Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

center-tap si punti de diode

srdjan

Postări Recomandate

salut...am o mica dilema daca ce vreau sa fac e o solutie buna sau se poate si mai bine...folosesc un center-tap de 2x12 100W zice el...desi masurat pe fiecare 1/2 imi da 14,6V (desi la priza am 205-210V) iar pe 1/1 imi da evident 29.2Vam facut o sursa de reglabila stabilizata cu lm723 (cirip ms de lamurirea cu simulatorul - deh...pe langa ca sunt incepator...mai nici nu vad padurea de copaci :rade: ) care scoate 2-37V si 2.5A... avand in vedere ca piesa e facuta in scopuri didactice [desi va zace restul vietii intr-un dulap sau prin ceva beci prin "academia de stiinte exacte aradeana"] m-am gandit sa-i pun si un ventilator DC12V (cca200mA parca i-am masurat desi nominal cere 150 - cred ca franeaza de sete de ulei) inseriat cu un led 5mm alb (20mA, 3V cred) ca sa stiu daca ventilatorul inchide circuitul sau daca circuitul de ventilatie e intreruptam la dispozitie 2 tipuri de punti redresoare FW de 3A si 4A si m-am gandit sa pun aia de 3A pe center-tap pentru ventilator, led, si ce alte prostiute o sa-mi vina in minte (poate un voltmetru/ampermetru) si puntea de 4A pentru circuitul sursei in sineo alta varianta ar fi evident sa alimentez chiar cu iesirea surseidilema: care varianta imi recomandati?a) pe de o parte daca merg cu puntile redresoare in paralel una pe 1/1 din traf si una pe 1/2 din traf va fura curent din traf... si are de unde... dar un neuron imi spune ca a vazut pe undeva scris mare ca nu e tocmai bine sa pui punti redresoare in parale...dar neuronu nu-mi spune si de ce...il trimit la odihna :aut: b) daca alimentez chestiile "conexe" din iesirea sursei fur din curentul ce-l duce sursa... mai incalzesc si tranzistorii ca sa-i racesc... si nu imi stiu daca stabilizat cand folosesti un motoras DC mai e la fel de stabilizat...PS: cam lung postu pentru ce am vrut sa spun... dar incerc sa informez cat mai complet sa nu fie prea multe intrebari ulter