Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Oscilator 8Mhz

Vizitator icounter

Postări Recomandate

Vizitator icounter

Salutare tuturor.

Sunt destul de nou in electronica, dar mai invat.

Ma pasioneaza microcontroller-ele (avand in vedere ca sunt programator) si dupa ce am citit destul de mult pe internet tutoriale mi-am cumparat 2 atmega8 si 2 oscilatoare de 8Mhz.

Problema mea (sper sa nu radeti) ... este ca din toate schemele pe care le-am vazut oscilatoarele au 2 picioruse, ce mi-au dat mie astia la magazin are 4 picioruse (sa nu mai zic ca au fost si mult mai scumpe decat stiam eu).

La microcontroller am doar XTAL1 si XTAL2. Ma poate lamuri si pe mine cineva care e diferenta intre cele cu 2 si 4 picioruse, si cum il pot folosi pe acesta cu 4 ?

Oscilatorul este luat de aici, numarul articolului este 158119.

http://www.conrad.de

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Laci

3

• ghimpe--

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Cele cu 4 picioare contin si quartz si amplificator, se foloseste ca clock extern trebuie alimentat de la 5V si are iesire de CLK, aceasta conectezi la MCU(microcontroler) la pinul de clock in (vezi in pdf).Cel cu 2 picioare este numai quartzul care este defapt un filtru trece banda cu raspuns in frecventa f.abrubt, aici conectezi cele 2 condi respectiv la MCU clock in, clk out.

Link spre comentariu
Vizitator icounter