Vizitator greceanu-eduard Postat Ianuarie 6, 2009 Partajează Postat Ianuarie 6, 2009 Am un incalzitor webasto termo top c diesel luat de pe un bmv 520d si l-am montat pe un mert 200d.Acest incalzitor are rolul de a incalzi antigelul din motor la o anumita ora,si de a mentine aceasta temperatura [cca 90 grade] pe o perioada de 30-60min [motorul fiind oprit] usurand in acest fel pornirea motorului pe timp rece.Problema pe care o am eu este ca nu il pot porni deoarece la bmw pornirea se face din calculator printr-un semnal modulat iar masina mea nu are calculator. Am demontat placa electronica a incalzitorului si printre alte piese se afla si un microprocesor Motorola ZC509459MFU si un integrat Elmos 10026B. Ma intereseaza daca ma poate ajuta cineva cu un montaj cu care sa il pornesc, contra cost bineinteles. Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Ianuarie 25, 2009 Partajează Postat Ianuarie 25, 2009 Dragi colegi de forum tin sa va anunt ca am gasit alt incalzitor webasto termo top c diesel pe un Mercedes E classe ce are pornirea dintr-un timer pe care o sa il montez pe masina mea Mert 200D caroserie w124 iar incalzitorul cel de BMW 520D fab. 2000 il scot la vanzare (tin sa mentionez ca este complet cu pompa dosing pt. alimentarea lui cu motorina, cu sistem de evacuare a gazelor arse implicit o mini toba de esapament). Cei interesati ma pot gasi lasand mesaj sau la tel 0721293620. Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Martie 17, 2009 Partajează Postat Martie 17, 2009 Pentru cei care ar putea fi interesati de acest incalzitor tip Webasto termo top c diesel cu pompa proprie de recirculare antigel, pompa dozare motorina, tobita de esapament, racorduri alimentare aer si evacuare gaze arse, conectori si fire, atasez mai jos o imagine de ansamblu a intregului sistem. Link spre comentariu
Vizitator claut07 Postat Martie 17, 2009 Partajează Postat Martie 17, 2009 Il dai? Cu cat? Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Martie 22, 2009 Partajează Postat Martie 22, 2009 Acest incalzitor poate fi montat pe orice auto daca se inlocuieste placa electronica. Aceasta placa o gasitzi pe GOOGLE la cautarea "steuergerat standheizung webasto termo top c diesel". Mai jos atasez o poza cu placa ce trebuieste pusa pe incalzitor si inlocuita cu cea care porneste din calculatorul masinii. Dupa ce se inlocuieste, webasto va porni fie cu un timer (ceas programator, la care se fixeaza ora la care va porni si durata de functzionare), fie cu un buton se da +12V la pinul 1 din conectorul cu 6 pini. Cat timp avem curent la acest pin, incalzitorul e pornit iar cand se intrerupe curentul, mai functzioneaza cateva minute doar cu recircularea antigelului, timp in care se raceste cu cateva grade, pentru a nu ramane incins dealtfel el este protejat printr-un senzor de temperatura ce il trece automat pe recirculare atunci cand s-ar supraincalzi din diferite cauze ( ex daca pompa de recirculare nu poate impinge antigelul mai departe cu usurintza din cauza unor colmatari etc.). Pentru cei care nu stiu cum functzioneaza, acest incalzitor trage motorina din rezervor sau din conducta ce alimenteaza motorul cu o pompa dosing (dozare), o introduce intr-o camera de ardere, iar cu ajutorul unei bujii incandescente o aprinde iar dupa ce este aprinsa motorina, aceasta bujie preia rolul de senzor de temperatura. Aerul necesar arderii si evacuarii gazelor arse este asigurat de un miniventilator, iar antigelul este recirculat prin incalzitor, caloriferul masinii si motor cu ajutorul unei pompe de recirculare. Pentru alte detalii ne gasim pe forum, pe PM sau la tel 0721293620. Toate cele bune si sa ne gasim cu bine. Link spre comentariu
Felis Postat Martie 23, 2009 Partajează Postat Martie 23, 2009 Pentru cei care ar putea fi interesati de acest incalzitor tip Webasto termo top c diesel cu pompa proprie de recirculare antigel, pompa dozare motorina, tobita de esapament, racorduri alimentare aer si evacuare gaze arse, conectori si fire, atasez mai jos o imagine de ansamblu a intregului sistem.SA stii de la mine nu e deloc complet tie îti lipeste centralina care e in interior la bmw fara centralina aia care are rol si de controlor de temperatura habitaclu nu o s?-l pornesti(tot din centralina aia pornesc si restul de comenzi si in functie de modelul centralinei se pot face si programari de pornire prestabilita la anumite ore Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Martie 24, 2009 Partajează Postat Martie 24, 2009 Atunci cum explici faptul ca daca i-am schimbat placa electronica cu una ce porneste din timer i-am dat ora de pornire 7.00 si durata de functzionare 30 minute si s-a executat intocmai incalzind antigelul din motor de la 7.00 si pana la 7.30 fara a fi nevoie de nicio centralina. Eu nu te contrazic, e posibil ca la bmw sa fie mai complexa aceasta instalatzie fiind legata implicit de climatizarea din habitaclu, dar pentru cine doreste strictul necesar, acest webasto poate fi montat si simplu fara alte complicate sisteme. Link spre comentariu
Felis Postat Martie 24, 2009 Partajează Postat Martie 24, 2009 Atunci cum explici faptul ca daca i-am schimbat placa electronica cu una ce porneste din timer i-am dat ora de pornire 7.00 si durata de functzionare 30 minute si s-a executat intocmai incalzind antigelul din motor de la 7.00 si pana la 7.30 fara a fi nevoie de nicio centralina. Eu nu te contrazic, e posibil ca la bmw sa fie mai complexa aceasta instalatzie fiind legata implicit de climatizarea din habitaclu, dar pentru cine doreste strictul necesar, acest webasto poate fi montat si simplu fara alte complicate sisteme. nu-ti ziceam daca nu aveam documentatie despre sistemele astea de incalzire care se impart in 2 categorii :Hidronic(asta ai tu)si Airtronic(de recula utilizate mai mult pe camioane ,autobuze,microbuze.)si chiar am documentatie completa inclusiv de servisare si reglare sisteme.Si vezi ca nu bujia incandescenta citeste temeratura in sistem exista pe carcasa aia de aluminiu 2 senzori .unul e asanumitul ?flame senzor?senzor de flacara(acest senzor verifica in permanenta temperatura sobei si comanda unitatii electronice sa dea la randul ei comenzi pulsatorii pompei de motorina.Tot acel senzor comanda in caz de stingere a flacarii recuplarea bujiei cu incandescenta. ) iar al 2 lea este un senzor de siguranta la depasirea temperaturii care opreste sistemul cand nu mai functioneaza sistemul de circulare a agentului de racire. ( ?iar cu ajutorul unei bujii incandescente o aprinde iar dupa ce este aprinsa motorina, aceasta bujie preia rolul de senzor de temperatura)(bujia e primul element care este alimentat ,motorina e injectata de abia dupa ce se considera ca a atins bujia temperatura de aprindere.) Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 4, 2009 Partajează Postat Aprilie 4, 2009 Uitati aici si o parte minora din caietul service Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Aprilie 5, 2009 Partajează Postat Aprilie 5, 2009 Nu se vede prea bine pe schema, dar cred ca este vorba de incalzitorul Webasto Air top 2000, ce se foloseste in special pe camioane, si care are ca principiu de functzionare incalzirea aerului recirculat. Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 5, 2009 Partajează Postat Aprilie 5, 2009 placa electronica sa stii ca e aceiasi si in unul si in altul doar ce exista versiuni diferite de echipare de ce crezi ca sunt anumite mosuri in plus pe acolo(nici macar nu sunt placi de 12 sau 24 doar 1 jumper le diferentiaza.)Iar schema care o vezi e de webasto thermo 90. La airtronic 2000 sunt 2 placi electronice legate cu o panglica de cablu intre ele o am si pe airtronic dar cum vezi dupa scanare nu sunt prea lizibile asta pentru ca sa lucrat cu ele si contrastul are de suferit mult de pe urma murdaririi paginilor.Functionarea oricum nu difera deloc indiferent ca e pe aer sau lichid doar ca racirea se face diferit la 1 motorasul care ventileaza camera de ardere are in capatul celalalt palete pentru circularea lichidului la celalalt are o turbina pentru aer .Turatia fiind controlata de sistemul electronic in asa fel incat sa fie pastrata temperatura reglata Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Aprilie 5, 2009 Partajează Postat Aprilie 5, 2009 OK, m-ai lamurit, eshti doctorul lor. O seara plecuta sa ai shi Domnul fie cu tine. Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 5, 2009 Partajează Postat Aprilie 5, 2009 Uite si o imagine sugestiva cum functioneaza sistemul Link spre comentariu
Vizitator greceanu-eduard Postat Aprilie 9, 2009 Partajează Postat Aprilie 9, 2009 Felis, ai idee daca placa electronica de la webasto termo top c diesel difera de cea a unui webasto termo top pe benzina? Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 9, 2009 Partajează Postat Aprilie 9, 2009 Felis, ai idee daca placa electronica de la webasto termo top c diesel difera de cea a unui webasto termo top pe benzina?Electronica nu difera doar pompele de combustibil au coduri diferite(dat fiind ca benzina e mai suparata cand ia foc dozajul este altul) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum