Dr.L Postat Februarie 12, 2009 Partajează Postat Februarie 12, 2009 un acumulator d-asta e incarcat pe la 14,5-15v,iar curentul de incarcare sa nu depaseasca 350-400mA pe cat posibil(incarcare in 20h) dar merge pana la 700mA(incarcare in 10h)vezi ca userul yo6ial a explicat treaba cu apa distilata intr-un topic deschis de mine Link spre comentariu
Jimmy Postat Februarie 12, 2009 Partajează Postat Februarie 12, 2009 multumesc cirip si Dr.L de sugestii. o sa incerc sa completez cu apa distilata in elementi. acumulatorii mei nu-s chiar capsulati. au deasupra un capac de plastic, pe care l-am indepartat, si sub el erau 6 capacele de cauciuc pe care le-am ridicat putin sa poata aerul sa circule cat timp sunt la incarcat, pt ca ma gandeam ca o sa inceapa sa fiarba la un moment dat, dar n-au fiert Link spre comentariu
Blind Postat Februarie 12, 2009 Partajează Postat Februarie 12, 2009 Sa va amuz putin: ieri la scarbiciu (cine munceste...) am gasit pe net un desulfator comercializat de o firma "de fitze" (a se intelege de top), fiind descris ca un produs minune, de ultima generatie apoi bagau niste abureli despre modul de functionare, abureli parca scrise de agentii de vanzari de la romstal (te cretinizeaza pe loc). Pretul era situat undeva la 98-99 lei (oare o fi fost la reducere? ) Link spre comentariu
Jimmy Postat Februarie 13, 2009 Partajează Postat Februarie 13, 2009 vezi ca userul yo6ial a explicat treaba cu apa distilata intr-un topic deschis de minemersi, am gasit viewtopic.php?f=13&t=35059 Link spre comentariu
Jimmy Postat Februarie 13, 2009 Partajează Postat Februarie 13, 2009 vezi ca userul yo6ial a explicat treaba cu apa distilata intr-un topic deschis de minemersi, am gasit viewtopic.php?f=13&t=35059 EDIT:am completat cu 8-9ml de apa distilata la fiecare element si in cateva ore de la operatiune a crescut curentul de incarcare de la 3mA la 120mA.multumesc inca odata pt sugestii Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2009 Partajează Postat Februarie 23, 2009 Am incercat eu sa pun apa distilata in acumulatori de tip Sealed Lead Acid Battery (cum sunt cei din UPS-uri de exemplu). Aveam asa ceva la o lanterna reincarcabila si auzisem ca pot fi recuperati. Rezultatele au fost descurajatoare.Inainte sa pun apa distilata acumulatorul tinea 5 minute.Dupa ce am pus apa distilata tinea cam 10 minute.Am cumparat un acumulator nou de aceeasi capacitate si acum tine aproape 2 ore. Link spre comentariu
tiristor Postat Februarie 23, 2009 Partajează Postat Februarie 23, 2009 Domnilor!acumulatoarele cu plumb pot fi reconditionate dacanu sunt rasturnate.Sulfatarea se face doar cand nu are acid in ele,in rest problema e ca pica pasta de pe elementi si sculcircuiteaza placile .Solutia ar fi spalarea acumulatorului.Pt aceasta se da o gaura de 5mm in fundulacumulatorului si de sus jet slab de apa.veti vedea cum iese pasta depousa.Dupa spalare,astupati gaurile si bagati acid de 1,27 in el si incepeti reincarcarea.Posibil ca unele acumulatoare sa fie deja moarte dar in 80-% de cazuri se poate salva si mai functioneaza 2-3 ani. PS nu va incredeti in asa zise desulfatoare,ABURELI> Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 1, 2009 Partajează Postat Aprilie 1, 2009 Hai sa ma bag si eu nitel in seama:1) Va rog nitica atentie: nu confundati scurtcircuitarea unui element (tensiune scazuta la borne, "element care NU fierbe" la incarcare) produsa de pasta cazuta sau de deteriorarea separatorilor si torsionarea placilor - defect grav, nerecuperabil, pasta mai poate fi spalata, cu sulfatarea (nu mai primeste si nu mai da curent=crestere importanta a rezistentei interne)2) Ca si la celelalte componente ale automobilului, un pic de profilaxie poate economisi nervi, bani, timpi si alte pierderi ocazionate de pene cu imobilizare. Daca in loc de a neglija unele simptome (demarorul se roteste mai lent, desi e destul de cald, indicatorul de tensiune sta mult pe "mic", chiar lumina farurilor e mai galbena, ventilatorul se roteste mai lent, frecventa semnalizatoarelor s-a schimbat) pana ce ajungeti in situatia "nu mai porneste", efectuati cateva verificari (nivelul electrolitului, densitatea lui, pierderi de electrolit - vizibile prin oxizii ce se formeaza la atacul acidului sulfuric - dar si masurarea tensiunilor pe baterie, generator si cativa consumatori "grei"), veti depista si remedia problemele (completare electrolit, functionare defectuoasa a incarcarii, oxidari de contacte cu incalzire la limita topirii plasticelor si perspective de necesar stingator!!)3) Boala numita sulfatare e descrisa destul de bine, atat in aceste 3 pagini cat si in link-uri. Nu s-a insistat prea mult pe (posibilele) fenomene care rezolva atat de greoaia indepartare a sulfatului care "gatuie" bateria (alaturi de procedeul cu impulsuri prezentat, se mai practica cicluri de incarcare-descarcare cu curent redus, dar cu rezultate discutabile). Montajul e relativ simplu si ieftin (nu am inteles cum se masoara impulsurile cu multimetrul, dar eu sunt mai...) si as incerca sa-l vad la lucru, insa rezultatele vor apare dupa ceva timp.4) Pentru bateriile "cu gel"; acestea au electrolitul "gelificat", astfel incat sa nu curga, permitand functionarea bateriilor si in alta pozitie decat "cu dopurile in sus" (totusi se recomanda calduros sa optati pentru ea, ca asigurand performanta maxima).Deci nu stiu in ce masura se poate constata ca un element ar fi uscat - nu am "intrat" in niciuna. Capacelele au un fel de supapa care sa permita gazelor sa iasa si sa nu "umfle" bateria, dar pierderea etanseitatii lor probabil ca e cauza uscarii (clar remediata prin umezire). Singura problema e ca o baterie remediata va fi tinuta numai cu gaurelele in sus si probabil va mai necesita o umezire periodica. Ca niste amatori entuziasti si cu bugete mici, vom depune un pic de efort, dar vom economisi pretul destul de piperat al unei baterii noi....Va doresc toate cele bune!! Link spre comentariu
Reynolds Postat August 6, 2009 Autor Partajează Postat August 6, 2009 se pare ca eu am si element in scurt si sulfatareinainte numai mergea deloc dupa ceva tratamente cu desulfatorul incarcare descarcare de 2 ori am reusit sa pornesc masina(Aro 244).se poate recupera si acel element?gaurirea nu prea mi se pare o idee buna Link spre comentariu
Reynolds Postat August 9, 2009 Autor Partajează Postat August 9, 2009 l-am gaurit si l-am spalat cu apa dar tot nu mergenu scoate bule ca ceilalti Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Ianuarie 22, 2010 Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 Pentru cei care nu stiu valoarea inductantelor bobinelor pentru desulfator .... este si cazul meu (nu am avut inca bani pentru un LC-metru si nu sunt convins ca ar merita pentru cateva bobine/an, poate doar pentru orgoliu) am gasit un link interesant: http://www.rcl-meter.strobbe.eu/ RCL-metru folosind placa de sunet a calculatorului, bineinteles, cu limitarile ei. Dupa ce voi face cateva teste, inclusiv pe harburi de calculatoare vin si cu rezultate. Imi place ca merge de la Pentium 200/W98. Link spre comentariu
Reynolds Postat Ianuarie 22, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 http://www.garajuluimike.ro/electrice/inductante.htm eu cand l-am facut am folosit un miez mai gros de ferita 1cm si ceva diametru(un singur strat), pentru cea mare, cu vreo 40 spire sarea rapid de 50 V doar sarma si trz sa suporte curentii Link spre comentariu
LostCell Postat Ianuarie 25, 2010 Partajează Postat Ianuarie 25, 2010 Tocmai am terminat si eu montajul, http://tinypic.com/player.php?v=wguqtd&s=6 http://i47.tinypic.com/6f4b4y.jpg Insa tiuie cam tare si se incalzeste tranzistorul,condensatorul ala ceramic de 2.2n de culoare albastra,scrie pe 222 nu observ nici o virgula,ar fi asta o greseala si sa fie alta frcventa decat cea care trebuie? Link spre comentariu
LostCell Postat Ianuarie 25, 2010 Partajează Postat Ianuarie 25, 2010 Impulsurile sunt de 51V,o sai l probez pe un acumulator 12V 4A obosit insa acuma e pus la incarcat,rombatu din poza are 5ani si daca nu porneste din prima masina trebe de impins Link spre comentariu
junior Postat Ianuarie 26, 2010 Partajează Postat Ianuarie 26, 2010 Condensator de 222 este de fapt de 2.2nF deci e bun .Problema cu tiuitul provine de la regimul de functionare al bobinelor care nu se prea pupa cu frecventa si factorul de umplere al oscilatorului .In functionare corecta tranzistorul tb sa fie caldut cu un radiator de 2cm patrati .La fel si dioda rapida trebuie sa fie rece . Daca dioda e prea lenta => poate apare tiuit si tranzistorul se incalzeste . Condensatorul de langa bobina de 220uH trebuie sa fie LOW_ESR cei din poza par foarte 'lesinati' . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum