Mahdi Postat Ianuarie 12, 2009 Partajează Postat Ianuarie 12, 2009 Buna ziua, Acum apropape un an (februarie..martie 2008) am primit de la un coleg de serviciu un amplificator Electronica A350. M-am uitat prin el si am concluzionat ca a fost produs prin '88.Nu shtiu cat a functionat inainte de mine, colegul mi-a spus ca cel de la care l-a luat el l-a tinut mult intr-o magazie.A functionat ireprosabil pana prin august, cand au cedat condensatoarele alea mari de filtraj.In mod normal ar fi trebuit sa inlocuiesc condensatoarele si gata, dar avand in vedere ca personal am un cult pentru acest amplificator m-am hotarat sa il refac.Comentariile pro sau contra sunt bine venite. Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Pentru ca singura placa gata este etajul final voi incepe cu el.Am folosit schema originala (cu cateva upgrade-uri) si cateva piese din produsul original: bobina de pe iesire, tranzistoarele finale si montajul de super-dioda.In schema originala am schimbat tranzistoarele: in loc de BC-uri am folosit BF422-423 iar in loc de BD-uri MJE340-350. Pt prefinali am prevazut radiatoare mai mari.Toate rezistoarele de mica putere sunt cu pelicula metalica. Pe intrare am pus condensator nepolarizat. Electroliticul de pe reactie l-am pus de tantal. Din punct de vedere mecanic am scos distantierele originale utilizand in locul lor distantiere hexagonale M3 mama-mama de 18mm.La reproiectarea cablajului am pastrat cat s-a putut plasarea de pe cablajul original. Initial am realizat un cablaj in regim DYI prim metoda foto. Am folosit spray-fotorezist, filmele le-am facut pe coala transparenta retroproiector, expunerea pe pat de expunere UV realizat dintr-un scaner dezafectat.Acest cablaj de test trecat testele cu brio a urmat realizarea lui industrial (am apelat la o firma destul de cunoscuta din Bucuresti). Cablajele fiind in rebim de prototip (am comandat 3 bucati) au costat destul de mult (am platit si filmele care au fost si ele destul de scumpe). Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Final (continuare) Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Am taiat cu discuri abrazive pt bormasina de mana (mica) carcasa in zona mufelor din spate (intrari intr-o parte si difuzoare, intrarea de retea si socluri pt siguranta in cealalta parte). Am pastrat doar gaurile filetate pt suruburile de prindere.In locul vechilor mufe am pus mufe "moderne".Placile de cablaj in care am motat mufele au fost taiate cu CNC. Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Toate cele 6 condensatoare de filtraj (2x6800uF/40V+2x6800uF/40V pt finali si 2X2200uF/63V) le-am inlocuit cu 10000uF/63V (vezi poze).Cele doua punti care asigurau redresarea pentru etajele finale au fost inlocuite de o singura punte (vezi poza) Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Amplificatorul original avea pentru selectie de surse de semnal si limiari de putere 3 comutatoare claviatura. Cum personal stiu ca in timp acele comutatoare incep sa ridice probleme intentionez sa le inlocuiesc cu comutatoare integrate facut cu LC7818 (comutator cu 5 intrari stereo). In schema circuitului pentru semnalizarea intrarii selectate este prevazut un led.Am fost nevoit sa gauresc masca de aluminiu pentru a scoate ledurile.Functia de Tape Monitor a fost folosita pe post de Mute la un circuit si de Mono/Stereo la celalalt.Pt moment acest montaj este inca in faza de DYI. L-am montat si (probabil ca din cauza unor bucle de masa) este zgomotos la comutare. Initial l-am alimentat din transformatorul cu care venise amplificatorul. Momentan lucrez la un montaj care va cuprinde si sursa pentru aceste comutatoare. Sper de data asta sa nu mai am probleme cu zgomotele.Cand modului va fi gata de trimis la fabrica voi atasa si schema finala. Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2009 Comutator (continuare) Link spre comentariu
Dj_Dog Postat Ianuarie 14, 2009 Partajează Postat Ianuarie 14, 2009 foarte frumos, felicitari Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 15, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 15, 2009 Azi am terminat de corodat si plantat ultimele placute. Acestea vor inlocui divizorul de putere si cele doua intreruptoare (cel de retea si cel de difuzoare). Sper maine sa am timp sa pun totul cap la cap si sa pot veni cu poze . Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 Felicitari si de la mine!Excelent realizat!Sunt curios de un lucru,am inteles ca l-ai folosit inainte de a ceda conzii de filtraj. Cum suna acuma,fata de atunci? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 Arata profesionist, cel putin cablajele no comment!Felicitari si mult succes in continuare. Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 21, 2009 Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 Felicit?ri ptr efortul depus, de?i nu v?d de ce s? nu fi folosit cablajele originale, dac? e eceea?i schem?. Ca îmbun?t??ire func?ional?, noul selector de surse cu 7818 e o ideie foarte bun?. Se poate aplica ?i la selectorul de putere. Eu voi face cîteva observa?ii: 1) În alimentare se foloseau 2 pun?i ptr a separa cele 2 canale, ca la sculele cu preten?ii, acum în?eleg c? are o alimentare simpl?. 2) Sursa de +/-40 ?i ceva de vol?i ptr preuri se alimenteaz? dintr-o înf??urare de curent mic de pe traf, ni?te condensatori de 10000uF o omoar? la înc?rcare.3) Mi se p?rea normal ca etajul final s? fie modificat cu trz complementari, indiferent de capsul?.4) Limitatoarele trebuie modificate ptr eliminarea semireglabililor (greu de reglat f?r? osciloscop).5) Înlocuirea trz originali (BC174/256 ?i BD237/238) nu schimb? r?spunsul amplifului, a? fi optat ptr împerecherea exact? acelor originali.6) De asemenea, MJE340/350 sînt mai slabi ca BD237/238. Eventual la prefinali merg BD243/244C, 911/912, sau MJE15030/15031 f?r? radiatoare.7) Exact superdioda cu BC10x era punctul slab al p?r?ii de amplificare, aici a? fi folosit un BD139 sau un KSE340 (MJE340 izolat)....?i cîteva recomand?ri:- stabilizatoare mai bune.- un modul de protec?ie cu uPC1237H sau TC7317P, caz în care siguran?ele de pe ie?iri dispar.- re?eaua de la filtru (loudness) modificat? ptr un r?spuns mai normal.- ptr reducerea zgomotului, se poate renun?a la preul de volum, r?mînînd numai pu?ometrul (amplificarea e pu?in peste x1, inutil?).- se poate renun?a cu totul ?i la ''cutia cu maimu?e'', care con?ine preul de doz? (sau se poate modifica acesta ptr microfon dinamic) ?i repetoarele.- la preul de tonuri, condensatorul de pe pu?ometrul de înalte trebuie m?rit.- a? schimba totu?i preul de tonuri cu altul în care re?eaua Baxendall e la mas?, ca s? dispar? zgomotele cauzate de condensatorii electrolitici pro?ti, la ac?ionarea pu?ometrilor.Cam atît deocamdat?, poate mai îmi aduc aminte ?i de altele. Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 21, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 Nu am folosit aceleasi cablaje in primul rand pentru ca pentru corectorul de ton nu mai gasesc potentiometre iar cele originale sunt stricate (si daca a trebuit sa schimb un PCB le-am refacut si pe celelalte - cu exceptia celui din cutia cu matze). Am folosit potentiometre din cele "normale" (comune) stereo. Pentru ele am modificat si butoanele (le-am scurtat putin la strung). Deja aveam in gand, de cand a aparut ideea cu LC7818, sa il folosesc si la selectorul limitator de purere. Am in lucru montaje care sa inlocuiasca si acea claviatura. Am pastrat si functia de interschimbare a canalelor.Intr-adevar condensatoarele de filraj sunt cam mari (cele de pe amplificarea de semnal mic). M-am gandit la un moment dat sa folosesc toate cele 6 condensatoare pt etajele finale, dar nu prea mai am loc sa pun o alta sursa pt preuri (veti vedea mai in colo de ce).Sunt de acord ca MJExxx sunt mai slabe decat BD2xx dar initial pe ea am gasit BD139/140. In plus in locul steguletului de tabla am pus radiatoare mai mari.Nu shtiam ca duperdioda era punct slab (nu vad de ce ar fi dar...). La componentele de pe radiator nu am umblat. Am vazut ca finalii sunt SDT9203 ceea ce m-a multumit.Initial m-am gandit sa renunt la montajul repetor de pe volum. Mai ales ca negasind potentiometru cu priza pe fiziologic am renuntzat (cu parere de rau) la filtru. Dar ar fi fost o problema sa rigidizez de carcasa noul potentiometru. Corectorul este identic schematic cu cel original (la fel in loc de BC am pus BF, rezistorii sunt metalici si electroliticii de pe semnal sunt tantal).Cand am facut proba cu montajul cu LC7818 am constata niste zgomote la comutare (intre intrarile care nu aveau semnal). Pentru ca mi-a fost greu sa elimin bucla de masa am hotarat sa alimentez acest montaj dintr-un traf separat. In plus mi-a mai venit o idee. Am inlocuit cele doua intrerupatoare (retea si difuzoare) cu push-butoane.Asa au mai aparut doua placi. Una mai mare asezata orizontal in partea de jos a cutiei (am taiat putin din cornierul sasului) si una verticala pe care sunt doua push-uri si doua leduri bicolore.Transformatorul auxiliar (un toroidal de 2*12Vca la cca 10VA) va fi alimentat cat timp aparatul este conectat la retea.Cu un 74LS73 ce primeste impulsuri pe CLK de la push comand un releu ce alimenteaza traful mare. Tot 74LS73 aprinde un led bicolor in functie de starea releului. Ne avand experienta cu TTL am avut probleme si a trebuie sa modific schema pt eliminarea "Bounceing"-ului de la push-button.Multumesc pt ideea cu uPC1237 (si pe asta o aveam de mult in minte ). Am folosit integratul cu toate functiile originale in afara de overload (care e pe final deja). Funcia de overload o voi folosi cu semnal fals pentru a deconecta voluntar difuzoarele (vechiul intreruptor). Montajele sunt functionale intr-o prima versiune (care a scos la iveala bounce-ing-ul si o greseala de conceptie la semnalizarea cuplarii/decuplarii difuzoarelor). Desi am exasperat colegii de serv cu lucrul la acest aparat voi face modificarile in schema si reface cablajele.Chip in taci!...:DPS. Din motive estetice se pare ca voi fi nevoit sa renunt la ledurile rosii de culoare rosie in detrimentul celor de culoare alb mat (problema e ca aceste nu se prea gasesc :| s-ar putea sa trebuiasca sa folosesc bicolore ... :| ) Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 21, 2009 Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 Ledurile "alb-mat" nu sunt o problema, iei leduri albe si le dai cu smirghel fin pe "lentila". Se matuiesc imediat.Daca erai din bucuresti iti dadeam eu cate iti trebuiau, ca-mi place proiectul tau si am in gand o restaurare/modificare a unui A350 pentru ca mi-e drag modelul asta de amplificator (din nefericire nu mai am timp). Link spre comentariu
Mahdi Postat Ianuarie 21, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 Ledurile "alb-mat" nu sunt o problema, iei leduri albe si le dai cu smirghel fin pe "lentila". Se matuiesc imediat.Daca erai din bucuresti iti dadeam eu cate iti trebuiau, ca-mi place proiectul tau si am in gand o restaurare/modificare a unui A350 pentru ca mi-e drag modelul asta de amplificator (din nefericire nu mai am timp)....multumesc pt idee. Sunt in Bucuresti, dar multumesc nu e nevoie. Am cumparat pt priect de la TME leduri bicolore si cu anod si cu catod comun. Pana acum am folosit foat cu anod. Cele cu catod nu le mai folosesc, deci le voi sacrifica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum