adicontakt Postat Ianuarie 11, 2009 Partajează Postat Ianuarie 11, 2009 da , asta vreau si eu Link spre comentariu
Stefan Postat Ianuarie 11, 2009 Partajează Postat Ianuarie 11, 2009 Nici cu hexul din urma nu merge!Referitor la schema ruseasca, am citit traducerea in engleza, si m-am lamurit:Schema este de fapt un regulator de intensitate luminoasa, cu memorie si temporizator, comandata de la un push-buton sau de la telecomanda. Dar, problema este ca pentru a intra in modul de comanda trebuie activat montajul prin apasarea butonului 2,5 sec. apoi va intra in modul de comanda dupa care daca nu se mai da nici o comanda timp de 4 sec. intra in stand-by.Asta nu ma incanta deoarece eu nu doresc sa am de-a-face cu nici un buton de activare. Eu doresc sa montez acest aparat in lustra din camera si in momentul cand aprin lumina in camera de la intrerupator sa se aprinda , apoi sa pot comanda intensitatea si stingerea luminii din pat din telecomanda televizorului fara sa mai ating comutatorul din perete. Asta este! (cred ca nu cer prea mult!?) pai cel de la rusi e foarte bun daca face ce scrie acolo.se gasesc in comert astfel de intrerupatoare care fac exact acelasi lucru si este normal (parca era 60 lei in metro)altfel se stinge si aprinde lumina de fiecare data cand schimbi programul sau dai mai tare/incet.cred ca il fac si eu pe ala de la rusi.eu cred ca este vorba despre butonul de pe telecomanda care trebuie tinut apasat, nu cel din perete.cel putin ala de la metro se activa cand tineam apasata pe telecomanda 3 secunde. Link spre comentariu
adicontakt Postat Ianuarie 11, 2009 Partajează Postat Ianuarie 11, 2009 ca o parere e mai bun ala de la cehi pt ca are buton de invatare a telecomenzii si doar dupa anumite butoane poti da mai tare sau mai incet Link spre comentariu
yo6pir Postat Ianuarie 12, 2009 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2009 Acuma, daca l-am facut pa ala de la cehi, si nu am ajuns la nici un rezultat cu el, hai sa-l incercam si pe ala de la rusi, ca n-o fi lumea si mai vorbim despre cum se comporta, ok? Link spre comentariu
yo6pir Postat Februarie 8, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2009 Salut baieti, Am cam lipsit o vreme si nu m-am mai ocupat de Ir dimmer dar intre timp am dat de ceva interesant si am reluat proiectul. Am gasit un site unde este postat un dimmer foarte asemanator cu cel de pe situl cehului si l-am studiat putin. Vedeti aici: http://www.elektronika.ba/617/ir-light-dimmer-v1/ Surprinzator de asemanator cu IR dimmerul cehului, chiar in forumul de pe acelasi site se trateaza acest aspect. Daca veti face mici modificari la montajul cehului, este vorba de conexiunea la butonul de comanda si de iesirea de poarta a triacului, si daca partea de alimentare o lasati neschimbata, montajul functioneaza fara cusur cu hexul dat de catre site-ul croat (asta din urma). Cu montajul modificat si cu hexul pentru 12F629_50Hz, montajul functioneaza bine. Eu l-am incercat si merge. Puteti sa-l incercati si voi si va ve-ti convinge. Fisierul zip contine toate fisierele cu schema, cablajul si hexul care functioneaza. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 8, 2009 Partajează Postat Februarie 8, 2009 mutam mult sefu , de cind caut asa ceva. daca zici ca e testata de tine si functioneaza inseamna ca nu mai imi ramane decit sa am apuc de asa ceva Link spre comentariu
yo6pir Postat Februarie 8, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2009 Da-i bice Adikontact ca merge, l-am probat! Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 8, 2009 Partajează Postat Februarie 8, 2009 am la indemana PIC 12 F 675 dar banuiesc ca trebuie sa mearga si cu asta Link spre comentariu
yo6pir Postat Februarie 8, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2009 De cele mai multe ori poti chiar sa le scri cu softul dedicat al celuilalt si sa ai surpriza sa functioneze montajul. Asta in cazul in care nu folosesti convertoarele AD din 12F675 in acea schema. Dar e de preferat sa folosesti softul potrivit la PIC-ul potrivit si va merge bine montajul. Eu am facut odata aceasta experienta scriind un soft de 12F675 intr-un 12F629 fara nici o modificare, si mi-a functionat montajul dar cu o mica problema tocmai la intrarea care ar fi trebuit sa fie activata ca AD, dar de fapt nu era, pentru ca 12F629 nu are intrari AD. Era vorba de un BUG telegrafic. Dar asta e alta poveste. Vezi ca in zip ai si softul potrivit pentru 12F675.Succes! Link spre comentariu
XAN77 Postat Februarie 9, 2009 Partajează Postat Februarie 9, 2009 eu am facut aceasta schema http://www.ivica-novakovic.from.hr/Lightdimmer.htm cred ca asta e "siteul cehului", drept dovada http://dadu.sunphoto.ro/Electronica/PPAIKLATZBUFVRNRCBN . Neavand soft, am facut eu unul numai pentru on/off dar am dat de o problema care m-a deranjat. Anume cand porneam/opream neonul la baie sau pornea/se oprea frigideru, plus cine stie ce alti factori generatori de zgomot pe retea, daca becul meu era pe aprins, se oprea. Daca era pe stins nu pornea niciodata, dar se cam oprea cam des datorita factorilor externi. Sa adaug nush ce filtru, maream gabaritu nu imi convenea, asa ca am renuntat atunci, mai am inca montaju si pot face modificarea sa bag acest hex, da nu stiu daca se merita . Tu ai reusit sa faci modificarea respectiva de la doza de deasupra intrerupatorului ? sau l-ai montat la tavan ? Tu de cand il folosesti ai intalnit asa problema ! p.s. oricum ar fi, mersi mult pentru link, de cand cautam hex pentru acel montaj. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 9, 2009 Partajează Postat Februarie 9, 2009 de abia astept sa o construiesc. Link spre comentariu
yo6pir Postat Februarie 9, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2009 @xan77Nu am montat inca dimmerul in doza din perete deoarece vreau sa-l bag in spatiul din partea de jos a candelabrului, iar ca sa-i aduc si faza si nulul la candelabru renunt la cele doua faze ale acestuia ca tot are 3 fire trase de la doza. Doar modific legaturile din doza si asa voi avea si faza si nul permanent in candelabru si pe deasupra voi avea si firul de intrerupator de perete.Pe masa de lucru merge bine fara probleme de interferenta cu alte aparate din casa. Ceea ce am observat este o "flecarire" a becului la putere maxima, dar daca dau o treapta mai jos merge lin fara cusur.@adicontaktFunctia de sleep este o functie activata la apasarea butonului din telecomanda , butonul 3 mi se pare. Daca nu activezi functia din telecomanda sau din butonul din perete, pe care-l tii apasat 2 sec, si ledul palpaie de mai multe ori ca de obicei, nu se stinge becul dupa 2 minute, adica sleep timer. Merge la infinit fara sa se stinga. Fa probele si ai sa te convingi. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 9, 2009 Partajează Postat Februarie 9, 2009 nu citisem tot articolul si vazand ca am facut greseala am editata postul. intrebarea mea e alta se aprinde becul si de la butonul de pe perete (ala de tip push ) . ce triac ai folosit? si oare merge si cu zenner de 5v1? c1 ce valaore ai pus tu si la catai volti? Link spre comentariu
yo6pir Postat Februarie 9, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2009 Butonul de pe perete este "master". Adica el detine controlul total.Daca il apesi scurt lumina se aprinde la maximum. Apoi daca il apesi inca odata se stinge de tot. Deci functioneaza ca si cum ai avea intrerupator normal doar ca nu mai este de tip basculant cu retinere ci push buton.Daca apesi butonul 2 secunde si-l lasi intri in modul sleep. Ca sa iesi din modul sleep il mai apesi inca odata 2 secunde si-l lasi. Daca apesi butonul 10 secunde intri in modul programare, dupa care iei in mana telecomanda si apesi pe rand cele 4 butoane de comanda pe care le vrei tu ca sa le invete. Simplu, nu? Eu am invatat doar doua butoane de pe telecomanda in ordinea: 1,1,1,2. Am astfel doar doua butoane: 1-apasat scurt=aprinde;1-apasat lung=dimmer up;1-apasat lung=dimmer down;2-apasat scurt=stinge;Sau 1-scurt,2-scurt = on/off.Triacul folosit este BT126-600D, triacele romanesti TB6N6 nu merg de nici o culoare. Le-am incercat.Zennerul si condensatorul le-am pus ca in schema originala a cehului, exact ca valori.Vezi sa nu pui direct cipul in soclu si sa faci probele. Mai intai alimenteaza montajul la 220V si masoara pe socul IC-ului pe pinii 1-8 tensiunea de 5V (la mine 4,95V depinde de Zenner)Am rezolvat si "flicarirea" la maximum; era de la rezistenta din poarta triacului pe care am ajustat-o la valoarea de 510R.Eu am scos rezistenta si condensatorul de pe push-buton. Ledul si rez.aferenta nu le-am mai pus. Am modificat cablajul putin si am pastrat restul neschimbat ca in schema originala a cehului referitor la alimentare. La mine merge totul brici. Sper sa reusesti si tu, succes! Daca mai e ceva ne mai vedem. Spor la construit!Ovidiu. Link spre comentariu
adicontakt Postat Februarie 9, 2009 Partajează Postat Februarie 9, 2009 sincer mai mult m-ai bagat in ceata . care schema ai facut-o pana la urma a cehului sau asta a doua care se da si hexul? deseneaza te rog schema asa cum o ai tu cu valorile tale. ledul am ineteles ca e doar pt programare asa ca nu prea are rost pe placa(il poti pune cand programezi dupa care il poti scoate) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum