Dr.L Postat Noiembrie 25, 2011 Partajează Postat Noiembrie 25, 2011 Capacitatea unui acumulator auto e cea inscrisa pe el,la fel ca si la cei cu gel La tensiunea de mentinere de 13,4-13,6V acc auto nu ar trebui sa consume cine stie ce,la fel ca si cel cu gel. Oricum consumul asta nu pune problemeDiferenta dintre acumulatorii astia,e ca cei auto isi pierd capacitatea mai repede ca cei cu gel. Dar pana la un moment dat merg si cei auto.Diferenta de pret dintre ei e de 3-4 ori! Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 25, 2011 Partajează Postat Noiembrie 25, 2011 Pai in alte parti sunt oameni care spun ca de 3 ani se descurca cu acumulator de masina + UPS.Eu ce ar trebui sa cred?Eu am intrebat unde gasesc un invertor cu Stepped Sine Wave mai ieftin, care din ce am vazut aproximeaza foarte bine un sinus, nu e pur dar este acceptabil. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 25, 2011 Partajează Postat Noiembrie 25, 2011 Daca le cade curentul doar o data pe an,sau doar cate 5 min sau ii mai tine acumulatorul doar 20 de min etc...Crezi ce vrei,doar sunt banii tai,aici aflii punctul de vedere stiintific.Daca acei acumulatori s-ar testa in aceleasi conditii,diferentele ar fi evidente. Totodata,diferentele depind si de conditii Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 De un Rombat Tempest ce parere aveti e buna ptrasa ceva? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 Daca e de traciune/semitractiune,e mai buna ca o baterie auto banala Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 http://www.mivarom.ro/catalog/product_r ... ws_id=8769 Culmea ca cineva scrie ca l-a cumparat si functioneaza ptr exact asa ceva... Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 http://share.ovi.com/media/bbogdanmirce ... rcea.10260 http://share.ovi.com/media/bbogdanmirce ... 259?sort=0 http://share.ovi.com/media/bbogdanmirce ... 258?sort=0 http://share.ovi.com/media/bbogdanmirce ... 257?sort=0 Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Cam greu de racit UPSul asta fara-i tai carcasa.Si e scoate unda dreptunghiulara,nu tocmai protrivita pt pompele centralelor.Dar macar nu e chinezarie si desi forma de unda e dreptunghiulara,aparatul de masura arata 220v indiferent de sarcinaAi grija sa nu-l conectezi pe dos,ca nu rezistaSi sa-l racesti si cand incarca,si cand merge pe acc Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Merci, vedem in weekend cum face pompa pe el.Tot Made in China e...Din pacate bateria nu cred ca mai am ce face cu ea...am incarcat-o 6h si a tinut un bec de 75W jumatate de ora...Oare sa manaresc UPS-u sa incarce pana ce ajunge bateria la 14.4 V...ca acuma incarcarea se opreste la 13.5 din ce am vazut eu.Daca bateria nu e buna (de asta a si fost data jos de pe masina ca nu mai pornea masina), ma bate gandul sa iau o bateria VRLA de la Rombat sau de 12Ah sau de 24Ah dupa buget.Cooleru e la 220 si e provizoriu pus asa, dar se cunoaste ca arunca aerul cald de deasupra carcasei...Cred ca o sa dau niste gaura acolo si cooleru sa scoata aeru cald in sus ce parere aveti? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Nu conteaza unde e facut,ci la ce calitate. Tripp Liteul nici nu se compara cu mizeriile din magazine! Si crede-ma,ca e un UPS bun si construit cu simt de raspundere! UPSul ala incarca cu vre-o 700mA-1A,deci calculeaza cat timp ii ia sa incarce acumulatorul ala auto... Normal ca la curentul asta de incarcare,tensiunea de pe acumulator creste lent. Nu stiu daca tensiunea urca pana la 14,4V cand incarca acc,ca apoi sa scada la 13,5V pt mentinere,dar cert e ca e mult mai simplu sa incarci acumulatorul cu un redresor care sa se opreasca la 14,5V! Incarcarea se va face mai rapid (daca ii pui un redresor capabil) si nici nu te mai chinui sa intervii in UPS (ca numai simple nu sunt modificarile astea!) Firele si bornele alea sunt niste glume,vezi sa nu dai foc la ceva p-acolo! Mie ventilatorul ala imi pare pus pe carcasa...fara sa faca nimic. Ai putea pune un ventilator sa bage aer pe la locasul bateriei si sa mai decupezi peretele dintre acc si traf. Aerul va iesi prin gaurile gata facute in carcasa. Uite niste poze cu aparatul: http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401396.jpg http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401395.jpg http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401393.jpg http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401392.jpg http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401388.jpg Din moment fe faci modificari,mai bine citeste si cum sta treaba cu ele,ca practic totul s-a mai scris deja! viewtopic.php?f=41&t=7050 Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 30, 2011 Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 Merci de raspuns.Firele de la baterie la UPS sunt de 2.5mm, in conditiile in care o sa am doar pompa deci maxim 75W, adica in jur de 6-7A prin ele eu zic ca e destul...din ce stiam eu un fir de 5 mm duce 125 A ... Am facut niste masuratori la servici cu colegii de la hardware si intr-adevar incarcarea e la 0.8 amperi.Si incarcarea s-a oprit la 13.5 V adica tensiunea bateriei n-a mai urcat dupa ce a ajuns la aceasta valoare.Ventilatorul l-am pus asa provizoriu ptr ca nu stiu cum si unde sa-l pun, din pacate e de 12 cm si e prea mare sa incapa in locasul bateriei...eu ma gandeam sa dau niste gauri deasuptra carcasei si ventilatorul sa-l pun sa sufle in sus, ca sa antrenereze aerul cald in sus...L-am pus asa aseara ptr ca atunci cand incarca bateria se incalzeste, nu tare, dar mai tare decat atunci cand trage din baterie, si l-am pus asa ptr ca ventilatorul are un flux de aer tare si practic a mentinut rece carcasa pe tot timpul incarcarii.Din pacate dupa cum spuneam bateria aia cred ca e buna doar de casat, asa ca imi ramane alegere sa iau un VRLA de 24Ah de la Rombat care e pe la 170 RON sau sa iau una de masina de vreo 40-50Ah care e tot pe acolo pe la 200 RON...Ma gandesc ca solutia cea mai eleganta si fiabila ar fi cu cea VRLA nu?Nu mai am nevoie de redresor si alte tampenii, e facuta ptr asa ceva, se poate descarca din ea destul de mult, etc etcAm citit topicul si de aici si de pe softpedia, dar unele chestii sunt particulare...stii cum e...Merci de sfaturi, ma bucur ca Trip Lite e o chinezareala mai de firma asa...Azi cred ca dau o fuga la cei de la Rombat la reprezentanta lor din Iasi sa vad de o baterie de UPS, am calculat si e cam 6.5-7 RON /Ah deci destul de rezonabil.Astept parere Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 30, 2011 Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 Tripp Lite nu e nici pe departe chinezarie,sa repet si a 3-a oara? Redresorul nu are legatura cu tipul acumulatorului,ci doar cu capacitatea si timpul de incarcare al acestuia.Cel mai bun raport Ah/ron (dintre VRLA) il au acumulatorii de 7Ah,urmati de cei de 17-18Ah,ca sunt cei mai raspanditi.Pune fire de 4-6mm^2,nu te zgarcii. Si punele exact cat trebuie,adica cat mai scurte posibil.Explicatiile exista,trebuie doar sa le citesti Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 30, 2011 Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 M-au dezamagit cei de la Rombat.In primul rand preturile de pe site sunt fara TVA Apoi in Iasi la reprezentanta nu au nici o baterie UPS pe stoc.In schimb am avut o surpriza foarte placuta cu cei de la Caranda.Au reprez in Iasi.Au baterii de UPS pe stoc.Sunt super ieftine.Am luat una de 7.2Ah care incape la fix in UPS si am dat pe ea 51 RON. Deci aprox 7 RON/Ah.Am montat-o in UPS, deci firele originale care sunt groase si super scurte.Ce nu mi-a placut ca papucii aia nu au intrat pe conectorii aia super tight, i-am strans eu putin cu un patent.Am pus becul dar da warning de low battery.Acuma e la incarcat.Deci acum UPS e "ca nou", baterie schimbata alea alea.Totusi as pune si ventilatorul ala deasupra asa, acolo langa centrala e temperatura mai mare, ca sa-l tin cat de cat la racoare.Nu prea am de gand sa gauresc carcasa, cred ca il pun asa in picioare si il prind cu o banda ceva de UPS, sau nush cum sa ma prind de el.Faza ca n-as vrea sa tai carcasa si nici s-o desfac.Cat ar trebui sa mearga o pompa Grundfoss 25-40 pe o baterie de asta de 7.2Ah noua incarcata full?Cam asta e istoria, maine plec acasa la centrala, montez UPS si facem o proba sa vedem daca e destula autonomie ptr ca purta apa prin calorifere cat sa scada temperatura din centrala...Daca nu e destul atunci o sa mai iau inca o bateri de 7 sau chiar de 12 si o pun in parelel cu prima.La banii astia ptr mine se merita.Un mare ptr cei de la Caranda. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 30, 2011 Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 Ar trebui sa tina vre-o 15-30 min.Bornele au fost largite de vechiul acumulator,care avea bornele mao groase,deci nu-i nici o problema,ca se rezolva cum ai zis si tu,cu patentulCaranda=cei mai ieftini,care sunt totusi de calitateSigur da alarma de acc descarcat si nu doar iti arata ca merge pe acumulator? Ca deobicei,acumulatorii noi sunt gata incarcati Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Noiembrie 30, 2011 Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 Avea voltaj 12.6 pe ea... Oricum stie UPS ce sa faca? O las noaptea asta si maine ii fac o proba, oricum mai mult de juma de ora nu are cum sa tina un bec de 75W. http://www.smartgauge.co.uk/peukert.html http://www.vonwentzel.net/Battery/00.Gl ... index.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum