Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 salut tuturor,am nevoie sa scot un 12v curat pentru ceasul de la masina. cu motorul pornit, caderea de tens este de 14 v, iar ceasul o ia inainte. din ce am vazut ceasul are tens stabilizata doar la nivelul intensitatii luminoase.am incercat cu un stabilizator de 12 v, dar cand motorul este oprit, tens e sub 12 volti...ceasul o ia inapoi.m-am gandit sa pun un stabilizator de 5 v si sa scot apoi cu un divizor de tens, ceva 12 v, dar nu imi iese la calcule..va rog , daca aveti vre-o idee impartasiti-omultumesc Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 Cred ca daca pui la un 7812, inainte si dupa el un condensator de 2200u ( peste 16V ) ar trebui sa fie ok.Dar de ce scade sub 12 V tensiunea? Link spre comentariu
Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 salut,tensiunea scade pur si simplu. cred ca la orice acumulator auto tens scade sub 12 v cu motorul oprit. nu f mult, dar in deajuns incat sa imi ia inapoi ceasul.7812 am pus deja si am scapat sa nu imi mai ia ora inainte in mers, dar cum am mai spus, imi ia inapoi dupa ce sting motorul. cam 1-2 min pe zi.ma gandeam ca ar merge un div de tens, ceva...nu stiu. de aceea asteptam ceva pareri.merci Link spre comentariu
yo6ial Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 Intai: Cu un divizor de tensiune imparti tensiunea in 2 (sau 3 sau 100). Nu optii o tensiune stabila.Ca sa optii din 10-16Vcc fix 12V ai nevoie de un stabilizator in comutaiie numit "buck-boost"Asta in momentul in care teniunea scade sun 12V incepe sa lucreze ca booster, si sa ridice teniunea. Cand teniunea e fix 12V nu face nimic si lasa curentul sa treaca prin el. Cand tensiunea trece de 12V, regulatorul intra in functia de buck, reducand teniunea de intrare la nivelul programat de 12V. Am zis programat... da... un astfel de regulator se poate face simplu de tot cu un PiC sau un alt mcu. Dar, cu un pic de truda si atentie sigur poate iesii ceva dintr-un tl494 sau doua. Un booster si un buck, conectate unul dupa altul. Alta idee e sa folosesti un booster care sa faca din 10-16V, vre-o 20V, apoi sa stabilizezi cu un 7812.Nu merge sa faci nimic cu 7812 direct din tensiunea de baterie, pentru ca ai nevoie de o teniune de cam 15-16V la intrare sa iasa 12V. 7812 are o cadere de tensiune de cca. 3.8v intrare-iesire. Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 Salut,Daca vrei sa mergi pe calea convertorului boost, uite o documentatie postata de mine aici: viewtopic.php?f=41&t=34122 Este functionala. Eu o folosesc la incarcarea acumulatorilor LiPo de la bateria masinii. Din cei 16V stabilizati, reduci la 12V cu un stabilizator liniar.Pe de alta parte, variatia ceasului este dubios de mare. Nu ai un cuart acolo? Nu ar avea de ce sa varieze atat de tare incat sa se simta. Ce ceas e? Ai schema lui?Cirip Link spre comentariu
Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 cirip, ms mult . se pare ca o sa rezolv problema cu acest montaj. sincer, chiar nu stiam de acest dispozitiv. inductivitatea aia, respectiv torul are rol de filtraj? te intreb doar de curiozitate.raspunzand la intrebarea legata de ceas: ceasul este unul din fabrica, respectiv de dacie, facut in cea mai mare mantuiala. ecranul nu este LCD normal. este un ecran care lumineaza verde cu 4 digiti.nu prea stiu denumirea exacta. se folosesc pt numaratori digitate.in fine.merci mult Link spre comentariu
Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 scuze ca revin, in convertorul boost postat se foloseste un LM insa pb lui ar fi ca acesta costa peste 30 de lei. sunt sigur ca montajul este bun si util insa nu pt ceasul meu. vreo 40 ron e unul bun..oricum, stiti vre-un magazin in Bucuresti unde gasesc integratul asta mai ieftin?multumesc Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 OK...mea culpa.Cred ca displayul este VFD si torul este defapt transformatorul ridicator de tensiune pentru anodul VFDului. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 Nope, afisajul este unul chior cu leduri. Ceasul este clasic: MMC351+MMC4511. Link spre comentariu
Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 da, asa e . este cu MMC. Link spre comentariu
rimache Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 Daca-i cu MMC 351 nu-l influenteaza valoarea tensiunii de alimentare atata timp cat nu scade sub 3V.Schimba cuartul si cei doi condenastori de langa el. Eventual rezistenta de 10M. Link spre comentariu
Vizitator gangara Postat Noiembrie 17, 2008 Partajează Postat Noiembrie 17, 2008 MMC-ul asta e un fel de microcontroler care se programeaza? in cazul asta ar fi normal sa nu o ia inainte sau inapoi. dar de ce cu motorul pornit , adica cand am peste 12 v la borne, dar stabilizat cu 7812 la ceas, acesta ramane exact. in concluzie nu cred ca ar tb sa schimb nici un cuart...oricum nu cred ca as putea sa il recunosc...merci mult oricum Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 18, 2008 Partajează Postat Noiembrie 18, 2008 inductivitatea aia, respectiv torul are rol de filtraj?Nu chiar. Ala lucreaza ca un acumulator de energie.MMC-ul asta e un fel de microcontroler care se programeaza?Nu, nu este microcontroler. Este un circuit specializat, care face numai functia de ceas. Pe de alta parte, nu ar trebui sa ai variatiile alea de frecventa. Eu cred ca e o belea la circuitul cuartului. Poti sa faci o poza clara a montajului? Nu exclud nici varianta sa fie cuartul busit.Cirip Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum