeste 12 v cind pui cont)ar trebui sa fie un fir rosu ,galben sau portocaliu(de la cas)firele trebuie sa te orientezi pe unde le poti pune(la logan n-am montat subwoofer inca)bine ar fi sa le pui pe jos pe linga usi dar trebuie sa demontezi cam multe Link spre comentariu
Vizitator digital_mihai Postat Ianuarie 20, 2009 Partajează Postat Ianuarie 20, 2009 de la borna am si eu cablurile...e cel mai bn....;) bafta! Link spre comentariu
naminator2003 Postat Ianuarie 20, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2009 Hmm, da am inteles, cel mai bine ar fi sa strag cablul rosu de +12V din baterie, de la borna, si cu o siguranta fuzibila pe fir in soclu cat mai aproape de borna..Dar, cu ce fel de papuci prind cablul de borna bateriei? am voie sa scot borna complet? nu exista probleme pe urma cu computerul de bord, ECU, etc?Cu remote am inteles cum sta treaba, cand porneste casetofonul, acesta da +12 V pe firul de remote (albastru de obicei), care se leaga la REM de la statia subwooferului.Intrebarea cu pe unde se trage cablul rosu ramane. Cum ajung cu el de sub capota pana in habitaclu si apoi pana in portbagaj...sa zicem ca in habitaclu mai ma descurc, dar cum il scot pana acolo?Multumesc pentru raspunsuri..... Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 21, 2009 Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 prinde-l cu ceva papuci industriali,pt consumatori marivezi de unde-i iei,sa fie de cupru nu de otel vopsit --cel mai bine vrifica-i prin zgarierenu cred ca trebuie sa dai borna jos,e indeajuns sa scoti surubul,sau doar piulita,depinde de suprafata bornei(acum nu stiu exact cum sunt bornele de logan) Link spre comentariu
naminator2003 Postat Ianuarie 22, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2009 Dap, sa fie din aia circulari, de se baga pe surub, sau din aia ca o furca?Si cum ajung cu cablul de la baterie in habitaclu? pe unde il indes? ..... Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 22, 2009 Partajează Postat Ianuarie 22, 2009 eu zic sa folosesti circulsra,are suprafata mai mare,nu sare etcpai in tabla care desparte motorul de habitclu trebuie sa ai ceva gauri,pe unde intra si restul firelor si spera sa nu fie pline ochi Link spre comentariu
Vizitator Moadib Postat Februarie 7, 2009 Partajează Postat Februarie 7, 2009 Salut sincer eu stiam ca iei doar plusul de la baterie si cablul trebuie sa fie litat si cu cat mai gros atat mai bine. Siruranta de capacitate mare cat mai aproape de baterie si minusul il iei din apropierea amplificatorului. Cu cat mai scurt minusul, parca era cat mai bine . Am mai citit pe alte forumuri ca daca tragi cablul de curent pe partea dreapta a masinii, cablurile pentru legatura cu unitatea se trag pe partea opusa alimentarii ....pentru evitatrea interferentelor. ....si inca un sfat ... cumpara un kit de montaj special facut pentru puterea amplif. ... sunt calculate toate valorile, mufele sunt de calitate si ai si soclu pentru siguranta fuzibila de capacitate mare ..... astfel incat sa nu-ti ia masina foc daca urla amplif-ul mai mult.. Montajul .. cablurilor .. urmareste si tu pe altele si foloseste metoda degetului / sarmei .. daca intra sarmma/ deget ... intra si cablu ca si start incepi de la baterie spre amplif.. Cam atat .. spor la lucru .. si pune si tu poze sa vedem finalul ... Link spre comentariu
bographics Postat Decembrie 4, 2010 Partajează Postat Decembrie 4, 2010 Am cumparat un kit de cabluri 20mm cu siguranta de 80A si am impresia ca aceasta este cam mare, bateria avand 60A si 4 ani vechime. Sa o schimb? Daca o las mai functioneaza in caz de scurt? Link spre comentariu
dorel_81 Postat Decembrie 4, 2010 Partajează Postat Decembrie 4, 2010 Am cumparat un kit de cabluri 20mm cu siguranta de 80A si am impresia ca aceasta este cam mare, bateria avand 60A si 4 ani vechime. Sa o schimb? Daca o las mai functioneaza in caz de scurt?Confunzi amperajul sigurantei (A) cu amperajul bateriei (AH). In scurt circuit o baterie poate furniza pentru cateva secunde un amperaj de sute de amperi depinde de tipul bateriei, deci logic acea siguranta de 80A se va arde instant in caz de scurt circuit. Totusi acea siguranta mi se pare cam mare si ar trebui dimensionata corespunzator in functie de consum. Link spre comentariu
bographics Postat Decembrie 5, 2010 Partajează Postat Decembrie 5, 2010 Deci nu exista pericolul sa iau foc daca siguranta este mai mare :DVoi cumpara una mai mica, in functie si de amperajul maxim al statiei, probabil ceva pana in 60A. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum