Marian Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Salutari cu respect Colegilor dupa forum. Dupa cum spune si titlul topicului propus de mine am intalnit o problema in realizarea unui redresor pentru baterii auto. Mai exact, mi s-a adus un traf ars mai mare care avea mai multe utilizari (asa mi s-a spus), era folosit si ca aparat de sudura, si ca redresor de baterii auto, si ca stabilizator de tensiune, si mi s-a cerut sa realizez cu el un redresor la 12v pt baterie. Avand o oarecare experienta in domeniu am zis ca se rezolva, si m-am apucat de treaba, am masurat miezul magnetic-37Cm patrati, am impartit 50 la cei 37 ai miezului magnetic si a rezultat o valoare de aprox 1,35 sp/V, am rotujit eu la 1,5 sp/V si inmultind cu 220v a rezultat nr de spire -330- pt infasurarea din primar. Am realizat aceasta infasurare cu sarma de cupru de 1,5 diametru pentruca si infasurarea initiala tot cu acest tip de sarma a fost facuta, i-am facut si secundarul cu bara de aluminiu (din asta am avut la indemana) de 4mm diametru pt o putere mai mare. Traful are tole fe-si si formeaza un dreptunghi cu 2 suporturi de bobinat, eu am facut la fiecare infasurare cate jumatate din spire pe fiecare suport, i-am montat tolele la loc, le-am strans bine si mi-am zis sa il incerc insa cum l-am alimentat a declansat siguranta de la tabloul electric, am aclansat siguranta si am incercat din nou si nu a mai declansat insa traful consuma exagerat de mult (se slabeste lumina la bec f mult) si bazaie f tare desi am strans f bine tolele deci ceva este gresit. Sa fie diametrul prea mare la sarma de la infasurarea din primar? Initial a fost bobinat tot cu astfel de sarma dupa cum am spus si chiar cu 2 sarme in paralel deci ar rezulta un diametru acumulat mai mare. Apelez la experienta DVS spre a descoperi unde am gresit eu in bobinarea trafului(mentionez ca nu e primul redresor pe care il fac insa e primul la care intalnesc problema asta) Orice observatie, critica, sfat sau ajutor de orice fel este mai mult decat binevenit si va multumesc pt rabdarea de a citi post-ul meu interminabil(am vrut sa descriu problema in amanunt). Va multumesc si va doresc o dupa-amiaza placuta. Link spre comentariu
cipcirip Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Salut, ai fazat infasurarile ? Leaga un bec de 220 v serie cu primarul, si masoara tensiunile pe fiecare bobina. Becul n`ar trebui sa se aprinda la maxim, cu secundarul in gol. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Inceracti sa inversati capetele uneia din bobinele care formeaza primarul. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 bobinele le-ai pus in diagonala? adica in orice directie ar circula fluxul magnetic,sa fie primar-secundar-primar-secundar etc oricum nu din cauza asta face uratspirele sunt bine izolate? ai ceva tensiune pe secundar? Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 29, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Deci nu-i din pricina fazarii bobinelor deoarece am verificat asta prin inversarea firelor la una din bobine insa tot acelasi rezultat, iar de masurat tensiunea in secundar... ei bine nu am lasat atat de mult incat sa apuc sa masor tensiunea in secundar deoarece am vazut ca iesea scantei din priza cand alimentam traful (dupa cum spuneam consuma exagerat de mult) si mi-era teama ca instalatia electrica nu ar fi rezistat. Ma gandeam ca poate daca diametrul sarmei din primar este prea mare rezulta si o impedanta prea mica si de asta poate consuma asa mult. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Nu are treaba diametrul sarmeni, cu cat rezistenta este mai mica cu atat mai bine. Eu cred ca ai format pe undeva o spira in scurtcircuit. Ori in mijlocul infasurarilor, ori accidental din modul in care l-ai montat. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 29, 2008 Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Desfa conexiunile intre infasurarile primare, sa ai libere toate capetele infasurarilor. Alimenteaza o singura infasurare primara cu o tensiune mult mai mica din alt traf care-l ai, de exemplu 12...24V. Masoara apoi tensiunile pe celelalte infasurari. Pe cealalta bobina primara va trebui sa ai aceeasi tensiune, iar pe secundar, mai mica, in concordanta cu raportul numerelor de spire. Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 29, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 29, 2008 Gata, s-a rezolvat. Se pare ca era totusi o problema cu fazarea bobinelor deoarece am inversat legaturile si la cealalta bobina si a mers ok(o greseala stupida, stiu insa probabil ca se mai intampla si "la case mai mari" cum s-ar spune) Ma bucur totusi ca nu am gresit in calculele mele deoarece ar fi fost mult mai greu de refacut infasurarile fiindca traful e f vechi iar tolele sunt grav afectate de rugina. In secundar am momentan cam 9v insa acum la mine curentul este f slab-144V, (de fapt asa este in fiecare seara, pt calculator a trebuit sa imi cumpar ups ca altfell nu mai pornea) dar probabil ca la o tensiune apropiata de normal va urca pana pe la 14-15 V (atat cat l-am proiectat eu). Asadar va multumesc tuturor inca o data pentru ajutor si imi cer scuze daca am deranjat cu problema mea si multumesc si lui BLK pt spatiul acordat topicului meu si va salut cu respect si o seara cat mai placuta sa aveti. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum