Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bord Electronic Renaul Scenic II


Vizitator gabipopescu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bogo4all

    3

  • MoshuLeo

    2

  • tv1

    2

  • HORIACN

    1

Top autori în acest subiect

Convertorul porneste pe "banc" cu mici "artificii" fara sa fie montatafisajul si fara nici un echipament scump folosit si se pot masura tensiunile ce apar in secundarul chopper-ului.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Convertorul porneste pe "banc" cu mici "artificii" fara sa fie montatafisajul si fara nici un echipament scump folosit si se pot masura tensiunile ce apar in secundarul chopper-ului.

SalutTe referi la faptul ca poti face afisajul ON simuland comanda data de procesor , poti sa-l pornesti prin pinul 1 la conectorul rosu sau ai o varianta anume de a-l porni pe magistrala CAN-BUS ? Te-as ruga sa detaliezi. Multumiri anticipate.
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator tibi_m

Am si eu aceasi problema. Rog pe cineva care poate sa ma ajute sa ii dau de cap, evident contra cost. telefonul meu este 0721253524. Multumesc

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator dragos_jonathan

Salut gabipopesuAm un Scenic 2 1.9 dci .Am patit si eu acelasi lucru. A inceput sa clipeasca bordul. Am crezut ca e o fluctuatie de tensiune.Acum 2 zile a murit de tot. Nu am nici un indicator de bord. Noroc ca imi porneste motorul :d.Nu sunt expert in electronica. Te intreb daca ma poti ajuta sa il repar, contra-cost evident, pentru ca nu am atatia bani sa il repar la service.Multumesc.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator antmar

Salutare tutoror!gata. L-am reparat.Pentru cei care mai au astfel de pb cu astea de la Scenic:lipiturile sunt proaste iar atunci cand crapa, se pare ca se intampla asa: mai intai cade alimentarea pentru scurt timp si se reseteaza ceasul si numaratorul mic de km. Apoi se intampla chestia asta din ce in ce mai des si sfarseste prin a nu se mai aprinde de loc.Cand se stinge si se aprinde aleator se aude un pocnet in difuzor si multi confunda sunetul cu cel de releu si apare confuzia ca ar fi un releu....(am citit pe forumuri ca "pocneste un releu...")cei de la Johnson Controls au facut o proiectare proasta in ceea ce priveste regimul termic, astfel ca piesele se incing toate pe acolo si evident ca lipiturile se coc iar in cele din urma cedeaza. Se pare ca e suficient sa schimbi "siguranta" - scrie pe smd 6.5 dar are 0 ohmi- si e chiar langa conector, pinul 1 (+).Daca nu aveti, puneti o sig chioara de 2-3 amperi (montajul suge cam 1.3-1.5 A).daca nu pleaca, verificati trz MOSFET de putere (comutator sursa in comutatie) si daca e ars (Rds=0) schimbati-l. Si e bine sa-l puneti pe un radiator ca asa cum e pus pe cablaj, cam sufera.Trafu' e subdimensionat si se cam incinge. Asa ca au dat niste gauri in cablj - cica pt ventilatie- da eu la mine o sa pun un miniventilator in cutia in care e pus montajul! si zic ca e mai bine sa facti toti asa ca sa nu va treziti ca " a crapatsi inca ceva: nu puteti sa porniti sursa in comutatie pe masa, in laborator, pt ca are nevoie de semnal (multiplexat) de la alte echipamente care sunt pe masina, asa ca ori va duceti cu el pe masina, ori va procurati un echipament care simuleaza masina (face cam 300E la italieni, pe net) ori, faceti cam asa: cand se alimenteaza, apare tensiune la iesirea sursei in comutatie la nivele de 13 V cam 3-5 sec, dupa care cade la 0 (sau un semnal dreptundhiular la 50-52kHz la pinul 6 al IC driver al MOSFET). Daca da, aveti sanse, si incercati pe masina.ajut pe toti pasionatii de radio daca mai e nevoie,Multumesc pentru ajutorul primit!cu stima tuturor,Gabi Popescu,yo3dix (din 1975)

In primul rand chestia aia mica de scrie 6.5 pe ea e de fapt o siguranda smd unde 6.5 sunt de fapt amperii. E normal sa aiba 0 :d. A 2 problema e ca curentul de start luat de tot bordul e undeva la 7-8 A e pe probate treaba asta deci nu poti in nici un caz sa subdimensionezi valoarea la siguranta respectiva si sa pui una de 2-3 amperi. Trei la mana chestia aia de care zici tu ca o au italienii e un generator de CAN (control area network) . Intradevar problema e una termica (nu stiu din ce motiv dar cred ca nu e o eroare de fabricatie ci ceva voit din partea celor de la renault , oricum principiul lor e masini ieftine piese de schimb scumpe). Pasii de urmat sunt simpli : 1. verificat siguranta 6.5 A 2. verificat FET 3. refacut lipituri la rezistentele de 1ohm si la toate componentele din partea de sursa 4. verificat circuitul CS52843 5. verificat traf In cazul in care dupa toate acestea bordul tot refuza sa porneasca problema e din soft
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator robbykrlos

Salut.Am avut si eu aceeasi problema. Nu mai povestesc toate etapele prin care am trecut, in final am ajuns pe forum aici, si m-am ambitionat sa-l repar si eu low-cost ca vad ca se poate.Dupa ce am vazut ca gabi popescu nu raspunde si nu vrea sa ne ajute :( , am inceput sa caut si sa ma documentez/informez.1)Am desfacut display-ul. Se desfac 2 plastice lungi, de sus si de jos din dreptul disply-ului( sunt prinse in niste cleme, daca tragi un pic, usor sa nu le rupi, se desfac) apoi iti trebuie o surubelnita in STEA medie(nu stiu exact dimensiunea) si desfaci 2 suruburi care tin cutia( in care e display-ul) fixata de bord. Scoti cutia usor(iese mai greu, depinde cum vrei s-o scoti :) ) apoi grija la mufe ca mie mi-au facut fite, sistemul de prindere este bun daca si turnarea plasticelor ar fi fost buna, pentru ca se mai agata si desii deschizi piedica tot nu iese. Insistenta si rabdare, usor sa n-o rupi(mufa sau soketu). Apoi desfaci cele 8 suruburi care-s tot in STEA dar mai mici, si desfaci cutia in care e placa cu display-u (cu grija ca are cleme si trebuie departate un pic) Si acum ai placa.(explic chestiile astea ca poate unii nu stiu...dar ar vrea sa se descurce....)2)Mi-am cautat un electrician bun. L-a analizat, si a desfacut display-ul cel mare de pe placa "dublu-placata", si-a gasit tranzistorul care formeaza sursa "dus". E un Tranzistor IRF3710 varianta SMD. L-am cautat, si l-am gasit (in Bv) la Mikado cu comanda si avant in 10 zile. Mi l-a adus in 14 zile... pret 10 RON. L-am dus la electrician, si l-a schimbat, dupa care a mai refacut niste contacte care erau coapte(din zona termica proasta), si a schimbat siguranta cu una alternativa(mai mare in volum...fata de cea minuscula care era "default")3) L-am testat pe masina si merge! Voila:) Mare parte din rezultate le datorez electricianului care si-a facut treba bine. Cost manopera 60 RON. Deci TOTAL COSTURI 70 RON. Alternative Bord nou >1000Euro, sau 120 Euro la o firma din Bucuresti. Am ales "the hard way" dar si "the chip way". Deocamdata bordul merge, si nu a mai facut fite. O sa revin daca sunt probleme. Se pot face multe improvizatii ca totul sa functioneze si mai bine.Am vorbit cu electricianul si este de acord sa ia parte in continuare la astfel de "proiecte". El este din Codlea(Brasov). Deci pentru intrebari sau "punere in legatura"... astept PM.

Link spre comentariu
Vizitator robi3ani

salut la toata lumea !am si eu o problema cu bordul la megane ,cu frigul asta nu se mai aprinde de loc unde este turometru si toate cele de acolo,i-am verificat sigurantele si totul bine.In rest merge totul bine !Si inca ceva inainte de a ceda bordul a inceput la fiecare pornire sa se restarteze calculele la benzina ,distanta parcursa ,consum,dar kmetrajul nu se restarta ,si inainte de restartari se auzea un sunet de motoras mic in bord .daca stie cineva ceva despre acest subiect rog a-mi da o rezolvare!multumesc mult!

Link spre comentariu
Vizitator robbykrlos

salut la toata lumea !am si eu o problema cu bordul la megane ,cu frigul asta nu se mai aprinde de loc unde este turometru si toate cele de acolo,i-am verificat sigurantele si totul bine.In rest merge totul bine !Si inca ceva inainte de a ceda bordul a inceput la fiecare pornire sa se restarteze calculele la benzina ,distanta parcursa ,consum,dar kmetrajul nu se restarta ,si inainte de restartari se auzea un sunet de motoras mic in bord .daca stie cineva ceva despre acest subiect rog a-mi da o rezolvare!multumesc mult!

Aceeasi problema zic eu, ti s-a dus alimentarea, parerea mea e ca acest fenomen se intampla mai des iarna, CRED ca din cauza ca incepem sa bagam caldura, iar instalatia de climatizare este lipita de blocul dysplay-ului facand ca acesta sa devina si mai "fierbinte", desi cred ca vara ar terbuii sa fie mai intalnita problema, dar atunci noi dam drumu la AC, ceea ce POATE il mai raceste, nu sunt sigur de ce zic, dar e o ipoteza. Ideea e ca si mie mi s-a dus exact la inceputu frigului, sfarsitul toamnei... iar eu cand e frig bag caldura la maxim:D deci... in concluizie cred ca ai patit ce am patit cu totii... intai reseturi, stingeri temporare, apoi te lasa de tot. Trebuie verificat, ....citeste si tu tot forumu si ai gasit problema. Dupa cum am spus mai sus eu vad 3 variante.... depinde cati bani ai;) Succes in a lua decizia!PS: Sa vezi ce "fun" e sa mergi cu masina si sa nu stii cata motorina/benzina ai :) Daca ai bani faci numai plinuri, daca nu bagi de cat ai si estimezi mental, eu asa am facut si, cand mi-am refacut disply-u eram la 3 liniute :rade: cand eu incercam s-o tin peste "rosu"..... :da
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator ROBERTby2000

se pare ca am refcaut lipituri...verificat rezistente de 1 ohm..verificat mosfet verificat ci de comutatie....verificat traf sanu fie in scurt....verificat c-urile alea galbene de filtre sa nu faca nazuri la caldura....si tot asa.....merge o perioada...si pe urma imi da siguranta afara.

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Salut.A venit irasi frigul si de asta data am si eu probleme cu bordul. Sunt in faza 2, cand deja clipocesc toti martorii pana se incalzeste masina. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Am o Laguna 2. Multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări