Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 Mda...?tiu k nu va porni nici o dat? împins?,?i chiar dak îi pun 2 baterii de 160 ah nu m? deranjeaz?...îns? dak va merge p?rerea mea e k merit? riscul... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 daca ai curent,o sa porneasca si impinsa,si ar trebui sa fie mai usoara pornirea,pentru ca nu-ti consuma demaroru curent ;)calculeaza-ti o bobina,sa vezi ce forta de tragere are,cat curent consuma,apoi faci o suma pentru toate bobinele,si vezi ce curent rezulta,ca sa vezi ce alternator si ce baterii trebuie sa pui ca sa functionezeoricum consumul de curent cred ca o sa fie destul de nesimtito instalatie de aprindere pe platina consuma pe la 4-5 amperi parca....adica doar ca sa ai scanteiela tine o sa iasa ceva de ordinul zecilor de amperi Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 Voi cauta prin cartile de motoare calculul distributiei, chiar sunt curios sa vad cam ce poti obtine cu treaba asta. Subiectul este foarte interesant, chiar si ca o discutie teoretica. Oricum, economia nu vine din faptul ca nu mai antrenezi amaratul ala de ax cu came, ca, in locul lui, vei avea un consum mai mare de curent pe care trebuie sa-l suporte alternatorul. Insa ideea de a te juca cu distributia dupa cum poftesti... este chiar interesanta. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 modificarea in timp real a distributiei o sa fie greu de facut,dar daca ai rabdare poti face o curba de distributie asa cum vrei tu,nemaifiind ingreunat de partea mecanica ,practic o sa poti face motorul ala de dacie sa traga bine de la 5000 de ture incolo,asta daca reusesti sa faci electromagnetii aia sa se miste foarte repede spor la documentat Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 Electromagnetii oricum se vor misca mult mai repede decat comanda clasica. De fapt avantajul acestui sistem ar fi acela ca deschiderea supapelor va fi brusca. Deci evacuarea si admisia vor fi mult mai eficiente. Se obtine o umplere mai buna a cilindrilor cu amestec proaspat. Si nu vad de ce nu ai putea modifica distributia in timp real. Nu de la un buton la bord, ci dupa un program care sa tina cont de turatie/ sarcina. Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Februarie 2, 2009 Partajează Postat Februarie 2, 2009 ce a? putea s? folosesc la ac?ionarea electromg?vreau s? spun k nu pot s? pun relee între senzor ?i electromg...m? gândesc k fiind un curent foarte mare,la câte cuplari ?i decuplari ar trebui s? fac? pe minut, s-ar duce dracu contactele într-o singur? zi...tranzistori iar? nu cred k sunt buni,tot din cauza curentului prea mare...poate cel mai bine ar fi k ni?te tiristori de putere...sau voi ce p?rere ave?i??înc? o întrebare...în scurta facultate pe care am f?cut-o am v?zut un aparat de lipit k ultrasunete,?i din ce explicase profu,am în?eles k ar fi o bobina,kre e pus? în ac?iune de un curent de mare frecven??...m? întreb dak nu a? putea folosi ?i eu ceva de genu asta... Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2009 Partajează Postat Februarie 2, 2009 foloseste tranzistori mosfet cu Rds ON cat mai mica si curent mare Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Februarie 2, 2009 Partajează Postat Februarie 2, 2009 nu merge la tine asa ceva,decat daca vrei sa topesti ce se afla in interiorul bobinelor ;)pana la gasitu elementelor care comanda bobinele,trebuie sa gasesti bobinele Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Februarie 10, 2009 Partajează Postat Februarie 10, 2009 :cry: k bobinele astea e tare greu:((....tot am incercat sa ma documentez, dar nu am inteles prea multe ....cred k o sa dau fuga la ceva ateliere de bobinaj sa vad dak pot sa faca aia ceva bun Link spre comentariu
ghostbuster Postat Februarie 20, 2009 Partajează Postat Februarie 20, 2009 eu cred ca roata deja sa inventat , VTEC de la Honda, comanda electronica ale supapelor Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 Mda.....poate k s-o fi inventat dar eu tot vreau sa o fac putin mai rotunda si sa ii pun si rulmenti ;) Din ceea ce am vazut eu despre vtec, principiul de baza e tot axu` k came. Ceea ce vreau eu e sa actionez supapele DIRECT cu electromagneti. Gandeste-te doar la posibilitati....knd mergi dintr-un semafor in altu k 5 km la ora nu ai nevoie de toata puterea motorului....apesi pe buton, si lasi masina sa mearga i 2 pistoane...sau in 1(dak ai nevoie doar de faruri de ex.) Posibilitatile sunt multe....limita e imaginatia(si stiinta in cazul meu). problema mea e k efectiv nu am timp...toata luna plecat in colo si incoace, nu mai ramane timp pt hobby...docamdata ma documentez doar si eventual in concediu o sa incerc sa pun ideile in practica.pana acuma tot nu am nici cea mai mica idee despre bobine..:(( Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 Motoarele astea cu numar variabil de cilindri s-au mai incercat, chiar daca comanda distributiei era clasica. Se obtin economii de combustibil, dar uzura cilindrilor va fi foarte inegala. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 pai poate se poate integra in comanda si contorizarea timpului de functionare al fiecarui cilindru,astfel incat sa se poata echilibra uzura Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 corect...la asta nu m-am gandit inca... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 3, 2009 Partajează Postat Martie 3, 2009 Atentie, cand se face programul, trebuie avut grija sa mearga ori cil.1 cu cil.4, ori 2 cu 3 (la un motor in 4 timpi si 4 cil), ca sa mearga cat de cat rotund si sa nu supui arborele corir la solicitari aiurea. La un motor in 3 cil. nu prea merge smecheria. Totusi, avantajele mari ale sistemului raman viteza mare de deschidere a supapelor (ceea ce inseamna un grad de umplere mai mare, implicit un randament mai mare) si posibilitatea manevrarii timpului de incrucisare a supapelor, ceea ce inseamna ca poti avea o incrucisare mica la relanti = turatie mica = economie si incrucisare mare la sarcini mari = gaze restante mai putine in cil = randament marit. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum