Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Poze din atelierul meu


tehnicus

Postări Recomandate

Despre freza pe care o am la vinzare stiu lucruri aproximative.E fabricata in ungaria (asa mi-au spus cei de unde am cumparat-o) ,cintareste aproximativ 800 kg (asa am estimat eu) ,puterea motorului aproximativ 2.5 kw (nu se intelege pe placuta motorului) iar marca ; tipul si anul fabricatiei nu le stiu.Dimensiuni 150 cm inaltime ,80 cm lungime si 58 cm latime ( dimensiuni fara masa transversala care are 110 cm).Accesoriu are doar setul de pensete pentru capul vertical.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • tehnicus

    6

  • Spitfire

    3

  • nostrom

    2

  • sorinpavel

    2

Top autori în acest subiect

Spre a nu lasa ne-argumentate unele chestiuni din polemica cu marlowe, postez in continuare o serie de 5 imagini.Imaginea a I-a demonstreaza pe un utilaj – care nu este destinat unei asemenea operatii – ca strunjirea unei pietre cu un cutit armat cu placuta din carbura metalica este reala si argumentatia mea nu este „politica”.[attachment=4]Strunjire piatra polizor 2.jpg[/attachment]Imaginea a II-a este un detaliu, din care se vede ca fotografia este facuta in timpul strunjirii. Se vad traiectoriile particulelor abrazive desprinse din piatra.[attachment=3]Strunjire piatra polizor 3.jpg[/attachment]Piatra prelucrata este o piatra de polizor purtand marca CARBOCHIM, de unde se vede ca apreciez aceste produse, pe care eu insumi le folosesc. Acest lucru nu ma face insa sa exagerez calitatile lor, sau sa limitez parametrii unui proces de prelucrare foarte sofisticat – asa cum este rectificarea la cei pe care aceasta fabrica ii indica pentru propriile produse.In imaginea a III-a am reunit la olalta un disc diamantat, pe care-l folosesc la ascutirea sculelor mai dure si un diamant incastrat in suport metalic destinat taierii pietrelor de rectificat. Se poate remarca cu aceasta ocazie ca nu ma situez in „lumea a treia” a tehnicii.[attachment=2]Scule diamantate.jpg[/attachment]In imaginea a IV-a este dat un cadru general al unei operatii de taiere pe strung a unei pietre de polizor folosind diamantul prezentat mai sus.[attachment=1]Diamantare piatra polizor 1.jpg[/attachment]Ultima imagine este un detaliu care demonstreaza ca fotografia a fost facuta in timpul prelucrarii. Se vad de asemenea traiectoriile particulelor abrazive desprinse.[attachment=0]Diamantare piatra polizor 2.jpg[/attachment]Intrucat postarea este offtopica, la fel ca cele din pagina anterioara, las la dispozitia celui care modereaza subforumul daca o va pastra sau o va muta in alta parte.Mentionez ca prezenta nu este o reluare a polemicii si orice interventie a lui marlowe nu va avea drept urmare continuarea acesteia. Am vrut doar sa demonstrez ca ceea ce am sustinut este argumentat tehnic si nu „politic” si – mai ales – cu aplicatii in practica.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator craciunescu bogdan

Stimate coleg, doar o mica precizare despre turatia sculei (despre celelalte aspecte, urmeaza!):la rectificare viteza de aschire este de ordinul a 20-60 m/sec. Avand in vedere ca discul din imagine este cam 140-170 mm diametru folosind formula v=pi*D*n/1000*60, in cazul nostru rezulta turatia n a pietrei n=v*1000*60/pi*d, deci luand v=40 m/s rezulta n=40*1000*60/pi*150~3400 rot/minDeci nici vorba de 10000-12000 rpm cum ati scris.Am sa revin cu niste prospecte de masini de rectificat pentru deplina lamurire, si da, masina din poza e o masina de rectificat plan, am sa pun o poza si cu masina de ascutit scule, care arata putin altfel. (asta o spune un absolvent si proiectant de masini unelte)

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

strunjirea unei pietre cu un cutit armat cu placuta din carbura metalica este reala si argumentatia mea nu este „politica”

Am rectificat de foarte multe ori pietre de polizor pe strung (diametre de 160...250mm). Am lucrat cu turatia de 16RPM (rareori 32RPM) si in majoritatea cazurilor nu am folosit cutite cu virf din carburi metalice; a fost suficient sa prind in portcutit o bucata mica din foaie de arc de autocamion (din ARC3) si merge foarte bine - problema este doar praful rezultat in urma operatiei de strunjire si care ajunge pe sania strungului - trebuie bine indepartat prin suflare cu aer comprimat.
Link spre comentariu

Asa se si face, dar operatia este doar una aproximativa. Atunci cand piatra de polizor s-a descentrat in mod substantial, ca urmare a utilizarii de lunga durata si polizorul trepideaza vizibil, ea nu poate fi recentrata decat pe masini-unelte. Cutitul de strunjit, are in port-cutitul strungului rigiditatea necesara recentrarii pietrei, fata de corectia superficiala cu o bagheta de carborund tinuta in mana.

Link spre comentariu

Si cu asta ce am facut ?Am dat banii pe vermut.Stimate Domn OLA Daca polizorul nu este in parametrii nu se mai foloseste.Piatra se uzeaza dar nu se descentreaza decat daca a fost montata/centrata incorect iar cei care folosesc polizorul nu stiucum se polizeaza o piesa la el

Link spre comentariu

Piatra se uzeaza dar nu se descentreaza decat daca a fost montata/centrata incorect iar cei care folosesc polizorul nu stiucum se polizeaza o piesa la el

Stiu sau nu stiu (cei care lucreaza cu polizorul) piatra tot se descentreaza, daca ascuti burghie de la 16 in sus si e indeajuns ca piatra sa prinda bataie, nu stiu care e fenomenul, poate ca e de vina insasi faptul ca intra in vibratii tot ansamblul polizor, nu stiu, insa mai de vreme sau mai tirziu o piatra folosita ca in exemplu de mai sus va prinde bataie.
Link spre comentariu
Vizitator ghitarosca

am si eu un pantograf

 

 

 

POZA

 

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de Madalina: 8/08/2011

Imaginea era prea mare si din aceasta cauza mesajele erau dificil de citit.

 

Editat de ola_nicolas: Multumesc sefa! Astfel de poze sunt prin toata sectiunea. Inca nu ma apucasem sa fac o revizie sistematica.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

@tehnicus: Desi acest topic este unul dintre reperele sectiunii si desi ai realizari evidente in domeniu, nu prea participi la discutiile pasionatilor de masini unelte. Daca totusi ai timp si mai urmaresti evolutia acestui topic, te invit sa ma contactezi pe MP, daca accepti sa colaboram in scopul repunerii acestui topic in posesia celor mai valoroase atasamente.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări