Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tesla Coil


radhoo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 588
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mișa

    162

  • teslina

    147

  • radhoo

    71

  • lorik199

    22

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu, nu este cu spark gap, este un tesla cu tranzistoare (tip SSTC = solid state tesla coil), comandat de un driver IR2153. Este silentios, cu exceptia zgomotului facut de descarcare.

Link spre comentariu
Vizitator Akun

Da, din cate am mai citit am vazut ca se pot face mai multe chestii cu cele electronice. Dar parca ingheata mai mult sangele sunetul spark gap-ului. Cel putin eu cand l-am vazut prima oara si s-a auzit si sunetul acela m-am simtit ca de revelion :101

Link spre comentariu

E gata!

 

Fara toroid:

 

http://www.youtube.com/user/teslina#p/a/u/1/Xmy24DULYOY

 

Cu un toroid mic arcurile devin ceva mai fierbinti:

 

http://www.youtube.com/user/teslina#p/a/u/0/EgIg10HxZqM

 

Deocamdata asta este, dar ma gandesc in viitor la varianta in care o semipunte de 12-16 V sa controleze o punte "H" de IGBTi fortzosi printr-un traf de poarta. Dar asta va fi un alt proiect...

Link spre comentariu

Asa e.In inalta frecventa nu te curentezi, dar ramane efectul caloric la curenti mari (arsuri). Descarcarea este destul de intensa, impedanta tubului de neon imi scade curentul la o valoare suportabila. Pot face si trucul cu mana, dar la o tensiune de alimentare mai redusa.

Link spre comentariu
Vizitator Akun

In spark gap e moarte curata :speriat. Noi cand am masurat am avut un curent in spark gap de cativa amperi. (De fapt arata 50A dar nu cred sa fie chiar atat)

Link spre comentariu

NU, mana nu are ce cauta in eclator (spark gap). Eclatorul primeste inalta tensiune la 50 Hz, de la traful de alimentare, orice electrocutare poate fi letala. De aceea se recomanda ca eclatorul sa fie reglat atunci cand montajul nu este alimentat de la priza. Orice improvizatie poate da nastere la accidente. Sigur, se poate construi un eclator care sa permita reglajul prin intermediul unui surub sau parghie electroizolanta, dar asta presupune totusi un risc ca lucrurile sa nu mearga bine...Curentul din primarul teslei poate atinge zeci si sute de amperi, asta depinde de impedanta de sarcina a primarului. Deci 50 A este posibil. Valoarea orientativa pentru valoarea maxima a curentului o scoti din legea de conservare a energiei:Cp * Up^2 = Lp * Ip^2Cp = valoarea condensatorului primarUp = tensiunea de incarcare a condensatorului primar in momentul aprinderii eclatoruluiLp = inductanta bobinei primareIp = valoarea maxima a curentului prin bobina primara

Link spre comentariu
Vizitator Akun

Asta s-a spus un pic mai sus. Curentul din toroid este de valoare mica, dar tensiunea este foarte mare. Acolo exista riscul unor arsuri mai mult sau mai putin grave.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări