Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 k multi dintre tinerii de aici sun pasionat printre altele si de tuning...si intr-o zi ne avand prea multe de facut m-am pus pe meditat.....si m-am gandit k daca s-ar putea comanda electronic si supapele masinii, aceasta ar avea un randament mai bun...asa in mare m-am gandit eu la kate ceva dar prea slab si as vrea sa cer ajutorul "veteranilor" in microcontrolere sau chestii de genu asta... Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 Gandesti prea mult fara sa cauti pe google. http://en.wikipedia.org/wiki/Poppet_valve Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 mda se poate.....dar ar mai fi ceva....cat costa o supapa din asta,de unde o cumpar, cum bag eu o supapapa(defapt 8) in motorul de dacie, si problema cea mai delicata, cum comand electrovalvele.... Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 poate ca nu am fost destul de explicit, eu vreau sa comand electronic supapele motorului...sa nu mai fure din putere axul cu came....si sper eu, motorul sa fie ceva mai puternic Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 ce vrei tu sa faci e complicat,pe langa faptul ca trebuie sa faci un sistem de captare a informatiei pozitiei pistoanelor(ca altfel supapele intra in capetele pistoanelor) trebuie sa asiguri bobinelor care trag de supape suficient curent,si destul de repede ca poti avea ceva rablament,pardon , randament la motorte complicimai bine,pune o aprindere electronica,adapteaza un delco cu senzor hall sau orice delcou fara platina , asigura-i consumabile de calitate si o sa ai un motor cu performante buneeventual mai scurtezi chiulasa,mai pui un rand de segmenti de foc,bujii mai bune,benzina 99+ cu aditivi in dansa,si iesi la curse ;) Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 29, 2009 Partajează Postat Ianuarie 29, 2009 ...sa nu mai fure din putere axul cu came....Ca si mult fura amaratul ala de arbore. Oricum, ca sa le comanzi electonic tot vei consuma oaresce putere. Actionarea electromagnetica se foloseste pentru alte scopuri. De pilda, deschiderea foarte rapida a supapelor, chestie pe care nu o poti obtine prin actionarea clasica. Asa se imbunatadeste factorul de umplere, implicit creste putin puterea. Dar sa nu te astepti la ceva spectaculos. Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 29, 2009 Partajează Postat Ianuarie 29, 2009 Mai bine pui un electroventilator in loc de elicea aia amarata si castigi mai multa putere cu investitie minima Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 30, 2009 Partajează Postat Ianuarie 30, 2009 nu cred k a? avea mari probleme în a modifica sistemul original de admisie/evacuare al ma?inii. eu m? întreb dac? electromagnetii vor func?iona optim la turatii mari...?i m? gândesc k utilizând un procesor bun ?i cu ceva mai multe cuno?tin?e de mecanic?(pe care tre s? mi le însu?esc) cred k i-a? putea modifica "de la buton unghiul RAC" problema e k nu m? pricep deloc la microprocesoare ?i nush ce fel de microprocesor s? folosesc... ceva cu limbaj de prog în c sau c++... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 30, 2009 Partajează Postat Ianuarie 30, 2009 Ai apasat vreodata cu mana pe coada unei supape? Realizezi ce electromagneti iti trebuie? Care sa mai si incapa in capacul ala? Sa suporte fara nici o jena temperaturi de peste 100 de grade? Sfatul meu este ca pana la probleme de diagrama de distributie, microcontroller, limbaj de asamblare, cauta sa rezolvi problema mecanica. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 30, 2009 Partajează Postat Ianuarie 30, 2009 folosind supape electromagnetice se poate modifica chiulasa si capacul ei,iar temperatura in acel capac nu trebuie sa fie peste 100 de grade;tocmai de aia circuitul de racire e termostatat la 75 de grade,punct termic ce reprezinta si temperatura la care uleiul asigura lubrifierea maximadar totusi ca sa faci un asemenea motor,pe langa bani trebuie sa ai si ceva SDV-uri pe masuradaca vrei neaparat sa faci un motor cu supape electromagnetice,ti-ar fi mai usor sa iei un motor cu 1 sau 2 cilindi in 4 timpi de capacitate mica,si sa te joci cu el,acolo tensiunea arcului care inchide supapa e ceva mai mica,si fiind mai putine variabile ai mai multe sanse sa iasa ceva ;) Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 Temperatura uleiului este, de regula, mai mare decat temperatura apei de racire. Intr-adevar, nemaiavand o rampa a culbutorilor care trebuie unsa, cam scapi de ulei in partea superioara. Dar, repet, electronica de comanda este cea mai simpla parte. Problema este actionarea supapelor. Odata rezolvata asta, te joci cu unghiul de incrucisare al supapelor, cu diagrama de distributie (pe care o poti adapta in functie de regim), vitezele de inchidere/deschidere sunt net superioare actionarii clasice cu cama, ce mai, o gramada de avantaje. Se mai mareste si randamentul intr-o oaresce masura. Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 partea k adaptarea electromagnetilor nu e o problema...?i nu m? deranjeaz? dac? nu îmi intr? sub capacul original...treaba nasoal? e k electromagnetii tre s? împing? ni?te arcuri k o rezisten?? de40-50kg ,asta înseamn? k ei tre s? aibe o for?? m?car dubl?,iar la ac?ionarea sup?relor m? gândeam s? folosesc o pârghie kre s? ajute electromg.dar folosind un sistem de pârghi nu ?tiu dak nu va întârzia ac?ionarea supapei...cea mai bun? metod? cred k ar fi ac?ionarea direct? a sup?relor... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 Problema mare nu este intarzierea la actionarea supapei. Daca vei folosi parghii (culbutori) vei fi nevoit sa asiguri si ungerea axului. Si, ca sa poti reduce forta la electromagnet vei fi nevoit sa folosesti niste parghii destul de mari. Deci, gabarit mare. Nu sunt convins daca nu cumva vei fi nevoit sa lasi si joc la culbutori. Dar probabil ca nu. Eu ma gandesc daca nu cumva ar merge sa faci miezul mobil al electromagnetului dintr-un magnet puternic (ceva neodym). Oricum masele in miscare trebuie sa fie cat mai mici, ca sa reduci fortele de inertie. Cea mai buna solutie mi se pare aia cu actionarea directa a supapelor. Eventual pui alte arcuri de supapa mai slabe si compensezi prin inversarea alimentarii electromagnetului (asta daca miezul este confectionat dintr-un magnet). Link spre comentariu
Vizitator 7pacate Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 ?tie careva cum se construie?te un electromagnet?vreau s? spun în func?ie de curentul pe kre îl ai,diametru la sârm?...nr de spire...for?a de care ai nevoie...c? am tot c?utat dar nu am g?sit nimic relevant... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 31, 2009 Partajează Postat Ianuarie 31, 2009 A, inca o chestie: realizezi ca iti va trebui baterie teapana, si ca in veci nu vei mai porni masina aia impinsa.... ca nu mere distributia... L.E. Vezi aici: http://www.daycounter.com/Calculators/M ... ator.phtml Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum