Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

desulfator


Reynolds

Postări Recomandate

am mai bobinat peste ea sarma de pe inca una la fel si se pare ca am 50V(sper sa nu-mi joace feste multimeterul).bobina se cam incalzeste restul componentelor sunt putin calde.Eu am pus de 100 uF 25V si nu se incalzeste(105 gr C)De ce ai folosit condensator de 220 uF?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 118
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • junior

    20

  • Reynolds

    11

  • FlorinPTM

    9

  • shakalu_76

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

"De ce ai folosit condensator de 220 uF"Asta am avut atunci la indemana , asta am pus.Daca se incalzeste bobina atunci poti sa mai scurtezi impulsul prin scaderea rezistentei (corespunzatoare LM555 ) de la 22k parca , la 18K ori 15K.

Link spre comentariu

cam in cat timp recupereaza o baterie.am o baterie auto de 66Ah care are un element sulfatat cred.Cand o bag la incarcat pe redresor(simplu traf si punte) la aprox 13.5 curent continuu incepe sa fiarba, exceptie facand elementul despre care am vorbit.Mai pot spera sa o refac folosind acest dispozitiv?Alte solutii mai cunoasteti?

Link spre comentariu

Efectul cel mai pronuntat il obtii prin conectarea pulserului direct la baterie pana la descarcarea acesteia la aprox 11.6 , chiar mai mult .La o baterie de 66A tinand cont ca un pulser normal consuma intre 50-100mA/h => 24h*100mA=2.4A/zi => cam 30zile dureaza descarcarea completa folosind doar pulserul .Eventul se poate adauga un alt consumator pe baterie ( bec eventual , astfel obtii si un indicator vizual al starii de incarcare al bateriei) . Descarcarea lenta a acumulatorului ( sub 1/10 din curentul nominal ) grabeste procesul de desulfatare , permitand recombinarea elementelor chimice active. In orice caz ,si in functie de gradul de sulfatare al bateriei , acest proces este unul de durata care paote dura de la cateva zile pana chiar la cateva luni .Reactiile chimice pot fi grabite prin plasarea acumulatorului intr-o zona ventilata si cu temperatura de 30-35C. Procesul de "fierbere" al acumulatorului este absolut normal si chiar necesar insa el nu trebuie sa dureze prea mult timp intrucat se poate produce deteriorarea ireversibila a acumulatorului.

Link spre comentariu

salut... am si eu o baterie de ups 12v 12a/h 20h dintr-un ups. e foarte probabil ca bateria sa fie in stare buna si presupun ca imi va fi utila pe cand o sa am mai mult timp pentru a pune in practica "niste idei" (la vara daca am timp o sa ma gandesc la un robotzel cu o autonomie destul de apreciabila)insa nu stiu cum sa verific starea bateriei si cum sa o incarc si cum sa o conserv cat mai bine pana cand o sa am nevoie de ea (ups-ul nu mai exista)am spus ca nu stiu pentru ca nu vreau sa fac prostii de capu meu si sa ma destept cand e prea tarziu pt saracutza baterie :)merci si La multi ani! :101PS: bateria masurata cu voltmetru are cam 12.80V initial si i-am pus un ventilator de cooler DC 12V 150mA si scadea cam 0.01V/s tensiunea bateriei... deci mi-am zis ca bateria e ok si e si incarcata binisor ca sa se "conserve"totusi la baterii sunt afon de tot asa ca astept si o a doua parere

Link spre comentariu

Daca are 12.8V (fara sarcina ) atunci ar trebui sa fie OK, adica nu are placile de Pb corodate.Oricum , sulfatarea poate exista , in sensul ca bateria nu poate livra curentul nominal in sarcina .LA o baterie de 12AH , 150mA e floare la ureche .Ca sa o conservi cat mai bine poti incerca sa o descarci pana la 11.7V folosind o sarcina redusa (pana in 100mA , LED-uri , chiar desulfator ) iar apoi sa o incarci normal .

Daca a fost in UPS , atunci ea a fost incarcata in permanenta (float charge) si mai mult ca sigur ca a fost afectata de sulfatare.

La un acumulator nefolosit este de preferat sa ise aplice la circa 2-3 luni o descarcare lenta , urmata de o incarcare .

Pentru incarcare poti construi un incarcator simplu cu :

http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/bcgla.htm

http://brayl.com/Charger.htm

Link spre comentariu

am descarcat si incarcat bateria, nu a avut niciun efect asupra elementului defect (este cel de langa borna plus) bateria are 10,68Vla descarcare am folosit desulfatorul(pulsuri de 47-51.5 V) si diversi consumatori

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Am ezitat sa intervin pana nu s-a dat o concluzie (chiar provozorie...) Dupa parerea mea, problema majora in bateriile cu plumb nu e "sulfatarea" ci coroziunea plumbului si "caderea" pastei de pe el in electrolit sub forma de "noroi" pe fund...La prima chestie nu ai ce sa-i faci (decat sa schimbi elementul respectiv, deci sa faci din N baterii N-1 sau N-2), la a doua sa recuperezi acidul, sa-l filtrezi, sa speli bateria si sa repui electrolitul la loc, la concentratia nominala (funny.... bateria astfel tratata este "incarcata" dupa operatie, exceptand pierderile...)Sincer, dispozitive electronice nu am folosit "personal" (unii amici au facut-o fara rezultate spectaculoase insa...) deci evit sa-mi dau cu presupusul in acest sens...

Link spre comentariu

Am repetat procedura (descarcare lenta cu desulfator si apoi incarcare normala) pe acumulatorul mentionat anterior (12v/7.2Ah).Am adaugat circa 5ml apa distilata (EuropeanDrinks???) in fiecare celula.Dupa inca 3 cicluri complete decarcare/incarcare acumulatorul a ajuns sa reziste 40 ,60 respectiv 71 minute in sarcina de circa 30W .La prima incercare acelasi acumulator a rezistat 20min.

Desi acumulatorul este destul de vechi el a fost mentinut in permanenta in float-charge si de aici sulfatarea care i-a taiat din capacitate.

Daca insa un element este in scurt nu prea vad cum ai putea sa il reinvii. Eventual cu pulsuri scurte dar de curent mare a.i sa pulverizezi scurtul.

Link spre comentariu

Am repetat procedura (descarcare lenta cu desulfator si apoi incarcare normala) pe acumulatorul mentionat anterior (12v/7.2Ah).Am adaugat circa 5ml apa distilata (EuropeanDrinks???) in fiecare celula.Dupa inca 3 cicluri complete decarcare/incarcare acumulatorul a ajuns sa reziste 40 ,60 respectiv 71 minute in sarcina de circa 30W .La prima incercare acelasi acumulator a rezistat 20min.

Desi acumulatorul este destul de vechi el a fost mentinut in permanenta in float-charge si de aici sulfatarea care i-a taiat din capacitate.

Daca insa un element este in scurt nu prea vad cum ai putea sa il reinvii. Eventual cu pulsuri scurte dar de curent mare a.i sa pulverizezi scurtul.

te referi la cristalele formate ? eu am incercat cu pulsuri de curent mare dar nu am reusit nimic, cred ca acumulatorul era pierdut in totalitate. oricum un acumulator imbatranit isi mai revine (provizoriu) la cicluri repetate de descarcare si incarcare la curent constant.

stiu ca se gaseste si acid (concentratie destul de mica dar mai bun ca apa distilata) in magazinele piese auto. daca nivelul e prea scazut nu se mai poate umple cu apa distilata, devine prea diluat.

cum adica apa distilata "EuropeanDrinks???" sper ca nu e apa plata :rade: astia nu sunt o firma serioasa si sunt in stare sa puna apa de la robinet.

Link spre comentariu

europeandrinks chiar produce apa distilata.e imbuteliata in bidoane de plastic de 1L,diferite ca forma de cele de apa plata.chiar este de calitate aceasta apa distilata(am folosit-o sa completez nivelul la elementele unei baterii de stivuitor CAT).

Link spre comentariu

europeandrinks chiar produce apa distilata.e imbuteliata in bidoane de plastic de 1L,diferite ca forma de cele de apa plata.chiar este de calitate aceasta apa distilata(am folosit-o sa completez nivelul la elementele unei baterii de stivuitor CAT).

E bine ca produc apa distilata si nu a nimerit omu "Apa distilata de Rieni 100% pruna + 10% moca de sarbatoriLegat de acumulatorul meu... e teafar si nevatamat...mi-am facut si incarcatorul ce mi s-a recomandat...probabil ca o sa fac si desulfatorul sa-l am in sertar... ca baterii tot se mai gasesc pe ici pe colo... :freaza:
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

am si eu o problema...am 2 acumulatori de 12V/7Ah care au functionat pe post de baterii back-up pt o alarma. cand i-am primit i-am masurat pe amandoi. unul avea 10.8V iar celalalt avea 1.3Vam folosit circuitul de incarcare din alarma (stabilizator cu LM317 reglat la 14V constant) pt a incarca acumulatorii. cel care avea initial 10.8V s-a incarcat pana la 12.8V in cateva ore bune, la un curent initial de 800mA care a scazut treptat pana la 25-30mA,moment in care am zis ca este incarcat. totul bine pana aici.am pus la incarcat pe aceeasi instalatie acumulatorul care avea 1.3V. am masurat curentul de incarcare si, stupoare => 0.2mAl-am lasat la incarcat in speranta ca va creste curentul, si in 5 zile de cand il tin la incarcat incontinuu, abia a crescut curentul la 2.5mA :cry: aveti vreo idee ce as putea sa-i mai fac, sau e defect ireversibil acumulatoru?

Link spre comentariu

am pus la incarcat pe aceeasi instalatie acumulatorul care avea 1.3V. am masurat curentul de incarcare si, stupoare => 0.2mAaveti vreo idee ce as putea sa-i mai fac, sau e defect ireversibil acumulatoru?

Este "Pa Ilie!". La reciclat cu el!Totusi, am citit pe ici pe colo ca la manifestarea de genul asta s-ar fi uscat un element sau mai multi. Legenda spune ca unii au reusit sa re-invie acumulatoarele cu plumb capsulate desfacand sigiliul si turnand apa distilata in elementii care par uscati. Daca incerci, o faci pe propria raspundere.Cirip
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări