Vizitator dany1eo Postat Decembrie 29, 2008 Partajează Postat Decembrie 29, 2008 Posibil sa se mai fi facut... Deorece am mai facut un asemenea aparat de sudura si am cam vazut ce si cum, am zis ca nu e rau sa am asa ceva prin ograda (a se intelege atelier), si pentru ca pe celalalt l-am dezmembrat, trafo fiind utilizat intr-un redresor auto, desigur cu secundar rebobinat, am inceput constructia acestuia, pe care o sa il prezint pas cu pas pana la final, posibil ca si altii sa fie interesati de asa ceva, o carcasa, diverse table prin carcasa sunt chestii de care te lovesti si care nu merita de multe ori sa pierzi timpul cu gauritul.Baza acestuia fiind un transformator de la un cuptor cu microunde cu magnetronul defect care a suferit un transplant de traf, fit si magnetron de la un altul care avea ceva comenzi digitale greu de folosit.Trafo original are puterea de 1950W, infasurare primar 220V, secundar 3,4V/10A, 3000V/655mA, infasurari bobinate separat.Pentru scopul propus bobinajul secundar se taie, lasanduse liber spatiul pentru noul conductor de bobinaj, avand grija sa nu se deterioreze infasurarea primara.In secundar am folosit conductor recuperat de la bobinele de demagnetizare de la TV color punand mai multe fire in parallel, 440 fire cu D-0,6mm cu lungimea de 80cm la capete fiind introduse in doua bucsi filetate de cupru si cositorite, am bobinat doua spire obtinand o tensiune de 3,4V la 440A nominal(sunt curios cat e in timpul sudurii), celalalt avea 300A si sudam table de0.8mm(otel). Cuplarea trafului la retea se face prin: intrerupator de 2x16A, temporizator reglabil, releu de putere si o siguranta de 20A/250V. Temporizatorul pe care l-am folosit e un releu de semnalizare auto Volvo cu un integrat tip U6043B, pe care l-am modificat adaugand un potentiometru ptr reglarea timpului de sudura , acesta alimenteaza un releu de putere recuperat tot de prin cuptorul cu microunde, varianta aceasta am folosit-o pentru ca nu aveam chef sa fac un cablaj ptr un temporizator new, variantele pot fi si altele, fiecare poate face un temporizator cu ce are la indemana, dar nu foarte foarte simplu, e nevoie de putina precizie(+5;-5%).Cam pana aici am ajuns cu lucrarea, revin cu restul pe masura ce inaintez, acum lucrez la sasiul pe care vin montate acareturile. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 29, 2008 Partajează Postat Decembrie 29, 2008 frumos cum ai fixat sarma pe traf? sau cum urmeaza s-o fizezi?ca daca o lasi asa,s-ar putea sa bazaie urat cand faci sudura Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 frumos si bun asa ceva pe la casa omului(adica atelier)totusi nu te-ai complicat cam mult cu sarma din secundar?gaseai pe la shmelturi 1m de cablu de 16mm patrati cu izolatie cauciuc si nu te complicai cu atatea sarme... Link spre comentariu
Blind Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Da-i bataie...sunt curios ce rezultate vei obtine. Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 frumos si bun asa ceva pe la casa omului(adica atelier)totusi nu te-ai complicat cam mult cu sarma din secundar?gaseai pe la shmelturi 1m de cablu de 16mm patrati cu izolatie cauciuc si nu te complicai cu atatea sarme...Gaseam conductor, dar la aprox. 100Km ma costa motorina mai mult decat conductorul, pe de alta parte am o racire mai buna fara izolatie PVC sau cauciuc, sa nu mai zic ca timpul pierdut pe drum l-am folosit la confectionarea conductorului.Poate ai vrut sa zici 16mm diametru ... Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 frumos cum ai fixat sarma pe traf? sau cum urmeaza s-o fizezi?ca daca o lasi asa,s-ar putea sa bazaie urat cand faci suduraIntre spire pun mica, lacuit, coliere, o sa pun o poza cand e "la gata"... Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 ...Poate ai vrut sa zici 16mm diametru ...chiar 16 mm patrati am vrut sa zic.nu cred ca ai tu loc in fereastra trafului sa bagi cablu de 16 mm diametru si sa dai 2 spire...apropo:prin metoda ta ce diametru a conductorului de bobinaj a iesit? Link spre comentariu
yo6ial Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Chiar azi, plimbandu-ma prin alte curti (forums) am remarcat si urmarit o discutie pe tema asta. Respectivul a abordat metoda capacitiva, pentru sudat tablitele pa acumulatori. Un supercapacitor in gama 1-2F incarcat undeva la 4-6 volti era descarcat printr-un tiristor zdravan si electrozi. Asta doar ca idee. Iar cu sarma groasa de bobinaj, cand e nevoie de tensiuni mici si curenti foarte mari, eu am mai bobinat cu tabla de cupru, fasii taiate cat permiteau tolele, apoi izolate cu panza de bumbac si lac, sau cu banda adeziva termorezistenta. Oricum, faina treaba, dany1eo. Ramane sa faci ansamblul cu pedala care coboara electrodul si actioneaza intrerupatorul cand a ajuns electrodul pe piesele de sudat Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Realizarea e "curata", dar din "amintirile" mele din trecut, transformatoarele erau de vreo 10 ori mai mari, probabil ca o sa fie greu de sudat table mai grosute... Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 ...Poate ai vrut sa zici 16mm diametru ... chiar 16 mm patrati am vrut sa zic.nu cred ca ai tu loc in fereastra trafului sa bagi cablu de 16 mm diametru si sa dai 2 spire...apropo:prin metoda ta ce diametru a conductorului de bobinaj a iesit? Fereastra trafului are 45X20mm, ce zici incape? Sau ne dam cu presupusul pana reusim ceva constructiv? Diametrul la ce am facut eu e de 14 mm, 440buc conductor emailat de 0,6mm diametru. Eu asa am vrut sa il fac, tu poti sa il faci cum doresti, daca poti veni cu o idee buna e OK daca nu, intreaba, probabil se gaseste cineva sa raspunda... Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Chiar azi, plimbandu-ma prin alte curti (forums) am remarcat si urmarit o discutie pe tema asta. Respectivul a abordat metoda capacitiva, pentru sudat tablitele pa acumulatori. Un supercapacitor in gama 1-2F incarcat undeva la 4-6 volti era descarcat printr-un tiristor zdravan si electrozi. Asta doar ca idee. Iar cu sarma groasa de bobinaj, cand e nevoie de tensiuni mici si curenti foarte mari, eu am mai bobinat cu tabla de cupru, fasii taiate cat permiteau tolele, apoi izolate cu panza de bumbac si lac, sau cu banda adeziva termorezistenta. Oricum, faina treaba, dany1eo. Ramane sa faci ansamblul cu pedala care coboara electrodul si actioneaza intrerupatorul cand a ajuns electrodul pe piesele de sudat Da e interesanta ideea, am avut ocazia sa vad pe viu asemenea sistem, mai putin partea de comanda care era cu un contactor nu tiristor.La varianta cu bobinajul cu tabla m-am gandit si eu, dar nu am avut tabla, asta e una, si a doua e ca trebuia tabla groasa, si chiar decalita nu reuseam sa o "var" prin fereastra trafului existent, fiind sudat, dar merge la un trafo la care se pot scoate tolele, varianta se aplica si la trafurile cu miez de ferita din sursele in comutatie, cel putin asa am gasit in uneleMa gandeam sa fac actionarea cu un servomotor sau cu un solenoid de la demaror auto, ce zici? Pe care sa o fac?. Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Realizarea e "curata", dar din "amintirile" mele din trecut, transformatoarele erau de vreo 10 ori mai mari, probabil ca o sa fie greu de sudat table mai grosute... Da, e adevarata chestia cu trafuri mari, dar eu doresc suduri la table subtiri #1+1mm si cu punct de maxim 2-3mm in diametru, si avand experienta celui pe care l-am facut inainte ma gandesc ca obtin ce vreau, daca nu, caut un trafo mai mare, si fac altul, vom vedea.Cred ca conteaza si marimea punctului de sudura, avand in vedere si rezistenta mecanica a sudurii si scopul pentru care se foloseste sudura respectiva, nu ma intereseaza sa sudez caroserii auto unde punctul de sudura tre sa fie de 5-8mm diametru pentru a nu se sfasia tabla din cauza solicitarilor mecanice la care e supusa sudura si unde trebuie un curent de cateva mii de amperi. Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 am reusit sa fac si suporti de electrozi, din cupru cu diametrul de 20mm si lungimea 400mm, electrozii sunt mai subtiri dar de lungime mica, unul de 8mmd cu reglaj perpenticular pe tija fixa si unul de 6mm pe tija mobila dar cu lungime de 30mm... Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Nu sunt un specialist in domeniu, dar electrozii mi se par cam "firavi", la masinile pe care le-am vazut eu (ind. auto, deci table de circa 1mm) forta de apasare era de cateva zeci bune de kg, iar electrozii din CU masiv aveau (sa zicem) un diametru de 30 mm, cu varf conic (ca un creion mare...) si nu erau indoiti la 90° ci apasau in lungul generatoarei.La fel, secundarul era o "spira" dintr-un pachet de table de circa 0.2-0.3 mm (sectiunea bruta a cuprului, din amintiri, 6-8 cmp), "spira" fiind usor de "indoit" pe una din axe din acest motiv.Bafta in continuare, sunt curios ce iese... Link spre comentariu
Vizitator dany1eo Postat Decembrie 30, 2008 Partajează Postat Decembrie 30, 2008 Nu sunt un specialist in domeniu, dar electrozii mi se par cam "firavi", la masinile pe care le-am vazut eu (ind. auto, deci table de circa 1mm) forta de apasare era de cateva zeci bune de kg, iar electrozii din CU masiv aveau (sa zicem) un diametru de 30 mm, cu varf conic (ca un creion mare...) si nu erau indoiti la 90° ci apasau in lungul generatoarei.La fel, secundarul era o "spira" dintr-un pachet de table de circa 0.2-0.3 mm (sectiunea bruta a cuprului, din amintiri, 6-8 cmp), "spira" fiind usor de "indoit" pe una din axe din acest motiv.Bafta in continuare, sunt curios ce iese...sorin6...eu NU vreau sa imi fac masina. am o Toyota 4runner, imi ajunge...am vazut si eu chestia cu secundarul din table de Cu e OK Stai aproape ca dupa revel e gata, si eu sunt curios, mai ales ca ma agit si pe aici.salve! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum