Vizitator Paco Postat Octombrie 31, 2009 Partajează Postat Octombrie 31, 2009 Tot pt. Dolphy. Scula aia (bariera cu infrarosii) nu a venit si ea cu instructiuni de folosire???? Banuiesc ca releul ala cupleaza sau decupleaza o alarma. Link spre comentariu
Stefan Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 am spus intr-un mod ironic ca nu se merita un astfel de dispozitiv, mai ales ca am dat special citatul "stau la bloc si instalatia e defectuasa oricum" pentru a intelege riscurile. (nu luam in calcul posibilile incendii) eu am pus limita superioara la 250V si cea inferioara la 180V . ma gandeam sa renunt la transformator (din cauza gabaritului) dar nu prea imi iese (alimentarea doream sa o fac printr-un condensator de 0.22nF X2 dar ceva nu merge in simulator, frecventa e setata la 50Hz dar vad ca treaba cu reactanta nu o stie ) http://i36.tinypic.com/wk2tcw.gif Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Stefan, nu m-am referit la tine si ti-am inteles ironia la adresa electricianului, plus ca si eu sunt de acord cu tine. Eu zic sa nu te mai chinui cu condensatoare si alte artificii. Foloseste transformator, e mult ma sigur in exploatare. Daca vrei fiabilitate lasa artificiile. Ganditi-va ca asta este si trebuie sa fie o scula pe care dupa ce o realizezi si intra in exploatare, uiti de ea. Si ea trebuie sa-si faca treaba pt. care a fost conceputa. Si nu-mi spune ca nu ai loc pe perete langa tablou, sa mai agati o cutie de sigurante in care sa pui montajul.Sunt tot felul de cutii. Incepand de la 2 sigurante in sus. Si e destul de estetic. Plus ca mai e si ledul (sau ledurile in cazul vostru), care montat (montate) sub capacul ala fumuriu al cutiei ii da o nota comerciala. Nu va complicati inutil si nu incercati sa faceti montaje inghesuite. Cu cat mai aerisite cu atat mai bine. Atentie, bobinele releelor se incazesc binisor si degaje caldura. Deci, repet, nu va inghesuiti cu montajul. O intrebare:Din ce alimentezi releele daca nu pui traf, asta daca facem abstractie de restul montajului, care e adevarat, consuma destul de putin???? Un releu de 30A consuma cam 70ma pe bobina, iar unul de 16A cam 35-40ma. Asa ca faceti un calcul cate relee veti pune si cam cat curent e necesar. Plus restul montajului. Eu nu vad o solutie fiabila, repet, alimentarea prin condensator.PS: Am mai pus o intrebare si o mai pun o data, ca vad ca nu se inghesuie nimeni sa raspunda:S-a gandit vreunul din participanti cum va face reglajul pragurilor (fizic, nu pe simulator) la acest dispozitiv????Si nu intreb de pomana pt. ca nu e chiar o joaca. O sa va trebuiasca un auto transformator pe de o parte si pe de alta parte PIC-ul va trebui sa aibe o interfata programabila. Interfata in care o sa trebuiasca sa setati pragurile si bine inteles toate astea cu montajul legat pe seriala la calculator.Deci live. Nu incercati sa-l trageti din calcule ca nu o sa va iese. Acest reglaj va trebui facut de fiecare posesor de dispozitiv in parte. Nu uitati de tolerantele pieselor, mai ales de cele 2 rezistente din divizor. Aceste tolerante au un cuvant greu de spus la stabilirea pragurilor. De aceea trebuie facuta calibrare live, reala, nu din calcule.Si inca o chestie, daca tensiunea pe pinul de masura al pic-ului din ce vad eu din poza aia (ca nu se vede prea clar) e de de 1,53V, e foarte mica. Trebuie urmarit ca acea tensiune sa fie in jur de 4-4,2V, ca la variatii ale tensiunii de intrare, pic-ul sa poata avea o plaja destul de mare de masura. Altfel va masura eronat. Si asa tensiunea masurata nu e foarte liniara. Deci atentie!Si va mai spun ceva, puneti mana si realizati montajul fizic, lasati simularile, si puneti-l la munca. Asa o sa va dati seama mai bine. Faceti simulari reale. Nu trebuie neaparat sa faceti cablaje si sa-l asamblati din prima. Asta o faceti dupa ce vedeti ca functioneaza. Dar pe un cablaj universal din ala cu gauri, puteti sa insirati niste piese si sa trageti cateva fire pe spate. Va spun asta pt. ca noi am trecut prin fazele astea si stiu cum e. Pragul de 250V mi se pare mult, toate aparatele daca va uitati pe etichete au tensiunea maxima admisa de 230-240V. Deja de la 240V incolo incepe sa devina periculos, dar fiecare face cum considera.Hai ca se poate! Curaj ! Link spre comentariu
Vizitator Mythica Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 @Paco: De ce ati folosit pt pinul de intrare in pic tensiunea dupa a 2-a punte si implicit cu un divizor rezistiv de putere? Nu era mai simplu dupa transformator? Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Era mai simplu, dar nu am obtinut rezultate satisfacatoare la timpii de comutatie. Am scris intr-un post anterior. Iar condensatorul ala din schema ne-a dat de cap. Dupa care am renuntat la el. Insa lucrurile s-au inrautatit si mai mult. Si atunci am recurs la metoda asta. Si toata treba s-a rezolvat din soft. Dar nu pot sa dau prea multe amanunte ca nu am facut eu softul. E ceva legat de nr. de citiri pe o alternanta. Daca vreti mai multe amanunte luati legatura cu colegul meu care a facut softul la adresa de mail trecuta intr-un post anterior. ([email protected]) Link spre comentariu
Vizitator Mythica Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Alta intrebare: Care era timpul de raspuns al picului in prima faza (dupa puntea cu condensator) si care este acum (cu citiri multiple ale valorii tensiunii)? Link spre comentariu
Stefan Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 - am urcat limita la 250 deoarece am in permanenta 230V la priza si cei 240V sunt cam aproape de mine, mai ales noaptea cand tensiune nu stiu ce tot face (noaptea ma trezesc cu UPS-ul ca tacane aiurea, insa nu cred ca ajunge la 250, probabil sunt fluctuatii).- cred pot face rost de un autotransformator (vechi da merge) pentru reglaje.- pana la urma tot din trafo ii fac alimentarea pentru ca alimentarile astea "live" imi dau batai de cap (am avut probleme cu 12F629 cand a fost alimentat din sursa "pasiva" cu un condensator serie+rezistenta) Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Pt. Mythica. nu pot sa spun cu exactitate cat era ca nu l-am pus pe un osciloscop. Noi am observat asta cand faceam probe. Pe interfata cand era legat la calculator. De exemplu cand variam tesiunea spre plus si atingeam pragul de 240V nu decupla sau decupla cu intarziere. Intarzierea nu era foarte mare dar era sesizabila. In schimb la pragul de jos adica la 190V decupla bine, instantaneu. Deci problema era spre pragul superior. Acum cu schema asa cum am prezentat-o merge brici, decupleaza instantaneu. La ambele praguri (inferior, superior).P.t. Stefan. Si al nostru este vai mama lui, vechi si amarat de pe vreamea lu' nea Ceasca. Dar ne-am facut treaba cu el. Iar tensiunea las-o asa daca crezi ca o sa ai probleme. Un 245V cred ca totusi ar fi un compromis bun. Si ma bucur ca ai renuntat la ideea cu alimentarea prin condensator.Spor Link spre comentariu
Vizitator gepi Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Salut, in atas aveti poze cu montajul realizat de noi (Paco+Dan) eu inca nu-lam pus pe perete mai am de modificat putin tabloul cel vechi.Montajul meu e mai mic si decit pentru o ramura , avand decit un circuit de prize, Paco are cu 4 relee pentru 2 circuite de prize .Definitivarea softului si a montajului a durat 2 luni, au fost 2 luni de "conflicte" fiecare cu ideile lui cit mai colorate : vreau 3 LED-uri ... mai bine unul clipitor .....vreau buzer... nu ca ma scoala noaptea .... 2 relee contacte in paralel ... mai bine unul mai teapan.... 2 relee pe o iesire a PIC-ului ......relee comandate separat....... profesor cautat pe la facultate pentru algoritm analiza "fenomenelor tranzitorii RENEL" ..... etcSa pornit cu PIC16F876A pentru ca initial am dorit sa folosim o intrare analogica pentru masurat tensiune si alta (altele) pentru frecventa ..... eu vruiam iesiri multe sa-i facem si afisarea tensiuni pe panou... si pentru spatiul de memorie suficient de mare astfel DAN avea spatiu de joaca ....si nu in ultimul rand pentru ca se gaseau la Dan in sertar.Initial divizorul de masura a fost dupa traf cu punte red si condensator.... sa mutat direct pe 220 si cu condensator iar in final a ajuns fara condensator toate aceste in urma testelor a zeci de valori de rezistente si condensatori.Softul scris de Dan se impaca perfect cu acest montaj. Presupun ca se poate face si altfel montajul (adica divizorul ) dar algoritmul de masura trebuie adaptat la solutia respectiva.Initial am avut si o baterie de 9V pentru mentinerea alimentarii PIC-ului dar a deveniu inutila dupa ce a fost modificat softul .Noi suntem multumiti de cum merge in aceasta varianta.Succes ! Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Ca si prietenul meu gepi, va trimit si eu cateva poze cu dispozitivul montat, de data aceasta si in exercitiul functiunii. Sper ca asta sa va dea un plus de curaj.Hai ca se poate! Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 2, 2009 Partajează Postat Noiembrie 2, 2009 5 cu mapa 2 cu sapa = 3969 de vizualizari ale subiectului Interes mare, participarea...invers proportional.Hai ca se poate! Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 2, 2009 Partajează Postat Noiembrie 2, 2009 Revin cu schemele, cablajele si modelele de relee folosite de noi. Sunt 2 modele de cablaje pt. cele 2 modele de relee folosite, atat in format Eagle (pt. cine mai vrea sa faca modificari), cat si in format pdf la scara 1/1, pt. cei care vor sa le foloseasca ca atare. Cablajele sunt ambele pt. 2 ramuri pe prize. Deci cablajele se pot echipa si pt. 1 ramura si pt. 2, in functie de nevoi. Inca doua mentiuni. O sa observati pe scheme urmatoarele: 1) Releele sunt figurate cu contacte normal inchise, dar pe cablaje sunt normal deschise, deci in schema e o greseala (mea culpa)-cablajele sunt OK 2) Zener-ul de 5v1 este figurat si pe placuta pic-ului si pe cablajul de forta, in concluzie se poate pune unde se doreste Daca sunt nelamuriri nu ezitati sa scrieti. Bafta! Link spre comentariu
Vizitator Mythica Postat Noiembrie 2, 2009 Partajează Postat Noiembrie 2, 2009 Versiunea a doua:Detectia se face direct din 220, astfel se elimina problema intarzierii raspunsului ridicata de Paco.[attachment=1]prot_2.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator Paco Postat Noiembrie 2, 2009 Partajează Postat Noiembrie 2, 2009 Bravo Maestre! Si o intrebare, ce tensiune ai pe pinul de masura? Link spre comentariu
Vizitator Mythica Postat Noiembrie 2, 2009 Partajează Postat Noiembrie 2, 2009 La limita maxima (240V) are 4V, iar la cea minima (190V) 3,2V.Se poate vedea din divizorul rezistiv. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum