danyiel_22 Postat Decembrie 6, 2008 Partajează Postat Decembrie 6, 2008 (editat) salut am si eu un ambielaj de aprilia rs 125 si are rulmentu cu ace dusas vrea sa stiu daca se poate schimba (este rulmetu de vine biela prinsa de ambielaj) Editat Ianuarie 15, 2015 de bibanu47 Editat titlu Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 6, 2008 Partajează Postat Decembrie 6, 2008 Cam greu, depinde cine iti face chestia si de ce utilaje dispune... In regim DIY este aproape imposibil, pentru ca trebuie perfect recentrat odata montajul facut (la cald, caci ajustaj cu strangere) Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 6, 2008 Partajează Postat Decembrie 6, 2008 De obicei rulmentul ala este o colivie cu ace. Problema este ca s-ar putea sa ai uzura si pe fus (maneton) si in biela. Daca uzura nu e mare se rectifica si se monteaza o colivie cu ace majorate. In regim DIY e aproape imposibil de facut. Oricum, ca sa vezi uzurile trebuie depresat ambielajul. De regula se schimba, eventual cauta un atelier care iti ia la schimb ambielajul vechi. Link spre comentariu
danyiel_22 Postat Decembrie 6, 2008 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2008 din cele spuse de tineeu inteleg ca se scoate boltul la cald si este greu de centrat ce ma sfatuiti sa fac ?se mai poate face ceva cu ambielaju asta? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 6, 2008 Partajează Postat Decembrie 6, 2008 Fara dispozitive, prese si alte chestii nu prea faci treaba. De scos il poti scoate si la rece, dar cu ce il centrezi ca sa il pui la loc? Cu ce rectifici? Parerea mea este sa cauti pe cei care repara motoare de felul asta, si s-ar putea sa aiba ei solutia. Eu am gasit pentru Wartburg ambielaj reconditionat. Mi-a cerut ambielajul vechi si parca vreo 500.000. Sau un mil. vechi, nu mai tin minte. Link spre comentariu
danyiel_22 Postat Decembrie 7, 2008 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2008 acum am mai inteles de la alti care l-au refacut ca nu cam rezista mult :cry: la tine merge bine? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 7, 2008 Partajează Postat Decembrie 7, 2008 Depinde de cel care-l repara. Teoretic trebuie sa tina cat unul nou. Ca doar pui piese noi. Depinde si de uzura manetonului, astfel incat, dupa rectificare sa mai ramana ceva din stratul cementat. Altfel trebuie tratat termic din nou. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 7, 2008 Partajează Postat Decembrie 7, 2008 In conditiile unei uzine bine utilate pentru 'iepoca de aur' , centrajul componentelor unui ambielaj "din bucati" era critic, astfel incat rezultatul depindea mai mult de noroc... De altfel, rectificarea palierelor se facea DUPA montaj...Nu cred ca micile ateliere private de azi (adica alea care "se incurca" cu carpit unicate) sa poata fi mai performante...Desi... schimba cu incredere, asta daca nu vrei sa carpesti pana poti vinde... :cry: Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 15, 2008 Partajează Postat Decembrie 15, 2008 Nu poti rectifica palierele dupa montaj. Te incurca rulmentii si bielele montate acolo. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 15, 2008 Partajează Postat Decembrie 15, 2008 Nu zau Daca ai SDV-istica pusa la punct, se poate orice... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 15, 2008 Partajează Postat Decembrie 15, 2008 Zau? La ambielajul meu am 4 paliere si 3 manetoane. Pot scoate un singur rulment, pentru restul trebuie demontat arborele. Daca-mi spui cu ce SDV-istica poti rectifica un maneton cu rulmentul montat, eu mananc ambielajul. Ca tot am lipsa de fier. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 15, 2008 Partajează Postat Decembrie 15, 2008 La Wartburg nu e valabil sau asa de greu, incat nu-ti vine... La Lastun, era, se punea un "capastru" care imobiliza bielele... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 15, 2008 Partajează Postat Decembrie 15, 2008 Da, dar Lastunul nu are rulmenti. Arborele se monteaza pe cuzineti, ungerea se face prin presiune. Deci se rectifica palierele deoarece, dupa ce presezi arborele la loc nu ai nimic montat pe paliere. La motoarele in 2 timpi, nu mai e valabil. Manetonul este calea de rulare a unui rulment cu ace, iar pe paliere se monteaza rulmenti. In toate cazurile, dupa ce ai presat arborele la loc este ceva montat si pe paliere, si pe manetoane. Ceea ce face foarte dificila rectificarea (cum rectifici sub un rulment montat? ). Initiatorul topicului vorbea de un ambielaj de Aprilia, in 2T. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum