Bullix Postat Noiembrie 20, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 20, 2008 Pe masura ce pacurile s-au invechit, le-am desfacut, am selectionat celulele dupa capacitate si am facut un alt pac din cele mai bune celule din pacurile vechi.Ai ghicit motivul pentru care ma agit atat. Am 4 acumulatori de bormasina de 18V (adica 15 celule fiecare), toti sunt de NiCd de cate 1300mAh, si vreau sa fac din ei macar unul sau doi buni. Si uite asa stau cu galeata de baterii de cateva zile incoace, si ii incarc pe rand, cate unul, cate doi, cate 3, apoi ii pun in sarcina pe cate un bec/motoras si incerc sa constat care e dus de tot, care asa-si-asa, care e bun-bun si sa-i categorisesc pe toti si in final sa-i folosesc pe cei buni.Intrebare de baraj: daca intensitatea e aceeasi pe toata latura (serie), atunci de ce se uzeaza inegal? Factori de fabricatie, sau altii externi? Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 20, 2008 Partajează Postat Noiembrie 20, 2008 Cirip, pana la urma rezistenta interna o masori cu microcontroller-ul si pe parcursul incarcarii sau separat? De fapt ce m-ar interesa pe mine ar fi niste grafice cu variatia rezistentei interne in functie de - curentul de sarcina - temperatura - gradul de incarcare Era urmatoarea facilitate pe care vroiam sa o implementez la montajul meu dar intre timp mi-am pierdut complet interesul, montajul era facut pe un bradboard de test si apareau rezistente de contact maricele, chiar si in graficul postat se vede pe la jumatate un contact imperfect care tine cam 30 de minute. In schimb tot as vrea sa vad niste grafice si cam ce valori are ri in functie de tehnologie. Ai din intamplare asa ceva sau ai gasit pe undeva publicate? Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 20, 2008 Partajează Postat Noiembrie 20, 2008 Cirip, pana la urma rezistenta interna o masori cu microcontroller-ul si pe parcursul incarcarii sau separat?Am un montaj separat ptr rezistenta interna. Incarcatorul imi arata doar tensiunea pe acumulator, curentul de incarcare, cati mAh a bagat si de cate minute merge. De fapt ce m-ar interesa pe mine ar fi niste grafice cu variatia rezistentei interne in functie de- curentul de sarcina - temperatura - gradul de incarcare Masuratoarea se face la un singur curent. M-a interesat mai mult evolutia pe masura ce se invechesc pacurile. Nu am facut teste in fct de temperatura, dar cred ca nu ar fi greu de facut. Ceea ce am mai constatat este ca la LiPo variatia rez interne cu gradul de incarcare este relativ mica. Uite niste date postate de mine aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s ... t&p=249138 chiar si in graficul postat se vede pe la jumatate un contact imperfect care tine cam 30 de minute. Hehe... Chiar vroiam sa intreb ce s-a intamplat acolo, ptr ca graficele mele sunt ceva mai netede, adica fara salturi spectaculoase In schimb tot as vrea sa vad niste grafice si cam ce valori are ri in functie de tehnologie. Ai din intamplare asa ceva sau ai gasit pe undeva publicate?Nu am in fct de tehnologie. Mai corect spus ar fi ca niste NiMH pe care ii am si sunt f vech au rez asa de mare ca sunt inutilizabili. Au cam 280 mOhmi fata de 30-40 mOhmi la pacurile bune. La un curent de 10A tras de motor, caderea de tensiune e excesiv de mare si asta ii face inutilizabili. O masurartoare corecta ar trebui facuta cu pacuri noi din toate tehnologiile, dar eu am trecut complet pe LiPo si nu mai cumpar NiMH. In schimb iti pot arata graficele de test pe mai multe celule NiMH de tip AA. E posibil sa mai am si cele cu care am sortat celulele LiPo din pacurile vechi. E interesanta ideea cu variatia in fct de temperatura. Asta ar explica de ce nu zboara atat de mult jucariile iarna. Nu ca nu ar fi intuitiv ca bateriile la rece sunt cam lesinate, dar as avea niste masuratori clare. De asemenea, chiar in cadrul aceleiasi tehnologii sunt variatii destul de mari ale ri. De exemplu, desi nu exista norme clare de sortare, sau eu nu le cunosc, exista diferente semnificative intre rezistentele interne ale pacurilor LiPo de 15C, 20C... 35C. Cirip Link spre comentariu
Bullix Postat Noiembrie 21, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2008 Ce "C"? Coulombi? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 21, 2008 Partajează Postat Noiembrie 21, 2008 cu C se noteaza capacitatea acumulatorului,in Ah Link spre comentariu
Bullix Postat Noiembrie 21, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2008 Ok, si atunci 15C, 20C ... ce inseamna? de 15-20-...ori capacitatea egala cu cat? Exista definita o capacitate elementara, sau ce? Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 21, 2008 Partajează Postat Noiembrie 21, 2008 "numarul de C" reprezinta ce curent maxim poti sa tragi dintr-un pac fara sa il distrugi. De exemplu, dintr-un pac cu capacitatea de 1500mAh garantat la 20C se pot trage 1500*20=30000mA=30A. 20C inseamna "de 20 de ori capacitatea". E jargon tipic in lumea modelismului. De acord ca, fara sa fii in bransa, notatia e confuza. Link spre comentariu
Bullix Postat Noiembrie 21, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2008 supra 1h Adica practic, ar fi echivalentul curentului de demaraj maxim suportat de la bateriile auto, nu? Deci daca la 55Ah imi duce maxim 510A la demaraj, atunci acumulatorul duce aproape 10C. Acu' m-am prins :P Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum